Arkadaşlar cep telefonu siparişi verdim, bulunduğum yerde şebeke sinyali çok düşük wowifi gerektiği gibi çalışmadı samsung destek telefona bağlandı sorunu çözemedi servise yönlendirmeye çalıştı telefonu alalı 1 hafta olduğu için değişim talebiyle hepsiburada ya iade ettim ve gerekli açıklamaları yaptım öncesinde müşteri hizmetleri ile konuyu görüştüm değişimde sorun yaşanmaycağını hemen hemen kesinleştirdim. fakat kargo takibi hepsiburada daki bir sorundan dolayı yapamadım ve bir anda "para iadesi yapıldı" mesajı aldım. şöyle bir sıkıntı var hepsiburada 14 gün içinde yapılan iadeleri "cayma hakkı" gibi görüyor zannediyorum. fakat cayma hakkı adından da anlaşılacağı gibi sözleşmeden caymak yani net olarak "para iadesi istemek" anlamına geliyor . bu anlamda değişim isteyen ve bu seçenek tanınan tüketici cayma hakkı kapsamında ürünü iade etmiş olmuyor. her ne olursa olsun değişim talebi ile iade edilen üründe bana göre müşterinin aranması ve iradesinin alınması gerekmekte zira parasını ödeyen ve ürünü satın alan kişi artık o ürünün mutlak sahibidir onun iradesi dışında ürüne el koyup para iadesi yapılamaz. hepsiburada 14 gün içinde iade edilen ürünlere değişim hakkı tanımayarak bunun önüne geçebilir veya başka şekilde değişim yaparak bu sorunu çözebilir. para iadesi yapıldığında cep telefonun fiyatı %20 seviyesinde artmıştı ve ayrıca indirim kuponu yartık yok. 2 adet kredi kartıyla satın aldım ve indirimler toplamı ayrıca 750tl civarında ayrıca orjinal samsung şarj cihazı , kılıf, ekran koruyucu aldım. başka birşey bu kredi kartları normalde kullandığım kartlar değil ve para iadesi eksi bakiye olarak yansını ve şu an sanki vadesiz hesapta duran para gibi düşünüp harcama yapmak zorundayım hiçbir esprisi yok. bu tür müşteriyi yok sayarak nasıl para iadesi yapıyorlar aklım almıyor açıkcası. tüketici hakem heyetine başvurdum sonuç nasıl çıkar bilmiyorum. |
Bildirim