Şimdi Ara

Lada-Samara mı ? Skoda-Forman mı ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
0
Favori
19.422
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaslar;
    araba almayı düşünüyorum hatta yarın bi skoda formana bakmaya gidicem ancak lada samara ve skoda forman arasında kaldım. istedigimın hususların basında yakıtta cimri parcada ucuz olması önde geliyor araclardan biri 1.5 diğeri ise 1.3 motor teknik konularda sizlerin fikrine ihityacım var sözkonusu aracları kullananlar yazarsa sevinirim parça durumları, performansları ve arıza durumları hususunda fikir ve önerilerinizi bekliyorum...



  • Bu yaştaki araçları alırken markanın pek bir önemi kalmıyor. Gösterin hangisi temizse onu alın, aralarında pek fark yok. Lada ustalarının hepsi favoritten de anlıyor zaten, yedek parça konusunda da aynı sayılırlar.
  • İlla ikisinden birini tercih edeceksen Skoda Favorit-Forman öneririm..

    Bir zamanlar bende ikisi arasında kalmıştım ve çok araştırdım skoda da volkswagen motor var . Lada bildiğimiz basit kütük bir rus aracı..
    Skoda bakmaya çok gittim ama fiyat konusunda anlaşamadığımdan vazgeçtim onun yerine Fiat Uno aldım.
  • bugun bir skoda formana bakacaktım dun arac sahibi ile konustuk ancak araba satılmıs :( fiyatıda muadillerine nispeten uygun sayılırdıhttp://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-skoda-arabada-yeni-tikilma-gaz-tesisati-var-ama-isli-degil-55620506/detay/ kısmet değilmis..
    Bayramda bari arabasız kalmasak..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tengrislave

    İlla ikisinden birini tercih edeceksen Skoda Favorit-Forman öneririm..

    Bir zamanlar bende ikisi arasında kalmıştım ve çok araştırdım skoda da volkswagen motor var . Lada bildiğimiz basit kütük bir rus aracı..
    Skoda bakmaya çok gittim ama fiyat konusunda anlaşamadığımdan vazgeçtim onun yerine Fiat Uno aldım.


    Favorit'lerin Forman'ların hangisinde Volkswagen motoru var bilmeden uydurmayın.Favorit-Forman'lar da alttan egzantrikli 1.3 motor var ve bu motorun VW ile uzaktan yakından alakası yok...Samara ile Forman arasında pek bir fark yok Samara ne kadar kütükse Forman'da o kadar kütüktür,Samara daha seridir özellikle Forman'a göre ve yoltutuşu daha iyidir.Önemli olan temiz olması,hangisinin temizini bulursanız onu alın.Düzgün kullanıp bakımını zamanında yaptırdıktan sonra ikiside sizi üzmez...




  • Lada-Samara
  • temiz bir lada samara seni memnun eder.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    palio mu skoda felicia mı ?
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • tip olarak benzeselerde konfor,sürüş kolaylığı bakımından farklı araçlar ben kesinlikle forman öneririm yalnız 93 ve sonrasını almalısınız 93 öncesi lpg ye uyumlu değil yalnız ladadan pahalıdır



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi efsanea_06 -- 5 Ağustos 2011; 16:05:08 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cEm-87


    quote:

    Orijinalden alıntı: tengrislave

    İlla ikisinden birini tercih edeceksen Skoda Favorit-Forman öneririm..

    Bir zamanlar bende ikisi arasında kalmıştım ve çok araştırdım skoda da volkswagen motor var . Lada bildiğimiz basit kütük bir rus aracı..
    Skoda bakmaya çok gittim ama fiyat konusunda anlaşamadığımdan vazgeçtim onun yerine Fiat Uno aldım.


    Favorit'lerin Forman'ların hangisinde Volkswagen motoru var bilmeden uydurmayın.Favorit-Forman'lar da alttan egzantrikli 1.3 motor var ve bu motorun VW ile uzaktan yakından alakası yok...Samara ile Forman arasında pek bir fark yok Samara ne kadar kütükse Forman'da o kadar kütüktür,Samara daha seridir özellikle Forman'a göre ve yoltutuşu daha iyidir.Önemli olan temiz olması,hangisinin temizini bulursanız onu alın.Düzgün kullanıp bakımını zamanında yaptırdıktan sonra ikiside sizi üzmez...




    Škoda Favorit, Çekoslavakyalı binek otomobil üreticisi Škoda'nın 1988 - 1995 yılları arasında üretmiş olduğu bir küçük aile otomobili serisidir. İlk defa 1987 yılında Brno Mühendislik Fuarı'nda tanıtılmıştır. Tasarımı Bertone tarafından yapılmıştır. Skoda, Favorit modelinde Avrupa'da 20. yüzyılın otomobil konsepti olan hafif, az enerji üreten ve tüketen, önden çekişli otomobil anlayışına geçiş yapmıştır. Favorit Škoda'nın üretmiş olduğu önden çekişli ve önden yanal motorlu ilk otomobildir. Favorit modeli Škoda için bir dönüm noktası olmuştur. Çünkü bu model fiyatlarının ekonomikliği ve üretiminin kolaylığı sayesinde insanların yoğun ilgisi sonucunda üretimini hızla arttırmıştır. Toplam 783.167 adet Favorit, 219.254 adet Forman ve 60.744 adet Pick-up üretilmiştir. 1991 yılında Skoda’nın işletme kontrolünü Volkswagen almıştır. Volkswagen Skoda’yı zayıf pazarlar için ucuz arabalar imal eden bir şirket durumundan akıllı ve rahat araçlar üreten bir marka haline getirmek için uğraşmıştır. Volkswagen birleşmeden önce üretilen Favorit'in eksikliği olduğunu düşündüğü kısımlarını baştan dizayn ederek yeniden farklı modellerde piyasaya sürmüştür. Ve 1995 yılında Volkswagen Favorit modelinin üretimini tamamen durdurmuş onun yerine Favorit ile aynı motora sahip olan Felicia'nın üretimine başlamıştır. Favorit günümüzdeki otomobillerde bulunan konfor ve güvenlik özelliklerine yeterince sahip olmasa da piyasada fiyatlarının ucuzluğu, yakıt ekonomisi ve yedek parçasının bolluğu sayesinde hala geniş bir kullanıcı kitlesine hitab etmektedir.

    Kaynak: Wikipedia




  • yani felika larda wv nini motoru kullanılmaya başlanıldı
    o yüzden felikaya gücünüz yetmiyorsa lada samara alın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tengrislave


    quote:

    Orijinalden alıntı: cEm-87


    quote:

    Orijinalden alıntı: tengrislave

    İlla ikisinden birini tercih edeceksen Skoda Favorit-Forman öneririm..

    Bir zamanlar bende ikisi arasında kalmıştım ve çok araştırdım skoda da volkswagen motor var . Lada bildiğimiz basit kütük bir rus aracı..
    Skoda bakmaya çok gittim ama fiyat konusunda anlaşamadığımdan vazgeçtim onun yerine Fiat Uno aldım.


    Favorit'lerin Forman'ların hangisinde Volkswagen motoru var bilmeden uydurmayın.Favorit-Forman'lar da alttan egzantrikli 1.3 motor var ve bu motorun VW ile uzaktan yakından alakası yok...Samara ile Forman arasında pek bir fark yok Samara ne kadar kütükse Forman'da o kadar kütüktür,Samara daha seridir özellikle Forman'a göre ve yoltutuşu daha iyidir.Önemli olan temiz olması,hangisinin temizini bulursanız onu alın.Düzgün kullanıp bakımını zamanında yaptırdıktan sonra ikiside sizi üzmez...




    Škoda Favorit, Çekoslavakyalı binek otomobil üreticisi Škoda'nın 1988 - 1995 yılları arasında üretmiş olduğu bir küçük aile otomobili serisidir. İlk defa 1987 yılında Brno Mühendislik Fuarı'nda tanıtılmıştır. Tasarımı Bertone tarafından yapılmıştır. Skoda, Favorit modelinde Avrupa'da 20. yüzyılın otomobil konsepti olan hafif, az enerji üreten ve tüketen, önden çekişli otomobil anlayışına geçiş yapmıştır. Favorit Škoda'nın üretmiş olduğu önden çekişli ve önden yanal motorlu ilk otomobildir. Favorit modeli Škoda için bir dönüm noktası olmuştur. Çünkü bu model fiyatlarının ekonomikliği ve üretiminin kolaylığı sayesinde insanların yoğun ilgisi sonucunda üretimini hızla arttırmıştır. Toplam 783.167 adet Favorit, 219.254 adet Forman ve 60.744 adet Pick-up üretilmiştir. 1991 yılında Skoda’nın işletme kontrolünü Volkswagen almıştır. Volkswagen Skoda’yı zayıf pazarlar için ucuz arabalar imal eden bir şirket durumundan akıllı ve rahat araçlar üreten bir marka haline getirmek için uğraşmıştır. Volkswagen birleşmeden önce üretilen Favorit'in eksikliği olduğunu düşündüğü kısımlarını baştan dizayn ederek yeniden farklı modellerde piyasaya sürmüştür. Ve 1995 yılında Volkswagen Favorit modelinin üretimini tamamen durdurmuş onun yerine Favorit ile aynı motora sahip olan Felicia'nın üretimine başlamıştır. Favorit günümüzdeki otomobillerde bulunan konfor ve güvenlik özelliklerine yeterince sahip olmasa da piyasada fiyatlarının ucuzluğu, yakıt ekonomisi ve yedek parçasının bolluğu sayesinde hala geniş bir kullanıcı kitlesine hitab etmektedir.

    Kaynak: Wikipedia


    1-Adam sana skodada vw motoru yok demedi, favoritte yok dedi ve gerçekten yok. okuduğunu iyi anla...

    2- wikipedi sağlam bir kaynak değildir, şimdi ben gitsem donanımhaber marka otomobiller 1925 den beri üretiliyor diye bilgi girebilirim oraya.

    3- lada motoru yabana atılacak bir motor değil sovyetler döneminde alman porsche firmasına sipariş edilerek çizdirildi. bilmeden işkembeden sallamayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyzade1978


    quote:

    Orijinalden alıntı: tengrislave


    quote:

    Orijinalden alıntı: cEm-87


    quote:

    Orijinalden alıntı: tengrislave

    İlla ikisinden birini tercih edeceksen Skoda Favorit-Forman öneririm..

    Bir zamanlar bende ikisi arasında kalmıştım ve çok araştırdım skoda da volkswagen motor var . Lada bildiğimiz basit kütük bir rus aracı..
    Skoda bakmaya çok gittim ama fiyat konusunda anlaşamadığımdan vazgeçtim onun yerine Fiat Uno aldım.


    Favorit'lerin Forman'ların hangisinde Volkswagen motoru var bilmeden uydurmayın.Favorit-Forman'lar da alttan egzantrikli 1.3 motor var ve bu motorun VW ile uzaktan yakından alakası yok...Samara ile Forman arasında pek bir fark yok Samara ne kadar kütükse Forman'da o kadar kütüktür,Samara daha seridir özellikle Forman'a göre ve yoltutuşu daha iyidir.Önemli olan temiz olması,hangisinin temizini bulursanız onu alın.Düzgün kullanıp bakımını zamanında yaptırdıktan sonra ikiside sizi üzmez...




    Škoda Favorit, Çekoslavakyalı binek otomobil üreticisi Škoda'nın 1988 - 1995 yılları arasında üretmiş olduğu bir küçük aile otomobili serisidir. İlk defa 1987 yılında Brno Mühendislik Fuarı'nda tanıtılmıştır. Tasarımı Bertone tarafından yapılmıştır. Skoda, Favorit modelinde Avrupa'da 20. yüzyılın otomobil konsepti olan hafif, az enerji üreten ve tüketen, önden çekişli otomobil anlayışına geçiş yapmıştır. Favorit Škoda'nın üretmiş olduğu önden çekişli ve önden yanal motorlu ilk otomobildir. Favorit modeli Škoda için bir dönüm noktası olmuştur. Çünkü bu model fiyatlarının ekonomikliği ve üretiminin kolaylığı sayesinde insanların yoğun ilgisi sonucunda üretimini hızla arttırmıştır. Toplam 783.167 adet Favorit, 219.254 adet Forman ve 60.744 adet Pick-up üretilmiştir. 1991 yılında Skoda’nın işletme kontrolünü Volkswagen almıştır. Volkswagen Skoda’yı zayıf pazarlar için ucuz arabalar imal eden bir şirket durumundan akıllı ve rahat araçlar üreten bir marka haline getirmek için uğraşmıştır. Volkswagen birleşmeden önce üretilen Favorit'in eksikliği olduğunu düşündüğü kısımlarını baştan dizayn ederek yeniden farklı modellerde piyasaya sürmüştür. Ve 1995 yılında Volkswagen Favorit modelinin üretimini tamamen durdurmuş onun yerine Favorit ile aynı motora sahip olan Felicia'nın üretimine başlamıştır. Favorit günümüzdeki otomobillerde bulunan konfor ve güvenlik özelliklerine yeterince sahip olmasa da piyasada fiyatlarının ucuzluğu, yakıt ekonomisi ve yedek parçasının bolluğu sayesinde hala geniş bir kullanıcı kitlesine hitab etmektedir.

    Kaynak: Wikipedia


    1-Adam sana skodada vw motoru yok demedi, favoritte yok dedi ve gerçekten yok. okuduğunu iyi anla...

    2- wikipedi sağlam bir kaynak değildir, şimdi ben gitsem donanımhaber marka otomobiller 1925 den beri üretiliyor diye bilgi girebilirim oraya.

    3- lada motoru yabana atılacak bir motor değil sovyetler döneminde alman porsche firmasına sipariş edilerek çizdirildi. bilmeden işkembeden sallamayın.


    Yazdıklarınıza aynen katılıyorum.Fakat bazı arkadaşlar sırf muhalefet olmak için bilir bilmez yazıyorlar....




  • neyse bakalım hakkımızda hayırlısı artık temiz ve keseye uygun ne denk gelirse ona bakıcaz artık...
  • temiz bir samara sizi memnun edecektir
  • merhaba,

    ladamı almadan önce bende aynı ikilemde kalmış, bütçemde kısıtlı olduğu için epey bir araştırma yaparak tercihimi gerçekleştirmiştim.

    Skodadan niçin vazgeçtiğimi özetleyeyim;

    1- Her ne kadar forumlardaki kullanıcılardan bir kısmı aksini iddia etse de bu araçta kronik bir hararet sorunu var. Bir takım çözüm yöntemleri olsa da sonuçta alınacak arabanın hararetten kaynaklı sorunlarının olması diğer araçlara göre daha fazla bir ihtimal. Üstelik conta yakmış, blok kapağı çatlatmış bile olabilir hararetten kaynaklı sorunlardan dolayı. Bunu anlamaksa zor. O yüzden bu riske girmek manasız bence.

    2- Skoda Favorit/Forman üretimini durdurmuş malum. Her ne kadar parçası bulunsada sonuçta üretim bandında olmayan bir araçtan söz ediyoruz. Parça, tamir sorunu çıkarması her zaman için mümkün.

    3- Skoda'dan anlayan usta bulmak zor. (istanbulda değilseniz bunu mutlaka dikkate alın, şehrinizde iyi bir skoda ustası sorup soruşturun) Gerçi aynı durum lada içinde var ama ladada çok daha az.

    4- Ladaya göre Skoda'nın kaporta macunu daha ince. Yani yıpranmaya, çürümeye, kaporta sorunları çıkarmaya daha müsait.

    5- Skoda 1300 cc motora sahip, Lada 1500 cc motora sahip. Belki injeksiyonlularda bu sorun olmaz ama karbüratörlü araçlarda aradaki 200 cclik fark etki ediyor. Uzun yolda, yüksek hızda, tırmanışlarda 1300 cc daha çok yoruluyor, yoruyor, bayılıyor.

    6- Skodayı en çok sevme nedenim aracın motor hacminin düşüklüğüne bağlı olarak yakıt sarfiyatıydı. Ama forumlarda ve kullanıcılarda hatırı sayılır bir yakıt probleminden sarfediliyor. Üstelik motor Çek/alman çizgisinde üretildiği için bazı parçaları oldukça karmaşık ve fabrika değerlerinde ayarlanmadığında sorun çıkarıyor. Örneğin gaz kelebeği.

    7- Skoda Favorit görece olarak Lada Samara'dan daha pahalı. Daha iyi durumda, daha yüksek modelli bir Samara'yı daha düşük özelliklerdeki Favorit parasına almak mümkün.

    8- Sizin için bagaj önemlimiydi bilmiyorum ama bunu dikkate alın mutlaka. Bu araçlar zaten küçük bagaj hacmine sahip. Birde lpg takılınca bagaj dahada küçülecektir. Benim içinde bagaj önemli değildi ama farkettim ki önemli bir detaymış (Piknik, uzun yolculuk filan için)

    Lada izlenimlerim ise şöyle:

    1- İkinci eli oldukça ucuz. 5.500'liraya enjeksiyonlu bile düşürebilirsiniz. Ki oldukça iyi durumda 4000-4500 liraya 92-96 aralığında bir samara düşürmek mümkün. (Ben 96 model tüplü, motor ve kaporta iyi durumda samaramı 4000 liraya aldım)

    2- Parçaları komik derecede ucuz.

    3- Araçta hiçbir elektronik aksam yok. Bu nedenle tamiri her yerde mümkün (Lada servis bulunamasa bile). Birde tipik rus mantığı ile hazırlandığı için mümkün olan en basit / kolay motor düzeneği hazırlanmış.

    4- Samara'ların tasarımında Porsche mühendisleri yer almış. (ilginç ama gerçek) Dövme pistonlara sahip ve aracın tavanın bitiminde ufak bir yukarıya doğru kıvrım var. Tüm bu detaylar arabayı yola resmen yapıştırıyor. Şahsen ben pek çok araç kullandım. Hemen hepsinde 120 üzerinde araçta azda olsa savrulmaları hissediyor ve kendimi güvende hissedemiyordum. (hatchbackler için diyorum) Samarada farkında olmadan 140'a çıkmışım, babam uyardı farkettim Araç hızlandıkça hakimiyeti artıyor ve motor sesi azalıyor. Birde araç motoru yan tasarlandığı için yüksek hızda araçta bir boğulma, bağırma, gaz yememe gibi birşey hiç olmadı. Birde ani hareketlerde veya virajlarda araç dalma yapmıyor.

    5- Samara arazide başarılı. ikinci viteste arazide veya tırmanırken 60-70'i bulmak mümkün. çünkü vites aralıkları çok geniş.

    6- Yakıt tüketimi motor 1500 cc olmasına rağmen oldukça iyi. Aldıktan sonra arabayla 634 km yaptım. (200 km'si ağır şehir içi trafik) Toplamda 40 litre gaz yaktı. Benim için tatmin edici bir rakam.

    7- Samarayı bir kez otoyolda kullan derim. Oturma pozisyonu, direksiyonun duruşu öyle ayarlanmış ki aracın içine gömülmüş gibi oluyorsun. Bu da hızlı sürüşlerde araca hakimiyeti çok artırıyor.

    8- Samara Rusya şartlarına göre üretildiği için soğuk havalarda çok kolay marş basıyor.

    9- Aynı model araçların hiçbirinde olmayan bir ekonomi modu var. Yokuş aşağı inerken araç 1500 devire ulaştığında motora benzin yollamıyor böylece bedava gidiyorsun. Bildiğim kadarıyla Skoda ve benzer çağdaşlarında bu özellik yok. (Mesela 98den önceki kuş serisinde yoktu)

    10- Samaranın kaloriferi bir efsanedir. Anlatmaya gerek yok.

    11- Birçok aracın hiç yürümeyeceği mekanik sorunlarda Samara gitmeye devam eder.

    Geleyim Samaranın eksilerine,

    1- Süratli kullanmaya çok müsait, bu nedenle alırken hız tutkunu bir adamdan almamış olmak lazım. Motor yorulmuş olabilir.

    2- Bu araçta konfor arama. Çok rahatsız edici bir sorunu yok ama diğer araçlara nazaran bariz daha çok ses alıyor. Kısa yolda sorun olmuyorda uzun yolda mesele.

    3- Aldığında iyi bir bakımdan geçirmek önemli. Ben toplu bir araç almama rağmen yaklaşık 800 liralık bir masraf yaptım. Gerçi hiçbiri acil değildi ama yakın zamanda problem çıkarabilirdi.
    Özellikle,
    - Arka amörsitörlere,
    - Şarj dinamosuna,
    - Lpgliyse benzin düzeneğine (hortum, b. pompası)
    - Ön takımına,
    - Fren balatalarına, disklerine, fren merkezine,
    - Debriyaj baskı balatasına,
    - Kaporta durumuna
    - Şanzumanına,
    iyice baktırmakta fayda var.




  • saolasın hocam hepsinden önemlisi şu 40 lt gaz ile 634 km çok hoşuma gitti.. arkadasımda da var bir kaç kez kullandım seri bir araç kendisi tabanı mebran ile izole edip sesi de azalttı ufak tefek yatırımlar araca pozitif degerler katıyor kısmet bakalım sanırım lada samara diyecegiz çünkü + ları daha fazla
  • arkadaşlar benim ilk arabam ladasamara ve haziran ayında aldım ama rölantide stop problemini aşamıyoruz ne zaman duraklasam debriyaj fren hop stop ediyo bir fikriniz varmı sebep konusunda gitmediğim usta baktırmadığım yer kalmadı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: redangel39

    arkadaşlar benim ilk arabam ladasamara ve haziran ayında aldım ama rölantide stop problemini aşamıyoruz ne zaman duraklasam debriyaj fren hop stop ediyo bir fikriniz varmı sebep konusunda gitmediğim usta baktırmadığım yer kalmadı

    Karbüratörün önden baktığınız da sağ tarafta dışarda,silindir biçiminde üzerine kablo bağlı meme vardır,kablosu çıkmış,memesi tıkanmış ya da meme bozulmuştur.Rölanti de stop etmesinin nedeni bundan dolayıdır...
  • Lada daha bi iyi durumda benim için...
  • tşkler hemen buna da baktıracağım:)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.