Şimdi Ara

Katı hal pillerinde enerji yoğunluğu rekoru kırıldı: Tek şarj ile 2000 km menzil sunabiliyor!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
911
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj

  • Çinli batarya üreticisi Tailan New Energy, çok yüksek enerji yoğunluğuna sahip yeni bir katı hal batarya hücresi tanıttı. Segmentindeki bataryalarda iki kat yüksek yoğunluğa sahip yeni hücreler elektrikli araç pazarını kökünden değiştirebilir. 



    Tailan New Energy, 2018 yılında Çin'in Başkenti Pekin'de kurulan ve katı hal pilleri üzerinde çalışan bir batarya üreticisi. Çin'de 2023 yılında geleceğin 100 şirketi arasında gösterilen Tailan'ın iddiasına göre geliştirdikleri lityum metal batarya hücreleri 720 Wh/kg gibi inanılmaz bir enerji yoğunluğuna sahip. Bu değer, günümüzde otomobillerde sıklıkla tercih edilen NMC türündeki lityum iyon bataryaların 250-300 Wh/kg enerji yoğunluğunun çok üzerinde.



    Enerji yoğunluğu ve kapasite rekorunu kırdı



    Tailan geliştirdikleri hücrelerin, ultra ince ve yoğun kompozit oksit katı elektrolitler ve yüksek kapasiteli gelişmiş anot ve katot malzemeleriyle 120 Ah kapasiteye sahip olduğunu belirtiyor. Şirket, hücrelerin hem enerji yoğunluğu hem de kapasite bakımından endüstri rekorunu kırdığını belirtiyor.



    Tailan'ın pil hücreleri, elektrikli araç üreticisi NIO'nun yakında zamanda sunduğu 360 Wh/kg yoğunluğa sahip katı hal pillerinin iki katı yoğunluğa sahip. NIO, geliştirdikleri yeni piller ile tek şarjla 1000 km'nin üzerinde menzile ulaşılabileceğini açıklamıştı. Tailan'ın rekor kıran pilleri ise teorik olarak 2000 km menzil sunabilir.



    Ayrıca Bkz.Agrotech, yerli elektrikli aracını 29 Ekim'de satışa sunacak: İşte fiyatı



    Pilin kimyası



    Şirketin prototip pil hücreleri, anotta lityumca zengin manganez bazlı malzeme, katotta yüksek döngü stabilitesi sağlayan ultra geniş ve ince lityum bileşiği ve şu anda kullanılan katı hal lityum pillerini etkileyen katı-katı arayüz empedansı sorununu çözen özel yüksek performanslı oksit kompozit katı hal elektrolitinden oluşuyor.



    Şirket, pilin performansının, pil ömrü sorunlarını ve geleneksel lityum iyon pillerin güvenlik problemlerini çözeceğini iddia ediyor. Tailan, hücrelerin otomobillere entegrasyonuyla ilgili açıklamada bulunmasa da, pillerin otomobillerde kullanılmak üzere geliştirildiğini belirtti.




    Kaynak:https://electrek.co/2024/04/03/new-solid-state-battery-cell-claims-industry-records-1300-mile-range/







  • Özellikle son 5 senedir sürekli pil teknolojisinde şöyle devrim oldu, böyle bir şey bulduk kökten değiştireceğiz haberleri çıkıyor fakat daha seri üretime yansıyan birşey yok.


    Ayrıca menzil konusu çok abartılıyor önemli olan pilin şarj süresi aslında. Çoğu marka artık 500 km kadar menzil sunabiliyor. Eğer bu piller 10-15 dk içinde doldurulabilir ise çoğu kullanıcı için şarj sorunu ortadan kalkar. Zaten günlük en fazla kaç km araç kullanıyor ki çoğu kullanıcı.

  • Çin çok kararlı bu pil konusunda kesin başarıya ulaşacaklar. Ama elektrikli arabalarda gelecek sanki hidrojen yakıtta gibi

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İşte bu kadar! Şimdi geriye sadece bunu seri üretime geçmek kaldı.

  • Elektrikte gelecek yok diyenler vardı. Kemiksiz 1000 km giden araç olsa endişesiz geçerim. Benzinliler 600-800 gidiyor full depoyla.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • bu işin bir de enerji durumu var. şu haldeki pili dolduracağım desen şebeke ''bana sordun mu?' der. elektrikli araçlar evde de şarj oluyor ve her eve hayvani hat döşeyemezsin, genel hatlarda da problem çıkabilir ki çıkar. genel kullanıcıya göre yüksek elektrik yükü gerektiren işler yapıyorum, çok anlamıyorum çok ta anlatamam ama sırf kendi elektrik problemimi çözebilmek için 2 sene önce 1.5 milyon harcamak zorunda kaldım çünkü bana gelen hat benim araçların yükünü kaldıramıyor zarar veriyordu. ben araç çalıştırınca komşularım kapıma dayanıyordu vesaire. sonuç itibariyle 2000 km yol 200 kw dan çok daha fazla güç isteyebilir. 200 kw yı hergün çekmezsin ama
    evden çekeceğin vakit sıkıntı yaşanabilir. istasyon meselelerine ise kafa yoramam belim kadar kablo döşemeleri lazım düşündükçe içim daralıyor.





  • bir de biz bu pili ürettik ama bu pil şu şartlarda şu kadar verimkar olabilir meselesi var. yani araç için yüksek sıcaklık düşük sıcaklık dağ tepe bayır meseleleri var. nasıl ki tank üretiyoruz motoru toza çamura suya sıcağa soğuğa dayanıklı olacak derken malzeme biliminin içinden geçiyoruz , pil üreticilerinin de tepesinde demoklesin kılıcı gibi bu meseleler dolaşıp duruyor. şu gereksinimler olmasa çok daha iyisini dayarlar da işte üreteceğin pili herkese satacağım dersen herkesin ihtiyacına ortalama yetecek halde olması lazım.

  • Mylevi M kullanıcısına yanıt
    Ülkemiz açısından bir değerlendirme. Avrupa ülkelerinde 350kW şarj istasyonları çok yaygın. Öyle şebeke sorunları vs. yaşanmıyor. Neredeyse her kapıda elektrikli var artık. Bizim gibi 50 yıllık enerji altyapısı olan ülkeler için haklısınız.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • candirli kullanıcısına yanıt
    Hidrojenin de kendine ait problemleri var. Haberdeki gibi enerji yoğunluğu yüksek depolama çözümleri yaygın kullanıma geçer ve ucuzlarsa, otomobiller ve diğer küçük araçlara yönelik hidrojen yakıtı çalışmaları yatırımcı bulamayabilir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Özellikle son 5 senedir sürekli pil teknolojisinde şöyle devrim oldu, böyle bir şey bulduk kökten değiştireceğiz haberleri çıkıyor fakat daha seri üretime yansıyan birşey yok.


    Ayrıca menzil konusu çok abartılıyor önemli olan pilin şarj süresi aslında. Çoğu marka artık 500 km kadar menzil sunabiliyor. Eğer bu piller 10-15 dk içinde doldurulabilir ise çoğu kullanıcı için şarj sorunu ortadan kalkar. Zaten günlük en fazla kaç km araç kullanıyor ki çoğu kullanıcı.

  • candirli kullanıcısına yanıt

    Hidrojen yakıtın hiç şansı yok.

    Gelecek elektriklide enerjide güneşte.


    Hidrojen elde etmek için enerji harcayacaksın mantıksız. Alt yapısı sıkıntı. Elektriğin alt yapısı dünyada her yerde var. En azından şebeke elektriği var.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kartalaraz -- 4 Nisan 2024; 3:12:46 >
  • tenekekutu kullanıcısına yanıt
    1) Her teknolojide de böyle, ama pil kapasitesi konusu şu an herkesin odağında, sadece teknoloji severlerin değil, dağdaki çobandan iklim aktivistine kadar.
    2) Pil kapasitesi ağırlıklı olarak Avrupa odaklı olarak "normal". Hollanda gibi bir ülke bizim Konya kadar. Çoğumuz tatile ya da memlekete gitmek istediğimizde baya mesafe almamız gerekiyor. Ülkemiz için menzil önemli. Şarj süreleri kısalsa bile insan bir İzmir Ankara arasını ne olur ne olmaz diyerek tek şarj ile gitmek istiyor. 4 büyük şehri düşün ve gidince de bir miktar etrafta dolanabileceğini düşün. Kışı da hesaba katarsan minimum 650-700km menziller lazım ki insanlar istedikleri yere tek mola ile gidebilsin.

  • Ulan Musk kullanıcısına yanıt
    Zaten bulamıyor, en azından ciddi bir şekilde.

  • Mylevi M kullanıcısına yanıt
    Araba 1000km gitsin, haftada bir başka ilçeye(büyükşehir merkez ilçe) şarj+kitap okumak için sefere çıkarım.

  • Mylevi M kullanıcısına yanıt
    Tüm dünya yönünü elektrikli araba, uçak, gemi vb. araçlara çevirirse, parasını aklını, ar-gesini bu yönde kullanırsa bütün problemler çözülür. Şebeke o kadar da imkansız değil sadece irade gerektiriyor. Üretim artarsa maliyetler azalır. Bataryalar çok güvenli, içten yanmalı arabalara göre araştırma yapılmış. En önemli konu fosil yakıtlardan kurtulup temiz bir dünya oluşturmak. Güneş panelini kur enerjini istediğin yerden üret müthiş bir bağımsızlık. Kutuplarda çöllerde her yerde arabanı hareket ettir. Elektrikli araçlar candır can biraz eksiklikleri kaldı onlarda hızlı kapanıyor. Geçen sene 400 km menzil sunan araçlar bu sene 530 km te çıktı. Bu hızla 5 sene içinde menzil sorunu çözülür. En ağır koşullarda 1000 km tertemiz gideceğimi bilirsem alınabilir derim kendim için. Sıcak soğuk hava, yüklü yüksüz araç, klima açık kapalı fark etmez 1.000 kemiksiz kurtarır bizi.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Çin bataryada kullanılan ham maddeler sebebiyle pazarda aslan payını alacak gibi görünüyor. İlerideki sorun bu araçların ihtiyaç duyacağı enerjiye şehirlerin hazırlanması!! Bunun için dünyayı daha fazla kirletmek zorunda kalmayalım ?

  • tenekekutu kullanıcısına yanıt

    90' lı yılların başında haber kanallarında ha bire "Soğuk Füsyon Bulundu" haberleri vardı.

    Bir anda kayboldu...

  • Çin’liler duyurdu ise yapmışlardır. Batılı şirketler gibi reklam olsun yatırım çekeyim diye yalan yanlış haberleri sunmuyorlar ortaya.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • madmax50 kullanıcısına yanıt

    Yaşayan ayrı bilir tabi de haberleri okuyunca onlarda da aynı dert varmış gibi düşündürüyor insanı. Çin için problem yok adamları kıskanmamak elde değil çevre kirliliğini arşa çıkardılar ama şimdi de tam tersi için çok çabalıyorlar.


    altyapı yatırımları da cabası.

  • İnsanoğlu biraz garip bir depo yakıt ile gidebildiğin kadar pil ile gidebilsen zaten baya iş yapmış oluyor, eksik olan şarj yerleri ve süresi..

  • Cem_Alim C kullanıcısına yanıt

    1000km menzilli araçlar şuanda dünya çapında satışta zaten

    Elektrik artık dünyanın gerçeği,çünkü çeşitli kaynaklardan elde edilebiliyor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.