Efendim şimdi şöyle oldu; Yıllardır farklı internet şirketlerine şans verir onları kullanmayı tercih ederim. Bu esnada çok şirket değiştim ancak şükür sıkıntı yaşamadım. En son Netspeed kullanmakta idim. 2 yıldır kullandığım bu şirketten hiçbir sıkıntım yokken değişikliğe gitmek istedim. Bakındım bakındım ve gıbır.net şirketinde karar kıldım. Bir miktar fazla paraya üst pakete geçeyim bari dedim. Aradım şirketi adresimi kontrol ettiler ve 35Mbps'e kadar hattınız müsait her hızı alırsınız kayıp olmaz dediler!* Dedim "Emin misiniz?" Kesinlikle diye cevap geldi. Geçiş için gerekli belgeleri çıktı aldım imzaladım attım whatsapp dan. Sonra bunların imzalı hallerini mng kargo anlaşmaları ile adreslerine gönderdim. Aynı gün yaptım kargo işini. Neyse, sonra Netspeed diretmedi verdi çıkışı, geçiş direk oldu. Buraya kadar sıkıntı yok! Film geçtikten sonra kopuyor! Eski şirket Adsl bağlantı için taahhüt ettiği hızı modem arayüzünde aynı şekilde down hızında görülecek şekilde veriyordu. Adsl sistemi gereği az bi kayıp mevcuttu ama makul bir kayıp idi! Gıbır ise bana söz verdiği hızı değil de 16Mbps paketinde 12Mbps olacak şekilde tanımlama yapmıştı! Bende bu neden böyle diye aradım, bana dedikleri ilk şey: >Sizin kablolar eskidir! *Halbuki abone olmadan kayıp olmaz demişlerdi! Benim apartman ve bulunduğum muhit yeni bir site! bu muhitte her türlü altyapı (kablonet, fiberin her türlüsü fazlası ile mevcut) var emin misiniz? Sonra dedi ki aynı kişi: Sizin telefon jackınız (yani duvardaki telefon prizi) eskidir, veya arada bağlantı vardır! Ancak kablomda bağlantı yoktu ve prizim de eski değil bence dedim! Daha ilk günden tarafıma türlü türlü kabahat bulmalar gelince ne olduğumu şaşırdım! Daha önce kullandığım hiçbir şirket bana kablo eski bahanesi sunmamıştı, bakalım size döneriz deyip arıza kaydı açar en fazla. Neyse ben bu şirketi kullanan kişilerin Telegram hesabına girdim orayı okuyorum, aynı şekilde orada da bir kaç zihni sinir kullanıcı sanki şirket babasının malı gibi savunma ve defans hamlesi yapıyor ki bazen söyledikleri çok ama çok incitici oluyor. Yoktan bahaneler, gereksiz gereksiz suçlayıcı ifadeler benim midemi bulandırdı. Bu arada modem arayüzünde tekrar kontrol ettim donw hızını bir 14Mbps yapıyorlar bir 13Mbps olarak değişiyorlar. Bunu arayıp sorduğumda ise hattınız tam hızı kaldırmaz! Bu yüzden düşük tanımlıyoruz ki siz sıkıntı yaşamayın!!! dediler!! bakın burası çok önemli çünkü sonra geleceğim bu hususa! Gıbır.net'in hem kendi sayfasında hem whatsapp iletişim hattında acaip hızlı dönüş aldım, yalan yok, amma ve lakin bu dönüşler her seferinde modemden tutun kablonun bakır teline varana kadar hatanın mutlaka ama mutlaka bizde olacağı yönünde olmasından ötürü artık bıkma ve usanma noktasına geldim. Bir ara "Eski şebekede zaten daha düşük hızı nerdeyse bizim paraya alıyordunuz biz size daha yüksek hızı az farkla veriyoruz" dedi bende film koptu!! Dedim orası beni ilgilendirir sizi değil! Orasının hesabını yapmak size mi kaldı? Hayır? Nokta. Hafta sonu olduğu için pazartesini bekledim sonra geçiş talep edecektim ki yeni geçiş yapmam dan ötürü 3 ay bekleme sürem varmış!! Ama bu kadar haksız itham bana tak dedi bir kere, dönülmez akşamın ufkundayım dedim ve bastım iptali! Yolladım iptali ve neden diye aradıklarında internet ihtiyacım bitti kapatın gitsin dedim, çünkü ne desem her türlü bahane var ve her zaman suç; eski modemdir sizinki, kablonuz eskidir, hattınız eskidir, size gelen ankastre kutu da port sorunu var kaldırmıyor, bize dış kaynaklı ddos saldırısı oldu biraz sabredin... liste uzadı uzadı, bu paraya bu hizmeti buldun daha ne istiyorsuna geldi ben kapattım şalteri. Daha sonra (adını şimdi vermeyim reklama girmesin) konuda adı geçen şirketler harici bir iss'e sıfırdan bağlantı yaptırdım, tüm kurulum ve hat çekme masraflarını göze alarak! Ve ne oldu bilin bakalım!? Bakın burası çok önemli dediğim nokta! Adsl hattımın 16Mbps kaldırmayacağı gıbır.net tarafından ısrarla diretilmesine karşın, ne gariptir ki yeni şirket bana tam 16Mbps down hızı verdi! Ben şok! Daha sonra aynı hizmeti vdsl olarak alabileceğimi öğrendim ve geçiş istedim. Orada telekom kaynaklı sıkıntı çıktığı için yeni geçtiğim şirket mağduriyet uzamasın diye adsl hattımı kapattı yeni abonelik başlattılar ve aynı gün kapanan hat için eve kadar kurulum ekibi gelip vdsl kurulumu yaptı. Şimdi modem arayüzünde baktığım zaman hattımın 18Mbps olarak tanımlandığını görüyorum, bunu da kayıpları indirmek için olduğunu söylediler, bu sayede tam 16 hızı alma imkanı oluyor! İşin özü, Gıbır.net tüm sorularda ısrarla ve usanmadan her türlü sorunu kendi üstünden atmaya çalışması ve eski kullandığım tarifenin ücretini konuya dahil etmesi, telegram da kullanıcılar grubunda ki kraldan çok kralcı savunma yapan "kullanıcı" dostlar nedeniyle çekilmez hal alan ve onur kırıcı yaklaşım nedeniyle 3 hafta kadar zor sabrettim. Hızlı dönüşlerinden emin olabilirsiniz, ama cevaplardan şahsen hiç tatmin olamadım. Neyse uzun oldu, içimde kalmasın diye yazıyorum. Kalın salıncakla! |
GıbırNet ile Rahat Et: Kaçışım! İptal İle Kurtuldum!
Son zamanlarda GıbırNet kullanıcıları yaygın arızalarla karşı karşıya kaldı. Bu durum, WhatsApp mesajlaşma uygulamasında kesintilere, yavaş İnternet hızlarına ve bağlantı kopmalarına yol açtı.
Bu kesintiler, müşteriler için büyük sıkıntılara neden oldu. Bazıları işlerini yapamazken, diğerleri sevdikleriyle iletişim kuramadı. E-Devlet işlemleri de bu kesintilerden etkilendi.
Duruma çözüm bulmak isteyen müşteriler, GıbırNet modemlerini sıfırlamayı ve teknik destekle iletişime geçmeyi denedi. Ancak bu girişimler çoğunlukla başarısız oldu.
Bazı müşteriler, bu sorunlardan bıkarak iptal işlemlerini başlattı. İptal işlemi, müşterilerin GıbırNet hizmetlerinden kurtulmalarına ve başka bir sağlayıcıya geçmelerine olanak tanıdı.
GıbırNet sorunlarının ne zaman çözüleceği henüz belli değil. Bu arada, etkilenen müşteriler alternatif İnternet sağlayıcılarını araştırarak geçici çözümler bulabilirler.