|
Elektrikli araçlar için 1.5 MW şarj sistemi tanıtıldı!
-
-
Çok güzel alet kamyonların elektrik dönüşümü için çok iyide elektrik çoğu yerde bu kadar güçlüsü yok.
Hadi diyelim oldu bir istasyona koydun. İki tane kamyon geldi şarj ederse biz o istasyonda diğer arabalar nasıl şarj edecek.
İnsanların şimdiden çok ciddi yatırım yapması gerekiyor. Otobanlara şu anda otomobiller için çektiğimiz elektrik bile yine yetmeyecek bunun kamyonu var otobüsü var varda var.
İhtiyaç 2 MW güç ise belki oraya 20 MW götürmek gerekecek.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gun -- 23 Eylül 2024; 14:27:12 > -
Bilmediğimden soruyorum, Araçlardaki pili tek parça olarak değil de örneğin dört bağımsız bölüm halinde oluşturup aynı anda dört şarj başlığı takarak hızlandıramaz mıyız?
-
İhtiyaç 2 MW güç ise belki oraya 20 MW götürmek gerekecek. => İstasyon başına 20MW nereden gelecek ?
https://enerjirehberi.com.tr/2024/07/23/turkiyede-elektrikli-arac-sarj-istasyonu-sayisi/ Temmuz 2024 te Türkiye'de şarj istasyonu sayısı 3700.
Her biri 20MW çekse, 3700 x 20 MW = 74bin MW yapar.
2023'de tüm Türkiye'nin ürettiği elektrik 39 bin MW, bunun üstüne bunun nerdeyse 2 katı olan 74bin MW elektrik nerden gelecek ?
Tepelere dizilen rüzgar türbinleri daha hızlı dönmeye mi başlayacak, güneş tarlaları Sahara çölünden güneş mi ödünç alacak, Fırat Dicle nehri daha hızlı akıp Keban Atatürk barajı üretimini 3 kat arttıracak mı?
-
maliyetleri arttıracaktır. her şarj noktası için elektrik akımını vs kontrol eden çip maliyeti, araçlarda 4 ayrı şarj girişinin maliyeti ve pratik olmaması. hızlı şarj istasyonlarındaki kabloyu bağlamak bile dertken 4 tanesi ile asla uğraşılmaz. -
Nükleer santral yapılıyor.
-
araçlar için de 1 mw çıkınca 10 dk da 20-80 yapıp devam edilecek. güneş panelleri ile evrende dolaşan güneş de istedfiğimiz elektiriği verir. her şey zaman bakar.
-
Bu şarj cihazı, ağır vasıtalar için aynı anda 6 araca kadar 1.5 MW’a kadar güç sağlayabiliyor.
6 x 1,5 MW = 9 MW
Türkiye'deki 3700 şarj istasyonuna bu cihaz kurulsa, 3700 x 9MW = 33,3bin MW "ek" elektrik gerekecek. ,
Akkuyunun planlanan maks kapasitesi 4,8bin MW "ek" elektrik ihtiyacının ancak %14'ünü üretebilir.
Geriye kalan %86 elektrik nerde, nasıl üretilecek, muamma. -
1MW gibi ultra hızlı şarj olan pilde hafıza etkisi başlar pil daha hızlı dejarj olur, menzil düşer.
benim Oppo cebi 35W hızlı şarj yapınca yoğun bir günde şarj dayanmıyor
geceleyin yavaş şarj yapınca birkaç gün şarj dayanıyor.
hızlı şarj olayı vaad edildiği gibi güllük gülistan çözüm değil. -
Petrol endüstrisi nasıl kurumsallaştiysa elektrik endüstrisi de öyle kurumsallaşacak
Düne kadar patlar çatlar bataryası biter dediğiniz elektrikli araçlar 500 bin km yi tek bataryayla geçip 700 800km menzil sunmaya başladılar
Bu araçlardaki batarya senin oppo cep değil
Girdiğiniz mağaradan çıkın artık gelecekle kavga edilmez
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 23 Eylül 2024; 23:4:5 > -
Telefonlarda bir pil birkaç parçadan oluşabiliyor. Her bir parça, şarj adaptöründen belli miktarda enerji ile şarj oluyor ancak soket 1 tane type c. Mesela 5000 mah pil 2 tane 2500 mah olarak üretiliyor. 100 watt adaptörü takınca her biri 50 watt olarak şarj alıyor. Böylece hem her bir pil 100 watt şarj olmadığı için daha az ısınıyor hem toplamda 100 watt şarj oluyor. Arabalar için de aynı düşünce oluşabilir veya belki de vardır. Ya da teknolojileri çok farklıdır, olmuyordur, bilemiyorum.
-
Arabalarda öyle zaten. çoğu li-on otomobil bataryasında binlerce 3,7V 18650 li-on pil kullanılıyor. Bu pil de kalem pil büyüklüğünde. Şimdilerde 18650 yerine 20700 ve 21700 piller de kullanılıyor ama onlar da hemen hemen kalem pil büyüklüğünde.
Bir otomobil bataryası binlerce 3.7V lityum iyon pilin birbirine paralel ve seri bağlanmasıyla üretiliyor.
-
Evet aslında bunu biliyorum. Mesela Tesla da 4680'i hacimli üretmeye çalışıyor. Benim bilmediğim mesela bu ufak piller birkaç yüz tanede bir ayrı paketleniyor mu? Ya da şarj hızını artırmak için parçalara ayırmak eğer bu tekli pillerin sınırına gelecekse hangi hileler yapılabilir? -
Maaliyet sıkıntı olur.
-
Teşekkür ederim. Tabi ben basit düşündüğümün farkındayım ama bazen çözüm basit olabiliyor.
-
Hayır mantığınız doğru aslında. Pratiklik konusunda tek soket daha iyi. İçeride kendisi bölüyor enerjiyi. -
-
İşte o şarjı depolacak batarya sistemi de aynen benzin depoları gibi hazır olacak zaman içerisinde
Düne kadar bataryayı nerede şarj edeceğiz lardan şimdi o gücü nereden bulacağıza geldiniz örneğin.
E otomobil satışı düştü, veya bir araç yandı diye elektrikli çöp muhabbeti yapmak kahvehaneden hallice bir şey.
-
Elektriği jeneratör dinamo ile üretmek kolay değil.
Sadece 100W yani 0.1kW veya 0.0001 MW elektriği bile dinamo ile üretmek kolay değil iken, bir elektrik tesisinde dinamo ile 1,5MW elektrik, ülkedeki 3700 istasyona dağıtmak olanaksız.
Böyle bir olay ancak elektrik, dinamo çevirerek değil, başka yöntemle üretiliyorsa mümkün... Bu konu ilerde daha çok konuşulacak. -
Rüzgar Güneş gibi sistemler var halihazırda
Benzer içerikler
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X