Şimdi Ara

Elektrikli araçlar için 1.5 MW şarj sistemi tanıtıldı!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
450
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Elektrikli araçlar için 1.5 MW şarj sistemi tanıtıldı!
    Portekiz merkezli elektrikli araç (EV) altyapı geliştiricisi i-charging, ağır vasıtalar için tasarladığı yeni Megawatt Şarj Sistemi'ni (MCS) tanıttı. Bu yeni sistem, şarj sürecini daha hızlı ve verimli hale getirmeyi amaçlıyor. Şirketin "i-light" adını verdiği son teknolojisi, 1.5 MW’a kadar güç sunarak, aynı anda altı farklı elektrikli aracı şarj edebiliyor ve yüzde 98-99 verimlilik sağlıyor.



    Ağır sınıf için 1.5 MW şarj dönemi



    i-charging, ABD’de Georgia’da da faaliyet gösteriyor ve müşterilerinin operasyonlarını optimize etmeye yönelik donanım ve yazılım çözümleri geliştirmeyi hedefliyor. Şirketin amiral gemisi ürünleri arasında, 50 kW ile 900 kW arasında şarj kapasitesi sunan "blueberry" şarj cihazları bulunuyor. Ayrıca, filo yöneticilerine yönelik "blueberry CLUSTER" da bu ürün yelpazesinde yer alıyor. Tüm bu cihazlar, i-charging’in kullanıcı dostu "blueberry FUSION" arayüzü ve kablo yönetim sistemleriyle (CMS) destekleniyor ve "My i-charging" web platformu üzerinden izlenip yönetilebiliyor.



    Elektrikli araçlar için 1.5 MW şarj sistemi tanıtıldı!
    Son olarak Almanya’da düzenlenen IAA Mobility fuarında, i-charging’in en yeni şarj cihazı i-light tanıtıldı. Bu cihaz, ağır vasıtalar için aynı anda altı araca kadar 1.5 MW’a kadar güç sağlayabiliyor. Sistemin 2025’te geleceği belirtiliyor. Firmaya göre yeni Megawatt Şarj Sistemi maksimum 3,75 Megawatt (1.250 V DC'de 3.000 A) hızında şarj edebiliyor. Geleneksel kombine şarj sistemleri (CCS) 500 kW ile sınırlı, bu da ağır vasıtalar için yetersiz kalıyor. Şirket, yeni MCS teknolojisinin yakın gelecekte elektrikli ticari araç segmentinde bir standart haline geleceğini öngörüyor.



    Ayrıca Bkz.Modern elektrikli araç bataryaları 20 yıl dayanabiliyor: İşte yeni veriler



    i-charging CEO’su Pedro Moreira da Silva, yeni teknolojinin, ağır vasıta taşımacılığının geleceğinde önemli bir dönüm noktası olduğunu belirtiyor. Silva, i-light ile daha hızlı ve verimli şarj ihtiyacına cevap verdiklerini ve sürdürülebilir enerjiye geçişte bu teknolojinin önemli bir adım olduğunu ifade etti. Tüm bunlara ek olarak i-light MCS, düşük veya orta gerilimli şebekelerden aldığı enerjiyi yüksek verimlilikle kullanıma dönüştürüyor. Bu da müşterilere, yüksek voltajlı trafo merkezlerinin kurulum maliyetlerine kıyasla tasarruf sağlıyor. Şirket, MCS standartlarının bu yıl içerisinde ISO, IEC ve SAE tarafından yayınlanacağını da belirtiyor.




    Kaynak:https://electrek.co/2024/09/19/i-charging-unveils-1-5-megawatt-ev-charging-system-six-simultaneous-outputs/







  • Çok güzel alet kamyonların elektrik dönüşümü için çok iyide elektrik çoğu yerde bu kadar güçlüsü yok.

    Hadi diyelim oldu bir istasyona koydun. İki tane kamyon geldi şarj ederse biz o istasyonda diğer arabalar nasıl şarj edecek.

    İnsanların şimdiden çok ciddi yatırım yapması gerekiyor. Otobanlara şu anda otomobiller için çektiğimiz elektrik bile yine yetmeyecek bunun kamyonu var otobüsü var varda var.

    İhtiyaç 2 MW güç ise belki oraya 20 MW götürmek gerekecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 23 Eylül 2024; 14:27:12 >
  • Bilmediğimden soruyorum, Araçlardaki pili tek parça olarak değil de örneğin dört bağımsız bölüm halinde oluşturup aynı anda dört şarj başlığı takarak hızlandıramaz mıyız?

  • gun kullanıcısına yanıt
    İhtiyaç 2 MW güç ise belki oraya 20 MW götürmek gerekecek. => İstasyon başına 20MW nereden gelecek ?

    https://enerjirehberi.com.tr/2024/07/23/turkiyede-elektrikli-arac-sarj-istasyonu-sayisi/ Temmuz 2024 te Türkiye'de şarj istasyonu sayısı 3700.

    Her biri 20MW çekse, 3700 x 20 MW = 74bin MW yapar.

    2023'de tüm Türkiye'nin ürettiği elektrik 39 bin MW, bunun üstüne bunun nerdeyse 2 katı olan 74bin MW elektrik nerden gelecek ?

    Tepelere dizilen rüzgar türbinleri daha hızlı dönmeye mi başlayacak, güneş tarlaları Sahara çölünden güneş mi ödünç alacak, Fırat Dicle nehri daha hızlı akıp Keban Atatürk barajı üretimini 3 kat arttıracak mı?




  • Dor Niro kullanıcısına yanıt
    maliyetleri arttıracaktır. her şarj noktası için elektrik akımını vs kontrol eden çip maliyeti, araçlarda 4 ayrı şarj girişinin maliyeti ve pratik olmaması. hızlı şarj istasyonlarındaki kabloyu bağlamak bile dertken 4 tanesi ile asla uğraşılmaz.
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Nükleer santral yapılıyor.

  • araçlar için de 1 mw çıkınca 10 dk da 20-80 yapıp devam edilecek. güneş panelleri ile evrende dolaşan güneş de istedfiğimiz elektiriği verir. her şey zaman bakar.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Bu şarj cihazı, ağır vasıtalar için aynı anda 6 araca kadar 1.5 MW’a kadar güç sağlayabiliyor.
    6 x 1,5 MW = 9 MW

    Türkiye'deki 3700 şarj istasyonuna bu cihaz kurulsa, 3700 x 9MW = 33,3bin MW "ek" elektrik gerekecek. ,

    Akkuyunun planlanan maks kapasitesi 4,8bin MW "ek" elektrik ihtiyacının ancak %14'ünü üretebilir.

    Geriye kalan %86 elektrik nerde, nasıl üretilecek, muamma.
  • elcas kullanıcısına yanıt
    1MW gibi ultra hızlı şarj olan pilde hafıza etkisi başlar pil daha hızlı dejarj olur, menzil düşer.

    benim Oppo cebi 35W hızlı şarj yapınca yoğun bir günde şarj dayanmıyor

    geceleyin yavaş şarj yapınca birkaç gün şarj dayanıyor.

    hızlı şarj olayı vaad edildiği gibi güllük gülistan çözüm değil.
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Petrol endüstrisi nasıl kurumsallaştiysa elektrik endüstrisi de öyle kurumsallaşacak

    Düne kadar patlar çatlar bataryası biter dediğiniz elektrikli araçlar 500 bin km yi tek bataryayla geçip 700 800km menzil sunmaya başladılar

    Bu araçlardaki batarya senin oppo cep değil

    Girdiğiniz mağaradan çıkın artık gelecekle kavga edilmez




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 23 Eylül 2024; 23:4:5 >
  • Dor Niro kullanıcısına yanıt

    Telefonlarda bir pil birkaç parçadan oluşabiliyor. Her bir parça, şarj adaptöründen belli miktarda enerji ile şarj oluyor ancak soket 1 tane type c. Mesela 5000 mah pil 2 tane 2500 mah olarak üretiliyor. 100 watt adaptörü takınca her biri 50 watt olarak şarj alıyor. Böylece hem her bir pil 100 watt şarj olmadığı için daha az ısınıyor hem toplamda 100 watt şarj oluyor. Arabalar için de aynı düşünce oluşabilir veya belki de vardır. Ya da teknolojileri çok farklıdır, olmuyordur, bilemiyorum.

  • Conqueror26 kullanıcısına yanıt

    Arabalarda öyle zaten. çoğu li-on otomobil bataryasında binlerce 3,7V 18650 li-on pil kullanılıyor. Bu pil de kalem pil büyüklüğünde. Şimdilerde 18650 yerine 20700 ve 21700 piller de kullanılıyor ama onlar da hemen hemen kalem pil büyüklüğünde.


    Bir otomobil bataryası binlerce 3.7V lityum iyon pilin birbirine paralel ve seri bağlanmasıyla üretiliyor.


    Elektrikli araçlar için 1.5 MW şarj sistemi tanıtıldı!
  • Torlak Kemal kullanıcısına yanıt
    Evet aslında bunu biliyorum. Mesela Tesla da 4680'i hacimli üretmeye çalışıyor. Benim bilmediğim mesela bu ufak piller birkaç yüz tanede bir ayrı paketleniyor mu? Ya da şarj hızını artırmak için parçalara ayırmak eğer bu tekli pillerin sınırına gelecekse hangi hileler yapılabilir?
  • Maaliyet sıkıntı olur.

  • Conqueror26 kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim. Tabi ben basit düşündüğümün farkındayım ama bazen çözüm basit olabiliyor.

  • Dor Niro kullanıcısına yanıt
    Hayır mantığınız doğru aslında. Pratiklik konusunda tek soket daha iyi. İçeride kendisi bölüyor enerjiyi.
  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Kurumsallaşma Bolu dağındaki bir tek e-kamyonun bile 1,5 MW şarjının 700km uzaktaki Mersin'deki nükleer tesisten nasıl sağlanabileceğini açıklamaz velev ki binlerce e-kamyon, e-otomobil şarjını hiçten açıklayamaz.

    Bataryalı araçların sorunu patlaması eskimesi degil, 300-500km menzil hadi sizin kağıt üstü şişirmenizle 800km olması da değil. Şarj istasyonunda 1 saat şarj süresi sorun.

    Nitekim en cok o sebepten dolayı bu yıl Avrupa'da e-otomobil satışları düştü. Bu konuda güncel videolar gönderebilirim.

    Yanlış hesap Bağdattan döner. Dönmeye başladı nitekim.

    Oppo'daki de Lityum, o araçlardaki de Lityum.


    EV bataryası yangını en önemsiz konu dedik ancak bir o kadar da komik problem.

    Amerika Indiana eyaleti 15.Eylül.2024 Pazar, liftte asılı bırakılan e-otomobil durduk yerde yanmaya başlar. Pazar oldugu için kimse yok tabi.

    Servis binası perte cıkmıştır. Videoda adam diyor ki, e-otomobili kapalı alanda bırakmayın.

    Elektrikli araçlar için 1.5 MW şarj sistemi tanıtıldı!




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    İşte o şarjı depolacak batarya sistemi de aynen benzin depoları gibi hazır olacak zaman içerisinde

    Düne kadar bataryayı nerede şarj edeceğiz  lardan şimdi o gücü nereden bulacağıza geldiniz örneğin.

    E otomobil satışı düştü, veya bir araç yandı diye elektrikli çöp muhabbeti yapmak kahvehaneden hallice bir şey.

  • en1gma kullanıcısına yanıt
    Elektriği jeneratör dinamo ile üretmek kolay değil.

    Sadece 100W yani 0.1kW veya 0.0001 MW elektriği bile dinamo ile üretmek kolay değil iken, bir elektrik tesisinde dinamo ile 1,5MW elektrik, ülkedeki 3700 istasyona dağıtmak olanaksız.

    Böyle bir olay ancak elektrik, dinamo çevirerek değil, başka yöntemle üretiliyorsa mümkün... Bu konu ilerde daha çok konuşulacak.
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Rüzgar Güneş gibi sistemler var halihazırda

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.