Şimdi Ara

Dünyanın en saçma toplumuyuz (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
151
Cevap
1
Favori
44.720
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
212 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şükür ki AVM'lerle işim olmadığı gibi, "teknoloji market"lerle de pek işim yok.

    "Teknoloji market" adı altında iş yapan HİÇBİR dükkanda standardın azıcık dışında ürün bulunamıyor. Basit bir çevirici arıyorsunuz veya PCI express'ten m2 çıkış almak istiyorsunuz veya 2.5" veya 3.5" hdd'nizi LAN'a bağlanan bir external HDD'ye çevirmek için LAN bağlantısı olan kutu arıyorsunuz. Aramayın. Bulamazsınız.

    5 yıl önce ekonomik SSD'ler dünya piyasasını bastığında "teknoloji marketler"de hiçbiri satılmıyordu. Süper pahalı, hızlı modelleri satıyorlardı. Bir yıl sonra falan ekonomik modeller gelmeye başladı.

    CPU'da kullanmak için değil, bir kör yük olarak kullandığınız aluminyum direnci soğutmak için heatsink bağlayacaksınızdır, dandik ama bol termal macun ararsınız. Bulamazsınız. Küçücük tüpünün 50TL'ye satıldığı kaliteli termal macun vardır. Dandiği ve hacmen büyük olanı satmaz. Arkadaş, elimde 10 yaşında pc var diyelim. Temizlik amaçlı söktüm, geri topluyorum. Ne yapacağım baba termal macunu? Ver bana dandiği? Yok...

    Daha çok sayarım. "Teknoloji market"ler standart, ortalama müşteriye hitap etmek için var olan yerler. Ben de standart, ortalama müşteri değilim. Yıllar oldu birine gitmeyeli... Aradığım şeylerin yarısını bulamıyorum. Vasata hitap eden market olunca da, garip müşterilerin ara ara çıkması doğal.

    Ben şahsen çoğu malzemeyi yurt dışından ikinci el alıyorum. Ebat olarak büyük olanları da buradan ikinci el alıyorum. Aradığım cins malzemeleri de Konya sokak gibi elektronikçilerde, internette, daha da olmazsa aliexpress'de buluyorum. Mutluyum, huzurluyum. "Teknoloji marketler"le işim yok. Zira "teknoloji market"leri teknoloji market olarak görmüyorum. Vasata hitap eden, standardize elektronikçi olarak görüyorum. Bu da yeni teknoloji pek içermediği için, "teknoloji market" adını hak ettiklerini pek düşünmüyorum.




  • En özürlü değiliz ama normal olmadığımız kesin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Adamın onu açıp bakmaya çalışmasının sebebi yine o mağazalar. Zamanında mağazadan (görevlinin kontrol etmesine güvenip) aldığım ekranında ölü piksel var diye 1 saat önce alınan telefonu servise yollamayı teklif etmişlerdi. Neyse ki istediğim zaman sesimi istediğim seviyelere çıkarabiliyorum

    Sen üstüne alınma ama bunlar yaşandı, yaşanıyor ve yaşanmaya devam edecek.
  • Amazon.com gerisi hikaye. Tryi bilmem. Elimde ürün varken değişim geliyor sonra gönderiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Insanlara laf anlatmaya calisma kardes. Haklisin de gec.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Vartolu Saadettin

    100 kişiden 80 tanesi böyle olmasa genelleme yapmazdım.
    olay sanki csb gibi ama genel mantık doğru . koruma bandı olan ürünler açılmıyor . ama bizim esnaf da leş kargası olduğu için tamirli,bozuk,kırık dökük ne kadar ürün varsa koruma bandı hikayesine saklanıp kakalıyor millete. o koruma bantlarını,jelatinleri yeniden kaplamak çok da zor bir şey değil. toplumun kendisi sakat, iğneyi kendine çuvaldızı başkasına demişler .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-3081D0615

    Bu mesaj silindi.
    + Cahil ve iq seviyesi ciddi derecede düşük.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çikolata ile teknolojik ürünü aynı kategoride değerlendiren birisinin millete hakaret etmesine şaşmamak lazım ,zaten yakında kovarlar oradan
    ben boşuna bloklamam deyince kızıyorlar ,görün işte elamanın tavırlarını ,elaman hızını alamamış tüm ülke insanını özürlü ,lavuk ,hödük vs. ilan etmiş
    elaman teknoloji market görevlisi değil ,dayısı galiba

    bunun gibi üyeleri bu forumda niye tutarlar anlamıyorum
  • Bunun farkina varman kaç yilimi aldi.?? Bencede değiliz:)))

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Antor

    L: Kutuyu açayım sağlamsa satın alırım
    S: Ödedikten sonra kutuyu açıp kontrol edebilirsiniz
    L: Kasa ne tarafta ?
    S: Şu girişte ->>>
    (L ürünü satın aldıktan sonra kutuyu açar)
    L: Kırık çıktı !?
    S: Yetkili servise göndermemiz gerek. Bir aya kadar gelir.
    L: Kırık çıktı işte ne servisi ne garantisi 1?
    S: Prosedür hede hödö...

    Buradaki Lavuk benim, mağaza teknosa, yıl 2006, ürün mp3 player. Yaşanmış hikaye.

    Edit : Sonrasında garantiye gitti, geldi, bir daha gitti, bir daha geldi bozuk çıktı aldığım günden 6 ay sonra iadesini alabilmiştim.
    Edit : Bak burada herkes müşteri. İstatistiksel olarak 3-5 satış danışmanı 80 milyona özürlü dedi diye özürlü olacak değiliz. 80 milyon kişinin bir avuç satış danışmanı hakkında ne düşündüğüne, memnuniyetine bakmak gerek. Bugün müşteriye lavuk diyorsun, öğretmen olsan öğrenciye/veliye diyeceksin, memur olsan vatandaşa diyeceksin...
    Edit : Satın alındıktan sonra kutusu açılıpta bozuk çıkan ürünü için "sen kutusunu deforme etmişin ben bunu kime satayım" diyen zihniyet, bozuk malı başkasına itelemenin peşinde olan zihniyettir. Üretici tarafından yazayım, bütün ürünler tek tek veya rastgele bazıları kontrol edilse bile her ürünün bozuk çıkma ihtimali vardır, diyelim bu oran mp3 player için 10% dur. Üretici distribütörün satın aldığı 100 ürün için 110 ürün gönderir, bu zaten ürün maliyetine dahil edilmiştir. Birebir değişim yapılabilmesi için. Mağazalardan geri dönen ayıplı mallar distribütöre gider. Distribütör bunları ya üreticiye iade eder ve üretici onları bir serviste tamir ettirip tekrar kutulattırır (Refurbish) yada bunu distribütör yapar. Çok kısa önceki bir Refurbished rezaleti için aşağıdaki linke bakabilirsiniz
    https://forum.donanimhaber.com/ssli-detayli-edit-geldi-hepsiburada-2-el-urunu-sifir-diye-satan-firmayi-platformdan-cikaracak--140045360
    Burada belki distribütör büyük mağazalara yedek ürünleri peşin yolluyordur ve mağaza aç gözlülüğünden onları da satmak istiyordur. Belki distribütörle farklı anlaşması vardır. O kısım hakkında net bilgim yok. Satış danışmanlarına yapılan baskı ve müşteriye uygulanan yıldırma politikası yanlış. Satış danışmanı kendine dikte edilen prosedürü uyguluyor. Onun ekmek parasına garezim yok, benim garezim yanlış olan sisteme.
    Yüzbinlerce lira verilip alınan otomobillerin 300-500km gitmeden çekiciye vurulduğunuda gördük:
    https://forum.donanimhaber.com/sifir-aracta-dsg-arizasi--123258816-2
    Türkiye'de ki satış politikası yanlış. Müşteri değil, satıcıyı koruyan bir politika.
    Aynen katiliyorum.
    Valla yillardir bende once kontrol edip sonra aliyorum. Kimse de bi sey demiyor. Tabi abi buyur diyip deniyor. Hemde cogu buyuk teknoloji marketinde.
    Sizin dediginiz olay genellikle migrosta simbo urunu alirken yasiyoruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • yaşadığın tüm komik hikayeleri anlat hocam dinliyoruz.
  • Antor kullanıcısına yanıt
    Vartolu Saadettin kullanıcısına yanıt
    Bu yorumun altına bende yazayım da o lavuğun ne kadar haklı olduğunu belirteyim. Başımdan geçen olay şöyle:

    Arkadaşım benim teknoloji bilgimden faydalanarak kendisine 250 liraya güzel bir kulaklık almak için bana danışır ve birlikte almamızı ister fakat yeni bilgisayarda aldığı için heyecanına yenik düşerek yakınlardaki bir yerden hemen almak istemektedir. Birlikte pek çok yere gideriz ama ya kulak içi kulaklık satıyorlar ya da para verdiğine üzüleceğin ürünler satıyorlar, bu kadar yer arasında doğru düzgün bir şey bulamayız ve D&R'a gideriz mevcut olanlar arasında bütçemize göre en iyisini alıp geliriz. Kutu sağlam, ürün güzel ve fakat bizim ürünü satın almadan deneyemiyoruz!

    Ayak üstü araştırmalar sonucu internette yorumlarda övülen bir kulaklık ve güvenilir bir marka olduğu için denemeden satın alır eve geliriz. Heyecanla kutusunu açar denemesini yaparız ama o da ne 5 liralık kulaklık bile daha yüksek ve net ses veriyor, o kadar düşük sesi var ki nispeten gürültü engelleme özelliği dahi olsa çevrendeki her şeyi susturmadan zar zor anlayabiliyorsun. Arkadaşa da ben önerdiğim için nasıl olur bu düşüncesinin de verdiği mahcubiyetle driver falan vardır, ayar gerekiyordur falan diye iyice bakıp sonuçsuz kalınca hevesimiz kursağımızda kalıp tekrar yola koyulup iade etmeye gidiyoruz. Arkadaşımda bu arada İBB'de Tüketici Haklarında çalışıyor.

    D&R'a girdik ürünün durumunu anlattık, müdür müsveddesini çağırdılar ona da durumu anlattık aramızda geçen konuşma şu şekilde biraz uzun olacak uyarayım:

    Ben B:
    Arkadaşım A:
    Müdür müsveddesi M:

    B: İyi akşamlar, bugün saat 4 gibi buradan kulaklık aldık bunun sesi çok kısık geliyor anlamakta bile güçlük çekiyoruz bu nedenle kulaklığı iade edip ücret iadesi talep ediyoruz.

    M: Ne yazık ki iade alamıyoruz, keşke deneyerek alsaydınız.

    B: Görevli arkadaşa sorduk "kapalı ürünleri açamıyoruz test ürünlerimizden deneyebilirsiniz" dedi fakat orada bizim aldığımız kulaklık olmadığı için bende internette araştırdım ve genel olarak beğenilen bir ürün ve sevilen bir marka olduğu için ki bu markanın ürünlerini de kullanıyoruz gayet de memnunuz ama bu ürün de bir arıza var sesin bu kadar kısık olması mümkün değil, iade talep ediyoruz bu yüzden..

    M: Anlıyorum, o zaman ürünü teknik servise yollayalım 1 ay içerisinde sonuçlanır o zaman size hediye çeki veririz.

    B: Arkadaşım, her yerde aldığın ürünleri Tüketici Haklarına göre 7 iş günü içerisinde ürünü herhangi bir gerekçe sunmaksızın iade edebilirken ve genel olarak her yerde de en azından gün içinde iade edip ücret iadesi alırken, sen ücret iadesi olmadığını ve 3 saat önce aldığımız ve arızalı çıkan ürünü sonuçlandırabilmek için 1 ay beklememizi söylüyorsun. Bu nasıl iş böyle?!?!

    M: Yanlışın var arkadaşım o kanun eskidendi zaten şu anda da hiç kimse ücret iadesi yapmıyor.

    Arkadaşım bu arada bütün konuşmayı dinliyor ve müdürün tavırlarından sonra neler olacağını görmek için bekliyor..

    B: Emin misin? Ben sık sık Teknosa'dan, Vatan Computer'dan alışveriş yaparım ve defalarca kez de aldığım ürünler beklentimi karşılamadığı için iade ettim. Bazı ürünlerde iade yok onu da almadan önce belirtiyorlar zaten..

    M: Evet Teknosa yapıyordu ama 1 senedir onlarda iade kabul etmiyor..

    B: Daha geçen hafta bir iade işlemi yaptım, neden bahsediyorsun sen??

    M: Bu konuşmanın üzerine bakın yukarıya ne yazmışız. Ücret iadesi yoktur, alınan ürün iade edilmez, paketlenmiş ürünleri açmak yasaktır... Sen şimdi bana kutusu açılmış bir ürünü iade almamı söylüyorsun ama ben bu ürünü müşterime nasıl satayım, sen olsan alır mıydın kutusu açılmış bir ürünü?

    B: Almazdım tabi ki içinden ne çıkacak belli değilde, konuyu değiştirme parasını verip aldığım ürün kusurlu çıktı iade talep ediyorum, ürünü geri al parasını ver!!

    M: Ya arkadaşım anlamıyor musun? Nasıl alayım ben bunu, kutusunu açmışsın, açmasan neyse de

    A: Arkadaşım dayanamaz artık, be adam aldığımız ürünü açmadan nasıl deneyeceğiz, nereden bileceğiz bir sorunu olup olmadığını? Aklın alıyor mu senin? Konuşmanızı dinledim ve diyorsun ya o kanun kaldırıldı, ben tüketici haklarında çalışıyorum, öyle bir değişiklik olmadı benim haberim yok, iş güzarlık yapma ürünü iade al.

    M: Bende öğretmenim..

    B: A: WTF!!!

    Bu sırada müdür bizden habersiz biz arkadaşımla aramızda konuşurken personele iade alıp, teknik servise gönderilmesini belirten evrakları hazırlayıp, hediye çeki hazırlatır.

    A: İBB'deki müdürünü arar bilgi almak ve tutanak hazırlatmak için. Abi iyi akşamlar, naber, nasılsın hal hatır vs. abi bir konuda bilgi almak için aradım D&R'dayız da bugün bir kulaklık aldık, arızalı çıktı iade etmek istiyoruz ama kanun değişti falan diyor, bir değişiklik falan oldu mu? Görev yerim yeni değişti ama bir değişiklik olmadı diye biliyorum doğru mu?

    Arkadaşımın müdürü AA:
    AA: Yok Metincim bunların hepsi aynı, ürün neydi ben hemen sana bir tutanak hazırlayım, sen ürünü al gel biz fazlasıyla söke söke alırız sıkma canını, o şerefsize de takma kafanı sohbet muhabbet vs..

    Bu konuşmalar olurken müdür bizim etrafımızda mağazayı toplamaya devam ediyor, ufaktan da bizi takip ediyor ne yapıyorlar diye..

    A: Arkadaşım müdüre, Biz vazgeçtik ürünü verin, iade etmek istemiyoruz!

    M: İyide ben iade kestim, hediye çekinizi hazırlattım sisteme girildi bunlar iptal etmem mümkün değil ki..

    A ve B: Bizim böyle bir talebimiz olmadı ki hem iade alıp ücret iadesi yapmıyorsun hem kafana göre iade alıp hediye çeki hazırlatıyorsun.

    M: Valla mümkün değil veremem ben kıza sizin bu şekilde isteyeceğinizi düşünerek hazırlattım artık yapamam, dikkat etseydiniz bak oraya yazmışız o kadar hiç mi etrafınıza bakmıyorsunuz..

    A: Senin oraya ne astığın önemli değil kafana göre kanun koyamazsın, talebimiz dışında da işlem yapmışsın, para iadesi falanda istemiyoruz ürünü ver tüketici haklarında halledeceğim işimi, en fazla 1-2 gün kaybederim.

    Adam tırsıyor bu durumda

    M: Lanet olsun ya ver kızım şuradan parayı ben cebimden karşılarım artık, o çeki de bir şekilde kullandırırız birine zaten..

    Günün sonunda adama hukuki açıdan g.t korkusu yaşatıp parayı aldık ama keyfimizin içine etti şerefsiz ve D&R bizim için bitti. Evime yakın diye kitaplarımı oradan alıyordum ama gerek bu tarz karaktersizleri barındıran bir mağaza olması gerekse de bizi bu kadar uğraştıran bir sistem kullanmaları yüzünden D&R ile ilişiğimi kestim. 2. el kitap satan yerler en güzeli hem güzel kitaplar satıyorlar hem de daha uygun.




  • Başlığın pek hos olmadığı dile getirdikten sonra bende birkaç şey yazmak istiyorum..

    Amerika'da yaşayan Türk vatandaşlari takip ediyorum, adam gidiyor gopro alıyor inceleme çekiyor 1 2 hafta sonra iade ettim diye video çekiyor, iade sebebi beklentimi karşılamadı sorgusuz sualsiz iade ettim diyor, iPhone alıyor 2 hafta kullandım eskisinden yüzde 40 hızlı dediler ben hissedemedim deyip memnuniyetsizlik sebebiyle iade ediyor.

    Hatun Amerika'da doğum yapacak zibilyon tane eşya alıyor, şimdi siz soracaksınız ben bu kadar eşya aldım bunları Türkiye'ye nasıl getireceksiniz diye? Getirmiyecem yüzde 90 iade edeceğim, bazıları içinde iade ederken yüzde 40 kesinti yapacaklar ve kullanılmış ürün diye başkasına yüzde 40 indirimli satacaklar diyor.

    Geçen ulusal bir market zinciri mağazasından 2 adet küçük paket hindi füme aldım, açtım. Paketinde 7 8 dilim oluyor, ilk iki dilimde sıkıntı yok 3. Dilimi ağzıma attım çiğnemeye başladım takir tukur bişey var ağzımda, küçük parçalar baktım koca kemik ufalanmış bildiğin salam görüntüsünde elini dokundurmadan anlayamiyosum renk aynı incecik kesilmiş kalktım gittim iade etmeye kasiyer çağırdı 24 25 yaşlarında çıtı pıtı bir müdüre geldi önce bunun yarısı yenmiş dedi, kemik çıkması normal dedi, ellermisin yada yemek ister misin dedim yanaşmadı, iade almak istemedi, tek paketi iade alırım 2. Pakette sorun yok dedi, sükuneti mi korudum hiç polemiğe girmedim, Kredi kartı ile alışveriş olmuş cart curt konuştu birşeyler en sonunda güzel kardeşim ya seve seve ya seve seve bu iki paketi de alacaksin rica etmiyorum seve seve alacaksın ya iade faturasi kes, ya gider makbuzunu, gider pusulani ne yapiyosan yap pazar kahvaltımı adam gibi edeyim deyince tamam beyefendi moduna geçti yani toplamda 4.50 odedigim ürün icin çok uzun yazdım ama idare edin. Bu gariplik bizim genlerimize işlemiş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi parcapincik -- 19 Eylül 2019; 6:30:50 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Vartolu Saadettin kullanıcısına yanıt
    Telefonum bozuldu uzun hikaye en son tüketici haklarına başvurdum karar çıktı firma karara rağmen 2 aya yakın para iadesi yapmadı yani öyle aylarca kararın çıkmasını bekliyorsun çıkınca da hemen ücreti ödemiyor lar. En son telefondaki ne sinirlendim bir EFT göndermek kaç ay sürüyor dedim beyefendi muhasebe bakıyor o işlere diyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkenin büyük bir teknoloji şirketinde satış uzmanı olarak çalışıyorsunuz, önünüze gelene hödük, lavuk falan diyorsunuz, ama özürlü yerine engelli kelimesinin kullanılacağını bilmeyecek kadar da cahilsiniz. Diyelim ki bunu bilmek zorunda değilsiniz. Engelli olma durumunu aşağılamak için kullanarak çok ayıp ediyorsunuz. Engelli bir yakını olan birinin bu konuyu okuduğunu düşünün. Ne kadar üzüleceğini tahmin ediyor musunuz?
    Yazık çalıştığınız şirkete ki orayı size emanet etmiş.
  • Sheldon-Cooper S kullanıcısına yanıt
    Tabii ki garantiye gidiyor. Teknosa’dan usb bellek almıştım yıllar önce, bir saat sonra götürdüm ,değişimin afı geçmedi, servise yollarız dediler. O gün bugündür teknosaya gitmem.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Hak, hukuk, adalet, özgürlük, eşitlik, kardeşlik, alım gücü, temiz bir çevre,

    Ulan temiz havayı bile Balkanlar’dan alıyor bu leş ülke!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erco35coast

    yaşadığın tüm komik hikayeleri anlat hocam dinliyoruz.
    Mahazanin iade sarti varsa iade aliyor onun disinda uzaktan alisveris harici 14 gun icinde iade alan yok
    Yuzyuze satislarda saticiya birakilmis sart yoksa iadede yok
    İbb thh ye selamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.