< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 11 Temmuz 2018; 9:7:36 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Lada Vega Ateşleme Bobini Arızası Nasıl Tespit Edilir ve Ölçülür
Lada Vega araçlarında ateşleme bobini arızası, motorun çalışmasında sorunlara neden olabilir. Bu arızayı tespit etmek ve ölçmek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:
Arıza Belirtileri:
- Motorun teklemesi
- Motorun stop etmesi veya çalıştırılamaması
- Egzozdan siyah duman çıkması
Tespiti:
- Motoru çalıştırın ve rölantide bırakın.
- Ateşleme kablolarını birer birer bobinden çıkarın.
- Her kablo çıkarıldığında motorun çalışmasındaki değişiklikleri gözlemleyin.
- Çıkarıldığında motorun çalışması değişmeyen kablo, arızalı bobine bağlı olabilir.
Ölçümü:
- Bir multimetre kullanarak bobinin birincil ve ikincil sargılarının direncini ölçün.
- Birincil sargının direnci genellikle 0,5-1,5 ohm arasındadır.
- İkincil sargının direnci ise 5-10 kOhm aralığında olmalıdır.
- Ölçülen değerler belirtilen aralıkların dışındaysa, bobin arızalı olabilir.
Diğer Hususlar:
- Bobin arızası, Lada Vega beyin arızasıyla da karıştırılabilir. Beyin arızası, ateşleme bobinini de etkileyebileceğinden, her iki parçanın da kontrol edilmesi önerilir.
- Lada Vega buji kablolarının sıralaması, ateşleme sisteminin düzgün çalışması için önemlidir. Bujilerin doğru sırayla bağlandığından emin olun.
- Arızalı bir bobin, Lada Samara araçlarında da ähnlichen belirtilere neden olabilir.
Ateşleme bobini arızasını tespit etmek ve ölçmek için bu adımları takip ederek, Lada Vega aracınızın motorunu tekrar sorunsuz bir şekilde çalıştırabilirsiniz.