Şimdi Ara

Dingil Yamukluğu Acil

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
21
Cevap
1
Favori
30.544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Clio 1.6 Grandtour 2011 LPG aracımın arka dingili eğrilmiş. Mardinde yaşıyorum. Sanayiye gittim 450 ₺ dediler. Lastikçiye gittim 180 ₺ dedi. Sonra sanayiye tekrar gittim dediler lastikçi bunu yapamaz seni kandırmış. Sizce kim doğru söylüyor.

    Lastikçinin verdiği kağıt.


    Dingil Yamukluğu Acil







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Dingil Yamukluğuna Acil Çözüm

    Dingil yamukluğu, aracınızın arka veya ön dingilinin hizasında oluşan bir sorundur. Bu sorun, direksiyon hakimiyetini zorlaştırabilir, lastik aşınmasına neden olabilir ve aracınızın genel performansını olumsuz etkileyebilir.

    Arka Dingil Yamukluğu Nasıl Anlaşılır?

    • Aracınızın düz bir yolda sola veya sağa çekmesi
    • Lastiklerin iç veya dış kenarlarında aşırı aşınma
    • Viraj alırken direksiyonun sert dönmesi

    Dingil Yamukluğu Nedenleri

    Dingil yamukluğu çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir, bunlar arasında şunlar yer alır:

    • Çukura düşme veya kaldırıma çarpma
    • Kazalar
    • Süspansiyon bileşenlerinde hasar

    Dingil Yamukluğu Acil Bir Konudur

    Dingil yamukluğu tespit edildiğinde en kısa sürede düzeltilmelidir. Gecikmek, daha fazla hasara ve güvenlik risklerine yol açabilir.

    Dingil Düzeltme Fiyatı

    Dingil düzeltme fiyatı, aracın modeline, hasarın derecesine ve onarımın yapılacağı yere göre değişebilir. Ortalama olarak, arka dingil düzeltme fiyatı 500 TL ile 1.500 TL arasında değişmektedir.

    Dingil Yamukluğu ile İlgili Önemli Hususlar

    • Dingil yamukluğunun erken tespiti ve onarımı, daha ciddi hasarları önlemeye yardımcı olacaktır.
    • Düzenli tekerlek hizalama kontrolleri, dingil yamukluğunun erken tespitine yardımcı olacaktır.
    • Onarımlar için her zaman kalifiye bir tamirciye başvurmalısınız.
    • Dingil yamukluğunun onarılmasının, aracınızın performansını ve güvenliğini artıracağını unutmayın.
    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • İkisine de inanma özel iyi bir servise git yada yetkiliye git ordan fiat al
  • Eğrilik sürüşünüze etki etmiyorsa ben olsam uğraşmazdım.
  • Ön dingil değil, rot koludur O,
  • Kolay eğilecek birşey değildir torsiyon. Yanılmıyorum değil mi arkada sorun var?



    Servise de gösterin ordan da bir fiyat alın. Açıkçası torsiyonlu bir aracım olupta onu eğmedim hiç, o yüzden yardımcı olamıyorum. Ama çekiçle, ısıtılarak ve çekme yöntemleriyle düzeltildiğini biliyorum. Bu yöntemden ziyade bir çıkma bulup takmak daha mantıklı bir hareket olur ama söküm takım maliyeti bunun mantıklı olup olmayacağının belirler. Sökme ve yenisini takma maliyeti çok olacaksa risk alınıp çekme, ısıtıp çekiçle düzeltme gibi yöntemlere başvurulur... Tabii eğrilik aşırı değilse torna ile de onarılabiliyor...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 21 Haziran 2018; 15:30:37 >
  • Belkide test yanlış, ben başka bir yerde daha test yaptırırdım.
  • ZETEC SE kullanıcısına yanıt
    Test doğru önümde iki kere ölçtü
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • parker48 kullanıcısına yanıt
    Arka dingil
  • dangerousman kullanıcısına yanıt
    Lastikten yiyor
  • defiant82 kullanıcısına yanıt
    Çok pahalı
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Çekme ile yapacaklar sanırım
  • Tamirine güven olmaz. Bütçe uygunsa yenilemek lazım çıkma da olur. Dingil önemli.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m4799

    Çekme ile yapacaklar sanırım
    Muhtemelen hem sanayi hem de lastikçi diye tabir ettiğiniz yerler çeke çeke ayarı tutturmaya çalışacaklar. Torsiyon, yay gibi elemanların böyle eğe büke, çeke çeke düzeltilmesinin doğru olduğunu düşünmüyorum. Düzeltilecekse de meslek lisesi kitabında okumuştum hassas ölçümler ile düzeltilmeli. Yoksa size olması muhtemel şeyleri soyleyeyim.



    -Ağabey biz 5cm dışa çekelim olur bu iş.

    -Yok yok garanti olsun 7cm çekelim, fazla gelirse de çekiçle içe doğru geri müdahale ederiz.



    Üstteki diyaloğun geçmemesi için işini kafa patlatarak yapan, işini hakkıyla yapan bir atölyeye gitmeniz gerekir. Bu da anca tavsiye ile olur.



    Deneme yanılma yoluyla düzeltilmeye kalkılırsa belki kısa vadede olmasa bile birgün sorun ya?atmayacağını bilemeyiz...




  • bu konuda uzmanım, çok az, değerler kabul edilebilir düzeyde, düzeltme işi gerektirmez, okadar masrafa hiç gerek yok
  • yarım dercelik bir eksi kamber farkı var bu bişey değil, bilirsiniz, bazıları bilerek yatık kamber yaptırıyorlar, virajlarda iyi tutuyor diye, az lastiği yesin, ama yolda iyi tutuyor arabayı, bazı arabalarda o değer normal
  • Teşekkür ederim yardımcı olduğunuz için. En iyisi uzmanına götürmek.
  • Ben birçok kez yaptırdım, eski sanayi usul tekeri sokup yere zincirle bağlıyorlar, kriko ile kaldırılarak düzeltiliyor



    şaseciler bu düzeltme işi yapar, düzelttikten sonra tekrar rot ayrına baktırın, olmadıyda tekrar gidin



    Bu arada bazı araçlar bu işlemde rulman bozuyor, bozulma riskini göze alarak masraf yapın
  • şaşeci tabir edilen yerler düzeltiyor.

    bilgisayarlı ve bilgisayarsız şaşeciler var. bilgisayarsız şaseciler kara düzen cetvelle vs ile ölçerek düzeltiyor. en son rotcuya götürüp sen kontrol ettiriyorsun ve illaki belli bir miktar sapma payı gene kalıyor.

    illaki belli bir sapma olacak arkada.. kabul edilebilir bir değermi onu öğren derim. sıfıra sıfır yaptırırsın, park ederken lastik kaldırıma sert değer gene bozulur değerler bir miktar. hele hele bilgisayarsız bir şaseciye götüreceksen hiç götürme daha iyi. benim değerleri tutturamadı şaseci araba sağa çekiyor heleki uzun yolda 100 km üzeri direksiyonu bıraktığın anda direk bariz bir şekilde sapıyor araba.. böyle bir problemin var mı?
  • Bende de zamanında Punto Evo vardı, kaza sonrası, arka dingil yamulmuştu, kasko şirketi düzeltilsin diye servise talimat vermişti, bizde itiraz etmiş servisin de bastırmasıyla, orjinal değişimi onaylattık, İtalyadan 15-20 gün parça beklemiştik, 6-7 yıl öncesiyle 1000 TL civarı ücreti vardı, hassas bir parça oldukça da hafif, el yordamıyla düzeltileceğine, değiştirmenizi öneririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanoto

    yarım dercelik bir eksi kamber farkı var bu bişey değil, bilirsiniz, bazıları bilerek yatık kamber yaptırıyorlar, virajlarda iyi tutuyor diye, az lastiği yesin, ama yolda iyi tutuyor arabayı, bazı arabalarda o değer normal
    Aynen ben de katılıyorum. Az bir fark var rot ayarıyla bile kurtarılabilir belki?
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.