< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vartolu Saadettin -- 19 Eylül 2019; 10:21:48 > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Vartolu Saadettin -- 19 Eylül 2019; 10:21:48 > |
L: Kutuyu açayım sağlamsa satın alırım
S: Ödedikten sonra kutuyu açıp kontrol edebilirsiniz L: Kasa ne tarafta ? S: Şu girişte ->>> (L ürünü satın aldıktan sonra kutuyu açar) L: Kırık çıktı !? S: Yetkili servise göndermemiz gerek. Bir aya kadar gelir. L: Kırık çıktı işte ne servisi ne garantisi 1? S: Prosedür hede hödö... Buradaki Lavuk benim, mağaza teknosa, yıl 2006, ürün mp3 player. Yaşanmış hikaye. Edit : Sonrasında garantiye gitti, geldi, bir daha gitti, bir daha geldi bozuk çıktı aldığım günden 6 ay sonra iadesini alabilmiştim. Edit : Bak burada herkes müşteri. İstatistiksel olarak 3-5 satış danışmanı 80 milyona özürlü dedi diye özürlü olacak değiliz. 80 milyon kişinin bir avuç satış danışmanı hakkında ne düşündüğüne, memnuniyetine bakmak gerek. Bugün müşteriye lavuk diyorsun, öğretmen olsan öğrenciye/veliye diyeceksin, memur olsan vatandaşa diyeceksin... Edit : Satın alındıktan sonra kutusu açılıpta bozuk çıkan ürünü için "sen kutusunu deforme etmişin ben bunu kime satayım" diyen zihniyet, bozuk malı başkasına itelemenin peşinde olan zihniyettir. Üretici tarafından yazayım, bütün ürünler tek tek veya rastgele bazıları kontrol edilse bile her ürünün bozuk çıkma ihtimali vardır, diyelim bu oran mp3 player için 10% dur. Üretici distribütörün satın aldığı 100 ürün için 110 ürün gönderir, bu zaten ürün maliyetine dahil edilmiştir. Birebir değişim yapılabilmesi için. Mağazalardan geri dönen ayıplı mallar distribütöre gider. Distribütör bunları ya üreticiye iade eder ve üretici onları bir serviste tamir ettirip tekrar kutulattırır (Refurbish) yada bunu distribütör yapar. Çok kısa önceki bir Refurbished rezaleti için aşağıdaki linke bakabilirsiniz https://forum.donanimhaber.com/ssli-detayli-edit-geldi-hepsiburada-2-el-urunu-sifir-diye-satan-firmayi-platformdan-cikaracak--140045360 Burada belki distribütör büyük mağazalara yedek ürünleri peşin yolluyordur ve mağaza aç gözlülüğünden onları da satmak istiyordur. Belki distribütörle farklı anlaşması vardır. O kısım hakkında net bilgim yok. Satış danışmanlarına yapılan baskı ve müşteriye uygulanan yıldırma politikası yanlış. Satış danışmanı kendine dikte edilen prosedürü uyguluyor. Onun ekmek parasına garezim yok, benim garezim yanlış olan sisteme. Yüzbinlerce lira verilip alınan otomobillerin 300-500km gitmeden çekiciye vurulduğunuda gördük: https://forum.donanimhaber.com/sifir-aracta-dsg-arizasi--123258816-2 Türkiye'de ki satış politikası yanlış. Müşteri değil, satıcıyı koruyan bir politika. |
Ben de o teknoloji mağazalarındaki satış elemanlarına uyuz oluyorum. Adam sıfır diye bana birinin kullanıp iade ettiği touchpadi bozuk üstüne bir de adamın Windowsa emaili ile şifre koymuş laptopu sattı. Gittim ellimiz de yok başka mağazada da yok dediler. Paramı da iade edemiyceklerini ancak değerince başka bir ürün alabileceğimi söylediler. Tehtid hakaret çirkeflik yaparak başka mağazadan getirttim. Siz iyi bişeymişsiniz gibi bir de millete b*k atmayın.
|
100 kişiden 80 tanesi böyle olmasa genelleme yapmazdım.
|
Toplamda 5 yıl büyük alışveriş mağazalarında satış danışmanlığından başlayıp mağaza müdürü olarak çalıştım. Buradan yaşadıklarımı yazsam bağdata yol olur. Toplum olarak tıpkı dediğin gibi özürlü geldik özürlü gideceğiz.
|
|
Hayırdır ? Elektronik şans işi diyerek tombala mı oynuyoruz ? Kapısından çıkmadan bozuk olduğu gözle görülen malın neresini savunuyorsun ? Bana don ile örnek veriyor.
Ayıplı mal ile sonradan çıkan arızanın arasındaki farkı bilmediğin gibi insanlara hitap etmeyi de bilmiyorsun. |
mağazaya gelen müşterilerin saçma sapan hareketlerinden yola çıkarak bizi ''dünyanın'' en özürlü toplumu ilan etmek de saçma sapan bir hareket
al sana yutdışından bir örnek: "My laptop won't turn on!" "Did you plug it in and charge the battery?" "NO! This is a laptop! It doesn't need to be plugged in!" "Ma'am, the battery still needs to be charg..." "LISTEN! This is a laptop!" daha beterleri:https://www.awesomeinventions.com/things-customers-say/ toplumumuzu alçaltmaktan vazgeçin lütfen.. |
Yasalara göre internetten alınan ürünler 14 gün içinde iade edebilirsin fakat mağazadan alınan ürünler ise yasaya göre DENENMİŞ ALINMIŞ sayıldığı için garantiye yada servise yollanır ona göre iade yada genelde değişim oluyor. Yani senin bu bahsettiğin olayda tüketici haklı . Orda ürünü deneme hakkı var.
Dayak olayına vs katılmıyorum ama bence sen önce kanunları öğren ondan sonra Türkleri kötüle derim. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ayrıldı01 -- 2 Ağustos 2020; 19:12:7 > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Zodion -- 17 Eylül 2019; 3:47:18 > |
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Takayashi -- 17 Eylül 2019; 11:4:41 > |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|