Şimdi Ara

Devirdaim pompası değişmelimi?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (3 Mobil) - 2 Masaüstü3 Mobil
5 sn
31
Cevap
0
Favori
4.119
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu aralar kapsamlı bir bakım yaptırmayı düşünüyorum. Triger seti ve V kayışı değişecek. Bazı yerler motor açılmışken trigerle birlikte devirdaim pompası da değişmeli diyor. Bazı yerler ise pompanın belli bir değişim periyodu yok dolayısıyla sırf motor açıldı diye sağlam parçayı değiştirmeninde anlamı yok diyor. Ucuz bir parça olsa çok dert etmem ama pompa 650 lira. Diğer işlemlerle birlikte bakım 3000 lirayı bulacak. Dolayısıyla gereksiz ise boşuna 650 lira daha vermek istemem. Aracım 2014 model 75.000 km'de. Şu şartlarda pompayı değiştirmek mi mantıklı yoksa bekletmekmi?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >



  • Pompanın parasından ziyade yeri kolay ulaşılamaz olduğu için açılmış iken değiştirin bence.
    Yarın bir hararet yaptırsa hem aynı işçiliği vereceksiniz hemde belki motorda masrafta oluşacak.

    Karar sizin.Aracı uzun süre kullanmayı düşünüyorsanız değiştirin.Ben olsam değiştirirdim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bazı kaynakların dediklerine göre devirdaim 100 bin gibi bozulur. Trigeri değiştiren adam devirdaim için 3 vida daha sökecek o kadar bunun için de herhangi bir işçilik almıyor. Ben 60 binde trigeri değiştirirken devirdaimide değiştirittim. En azından böyle kafam rahat

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fikir olmasi icin yazıyorum önceki aracima 21bin kmde triger değişimi yaptirdim 5 yılı geçtiği için. usta su devirdagimini degistirmeye gerek yok demişti benim triger degisim araligim 60bin kmydi ustanin dedigine göre 120binde değişmesi gerekliymiş ben değişim yaptirmadim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Triger setiyle ilgili arızalarda ve sebep olduğu yüksek masraflarda genelde asıl etken devirdaim pompasıdır. Pompa bozulur, triger kayışını götürür, kayış da subapları. İmkanınız var ise trigeri set olarak rulmanlarla beraber komple + devirdaim pompasıyla beraber değiştirmeniz yararınıza olur.
  • Arac vw ise degistirin.. Vwlerin devirdaimleri 5 yil 80bim km civari kaçırmaya baslio.. Digerlerini bilemem..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçen ay aynı durumda superb nin popmpayi değiştirttim triger yenileyince,hafif bi kacirmasi oluşmaya başlamışdi,iyi niyet garantisinden %70/%50 işçilik ve parça indirime soktu servis.
    Devirdaim belirli omuru olan bir parça,değiştirmeniz faydalı olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Devirdaimin bir değişim periyodu olmadığı doğrudur ama çok uzun ömürlü bir parça da değildir. 100_150 binde zaten büyük ihtimalle sıkıntı çıkaracaktır. Bu yüzden ben triger değişimi ile birlikte değiştirmenizi tavsiye ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Değişmeli hocam. Benim arabada devirdaim trigeri değiştirdikten 1 yıl sonra kanatlarından biri kırıldı. Sonuç; tekrar triger değişimi ve işçiliği.

    Bu arada kırıldığında 16. Yılıydı pompanın. 4. Triger değişiminden sonra kırıldı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Triger kayış ise gerek yok 2. değişimde değiştirirsiniz, yok kayış değil zincir ise zaten 75 bin km de değiştirilmesi ilginç o yüzden değiştirin derim.
  • Normal triger zincirli ve kayıslı arabalarda mutlaka devirdaimde degiştirilmeli tabi araba mekanik devirdaimse yani su 200 250 tl olan.

    Ama vw grubu arabalarda elektrikli devirdaim var, triger degişirken su kacırma problemi yoksa degiştirmeyin gittigi yere kadar gitsin. Hem cok pahalı hemde degiştirilecek parca orjinal olmazsa 3 5 ay sonra gene su koyveriyor.

    Ben oto yedek parcacıyım 1.4 tsi a orjinal servis malı devirdaim verdik 1100 tl'ye, 2 ay sonra bozuldu, aynı arabaya GK Marka devirdaim verdik 1800 1900 tl civarı fiyatı adam 1.5 senedir kullanıyor.

    1.6 TDİ'larda kullanılan elektrikli devirdaimi degiştirebilirsiniz İNA'nın devirdaimli seti var 1000 tl alın kafanız rahat olsun.

    Ayrıca V Kayısı ve V Kayıs rulmanınıda degiştirin, Antifrizide degiştirin.

    Kayıslı Arabalar 5 Senede bir yada 90 İla 110.000 km'de bir degişmeli

    Zincirli Arabalar 10 yılda bir yada 180 ila 200.000 km'de bir degismeli

    Kayıslı Trigerlerde kesinlikle orjinal INA, DAYCO, GATES, SKF, SNR bu 5 markadan birini kullanın.

    Zincirlilerde Yan sanayi kullanabilirsiniz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RedRocco34 -- 5 Nisan 2020; 19:57:58 >




  • Yerinizde olsam devirdaimi değiştirirdim. Geçen sene kendi aracımın triger kayışı değişirken usta devirdaimin değişmesine gerek yok dedi. Fakat sen yinede değiştir kafamız rahat olsun dedim ve gözümün önünde değişti. Devirdaimde bir sorun yaşanırsa tekrardan triger işçiliği vermek zorunda kalırsınız.
  • Bora1608 kullanıcısına yanıt
    20 bindeki arabanın pompasını değiştirmek de gerçekten gereksiz olurmuş. Hadi 5 yılda kayış elastikiyetini kaybetmeye başlamıştır diye değiştirilebilir de pompa ikinci trigere kadar dayanır muhtemelen.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • emre the king kullanıcısına yanıt
    Yetkili servisten triger için verdikleri fiyat uygundu aslında ama diğer bakımlar için çok yüksek fiyat çıkardılar. Triger seti ve V kayışı için 1400 lira dediler. Yıllık bakım içinse 2200 istediler. Daha yapılacak başka işlemlerde var. Hepsi toplamda 5-6 bin lirayı bulur serviste yaptırsam.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Avante A kullanıcısına yanıt
    Değişim yapilmadi sadece triger değişti hocam

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ..Raptor.. kullanıcısına yanıt
    4 triger görmüş pompanın önünde eğilmek lazım. Ben ikinci trigere kadar dayanır mı diye düşünürken sizinki 4 trigere 16 seneye iyi dayanmış.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    Zincir değil kayış benimki.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Aracım Ford Kuga. Zincir değil kayışlı. Parçacıdan fiyat aldım orjinali 650 lira. Sanırım dayco yada fomoco idi. Önemli parçalarda yan sanayi kullanma taraftarı değilim zaten.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bora1608 kullanıcısına yanıt
    Anladım. Zaten değişmesi de gereksiz olurmuş.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsn_33

    Bazı kaynakların dediklerine göre devirdaim 100 bin gibi bozulur. Trigeri değiştiren adam devirdaim için 3 vida daha sökecek o kadar bunun için de herhangi bir işçilik almıyor. Ben 60 binde trigeri değiştirirken devirdaimide değiştirittim. En azından böyle kafam rahat
    230.000 km boyunca hiç bir sorun olmadı ve değişmedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.