Şimdi Ara

Lada Vega Ateşleme Bobini Arızası, Tespiti ve Ölçümü

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
2
Favori
19.519
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Konu bilgilendirme amaçlıdır.
    Malum Ladalar çabuk bobin bozar. Bunun 1. sebebi lpg devir sinyalinin, Ecudan bobine giden kablodan alınmasıdır. Çözümü basittir. Lpg devir sinyali, gösterge saatindeki devir kablosundan alınıp lpg yazılımında da "devir sinyali" tiki RPM seçilmelidir. 2. sebep ise montaj malı "Tadem" marka kullanılmadığı içindir. "Tadem" marka bobin diğer markalara göre daha uzun ömürlüdür.
    Herhangi bir tekleme şikayeti ile sanayiye gittiğinizde ustanın "bobin değişecek aaabi" lafına sorgusuz sualsiz inanmayın. Önce Ecudan bobine gelen tesisatı Multimetre ile kontak açıkken ölçüyoruz.
    Lada Vega Ateşleme Bobini Arızası, Tespiti ve Ölçümü
    Voltaj beslemesi 12v olmalıdır. Şayet başka değerler çıkarsa sorunu o tesisatta yada Ecuda arıyoruz.
    İkinci işlem ise bobinin iç sargı direnci ölçümü. Önce 1 ve 4 nolu bobin ucundan Multimetre ile ohm modunda ölçüyoruz.
    Lada Vega Ateşleme Bobini Arızası, Tespiti ve Ölçümü

    Daha sonra ise 2 ve 3 nolu uçları aynı şekilde ölçüyoruz
    Lada Vega Ateşleme Bobini Arızası, Tespiti ve Ölçümü

    Ben resim çekmek için ek yaptım, siz Multimetre problarını direk uçlara da değdirebilirsiniz. Ölçümü herhangi bi televizyon telefon tamircilerine de yaptırabilirsiniz.
    1, 4 ve 2, 3 nolu uçlarda sargı direnci en az 5.4 ohm olmalıdır.
    Lada Vega Ateşleme Bobini Arızası, Tespiti ve Ölçümü
    Değerler birbirine yakın olabilir (benimkinde aynı çıktı) ama aşırı fark varsa o gözün ateşlemesi sağlıklı olmaz, bu durumda da bobin değiştirilebilir.
    Not: Elektrik konusunda altyapım yok, multimetreyi de kör topal meraktan biraz öğrendim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 11 Temmuz 2018; 9:7:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Lada Vega Ateşleme Bobini Arızası Nasıl Tespit Edilir ve Ölçülür

    Lada Vega araçlarında ateşleme bobini arızası, motorun çalışmasında sorunlara neden olabilir. Bu arızayı tespit etmek ve ölçmek için aşağıdaki adımları takip edebilirsiniz:

    Arıza Belirtileri:

    • Motorun teklemesi
    • Motorun stop etmesi veya çalıştırılamaması
    • Egzozdan siyah duman çıkması

    Tespiti:

    • Motoru çalıştırın ve rölantide bırakın.
    • Ateşleme kablolarını birer birer bobinden çıkarın.
    • Her kablo çıkarıldığında motorun çalışmasındaki değişiklikleri gözlemleyin.
    • Çıkarıldığında motorun çalışması değişmeyen kablo, arızalı bobine bağlı olabilir.

    Ölçümü:

    • Bir multimetre kullanarak bobinin birincil ve ikincil sargılarının direncini ölçün.
    • Birincil sargının direnci genellikle 0,5-1,5 ohm arasındadır.
    • İkincil sargının direnci ise 5-10 kOhm aralığında olmalıdır.
    • Ölçülen değerler belirtilen aralıkların dışındaysa, bobin arızalı olabilir.

    Diğer Hususlar:

    • Bobin arızası, Lada Vega beyin arızasıyla da karıştırılabilir. Beyin arızası, ateşleme bobinini de etkileyebileceğinden, her iki parçanın da kontrol edilmesi önerilir.
    • Lada Vega buji kablolarının sıralaması, ateşleme sisteminin düzgün çalışması için önemlidir. Bujilerin doğru sırayla bağlandığından emin olun.
    • Arızalı bir bobin, Lada Samara araçlarında da ähnlichen belirtilere neden olabilir.

    Ateşleme bobini arızasını tespit etmek ve ölçmek için bu adımları takip ederek, Lada Vega aracınızın motorunu tekrar sorunsuz bir şekilde çalıştırabilirsiniz.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Değerli bilgileriniz için teşekkürler. Foruma böyle konular lazım işte, tiesay 2 litre yakıyor konularının kimseye faydası yok.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • eline sağlık.

    obd soketi yok bunlarda sanırım, bazı arabalarda bu arızayı direkt obd cihazından da tespit edebiliyorsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jeremy Klakson

    eline sağlık.

    obd soketi yok bunlarda sanırım, bazı arabalarda bu arızayı direkt obd cihazından da tespit edebiliyorsun
    Obd soketi var olmaz mı. Arıza tespit cihazına sokmayıp, parametreleri bilmeden peşin konuşan usta mağdurları için bu paylaşım.

    Teşekkürler.

    Lada Vega Ateşleme Bobini Arızası, Tespiti ve Ölçümü

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 9888

    Değerli bilgileriniz için teşekkürler. Foruma böyle konular lazım işte, tiesay 2 litre yakıyor konularının kimseye faydası yok.
    Boş beleş konular ilgimi çok fazla çekmiyor. Ezber bozmaya çalışıyoruz biz
    Teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi anaconda41 -- 11 Temmuz 2018; 9:6:7 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu için teşekkürler.



    Ben de 2001 1.5 8v Vega kullanıcısıyım ve çok sık problem yaşamaktayım. OBD2 test cihazı aldım fakat aracımda bağlayacağım portu bulamadım. Aşağıdaki linkte gösterilen alana da baktım ama OBD2 yazan bir yer ve soket yok. Aracın içine yatıp direksiyon kutusunun alt taraflarına baya bi baktım ama yine de bulamadım.



    Aracımda soket olduğundan eminim çünkü bir kaç sene evvel aracım sanayi de bilgisayara bağlanmıştı. Bağlantıyı ise yine direksiyonun alt kısmından yapmışlardı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tuna_Firat T kullanıcısına yanıt
    Direksiyon ayar kolunun altında, biraz iç tarafta. Linki unuttun sanırım

    GM beyin mi, BOSCH beyin mi araç? Obd portu o model araçlarda Elm 327 cihazı için uygun olmayabilir, araya dönüştürücü gerekebilir. Şikayetin nedir tam olarak?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Hocam linki unutmuşum evet. Kusura bakmayın

    goo.gl
    https://www.outilsobdfacile.com/base_connecteur/lada/110/lada-110-plug-elm327-obd2.jpg için Google Görsel Sonuçları
    https://goo.gl/images/6c6ecQ




    Benim aracımda linkte gözüktüğü yerde değil.



    Emin olmamakla beraber GM olduğunu düşünmekteyim.



    Aracımda ne sorun yok ki... Yüksek devir, gaz kesme, sarsma, çekiş vb.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tuna_Firat T kullanıcısına yanıt
    Evet linkdeki yer doğru ve orda cihaz takılı vaziyette. İyi bakın oraya, orda olması lazım ama sizin modelde değişik yerde de olabilir tam bilmiyorum, benim araç 2004.

    GM mi BOSCH mu olduğunu en iyi havaakışdan anlarsınız. Bi resim atarsan söylerim veya torpidonun altında Ecu üzerinde yazar ne olduğu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam fren pedalına kafamı yasladım direksiyonun altına baya baktım ama göremedim. Dediğim gibi bizim araçta fotoğraftaki gibi OBD II yazısı yok.



    Yarın gündüz vakti bakıp fotoğraf atabilirim. İlginize çok teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tuna_Firat T kullanıcısına yanıt
    Obd2 yazısı olmaz zaten. Orda cihaz takılı ve cihazda yazar obd2 diye.

    Obd soket şekilleri aşağıdaki linkde.

    https://www.google.com.tr/search?q=2001+модель+2112+obd&prmd=ivsn&source=lnms&sa=X&ved=0ahUKEwiW7ZqagM_cAhXLaVAKHZK8BVoQ_AUIECgA&biw=360&bih=511&dpr=3#imgdii=mXHxoFLzNa4OjM:&imgrc=v_sCDrAV0vreGM:&scso=uid__U1jW9SRE8XWwQLm9LXACw_0:892

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Hocam selamlar. Bugün direksiyonun altındaki bakaliti sökerek port a ulaşabildim. Bizim usta dediğimiz adam buraları sök tak yaparken portu direksiyonun iç kısmına ters yöne doğru sıkıştırmış.



    Bana aşağıdaki linkteki parça lazım olacak Tr’de satan bir yer var mı bildiğiniz?



    m.banggood.com
    [TRY38.28 46% OFF] 12Pin OBD1 16 Pin OBD2 Dönüştürücü GM Chevrolet GMC Için Konektör Adaptör Kablosu Araba Tamir Araçları from Otomobiller ve Motosikletler on banggood.com
    https://m.banggood.com/tr/12Pin-OBD1-to-16-Pin-OBD2-Convertor-Connector-Adapter-Cable-For-GM-Chevrolet-GMC-p-1290034.html?gmcCountry=TR¤cy=TRY&utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc_elc&utm_content=zouzou&utm_campaign=usc-tr-la01-a-m

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tuna_Firat T kullanıcısına yanıt
    Aleyküm selam. Türkiye de varmı bilmiyorum, en iyisi Çin'den getirtmek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Eyvallah hocam Çin’den siparişi vereceğim. Destekleriniz için çok teşekkür ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tuna_Firat

    Eyvallah hocam Çin’den siparişi vereceğim. Destekleriniz için çok teşekkür ederim.
    Rica ederim. Eğer cihazı tanırsa Android kullanıyorsan Piston programını kurarsın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Rica ederim. Eğer cihazı tanırsa Android kullanıyorsan Piston programını kurarsın.

    Alıntıları Göster
    Hocam tekrardan selamlar,

    Ara kablo daha bugün geldi. Cihazı Android'de Torque(Lite), Piston, EOBD Facile Windows tarafında ise, OBD Auto Doctor, Scan XL, EOBD Facile ve Dashboard programları ile denedim fakat bağlantıyı bir türlü sağlayamadım. Yazılımların hepsi OBD2 cihazımı görüyor, tanıyor fakat aracın ECU ile bağlantı kuramıyor. Anlam veremedim, aldığım cihaz mı dandik yoksa bizim araç mı problem bilemedim.


    Konuyu ana başlığından saptırıp, "LADA Vega OBD2 Bağlantı Problemleri" minvaline getirdiğim için özürlerimi iletiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tuna_Firat -- 5 Ekim 2018; 18:17:3 >




  • Tuna_Firat T kullanıcısına yanıt
    Aleyküm selam. GM mi BOSCH mu hâlâ öğrenemedik. Şöyle bişeyler buldum, bunları deneyebilirsin?

    https://www.drive2.ru/c/2152206/

    https://youtu.be/-S-_H9N5G-k

    https://youtu.be/_gUQK-1Bkl0

    https://www.drive2.ru/l/4249717/

    https://www.drive2.ru/l/2618180/

    https://youtu.be/7oUkBF-l9og

    https://www.drive2.ru/b/1256509/

    Всё о ВАЗ 2110, и не только
    Диагностический разъем ВАЗ 2110: доработка своими руками (фото)
    https://vazweb.ru/desyatka/elektrooborudovanie/diagnosticheskij-razjom.html


    Burdaki linkler işini %99 çözecektir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: anaconda41

    Aleyküm selam. GM mi BOSCH mu hâlâ öğrenemedik. Şöyle bişeyler buldum, bunları deneyebilirsin?

    https://www.drive2.ru/c/2152206/

    https://youtu.be/-S-_H9N5G-k

    https://youtu.be/_gUQK-1Bkl0

    https://www.drive2.ru/l/4249717/

    https://www.drive2.ru/l/2618180/

    https://youtu.be/7oUkBF-l9og

    https://www.drive2.ru/b/1256509/

    https://vazweb.ru/desyatka/elektrooborudovanie/diagnosticheskij-razjom.html

    Burdaki linkler işini %99 çözecektir.
    Bu yöntemlerin ara dönüştürücüye uygulananı haric diğerlerini görmüştüm fakat dönüştürücü kablo aldığım için bu işlemlere gerek kalmaz diye düşünmüştüm.

    Beyin markasına daha bakamadım emin olmayarak GM diyorum ama emin olmak lazım tabi. En kısa sürede beyni kontrol edip size tekrar yazacağım.

    İlginize sonsuz teşekkürler.




  • Tuna_Firat T kullanıcısına yanıt
    Bende öyle düşünmüştüm ama demek ki değilmiş. Her modelin pinine uygun değilmiş. Eğer halledersen sonucu bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç ne olursa olsun coğu lpg montajı yapan yer devir sinyalini bobinden alıyor ve bobini öldürüyorlar. Bu konuda bilgi sahibi olan kişi de çok az.bilgilendirme için teşekkürler

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.