Şimdi Ara

Kış lastiğine geçerken : Tavsiyeler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
50
Cevap
2
Favori
2.607
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Türkiye’nin birçok bölgesinde hava sıcaklıkları oldukça düştü, ayazlar başladı, bazı bölgelerde çoktan kar yağdı, bazılarında ise çok yakında kar düşmesi bekleniyor. Yani kısacası; kış lastiklerine geçme zamanı çoktan geldi. Yaz lastiklerinizden kış lastiklerinize geçerken ihtiyacınız olabilecek tavsiyeler :


    Lastik saklama

    Kış sezonu boyunca kullanmadığınız yaz lastiklerinizi bıraktığınız gibi bulmak istiyorsanız, onları uygun bir şekilde saklamalısınız. Çünkü aksi takdirde, uygun şartlar altında saklanmamış olan lastiklerde çatlamalar olabilir ve lastiğin hamuru özelliğini kaybedebilir. Bunu önlemek, lastiklerinizi kaybetmemek için uymanız gereken saklama koşulları mevcut :

    - Lastiklerin havalandırılmış, kuru ve sıcaklığın 10 ile 25°C olan bir alanda saklanması gerekmektedir.

    - Lastikle herhangi bir kimyasal maddenin (çözücü, hidrokarbon) temas halinde olmadığından emin olunmalıdır. Çünkü bu maddeler lastiğin hamuruna zarar verir.

    - Lastiklerin jantlı ya da jantsız saklanma durumlarına göre değişen saklama yönüne uyulmalıdır. (Ayrıntılarını burada bulabilirsiniz :http://www.rezulteo-lastik.com.tr/lastik-rehberi/lastik-bakimi/lastikleri-mevsimden-mevsime-nasil-muhafaza-etmeli-4539 )


    Kış lastiklerini takmadan önce

    Kış lastikleriniz henüz aracınıza takılı değilken, onları kontrol etmek ve özellikle aşınmasını ölçmek. çok daha kolaydır.

    Bilinmelidir ki kış lastikleri de diğer lastikler gibi bir yasal aşınma sınırına tabiidirler : bu lastiklerin de yasal aşınma sınırı 1,6mm.’dir. Bununla birlikte, bazı markalar lastiğin belli bir aşınma sınırına ulaşınca kar üstünde istenilen performansı göstereceğini garantilemezler. Örneğin; Michelin, kış lastikleri için bu aşınma sınırını 4mm. olarak belirtmiştir.


    Yeni kış lastikleri seçmek

    Eğer mevcut bulunan kış lastikleriniz çok aşındıysa, artık yeni kış lastikleri alma zamanınız gelmiştir. Bu konuda size birkaç öneri :

    - Bir lastik kullanıcısı tarafından çok beğenilen bir lastik, başka bir kullanıcı tarafından oldukça kötü bir şekilde eleştirilebilir. Aslına bakarsanız bu çok normal; çünkü bir kişinin ihtiyaçlarına hitap eden, kullanım tarzına, aracına ve aracın kullanıldığı yola uygun olan lastikler; bu koşulların değiştiği diğer bir kişiye beklenildiği şekilde hizmet etmeyebilirler. En iyi lastiğin aranmasından ziyade kişinin ihtiyaçlarına en uygun lastiğin aranması daha mantıklıdır.

    - Lastikler alınırken sadece ebatlara değil, yük ve hız endekslerine de dikkat edilmelidir. Kış lastiklerinizi alırken ise hız endeksi konusunda biraz daha toleranslı davranabilir; Q (160 km/s) hızına kadar inebilirsiniz.

    - Size en uygun lastikleri bulmak için lastikleri birbirleriyle karşılaştırın. Bunun için Rezulteo'dan faydalanabilirsiniz.


    Geç kalmadan, stoklar tükenmeden kış lastiklerinizi almanızı öneriyoruz.







  • Bilgi için teşekkürler; yazlık lastiğimi yanlış istiflediğimi sayenizde öğrendim.
  • Aytürk kullanıcısına yanıt
    Ne demek, görevimiz!! Bu yazıyı yayımlamamız sizin için zamanlı olmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rezulteo Lastik

    Ne demek, görevimiz!! Bu yazıyı yayımlamamız sizin için zamanlı olmuş.
    öne 215 55 16 kışlık arkaya 205 55 16 kışlık taksak bi sakıncası olur mu
  • araç 4x4 bu arada
  • drakyuz D kullanıcısına yanıt
    =) ön ve arka ebatları birbirinden farklı araçlar mevcuttur; ancak sizin aracınız bu özelliğe sahip mi bilmiyorum. Araç nedir tam olarak? Marka, model, versiyon ve motor tipi olarak yazabilir misiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rezulteo Lastik

    =) ön ve arka ebatları birbirinden farklı araçlar mevcuttur; ancak sizin aracınız bu özelliğe sahip mi bilmiyorum. Araç nedir tam olarak? Marka, model, versiyon ve motor tipi olarak yazabilir misiniz?
    subaru impreza 2008 2,0...farklı ebatta sıfıra yakın kışlık laastik buldum behsettiğim ebatlarda....alanyadayım devamlı da kullanmıcam...arada bir konya gidiş gelişi yaparsam takacağım..bir de diş derinliği kaç mm e kadar kabul edilir kış lastiklerinde..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drakyuz

    subaru impreza 2008 2,0...farklı ebatta sıfıra yakın kışlık laastik buldum behsettiğim ebatlarda....alanyadayım devamlı da kullanmıcam...arada bir konya gidiş gelişi yaparsam takacağım..bir de diş derinliği kaç mm e kadar kabul edilir kış lastiklerinde..

    Alıntıları Göster
    SUBARU Impreza 2.0 16V 125 için iki çeşit lastik ebatı var; ancak ikisinden birini seçip 4 lastiğinizi de aynı ebatta takmalısınız :

    Ebatlar bunlar :
    185 70 R14 88 H
    205 55 R15 87 V

    Yani malesef sorduğunuz ebatlar aracınıza uygun değil. Orijinal ebatlarınızla, bu ebatlar arasında çok fazla fark var. O lastikleri takmanız halinde, frenleme, tutunma, viraj ve daha birçok konuda iyi performans alamazsınız ve dolayısıyla güvenliğiniz açısından da tehlikeli.

    Kış lastiklerinde kabul edilebilen diş derinliği yaz lastiklerininkiyle aynıdır: Yasal aşınma sınırı 1,6mm.

    Ancak, lastik aşındıkça frenleme ve tutunma özelliğinde de azalma yaşanır. O yüzden kış lastiklerinde 1,6mm.'ya kadar inmesini beklememek lazım.

    Dileriz cevabımız işinize yarar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rezulteo Lastik

    SUBARU Impreza 2.0 16V 125 için iki çeşit lastik ebatı var; ancak ikisinden birini seçip 4 lastiğinizi de aynı ebatta takmalısınız :

    Ebatlar bunlar :
    185 70 R14 88 H
    205 55 R15 87 V

    Yani malesef sorduğunuz ebatlar aracınıza uygun değil. Orijinal ebatlarınızla, bu ebatlar arasında çok fazla fark var. O lastikleri takmanız halinde, frenleme, tutunma, viraj ve daha birçok konuda iyi performans alamazsınız ve dolayısıyla güvenliğiniz açısından da tehlikeli.

    Kış lastiklerinde kabul edilebilen diş derinliği yaz lastiklerininkiyle aynıdır: Yasal aşınma sınırı 1,6mm.

    Ancak, lastik aşındıkça frenleme ve tutunma özelliğinde de azalma yaşanır. O yüzden kış lastiklerinde 1,6mm.'ya kadar inmesini beklememek lazım.

    Dileriz cevabımız işinize yarar

    Alıntıları Göster
    aracın üzerindeki orjinal lastiklerinin aynısı....205 55 16 zaten...yani sadece önlere 215 55 16 koymak istiyorum..arkalar gene üzerindeki ebatlar olacak.. ben bu 1.6 mm olayını anlamıyorum...yani 1.6 mm aşınınca mı artık ldeğiştirmek gerekiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drakyuz -- 12 Aralık 2013; 13:36:02 >




  • drakyuz D kullanıcısına yanıt
    Böyle bir değişikliği malesef öneremeyeceğiz. Aradaki fark çok fazla. Ayrıca aracınız 4 lastik ebatınında aynı olması gereken bir araç. Ebat farkı kavrama farkı yaratır, virajlarda araçta savrulma olur, frenleme mesafesi artar, vs.

    Lastiklerinizin diş derinliğini ölçtüğünüzde 1,6mm az çıkıyorsa lastiklerinii değiştirme zamanı gelmiş demektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rezulteo Lastik -- 11 Aralık 2013; 15:08:40 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rezulteo Lastik

    Böyle bir değişikliği malesef öneremeyeceğiz. Aradaki fark çok fazla. Ayrıca aracınız 4 lastik ebatınında aynı olması gereken bir araç. Ebat farkı kavrama farkı yaratır, virajlarda araçta savrulma olur, frenleme mesafesi artar, vs.

    Lastiklerinizin diş derinliğini ölçtüğünüzde 1,6mm az çıkıyorsa lastiklerinii değiştirme zamanı gelmiş demektir.
    2. el kış latıikleri var mesela diş derinliği 5-6 mm..onlar görmez mi işimi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drakyuz

    2. el kış latıikleri var mesela diş derinliği 5-6 mm..onlar görmez mi işimi

    Alıntıları Göster
    bir de kendi sitenizde 50 krş un gömülmesi gerektiğini söylemişsiniz... yani 1,6 mm nere 50 krş nere



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drakyuz -- 12 Aralık 2013; 15:46:30 >
  • drakyuz D kullanıcısına yanıt
    Dilerseniz aşınma konusunu baştan alalım.

    1 - Yasal aşınma sınırı : 1,6mm -> Yani lastiklerinizin diş derinliğini ölçtüğünüzde 1,6mm.'den daha az bir sonuç elde ediyorsanız lastiklerinizi değiştirmelisiniz. Yasal aşınma sınırı her tip lastikte aynıdır.

    2 - Sıfır bir lastiğin diş derinliği : Lastik üreticisine göre değişen bir değerdir. Genel olarak 7mm ile 9 mm arasında değişir.

    3 - Kış lastikleri için önerilen aşınma değeri : 4 mm. (lastik üreticileri tarafından, kış lastiği kar üzerinde bu değerden sonra performans kaybettiği için önerilir)

    4 - Sorunuzun cevabı : Lastikleri sadece bir kış kullanmayı düşünüyorsanız 5-6mm ikinci el lastik alabilirsiniz. Ama ikinci el lastik alınırken dikkat edilecek daha birçok konu bulunmaktadır...

    5 - Kış lastiğinde 1 Lira'lık bir madeni para kullanmak gerekir: Paranın etrafındaki altın kaplı kısım kanalı aşarsa lastik aşınmış demektir. Ancak makalemizin en altında da belirttiğimiz gibi, bu yöntem %100 doğru sonuç verecek diye bir şey yoktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rezulteo Lastik -- 11 Aralık 2013; 16:46:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rezulteo Lastik

    Dilerseniz aşınma konusunu baştan alalım.

    1 - Yasal aşınma sınırı : 1,6mm -> Yani lastiklerinizin diş derinliğini ölçtüğünüzde 1,6mm.'den daha az bir sonuç elde ediyorsanız lastiklerinizi değiştirmelisiniz. Yasal aşınma sınırı her tip lastikte aynıdır.

    2 - Sıfır bir lastiğin diş derinliği : Lastik üreticisine göre değişen bir değerdir. Genel olarak 7mm ile 9 mm arasında değişir.

    3 - Kış lastikleri için önerilen aşınma değeri : 4 mm. (lastik üreticileri tarafından, kış lastiği kar üzerinde bu değerden sonra performans kaybettiği için önerilir)

    4 - Sorunuzun cevabı : Lastikleri sadece bir kış kullanmayı düşünüyorsanız 5-6mm ikinci el lastik alabilirsiniz. Ama ikinci el lastik alınırken dikkat edilecek daha birçok konu bulunmaktadır...

    5 - Kış lastiğinde 1 Lira'lık bir madeni para kullanmak gerekir: Paranın etrafındaki altın kaplı kısım kanalı aşarsa lastik aşınmış demektir. Ancak makalemizin en altında da belirttiğimiz gibi, bu yöntem %100 doğru sonuç verecek diye bir şey yoktur.
    "Paranın etrafındaki altın kaplı kısım kanalı aşarsa " dediğiniz bu kısmı ölçtüm 2 cm yani 20 mm?? yani 20 mm den daha derin olması mı gerekir??




  • drakyuz D kullanıcısına yanıt


    Para ile mm değerinde ölçüm değil yapmanız gereken, parayı kanala koyup altın renkli kısmının kanalın içinde kalıp kalmadığına bakmak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rezulteo Lastik



    Para ile mm değerinde ölçüm değil yapmanız gereken, parayı kanala koyup altın renkli kısmının kanalın içinde kalıp kalmadığına bakmak.
    sayın hocam dediğiniz sarı kısmın kanalın içinde kalması için tırnak derinliğinin 20 mm olması gerekiyor...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drakyuz

    sayın hocam dediğiniz sarı kısmın kanalın içinde kalması için tırnak derinliğinin 20 mm olması gerekiyor...

    Alıntıları Göster
    ş,mdi anladım ilk sarı kısım...ok özür
  • drakyuz D kullanıcısına yanıt
    Paranın alt kısmına bakmanız gerekiyor. Altın band görünürse lastik aşınmış demektir. Ancak bu bilimsel bir yöntem değildir; bu yüzden siz en iyisi yine de aşınmasını ölçtürün :)

    Selamlar
     Kış lastiğine geçerken : Tavsiyeler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rezulteo Lastik -- 11 Aralık 2013; 18:59:46 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rezulteo Lastik

    Paranın alt kısmına bakmanız gerekiyor. Altın band görünürse lastik aşınmış demektir. Ancak bu bilimsel bir yöntem değildir; bu yüzden siz en iyisi yine de aşınmasını ölçtürün :)

    Selamlar
     Kış lastiğine geçerken : Tavsiyeler
    tekrar teşekkür sabırlı açıklamalarınız için




  • drakyuz D kullanıcısına yanıt
    Ne demek memnuniyetle!
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.