Şimdi Ara

Fiat Albea Subap Eritti Yardımm

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
1.868
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar.2004 model 1.2 16 valf albea aracım Konya Antalya arası yapmış olduğum uzun yolda yanmamış lpg kokusu, ışıklarda durduğumda titreme ve çekişten düşmeyle alakalı sorunlar çıkarttı.Sonra Konya'ya döndüğümde sanayiye götürdüm ve durumu anlattım arızanın bujilerden olabileceğini söyleyip 4 adet buji almamı istediler.Gittim ve 4 adet buji aldım bu arada 4 numaralı buji kararmış durumdaydı buna dayanarak bujilerden şüphe ettiler.Aracın bulunduğu dükkana geldim ve usta bana bujileri değiştirmeyelim 4 numaralı subap yanmış dedi.Bende olsun değiştirelim dedim ve sıfır bujiler takıldı.Ama sorun ne yazık ki aynı.Şimdi araca binmiyorum.Masrafın ortalama 1500-2000 tl olacağını söylüyorlar.Ama sorun pistonlara da inmiş olabilir diyorlar.O zaman komple rektefiye olup 10000 tl bulabileceği söyleniyor.Şimdi benim bildiğim ve araştırdığım kadarıyla subap eritme sorunuyla karşılaşıp bugüne kadar komple motor yaptıran birisini görmedim.Subaplar değişiyor ve sorun çözülüyor.Benim aracın sorunu da aynısı ama rektefiye muhabbeti kafamı karıştırıyor.Sizce subap takımı değiştikten sonra araç nasıl olur?Yağ yakma, güçten düşme gibi sorunlarla karşılaşır mıyım?Şu anda araçta yağ yakma yok.Daha önce motor hiç açılmamış.265000 Km'de.Teşekkürler.








  • Lpg yüzünden olmuş. Gecmis olsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Lpg yüzünden olmuş. Gecmis olsun

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Km yüksek olduğu için belki pistonlarin yatakları durumuna da açmışken bakılabilir şüpheli bi durum olursa beraber rektefiyeciye gidersiniz ölçümlere bakarsınız ona göre karar verirsiniz. Piston yataklarin durumu kötüyse subaplarin değişimi tek başına geçici bir tamir olur.
  • shockwave23 kullanıcısına yanıt

    Evet lpg kaynaklı olmuş.Yapılsın zaten benzinde kullanacam sürekli aracı.Teşekkür ederim.

  • Avia kullanıcısına yanıt

    Sizce kötü çıkar mı hocam piston ve yatakların durumu?Araçta bugüne kadar yağ yakma, duman atma gibi bir durum olmadı.Tek subapların değişimi kurtarır mı?

  • AnamurUmut A kullanıcısına yanıt
    Aracın ilk sahibi misiniz?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Avia kullanıcısına yanıt

    İlk sahibi değilim ama geçmişini bildiğim bir araç.Motor daha önce hiç açılmadı.Baskı balata bile bende değişti.Araç yıpranmış bir araç değil yani.

  • AnamurUmut A kullanıcısına yanıt
    O zaman düşük ihtimal ama 15 yaşında araç kullanılan yağın kalitesi kullanılan yakıt kalitesi antifiriz kalitesi değişim aralıkları bakımlar hararet yüksek devirde kullanma vs bir çok etken var. Acmisken kontrol etmek iyidir içiniz rahatlar.
  • Avia kullanıcısına yanıt

    Hararet görmedi araç.Bakımlar genel olarak düzenli yapıldı.Şimdi yatak ve pistonların kontrolü için üst kapak açılması yetiyor mu?Yoksa ekstra işçilik ister mi?

  • AnamurUmut A kullanıcısına yanıt
    Yüzeyden anlaşılır merak etmeyin
  • Avia kullanıcısına yanıt

    Anladım hocam, teşekkür ederim yarın duruma göre haber ederim sonuçlanınca yine haber ederim.

  • Sadece sübaplarla kurtarırsınız yüksek ihtimal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • PetrovaFire kullanıcısına yanıt

    İnşallah hocam.

  • Usta deme o herife
    Adam gibi bir usta bul,subapları değiştirsin tamamdır
  • Çelik subap taktırın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçmiş olsun.


    Sizin motorun yapısını bilmiyorum ama sübap değişiminde şöyle bir sıkıntı var. Sadece sübapları ve gerekli sübap lastiği vs gibi parçaları değiştirdiniz diyelim. Aracın çalışması vs normale döner, fakat bu sefer sübapların ve segmanların kompresyon tutma kapasitesi değiştiği için motor yağlama hattına normalden fazla kompresyon kaçağı yapabilir. Bu durumda araç buharlaşmayla yağ eksiltebilir. (Bkz. PCV)


    Tabi bu durum %100 olacak diye bir şey yok. Fakat motor yapısına bağlı olarak ihtimal dahilindedir. Bu konuyu da ustanızla görüşün. Belki bu nedenle piston vs rektefiyesi önermiş de olabilirler. Bizim Dohc motorlarda yaygın bir durumdur.

  • açtırmışken o km'de mutlaka piston ve segmanları da kontrol ettirmek lazım. ayrıca sanayiden çıkmadan bi de lpg ustasına uğrayın, o motor kolay kolay subap yemez, ayarlarında bi sakatlık olabilir.

  • Hocam değiştirdim ustamı.Bakalım yarın halledecek.Sonuçlansın yazacağım.

  • canocan_07 kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim.Yağ eksiltme olur mu olmaz mı yarın yine sorarım hocam.Bir miktar olsun önemli değil.İlerleyen zamanlarda bana sorun çıkartmazsa problem değil.Zaten yağını suyunu sürekli kontrol ederim.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.