Şimdi Ara

Düşük km'li dizel...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
1.557
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • uzun zamandır dikkatimi sarı lanet sitede 140k/150k km'li dizel araçlar çekiyor ve adamlar düşük km'li yazıyorlar bu araçlara ki alayı on yıllık. çok değil 4/5 yıl öncesine kadar dizel araçlar 100 bini geçtiğinde millet burun kıvırır o araç yüzbini geçti alınmaz, 100binde dizel alınır mı manyak mısın deniyordu. biz ne ara bu eşiği geçtik ya da kulak ardı mı yapıyoruz...



  • Dizele 100bin km'lik ömür biçmek zaten saçmalığın dik alası idi. Ekonomik durumlar gereği artık insanlar 100bin km'deki araca burun kıvıramaz oldu biraz onun da etkisi vardır. Kilometre düşürme olayının da iyice ayyuka çıkması ve insanların 100bin km'yi psikolojik sınır yapınca ne hikmetse piyasadaki araçların hep 80-90bin km bandında olması da ayrı bir hikayeydi tabi.

    100bin km'yi ben 3 yılda yapıyorum, napayım 3 yılda bir arabayı kaldırıp çöpe mi atayım.
  • Dizele 100bin km'lik ömür biçmek zaten saçmalığın dik alası idi. Ekonomik durumlar gereği artık insanlar 100bin km'deki araca burun kıvıramaz oldu biraz onun da etkisi vardır. Kilometre düşürme olayının da iyice ayyuka çıkması ve insanların 100bin km'yi psikolojik sınır yapınca ne hikmetse piyasadaki araçların hep 80-90bin km bandında olması da ayrı bir hikayeydi tabi.

    100bin km'yi ben 3 yılda yapıyorum, napayım 3 yılda bir arabayı kaldırıp çöpe mi atayım.
  • Artık 200 bin bile düşük km olarak yazılıyo

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bakımsız motor km ne olursa olsun sorun çıkarmaya mahkum. örneğin imzamdaki araç 161k kmde tık demiyor. her türlü bakımı zamanından önce serviste yapıldı sanayi yüzü görmedi. yılda en az 15 bin km yapıyorum.

    aynı şekilde tramerli boyalı araçlar için de geçerli olmaya başladı. millet bakım fatura istemek yerine hasar kaydı var mı tramer var mı diye soruyordu yavaş yavaş azalıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory

    Artık 200 bin bile düşük km olarak yazılıyo
    sahibinden az kullanılmış...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5 yaşından büyük dizel araba için 100bin km bence düşük sayılabilir. Bu sayılar yaşa göre değerlendirilmelidir. 2015 dizel astram 151binde mesela. Gündelik kullanıyorum, arada şehirler arası da gidiyorum. Yıllık ortalamam 32500km oluyor. Yani benim için 1 yılda 25-35bin km normal değer. Bunun üstündekileri çok, altındakileri de az olarak değerlendiririm. 2005 model dizel arabaları 70-80bin kmde görüyoruz mesela ilanlarda, hiç mantıklı gelmiyor. Yılda 5bin km yapmış garaj arabası güya ama fotoğraflar hiç öyle demiyor. Ahı gitmiş vahı kalmış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 200bin kmye yaklaşmış arabalara bile 80-90 bin lira para istiyorlar.
    Herkes alıcıyken 150 bin kilometreyi geçmiş arabaya pert gözüyle bakıyor ama satıcıyken fiyatı hiçte pert araba parası gibi olmuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yüksek Km Dizel Hk.
    3 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 2 yıl önce 70 bin km de dizel bir fiesta baktık. Araç sıfır ayarında ve çok bakımlıydı.
    Expere gittik kontrol için, 70 bin km de ki aracın turbosu sıkıntılı çıktı. Araç siyah duman atıyordu.
    Sahibi sıfır km olarak almış ama bakımları aksatmış. Aklına geldikçe gidip sanayide bakım yaptırmış.
    Şuan kullandığım araç 182 bin km de. Bakımlarını hep zamanında yaptırdım ve orjinal ürün kullandım.
    Bayramda izin aldık 10 gülük, 2500 km yol yaptık mis gibi.
    Bakımlı araçta 400 bin km ler de kullanılan dizel araçlar var.
  • 10 yaşında dizel araç için 150k km normal hatta iyi sayılır hocam.

    @Konu Sahibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suatcagdas -- 16 Ağustos 2020; 11:39:21 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • araçlarda yüksek km ile beraber yaşta büyük sıkıntıdır.

    Motor ne kadar sağlıklı olursa olsun 10 yaşına doğru araçta conta radyatör turbo sorunları baş gösterir. Bunlar kaçınılmaz.

    Mesela radyatör paslanıyor ve deliniyor bir bakmışsın hararet yapmış araç benim başıma geldi 2 sefer radyatör değiştirdim. ikincide radyatör fabrikasyon delik çıktığı için segmanları yedi araç motor yaptırdım.

    Dışarıdan baksan sesinde bir sıkıntı yok ama arkadan bir duman atıyordum arkada göz gözü görmüyordu...

    Mesela conta 10 yaşından sonra her an sıkıntı çıkarabilir. şans işi

    yani 4-5 yaşında 150 binde araç alınırda 10 yaşını geçmiş 200 binde araca bulaşmak büyük risk.

    Ha sağlıklı bir rektefiye yaptırılmıştır ozaman alınır.
  • lanet olsun böyle sisteme. araba alım işini sonsuza dek ertelemek durumunda kaldım. kalanlara sağlıklı günler diliyorum. ekonomiyi ve piyasayı bu hale getiren herkesinde anasını avradını john wicke emanet ediyorum
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Mercedes alın basınız ağrımasın.Gidip Renault-Fiat-Vw gibi markalar alınca gayet normal.Zaten 10 yaşında araç alıyorsunuz 10 değil 17-18 yaşında alın uğraşmayın.Yürütme maaliyetini kaldırabilecek gücünüz yoksa da Toyota,Mazda,Suzuki,Mitsubishi,Subaru gibi markalarda tercih edilebilir özellikle de Toyota ve Mazda
    Edit:Ayrıca bizzat motordan civata bile sökülmemiş 1.6 milyonda e320 1.2 milyonda e220 gördüm w211 onuda belirteyim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K1X -- 17 Ağustos 2020; 16:40:52 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • sssemih24 kullanıcısına yanıt
    150bin km geçmiş arabaya pert gözüyle mi bakıyorlar? şaka yapıyorsunuz. 150bin km ne ki?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Etrafta gördüğüm ettiğim bir aracın ekonomik ömrü 10 yıl. Hangi marka olursa olsun 10 yıl civarı araç her soruna gebe oluyor.
    Km olarak Türkiye deki bilinçsiz kullanıcı kitlesi düşünülünce 150 bin km malesef çok. Forumda bile sıkça görüyoruz 200.000 km alıp 2 ayda motoru eline alan. Motoruna uygun yağı bile adam akıllı bilen yok, hangi parça kaç km de değişir onu mu bilecek bu millet?

    Bu yüzden bi araç maks 5 yıl ve servis bakımlı ise kafa rahat alınabilir, bunun dışı ikinci el benim gözümde çöp. Keza avrupa da da böyle, millet gidip 250.000 km deki Audi A6 ya Servet dökmüyor, çöp gözüyle bakıyor ve gidip 0 c segment aracı daha pahalıya alıyor.

    Türkiye biraz garip ve mantıksız bir ülke.
    2010 model 250.000+ km deki Audi bmw lere verilen paraları görünce gülüp geçiyorum, tek mantıklı izahı bu markalara binince sınıf atladığını sanmak. Başka bi vasfı yok, hobisi yok, yaptığı iş saygın değil, yaptığı resimle-uğraştığı hobi ile saygı görmüyor, gidip hurda bmw çekiyor altına sağda solda saygınlık kazanmak için.

    E90 gibi zevk için, tamamen kişisel keyif için alan kişileri tenzih ederim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unknownartist -- 17 Ağustos 2020; 17:38:3 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 10 tane de 1 tane görürsün. Benimde akrabamda e200 var 1997 senesinde sıfır aldı halen kullanıyor. 1 kere komple boya 1 kere motor yaptırdı. Senin dediğin gibi masrafsız falan araç değil. Renault u alan zaten düşük yürütme maliyeti yüzünden alıyor. Geçen yazdım buraya 7500 liraya komple motor yaptırım dizel araca. Sen Mercedes te yarım motor yaptıramazsın ;))

    Ayrıca 10 yaşını geçmiş Mercedes falan filan hepsi aynı halt sorun çıkarıyor. Zaten 10 yaşını geçmiş alınmaz...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sissil -- 17 Ağustos 2020; 18:48:53 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    W210 kasa en sorunlu e dir.Onun haricinde ben masrafsız demedim sorunsuz dedim zaten.Mercedes ile Renault un tükenebilir parçalarının aynı fiyat olmasını bekleyemezsin tabiki daha maaliyetli fakat 10 yaşında da olsa 15 yaşında da olsa bakımlı,servisleri zamanında yapılmış bir Mercedes kolay kolay arıza vermez.Renault için aynısını söylemek çok çok çok zor...
    Mesela 2 ay önce ilk sahibinden(Çok yakın bir tanıdık) bir w169 a serisi aldım ikinci araç olarak.Araç 2007 model.13 senedir sarf malzemeler hariç araçta tek değişen parça gaz kelebeği ve marş motoru otomatiği.Ne demek istediğimi anlatabilmişimdir umarım.
    Not:Mercedes'te bu söylediklerimin geçerli olması için orjinal parça kullanımı şart.Orjinal parçayı tak servislerini zamanında yap 25 senede binersin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K1X -- 17 Ağustos 2020; 19:6:59 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • Doğrudur hocam. Kullanmadan kullanmaya fark var. Abimde C5 var mesela çok titizdir 200binde aracı tek değişen ne biliyormusun turbosu... Oda zaten o turboyu kullanan bütün araçlarda kesin arıza veriyor.

    Düşün baskı balata bile değişmedi...

    Benim arabada baskı balata amortisör hep değişti. Ben parayı verdimmi o araba heryere girecek. Benim arabayla girdiğim yere zaten Mercedes ML harici girmez. Senin o Mercedes benim altımda emin ol 1 senede çürüğe çıkar.
    Mercedes kullananlar zaten sakin kullanır. Para verdim aman arıza yapmasın hahaha... Neyse hocam...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yürütmesi ucuz almak mantıklı bi devirde yada bu kurlar ile. Abimde 2009 clio grandtour var. 440bine yaklaştı. 2. Turboyu değiştirecek egzantrikler değişti ve şu an Yağ yakıyor. Araç sürekli römorklu ağır yükte kullanıldı. Bir kere de yağsız kaldı ama sonra motorsilk takviye edilerek kullanıldı. Zaten o dönemden sonra yağ yakımı arttı. Gelelim yürütme maliyeti motor maliyetine. Parçası çok çok ucuz. Sıfır orjinal krank 900₺ ye alındı. Yağ pompası subaplar piston hariç hepsi alındı bekliyor kenarda. Gel gelelim benim volvonun parca fiyatına. Orjinal olmayan bir krank 4500₺. Gerisini siz düşünün. Bakımlı dizel icin 400ü rahat devirir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Hocam yanlış anlamayın da ortalama olarak söylüyorum zaten.Mesela biri 2016 biri 2017 de alınmış 2 adet mrs im vardı ikiside 200 bin kim civarlarında döneminde 15-16 yaşında arabalardı.Ortalama 30 ar bin km bindim ikisine de keza yine vvtli 2zz celicam vardı oda aldığımda 18 yaşındaydı 25 bin km sürdüm.3-4 farklı Toyota aracım daha oldu.Bunların haricinde Bmw,Mini,Peugeot,gibi marka araçlarımda oldu keza babam yaptığı işten kaynaklı emekli olmadan önce Fiat ve Renault marka şirket araçlarına 20 sene bindi (3 senede bir sıfırı verilirdi).Şuan da dediğim gibi bir w169 birde w204 fl araçlarım var.Mercedes,Toyota,Mazda üçlüsünde gördüğüm sağlamlık,dayanıklılık hiç bir markada yok.
    Ha siz alıp binek bir aracı araziye sokarsanız her araçta aynı senaryoyla karşılarsınız bunu sadece hb ve sedan için söylemiyorum SUV da olsa aynı olacaktır..

    Edit:Servisi zamanında yapılmış her araçta km önemli değildir asıl önemli olan yaştır onuda belirteyim :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K1X -- 17 Ağustos 2020; 19:51:53 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.