Şimdi Ara

Dualogic Şanzımanlı araç satın alır mıydınız? (ANKET)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
40
Cevap
0
Favori
6.184
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki

Dualogic Şanzımanlı araç satın alır mıydınız? (ANKET)


(En Son Oy Tarihi: 31.10.2024)
Giriş
Mesaj
  • Yeni araç arayışları kapsamında arama sonuçlarında karşıma Linea Dizel Dualogic ile Punto Evo Dualogic modelleri çıkıyor. Linea bagajı ve ekonomik olması, Punto Evo da şık tasarımı nedeniyle ilgimi çekti ancak şanzımanı hakkında endişelerim var. Yarı otomatik ve tek kavrama şanzımana sahip bir aracım olmadığı ve sağdan soldan olumsuz yorumlar çok duyduğumuz için sıcak bakamıyorum, ancak bu şanzımana sahip araçları kullanan varsa uzun dönem tecrübelerini aktarabilir mi?

    - Gerçekten sorunlu bir şanzıman mı?
    - Aşırı konforsuz mu?
    - Çıkabilecek sorunlar ile çözümleri ve maliyetleri nelerdir?

    Ayrıca ankete de oy verirseniz sevinirim. İyi forumlar.



  • Babam 150 000 km dir dualogic Linea kullanıyor. Tork konverterli veya çift kavramalılara göre bir miktar yavaş olduğu doğru ama abartılacak kadar değil. Hatta kullanımı bana eğlenceli geliyor. Tek olumsuz tarafı bazen rampada vites düşürmeme konusunda ısrarcı olabiliyor. Onada elle müdahale edebiliyorsun. Yaptığı tek masraf ise 117 000 de baskı balata değişimi oldu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1- 2004 model panda kullandik 2018 temmuzda almistik. Dualogic vites vardi onda da 1 sene sonunda 10bin km civari yaptiktan sonra otomatik vites kendi kendine bosa gecmeye, R ye gecmemeye ve vites artirip dusurmemeye basladi. Cozumu otomatik vites robot degisimi dediler asagi yukari 6 bin tl masrafi var dediler direkt sattik.
    2- asiri konforsuz degil vites gecisleri hissediliyordu ama rahatsiz edici seviyede degildi.
    3- ilk yanitta cevabi var.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • gemons1 G kullanıcısına yanıt
    bu dediğiniz değişim kaç kilometrede yapıldı acaba?
  • anyhill kullanıcısına yanıt
    Aldigimizda 79bin km deydi 89 da sattik bizden once vites revizyon gormus biz de alirken dert etmedik annem araba kullanmayi ogrensin diye almistik idareten. Otomatik vites sikinti cikarinca degistirdik araci.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • gemons1 G kullanıcısına yanıt
    anladım, sizin için kötü bir tecrübe olmuş açıkçası.

    Sizin araç 2004 model bir şanzımana sahipmiş, acaba ilerleyen dönemlerde (2011 gibi) şanzımanda revizyon yapılıp iyileştirme gerçekleşti mi merak ettim.
  • anyhill kullanıcısına yanıt
    Yani soyle biz bunu bilerek aldigimiz icin satacagimizi dusundugumuz fiyata sattik yine de o yuzden uzmedi ama dediginiz gibi belki ileriki yillarda bi guncelleme geldiyse bilemicem iyice arastirmak lazim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Chevrolet Araç Alınır mı ?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Arkadaşımda 2009 grande punto 1.4 dualogic var. Bazen 1 den 2 ye atmamakta ısrar edebiliyor dendiği gibi. El ile atmak gerekiyor ancak düşürmede bir sorun yaşamadım. Veya dik rampa çıkarken 1 den 2 ye atarken yavaş kaldığı için devir çok düşebiliyor ve çekemiyor. 1 ile çıkmak gerekiyor. Araç 1.4 77hp motor bu arada. Onun haricinde ben de sıkıntı farketmedim kısa kullanım süresince.

    500L kullanan birisi forumda eski modellere göre beklediğinden iyi olduğunu söylemişti sanırım.
    https://forum.donanimhaber.com/fiat-500l-1-3-multijet-dualogic-popstar--107619189



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hakaniko -- 29 Ağustos 2019; 11:19:28 >
  • 40 bin KM bravo kullandım. Dualogic keyifli bir şanzıman türü değil. 1-2 ve bazen 2-3 vites geçişlerini hissettirir. Hatta 1-2 arası kararsızlığı deli ederdi beni.

    6 ileri olduğu için ve sıfır aldığım için takmazdım. 1-2 arası bazen de 2-3 arası manual müdahale ederdim direksiyondaki kulakçıklardan. Bazen de yokuş aşağı inerken kafayı yerdi. Manual devam ederdim.

    Sözün özü alınabilir ama çift kavramalılar ve tork konvertörlüler gibi büyük konforlar beklemeyin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gemons1

    1- 2004 model panda kullandik 2018 temmuzda almistik. Dualogic vites vardi onda da 1 sene sonunda 10bin km civari yaptiktan sonra otomatik vites kendi kendine bosa gecmeye, R ye gecmemeye ve vites artirip dusurmemeye basladi. Cozumu otomatik vites robot degisimi dediler asagi yukari 6 bin tl masrafi var dediler direkt sattik.
    2- asiri konforsuz degil vites gecisleri hissediliyordu ama rahatsiz edici seviyede degildi.
    3- ilk yanitta cevabi var.
    direk sattığınız kişiye söylediniz mi şanzumanda 6 bin masraf var diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • süprize açık bence tüm robotize şanzımanlar maalesef fiat grubunda eski marea bravo sonrası egea ya kadar hep böyle şanzımanlar enişte de freemont var diğer adıyla dodge journey tam otomatik ama 110k km kadar 2 kere revizyon gördü. bütçenizi bilmiyorum fakat benzin lpg egea otomatik bakabilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • efe80 E kullanıcısına yanıt
    Tabi ki boyle sorumlulugu almam zaten ne olur ne olmaz ah almaya gerek yok. Al satci degiliz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Sanırım kim tarafından kullanılacağı da mühim. Ben ilk aracımızı alırken, hanım kullanacağı için ille de tam otomatik olsun diye aldım. Çünkü hanım hem ilk kez araç kullanacaktı hem de kadınlar otomatik araca elle müdahale konusunda erkekler kadar başarılı ve istekli değiller.

    Ama tecrübeli biri (helede geçmişinde robotize şanzıman tecrübesi varsa) kullanacaksa, diğer unsurlarla birlikte değerlendirilerek alınabilir. Bildiğim kadarıyla arıza durumunda onarımı daha kolay ve daha az maliyetli de oluyorlar.
  • bütçe en fazla 48-50 ama 45 ten yukarı pek çıkmak istemiyorum.
  • Bakımlı temiz araba bulursam alırım 3 5 masraf eder binerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2013'de Fiat 500'le Dualogic almıştık.

    Bu şanzımanın sorunu, kullanma kılavuzu yok... Fiat'ta kılavuz normalde mavi bir plastik kılıfla gelir, Türkiye distribütörü "özenip" tekstil bir klasör yaptırmış ama içerik eksik. Türkçe bir kılavuz verdiler, içinde de Dualogic ile ilgili bir iki cümle var. Eksiği farkettiğim için araştırdım. Gerçekten de global sitede "Dualogic supplement" vardı, 22 sayfalık döküman. Türkçe'sine rastlamadım.

    Yani, insanlar nasıl kullanılacağını zaten pek okumuyorlar.

    Eğer Fiat kılavuzları hep böyle verdiyse korkarım insanlar Dualogic kullanmasını pek bilmiyorlar. Bizimkiler mesela yanlış kullanıyorlar. Yine de 50bin km sorun çıkarmadı, gidiyor, fakat orijinal netliği yok.
  • Anket sonuçlarına istinaden bu şanzımandan uzak durmak gerekiyor
    < Bu mesaj bir yönetici tarafından değiştirilmiştir >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anyhill

    bu dediğiniz değişim kaç kilometrede yapıldı acaba?
    60 bin kilometre dualogic 1.4 tjet Bravo kullandım, 200.000 km. de sattım aracımı.
    Bir TL. masraf çıkarmamıştı. Alınmaz diyenler acaba şanzımanı kullandılar mı çok merak ediyorum..
  • Pek sorunlu bir şanzıman değil aöa aşırı konforsuz
    Paran ona yetiyorsa al paşa paşa bin kardeşim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Tek kavramalı yarı otomatik şanzımanlarda "şanzıman alıştırma, kalibrasyon" mevzusu çoğunlukla es geçiliyor.

    Aşağıdaki videoda yine tek kavramalı olan MCP şanzıman kalibrasyonu yapılıyor.
    Ben Tamir Ederimyoutube
    MCP Şanzıman Alıştırma C4 Otamatik Şanzıman Kalibrasyonu
    https://www.youtube.com/watch?v=Kqbiij1HdCA&app=desktop


    Debriyaj balatası azalarak bitebilen bir sarf malzeme. Dolayısıyla kullanıma bağlı olarak belirli peryotlarda bakımlarda kalibrasyon yapılmazsa, kavramayı sağlıklı yapamayacak. Ondan sonra şanzıman arıza ışığı veya viteslere geçmeme sorunu ortaya çıkacak. Tabi bu, robotun kendisinde bir anormallik olmadığı zaman geçerlidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Savunmadım Çıkar Göster -- 29 Ağustos 2019; 13:41:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.