Şimdi Ara

Emisyona dayalı mtv

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
0
Favori
2.918
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Yeni açıklanan otomotiv strateji belgesi haberlerinde, vergi sisteminin emisyona göre düzenlenmesinden bahsediyordu.
    Okuduklarımdan anladığım 2012 için hazırlık yapılıyor.(?)
    Bu durumda avrupada olduğu gibi co2 emisyonuna göre vergi verecek olursak, benzinli motorlar ciddi dezavantajlı olmayacak mı?
    Aynı hacimdeki motorin ve benzin kullanan iki motor için üreticiye göre değişir tabi ama yaygın olan motorlarda dizellerde emisyon daha düşük oluyor. co2 emisyonlu sistemde, otomobilin yaşı konusu da olmadığından eskidikçe vergi azalması söz konusu olmacak.
    Böyle bir şey olursa 2.0 motorlu dizel bir araçla 1.6 benzinli araç benzer mtv ödemez mi?
    Verginin düşürülerek yıllara yayılması gibi bir yöntem izlenebilir ( yaşlanmayla vergi düşmediği için bir kayıp olmuyacak şekilde ayarlarlar, hatta karlı da çıkarlar)
    Bu konularda bilgili arkadaşlar eksik ya da yanlış bilgilerimi sanırım düzeltecektir.

    Bu durumda mtv açısından bakarsak neden benzinli motorlu araç alsın insanlar? (ses, keyf vb. konuları bir tarafa bırakalım)
    İkinci eldeki araçlarda özellikle yeni tip düşük emisyona sahip olmayan motorlar ve benzinli motorlar için ciddi bir değer kaybı gözüküyor gibi.. (yanlış okumadıysam lpg takılınca emisyon azaldığı için vergide de düşme oluyor)
    Hatta 2.0 dizel motorlu eski teknoloji epica, sonata gibi araçların ucuz sayılacak fiyatlara satılmasını da buna bağlıyorum ( avrupada satamıyorlar, emisyona dayalı vergi olan yerde kim alır bunları, sahipleri alınmasın arabaların kalitesi değil mevzu..)
    Bir diğer öngürümde şayet böyle bir gelişme olursa emisyonu düşük dizel motorların şu an 7-8 bin gibi olan aradaki fiyat farkı daha da açılır, bu fırsatı kaçırmazlar..

    Ne dersiniz?







  • şu ötv yi kaldırsalar hiçbişey gözeme gelmez
  • Kısa vadede uygulanabileceğini hiç sanmıyorum ...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    Kısa vadede uygulanabileceğini hiç sanmıyorum ...


    Otomotiv strateji belgesi üzerinde bayadır çalışılan bir konuydu, sektör ve bakanlık vs birlikte çalıştı bildiğim kadarıyla, uygulama vadesini ve kapsamını bilemem, ancak konu ciddi ;

    http://www.sanayi.gov.tr/NewsDetails.aspx?newsID=1790&lng=tr
  • quote:

    Orijinalden alıntı: birihtimal

    quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    Kısa vadede uygulanabileceğini hiç sanmıyorum ...


    Otomotiv strateji belgesi üzerinde bayadır çalışılan bir konuydu, sektör ve bakanlık vs birlikte çalıştı bildiğim kadarıyla, uygulama vadesini ve kapsamını bilemem, ancak konu ciddi ;

    http://www.sanayi.gov.tr/NewsDetails.aspx?newsID=1790&lng=tr

    Alıntıları Göster
    O zaman 2000 model altını hurdaya ayırsınlar anasını satıyım.Adam zaten alabilse yüksek model araç alır emisyonu düşük olan.Bide vergi mi bindirecekler garibana allahalla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: birihtimal

    quote:

    Orijinalden alıntı: historiyst_45

    Kısa vadede uygulanabileceğini hiç sanmıyorum ...


    Otomotiv strateji belgesi üzerinde bayadır çalışılan bir konuydu, sektör ve bakanlık vs birlikte çalıştı bildiğim kadarıyla, uygulama vadesini ve kapsamını bilemem, ancak konu ciddi ;

    http://www.sanayi.gov.tr/NewsDetails.aspx?newsID=1790&lng=tr

    Alıntıları Göster
    avrupada co2 sisteminin yaninda motorin kullanan araclardan ek vergi aliniyor extra da vergisi var diye biliyorum dizel oldugu icin . turkiyede nasil olacak bir bilgi yok dizele extra vergi gelip gelmiyecegi konusunda ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Reanimate

    avrupada co2 sisteminin yaninda motorin kullanan araclardan ek vergi aliniyor extra da vergisi var diye biliyorum dizel oldugu icin . turkiyede nasil olacak bir bilgi yok dizele extra vergi gelip gelmiyecegi konusunda ...


    Göz attığım sayfalarda benzin ve dizel aynı kategoride değerlendirilmiş;
    2001 ve öncesi için motor hacmine göre standart oranlar belirlemişler, bizde de ileride uygulamaya geçildiğinde belirli bir yıl öncesi için motor hacmine göre sabitlenir (yıllara göre düşmeyecek şekilde) diye düşünüyorum.

    http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/HowToTaxYourVehicle/DG_10012524
    http://www.theaa.com/motoring_advice/car-buyers-guide/cbg_roadtax.html
    http://www.carbon-info.org/carbonnews_050.htm

    Ama sorun şu böyle bir kanun çıkarsa, hangi zaman diliminden itibaren başlar?
    turbolu bir benzinli motor ünitesi olan bir araç alıp kötü bir sürprizle karşılaşmak hiç hoş olmaz kendi adıma..
    1.6 turbolu motorlar benzinde götürdüğünü vergide kazandırıyor, şu an ilk alışta da dizele göre karlılar..
    böyle bir olaydan darbe yiyince hem pahalı benzin hem de yüksek vergi olursa bir avantajı kalmıyor

    Aslında beni sıkan konu şu; güçlü konforlu bir araç almak için bakınıp duruyorum uzun zamandır. 2.0 dizel bir araç ve 1.6 ve altı turbolu benzinli motorlar arasında kaldım bir kaç modelde.. 1.6 da ki mtv avantajı kalmama durumu kafamı karıştırıyor, şu emisyon muhabbeti, zaten araba almakda zorlanırken iyice kafamı karıştırdı.
    Bilmiyorum fazla mı ince görüyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birihtimal -- 23 Nisan 2011; 1:30:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: birihtimal



    Hatta 2.0 dizel motorlu eski teknoloji epica, sonata gibi araçların ucuz sayılacak fiyatlara satılmasını da buna bağlıyorum ( avrupada satamıyorlar, emisyona dayalı vergi olan yerde kim alır bunları, sahipleri alınmasın arabaların kalitesi değil mevzu..)
    Ne dersiniz?

    Düşünülen bir proje ama bizde gerçekleşmesi bu şekliyle zor çünkü işler tersine döner eski model arabalar çok yüksek emisyon değerlerine sahip oldukları için yaş haddinden kazandıkları avantajları yitirir ve yüksek vergili düşük model bir arabaya rağbet eden olmaz ve kamu mağduriyeti doğar dolayısı ile böyle bir uygulama sadece emisyon üzerinden gerçekleşitirilemez gibi görünüyor.Bir Sonata sahibi olarak da yanlışınızı düzeltmek istiyorum arabam Euro5 emisyonlarına sahip bir motora sahip sanırım ne anlama geldiğini biliyorsunuz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sonatave6

    quote:

    Orijinalden alıntı: birihtimal



    Hatta 2.0 dizel motorlu eski teknoloji epica, sonata gibi araçların ucuz sayılacak fiyatlara satılmasını da buna bağlıyorum ( avrupada satamıyorlar, emisyona dayalı vergi olan yerde kim alır bunları, sahipleri alınmasın arabaların kalitesi değil mevzu..)
    Ne dersiniz?

    Düşünülen bir proje ama bizde gerçekleşmesi bu şekliyle zor çünkü işler tersine döner eski model arabalar çok yüksek emisyon değerlerine sahip oldukları için yaş haddinden kazandıkları avantajları yitirir ve yüksek vergili düşük model bir arabaya rağbet eden olmaz ve kamu mağduriyeti doğar dolayısı ile böyle bir uygulama sadece emisyon üzerinden gerçekleşitirilemez gibi görünüyor.Bir Sonata sahibi olarak da yanlışınızı düzeltmek istiyorum arabam Euro5 emisyonlarına sahip bir motora sahip sanırım ne anlama geldiğini biliyorsunuz?
    Bu uygulamanın hem iyi hem de kötü yanları olacak. Avrupa ve Amerika'da otomotiv konusunda vergilendirme aslında egsoz emisyonu gibi doğayla dost teknolojileri içeren otomobillere teşvik etse de otomotiv devlerinin bürokratlara kurdugu baskıya dayanır. Düşük emisyon için düşük vergiler daima yeni otomobil satın almaya teşvik edicidir. Enerji ve akaryakıt tekeli firmalar yüzünden uzun zamandır üretimi ertelenen elektrikli otomobiller aslında yeni degiller. Günümüzde aylık veya yıllık batarya kira bedeli taahhüdü ile satılmaya başlanan elektrikli otomobiller aslında şirket politikalarını destekler nitelikte.
    Tüketim toplumlarının doğası gereği yeni otomobiller artan oranlarda üretilmek, bozulabilmek, bozuk yol ve satıhlardan dolayı bozulabilmek, Kaza sonrası hurda/perte ayırılabilmesi güvenlik donanımları fahiş oranlarda pahalı tutulmak zorunda. Dünya'da işgücünün %5 ten fazlası sadece otomobil ve yedek parça üretiminde istihdam edilmekte, buna bağlı olrak ekstradan bakım/onarım, uygun karayolu inşaası ve ek hizmetler için ek istihdam büyük bir oran tutuyor.Ekonomik istikrarın paraya ve dolayısıyla üretime dayalı olması sebebi ile döngünün tamamlanabilmesi için karşılık oranda tüketim de olması gerekiyor.

    İyi yanı bireysel olarak Çevreye ve ekolojik sisteme daha az zarar veriyoruz, buna karşılık artan otomobil üretimi ve trafiğe çıkan araç sayısı daha büyük şehirler, daha fazla karayolu ve daha fazla karbon salınımı demek. Malesef Dünya'nın hemen hiçbir ülkesinde halklar yöneticilerini seçmiyor. Şirketler ve destekledikleri hükümetler başa gelerek halkın yararına degil zaafına olan kararların alınmasına sebep oluyor.
    Vergi sistemimiz zaten hatalıydı, bu tip bir düzenlemeye hızlıca gitmek trafikteki araçların büyük kısmının fahiş vergilerden dolayı çekilmesine ve göreceli bir canlılıga sebep olacak.
    Daha fazla banka kredisi, daha fazla borç, daha bol faizler ve batan krediler olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ar ge

    Bu uygulamanın hem iyi hem de kötü yanları olacak. Avrupa ve Amerika'da otomotiv konusunda vergilendirme aslında egsoz emisyonu gibi doğayla dost teknolojileri içeren otomobillere teşvik etse de otomotiv devlerinin bürokratlara kurdugu baskıya dayanır. Düşük emisyon için düşük vergiler daima yeni otomobil satın almaya teşvik edicidir. Enerji ve akaryakıt tekeli firmalar yüzünden uzun zamandır üretimi ertelenen elektrikli otomobiller aslında yeni degiller. Günümüzde aylık veya yıllık batarya kira bedeli taahhüdü ile satılmaya başlanan elektrikli otomobiller aslında şirket politikalarını destekler nitelikte.
    Tüketim toplumlarının doğası gereği yeni otomobiller artan oranlarda üretilmek, bozulabilmek, bozuk yol ve satıhlardan dolayı bozulabilmek, Kaza sonrası hurda/perte ayırılabilmesi güvenlik donanımları fahiş oranlarda pahalı tutulmak zorunda. Dünya'da işgücünün %5 ten fazlası sadece otomobil ve yedek parça üretiminde istihdam edilmekte, buna bağlı olrak ekstradan bakım/onarım, uygun karayolu inşaası ve ek hizmetler için ek istihdam büyük bir oran tutuyor.Ekonomik istikrarın paraya ve dolayısıyla üretime dayalı olması sebebi ile döngünün tamamlanabilmesi için karşılık oranda tüketim de olması gerekiyor.

    İyi yanı bireysel olarak Çevreye ve ekolojik sisteme daha az zarar veriyoruz, buna karşılık artan otomobil üretimi ve trafiğe çıkan araç sayısı daha büyük şehirler, daha fazla karayolu ve daha fazla karbon salınımı demek. Malesef Dünya'nın hemen hiçbir ülkesinde halklar yöneticilerini seçmiyor. Şirketler ve destekledikleri hükümetler başa gelerek halkın yararına degil zaafına olan kararların alınmasına sebep oluyor.
    Vergi sistemimiz zaten hatalıydı, bu tip bir düzenlemeye hızlıca gitmek trafikteki araçların büyük kısmının fahiş vergilerden dolayı çekilmesine ve göreceli bir canlılıga sebep olacak.
    Daha fazla banka kredisi, daha fazla borç, daha bol faizler ve batan krediler olacak.

    Alıntıları Göster
    Ilımlı düzeyde bir vergilendirme getirilecektir.O kadar korkmanın manası yok




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ar ge

    Bu uygulamanın hem iyi hem de kötü yanları olacak. Avrupa ve Amerika'da otomotiv konusunda vergilendirme aslında egsoz emisyonu gibi doğayla dost teknolojileri içeren otomobillere teşvik etse de otomotiv devlerinin bürokratlara kurdugu baskıya dayanır. Düşük emisyon için düşük vergiler daima yeni otomobil satın almaya teşvik edicidir. Enerji ve akaryakıt tekeli firmalar yüzünden uzun zamandır üretimi ertelenen elektrikli otomobiller aslında yeni degiller. Günümüzde aylık veya yıllık batarya kira bedeli taahhüdü ile satılmaya başlanan elektrikli otomobiller aslında şirket politikalarını destekler nitelikte.
    Tüketim toplumlarının doğası gereği yeni otomobiller artan oranlarda üretilmek, bozulabilmek, bozuk yol ve satıhlardan dolayı bozulabilmek, Kaza sonrası hurda/perte ayırılabilmesi güvenlik donanımları fahiş oranlarda pahalı tutulmak zorunda. Dünya'da işgücünün %5 ten fazlası sadece otomobil ve yedek parça üretiminde istihdam edilmekte, buna bağlı olrak ekstradan bakım/onarım, uygun karayolu inşaası ve ek hizmetler için ek istihdam büyük bir oran tutuyor.Ekonomik istikrarın paraya ve dolayısıyla üretime dayalı olması sebebi ile döngünün tamamlanabilmesi için karşılık oranda tüketim de olması gerekiyor.

    İyi yanı bireysel olarak Çevreye ve ekolojik sisteme daha az zarar veriyoruz, buna karşılık artan otomobil üretimi ve trafiğe çıkan araç sayısı daha büyük şehirler, daha fazla karayolu ve daha fazla karbon salınımı demek. Malesef Dünya'nın hemen hiçbir ülkesinde halklar yöneticilerini seçmiyor. Şirketler ve destekledikleri hükümetler başa gelerek halkın yararına degil zaafına olan kararların alınmasına sebep oluyor.
    Vergi sistemimiz zaten hatalıydı, bu tip bir düzenlemeye hızlıca gitmek trafikteki araçların büyük kısmının fahiş vergilerden dolayı çekilmesine ve göreceli bir canlılıga sebep olacak.
    Daha fazla banka kredisi, daha fazla borç, daha bol faizler ve batan krediler olacak.

    Alıntıları Göster
    piyasada doğan, şahin, reno 12, murat 124ler ne olacak acaba? sonuçta politikacılar emisyonu değil oyları düşünür. emisyona göre vergiyle düşük gelir grubu çok vergi yüksek gelir grubu az vergi ödeyecek demektir. bir de şu olabilir tabii. avrupadaki gibi ikinci el araçların fiyatı 6-7 yaşına gelince çok ucuzlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: birihtimal

    quote:

    Orijinalden alıntı: Reanimate

    avrupada co2 sisteminin yaninda motorin kullanan araclardan ek vergi aliniyor extra da vergisi var diye biliyorum dizel oldugu icin . turkiyede nasil olacak bir bilgi yok dizele extra vergi gelip gelmiyecegi konusunda ...


    Göz attığım sayfalarda benzin ve dizel aynı kategoride değerlendirilmiş;
    2001 ve öncesi için motor hacmine göre standart oranlar belirlemişler, bizde de ileride uygulamaya geçildiğinde belirli bir yıl öncesi için motor hacmine göre sabitlenir (yıllara göre düşmeyecek şekilde) diye düşünüyorum.

    http://www.direct.gov.uk/en/Motoring/OwningAVehicle/HowToTaxYourVehicle/DG_10012524
    http://www.theaa.com/motoring_advice/car-buyers-guide/cbg_roadtax.html
    http://www.carbon-info.org/carbonnews_050.htm


    Ama sorun şu böyle bir kanun çıkarsa, hangi zaman diliminden itibaren başlar?
    turbolu bir benzinli motor ünitesi olan bir araç alıp kötü bir sürprizle karşılaşmak hiç hoş olmaz kendi adıma..
    1.6 turbolu motorlar benzinde götürdüğünü vergide kazandırıyor, şu an ilk alışta da dizele göre karlılar..
    böyle bir olaydan darbe yiyince hem pahalı benzin hem de yüksek vergi olursa bir avantajı kalmıyor

    Aslında beni sıkan konu şu; güçlü konforlu bir araç almak için bakınıp duruyorum uzun zamandır. 2.0 dizel bir araç ve 1.6 ve altı turbolu benzinli motorlar arasında kaldım bir kaç modelde.. 1.6 da ki mtv avantajı kalmama durumu kafamı karıştırıyor, şu emisyon muhabbeti, zaten araba almakda zorlanırken iyice kafamı karıştırdı.
    Bilmiyorum fazla mı ince görüyorum..



    yukarıdaki linke baktımda caanım devletim bizi nasıl öpüyormuş bir daha anladım. İngiltere deki vergilere bak birde bize




  • quote:

    Orijinalden alıntı: baykal_74

    piyasada doğan, şahin, reno 12, murat 124ler ne olacak acaba? sonuçta politikacılar emisyonu değil oyları düşünür. emisyona göre vergiyle düşük gelir grubu çok vergi yüksek gelir grubu az vergi ödeyecek demektir. bir de şu olabilir tabii. avrupadaki gibi ikinci el araçların fiyatı 6-7 yaşına gelince çok ucuzlar.



    Ne güzel işte en azından piyasadan temizlenir bu tekerlekli tabutlar. Kimse 10.000 TL'ye tabut almaz kendine. Adam gibi arabalara ucuza bineriz... Birşey değişmez...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau


    quote:

    Orijinalden alıntı: baykal_74

    piyasada doğan, şahin, reno 12, murat 124ler ne olacak acaba? sonuçta politikacılar emisyonu değil oyları düşünür. emisyona göre vergiyle düşük gelir grubu çok vergi yüksek gelir grubu az vergi ödeyecek demektir. bir de şu olabilir tabii. avrupadaki gibi ikinci el araçların fiyatı 6-7 yaşına gelince çok ucuzlar.



    Ne güzel işte en azından piyasadan temizlenir bu tekerlekli tabutlar. Kimse 10.000 TL'ye tabut almaz kendine. Adam gibi arabalara ucuza bineriz... Birşey değişmez...

    Bencillik yapmanın mantığı yok,onlar da o arabalara binmekten pek hoşnut değiller..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dentex Dentex


    quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau


    quote:

    Orijinalden alıntı: baykal_74

    piyasada doğan, şahin, reno 12, murat 124ler ne olacak acaba? sonuçta politikacılar emisyonu değil oyları düşünür. emisyona göre vergiyle düşük gelir grubu çok vergi yüksek gelir grubu az vergi ödeyecek demektir. bir de şu olabilir tabii. avrupadaki gibi ikinci el araçların fiyatı 6-7 yaşına gelince çok ucuzlar.



    Ne güzel işte en azından piyasadan temizlenir bu tekerlekli tabutlar. Kimse 10.000 TL'ye tabut almaz kendine. Adam gibi arabalara ucuza bineriz... Birşey değişmez...

    Bencillik yapmanın mantığı yok,onlar da o arabalara binmekten pek hoşnut değiller..


    Nerden çıkardınız bencilliği. Hoşnut olmamakla ne alakası var. 10.000-15.000 TL'ye satılan şahin doğanlar mı? Yoksa 15.000 TL'ye satılan şahin doğandan farkı olmayan kestane kasa toyota corollalar mı? Bunların yüzünden ülkemizde arabaya binmek lüks. Neymiş tutuluyormuş. 15 yaşında bir aracın etmesi gerek maksimum değer 5.000 olmalı... Ben hoşnutluktan bahsetmiyorum. Bu vergi yasası yürürlüğe girdiğinde ve tekerlekli tabutlar piyasadan kalktığında adam gibi arabalar ucuzlayacak yine aynı paraya daha kaliteli araçlara binecekler insanlar....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dentex Dentex


    quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau


    quote:

    Orijinalden alıntı: baykal_74

    piyasada doğan, şahin, reno 12, murat 124ler ne olacak acaba? sonuçta politikacılar emisyonu değil oyları düşünür. emisyona göre vergiyle düşük gelir grubu çok vergi yüksek gelir grubu az vergi ödeyecek demektir. bir de şu olabilir tabii. avrupadaki gibi ikinci el araçların fiyatı 6-7 yaşına gelince çok ucuzlar.



    Ne güzel işte en azından piyasadan temizlenir bu tekerlekli tabutlar. Kimse 10.000 TL'ye tabut almaz kendine. Adam gibi arabalara ucuza bineriz... Birşey değişmez...

    Bencillik yapmanın mantığı yok,onlar da o arabalara binmekten pek hoşnut değiller..


    Nerden çıkardınız bencilliği. Hoşnut olmamakla ne alakası var. 10.000-15.000 TL'ye satılan şahin doğanlar mı? Yoksa 15.000 TL'ye satılan şahin doğandan farkı olmayan kestane kasa toyota corollalar mı? Bunların yüzünden ülkemizde arabaya binmek lüks. Neymiş tutuluyormuş. 15 yaşında bir aracın etmesi gerek maksimum değer 5.000 olmalı... Ben hoşnutluktan bahsetmiyorum. Bu vergi yasası yürürlüğe girdiğinde ve tekerlekli tabutlar piyasadan kalktığında adam gibi arabalar ucuzlayacak yine aynı paraya daha kaliteli araçlara binecekler insanlar....

    Dostum kullanımını tasnif etmiyor olsam da o tip araçların tamamı sorunsuz!! ya da ucuz yedek parçadan ötürü hala bu kadar tutuluyorlar. Açıkçası kasko gibi bir güvencem olmasa ben de 25-30 bin liralık bir araç için 3-4 bin tl tampona, 1000 lira farına, 2 bin lira çamurluğa para vermek istemem.
    Bu araçları kullanan kişi ve ailelerin genellikle 1000 tl ve altı gelirle yaşadıgını düşünürsek aslında çok da yadırgamıyorum. Günümüzde ortalama ve güncel bir araç için ortalama yıllık 700 tl mtv, 250 tl trafik sigortası, 500 tl yıllık rutin bakım, 1000 tl kasko bedeli durduk yere cebimizden çıkıyor. ekstralar ve yakıt masrafları hariç 4 aylık asgari ücretten fazlasını otomobilimize harcıyoruz.
    Ben ne zaman 10 bin tl ve üstünde rakamlara satılan kuş serisi görsem hala yadırgıyorum ama empati kuruldugunda bu kişiler için söyleyecek söz bulamıyorum. (16 bin tl'ye 96 model corolla alan ve satan şahısları zaten anlamam mümkün degil)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sonatave6


    quote:

    Orijinalden alıntı: birihtimal



    Hatta 2.0 dizel motorlu eski teknoloji epica, sonata gibi araçların ucuz sayılacak fiyatlara satılmasını da buna bağlıyorum ( avrupada satamıyorlar, emisyona dayalı vergi olan yerde kim alır bunları, sahipleri alınmasın arabaların kalitesi değil mevzu..)
    Ne dersiniz?

    Düşünülen bir proje ama bizde gerçekleşmesi bu şekliyle zor çünkü işler tersine döner eski model arabalar çok yüksek emisyon değerlerine sahip oldukları için yaş haddinden kazandıkları avantajları yitirir ve yüksek vergili düşük model bir arabaya rağbet eden olmaz ve kamu mağduriyeti doğar dolayısı ile böyle bir uygulama sadece emisyon üzerinden gerçekleşitirilemez gibi görünüyor.Bir Sonata sahibi olarak da yanlışınızı düzeltmek istiyorum arabam Euro5 emisyonlarına sahip bir motora sahip sanırım ne anlama geldiğini biliyorsunuz?


    Uygulanması çok zor değil bence, sadece zamanlaması ne olur onu bilemiyorum, belirli bir yıl öncesi için de makul sayılacak bir seviye tuttururlar gibime geliyor, tek problem yaşlanmayla vergi düşüşü olmaması biraz sorun oluşturacaktır, bu da ikinci elini düşürür bu tip araçların..

    2.0 dizel otomatikse aracınız, (manual olsa da farketmez Türkiyede satılmıyor bildiğim kadarıyla manual), euro 4 normunda, kaldı ki yanlış hatırlamıyorsam euro4 ile euro5 normları arasında co2 salımında ciddi fark yok esas diğer partiküller de ciddi kısıtlar geliyor. Euro4 normu araçlar için vergi vs değil, satışına izin verilmemek gibi kısıtlar uygulanıyor bir takım ülkelerde..
    Siz arabanızın euro5 normuna sahip olmadığını bilmiyorsunuz sanırım?
    http://www.nextgreencar.com/view-car/24431/hyundai-sonata-diesel-automatic-4-speed




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dentex Dentex

    Ilımlı düzeyde bir vergilendirme getirilecektir.O kadar korkmanın manası yok


    Haklısınız, yine de insan bile bile lades olsun istemiyor. Var olan aracım için dert etmemde, yeni alacakken insan düşünüyor.
    Cehalet mutluluk bir yerde gerçekten..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baykal_74

    piyasada doğan, şahin, reno 12, murat 124ler ne olacak acaba? sonuçta politikacılar emisyonu değil oyları düşünür. emisyona göre vergiyle düşük gelir grubu çok vergi yüksek gelir grubu az vergi ödeyecek demektir. bir de şu olabilir tabii. avrupadaki gibi ikinci el araçların fiyatı 6-7 yaşına gelince çok ucuzlar.


    Bu konuda sizinle aynı görüşte olmakla beraber bu araçların piyasadan kaldırılmasında etken olur ve iyi olur bu tip araçlar artık halk arasında çakal olarak tabir edilen kişilerin elinde hunharca çevreye zarar verilerek kullanılmaktadır otomobil cehaleti sevmez basınca giden basınca duran aletler değillerdir bunlar göz ardı eden toplumun cahil kesimleri makas atmak adı altında insanların alınteriyle alıp gözü gibi baktıkları araçları tehlikeye düşürmektedirler en azından bu konuda oy kaygısına düşüp hem doğaya hem insanlığa karşı zarar veren bu araçların biraz sekteye uğratılması bence en uygunudur.Ben şahsen yıllarca çalışıp uzun uğraşlarla aldığım jipimi artık şahincilerden doğancılardan 3.20 cilerden korumaktan bıktım usandım illaki altımıza 250lik dodge alıp bu terbiyesizleri çiğnememiz mi lazım biz onlarda insan evladı dedikçe canımıza okumaya başladılar artık yeter bende bundan sonra üstlerine süreceğim ve gerçekten anahtarı bıraksan kurtarmaz ne demekmiş göstereceğim neyse konu çok dağıldı.Uygun bir karardır elektrikl otomobilde bu şekilde desteklenmiş olur 0 vergi ile bir 4-5 sene içinde de herkes elektrikliye geçmiş olur.Vergi olarakta hükümetimiz seçimler dolayısı ile düşük tutacaktır her sene ufak ufak yükseltecektir ardında elektrikliye hücum sloganı yatan bir proje olabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rockboy

    quote:

    Orijinalden alıntı: baykal_74

    piyasada doğan, şahin, reno 12, murat 124ler ne olacak acaba? sonuçta politikacılar emisyonu değil oyları düşünür. emisyona göre vergiyle düşük gelir grubu çok vergi yüksek gelir grubu az vergi ödeyecek demektir. bir de şu olabilir tabii. avrupadaki gibi ikinci el araçların fiyatı 6-7 yaşına gelince çok ucuzlar.


    Bu konuda sizinle aynı görüşte olmakla beraber bu araçların piyasadan kaldırılmasında etken olur ve iyi olur bu tip araçlar artık halk arasında çakal olarak tabir edilen kişilerin elinde hunharca çevreye zarar verilerek kullanılmaktadır otomobil cehaleti sevmez basınca giden basınca duran aletler değillerdir bunlar göz ardı eden toplumun cahil kesimleri makas atmak adı altında insanların alınteriyle alıp gözü gibi baktıkları araçları tehlikeye düşürmektedirler en azından bu konuda oy kaygısına düşüp hem doğaya hem insanlığa karşı zarar veren bu araçların biraz sekteye uğratılması bence en uygunudur.Ben şahsen yıllarca çalışıp uzun uğraşlarla aldığım jipimi artık şahincilerden doğancılardan 3.20 cilerden korumaktan bıktım usandım illaki altımıza 250lik dodge alıp bu terbiyesizleri çiğnememiz mi lazım biz onlarda insan evladı dedikçe canımıza okumaya başladılar artık yeter bende bundan sonra üstlerine süreceğim ve gerçekten anahtarı bıraksan kurtarmaz ne demekmiş göstereceğim neyse konu çok dağıldı.Uygun bir karardır elektrikl otomobilde bu şekilde desteklenmiş olur 0 vergi ile bir 4-5 sene içinde de herkes elektrikliye geçmiş olur.Vergi olarakta hükümetimiz seçimler dolayısı ile düşük tutacaktır her sene ufak ufak yükseltecektir ardında elektrikliye hücum sloganı yatan bir proje olabilir...

    Alıntıları Göster
    Klasik otomobiller ne olucak?

    Eski araçlara meraklı insanlar ne yapasak 560 sec e elektrikli motor mu atıcak? (:




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.