Şimdi Ara

Mazda MX-5 Size Ne Ifade Ediyor?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
3
Favori
7.341
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Çok keyifli bir araç?
    Çok sıkıcı bir araç?
    Çok yakan bir araç?
    İki kişilik olduğu için tek araç sahibi olunacaksa uygun olmayan araç?
    Tipi hoş olmayan bir araç?
    Tipi çok hoş bir araç?
    Fiyatını hak etmeyen bir araç?
    Fiyatı sunduklarına göre çok düşük olan bir araç ?
    MX-5 kullanmak ölmeden önce yapılması gereken hareketlerde ilk kaça girer?
    Değeri ve karizması bir yana yalnızca 'sürücü otomobili' olması doğrultusunda kullanım zevki açısından M3 mü kullanmak isterdiniz MX-5 mi?

    fikirlerinizi alabilir miyim, mümkünse sorulardan yanıtınızı bildiğiniz ya da sabit fikriniz olanlarına özel yanıt veriniz :) çok teşekkürler, Saygılarımla



  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur1297

    çakma s2000

     Mazda MX-5 Size Ne Ifade Ediyor?


    Alıntıları Göster
    Mx-5'i test etmiştim.Kişisel izlenimlerimi yazmak isterim:

    Daha önce Rx-8 kullandığım için bu aracın Rx kadar keyifli olmayacağına dair bir önyargı vardı kafamda.Fakat kullandığımda gördüm ki tüm bu düşüncelerim yanlışmış.

    Sürücü koltuğuna ilk oturduğum anda farklı bir araç süreceğimi hisettim.Oturma pozisyonu beni ilk vuran nokta oldu.Araca dışarıdan bakıldığında o kadar radikal görünmesede sürücü koltuğuna oturduğunuzda kendinizi tamamen arka tekerin üzerinde hissediyorsunuz.Sanki aracın ön koltukları yok ve siz arka koltukta oturuyor gibisiniz.Ön kaputun uzun olması ve sizin araca gömülü bir şekilde kaputun hemen arkasında oturuyor olmanız motorun kucağınızda olduğu hissini veriyor.Kısacası kontrol hissi mükemmel.

    Sürüşe geçtiğimde ise bir düşüncemin daha hatalı olduğunu farkettim.Kendi aracımda(Mazda 3) 4cm lik yay olduğundan bu aracın dinamik karakterli bir araç olarak benim aracımdan daha sert olacağını düşünmüştüm.Fakat rögar kapaklarının çıkıntı ve çukurlarından geçtiğimde anladım ki aracın süspansiyonu yumuşacık.Hiç bir şey hissettirmiyor.Öyleyse dedim...virajda savurur bu araç çünkü süspansiyonu yumuşak.Viraja girdim ve şaştım kaldım.Virajda bir araçta en ufak mı sağa sola yatma,denge bozukluğu olmaz.Kusursuz bir dengeye sahip.Hafif olmasının da verdiği avantajla en çetin virajı bile sahil gezintisi yapıyor rahatlığıyla dönüp gidiyor.


    Rx-8'den sonra Mx-5 motorundan yüksek bir beklentim yoktu,zaten sürdüğüm araçta tork konvertörlü otomatik vitese sahip olunca fazla atak olmayacağını düşündüm.Fakat son yanılgımıda yaşadım.Araç beklentimin üstünde bir performansla hızlanıyor.Üstelik vitesinin tork konvertörlü olduğunu anlamak çok güç,şu ana kadar sayısız otomatik vites araç kullanmışlığım vardır bu kadar hızlı ve net vites değiştiren konvertörlü bir şanzıman görmedim.


    Kısacası Miata (Sürücü ve atın birliği) lakabını sonuna kadar hakeden bir araç.

    Ve kişisel yorumumdur,hızlanma gibi konular hariç Rx-8 den daha zevkli bir araç.
  • tabi ki m3 ancak miata tarihin en keyifli arabalarından biridir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NoSt3am

    tabi ki m3 ancak miata tarihin en keyifli arabalarından biridir
    M3'le MX-5'te kıyaslandı ölsem gam yemem Şu an hangisi desen MX-5 derim üstünden baya bir oynama yapmak için bayılıyorum öyle oyuncaklara
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NoSt3am

    tabi ki m3 ancak miata tarihin en keyifli arabalarından biridir
    oturma pozisyonu yere fazlasıyla yakın olduğu için 120 ile giderken sanki 200 ile gidiyormuş gibi hissettirir bu araç
    sürücü otomobili olarak m3 den daha öndedir bence

    tabi "daha güçlü olsun" "daha hızlı gitsin" gibi isteklerim olmadığı için böyle

    ancaak
    kişi bekarsa yada evli ve çocuksuzsa
    sülalesiyle pek alakası yoksa
    eş dost ortamlarında arkadaşlarının hepsinin kendi arabası varsa
    o zaman tek araç olarak tercih edilebilir

    bu şartlardan biri yada birden fazlasına cevap "hayır" olursa o zaman 2 kişilik araç ile sorun yaşayacaktır o kesin 2. yada 3. araç olarak alabilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zaman Ötesi

    oturma pozisyonu yere fazlasıyla yakın olduğu için 120 ile giderken sanki 200 ile gidiyormuş gibi hissettirir bu araç
    sürücü otomobili olarak m3 den daha öndedir bence

    tabi "daha güçlü olsun" "daha hızlı gitsin" gibi isteklerim olmadığı için böyle

    ancaak
    kişi bekarsa yada evli ve çocuksuzsa
    sülalesiyle pek alakası yoksa
    eş dost ortamlarında arkadaşlarının hepsinin kendi arabası varsa
    o zaman tek araç olarak tercih edilebilir

    bu şartlardan biri yada birden fazlasına cevap "hayır" olursa o zaman 2 kişilik araç ile sorun yaşayacaktır o kesin 2. yada 3. araç olarak alabilir

    Alıntıları Göster
    Tipsiz bir araç.

    Şöyle Lamborghini Gallardo Spyder gibi yapsalardı.

    Şekilden kaybeden bir araç.

    Kız arabası imajı var bu yüzden.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Tipsiz bir araç.

    Şöyle Lamborghini Gallardo Spyder gibi yapsalardı.

    Şekilden kaybeden bir araç.

    Kız arabası imajı var bu yüzden.

    Alıntıları Göster
    bu arada sıfır fiyatını belirtmeyi unutmuşum, 75.000 TL :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BtmHakko

    bu arada sıfır fiyatını belirtmeyi unutmuşum, 75.000 TL :)

    Alıntıları Göster
    Çok keyifli bir araç olduğu kesin basarsanız çok yakacağıda doğru

    Evet 2 kişilik olduğu için genç arabası

    Tipi hoş ve fiyatını hakeden bir araç

    "Ölmeden önce yapılması gerekenler"

    M3 le de pek alaka kuramadım 300 bin TL nerde 75 bin TL nerde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Losangelos

    Çok keyifli bir araç olduğu kesin basarsanız çok yakacağıda doğru

    Evet 2 kişilik olduğu için genç arabası

    Tipi hoş ve fiyatını hakeden bir araç

    "Ölmeden önce yapılması gerekenler"

    M3 le de pek alaka kuramadım 300 bin TL nerde 75 bin TL nerde

    Alıntıları Göster
    75.000 TL aşırı pahalı.

    En fazla 50.000 TL olması lazım.




  • Mx-5 yerine Rx-8 daha iyi bir tercih olur bana göre.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hederahelix

    Mx-5 yerine Rx-8 daha iyi bir tercih olur bana göre.
    :) bana göre; herkese göre spor araba kullanmak keyiflidir, üstü açık spor araba kullanmak daha da keyiflidir -s

    ürücü otomobili demek pilot ile yol arasında fizik kurallarıyla alay etme kıvamında his yaratabilen otomobil demektir. t-
    üm bunları düşününce bana göre dedim ama tamam biraz gerçekçi olmak gerekirse otomobil aşığı her karakter için ölmeden yapılması gerekenlerden birisi mutlaka iyi bir sürücü otomobili kullanmaktır.

    M3 iyi bir sürücü otomobilidir, peki iyi bir üstü açık sürücü otomobiline sahip olabilmek için 315,000 TL vermek şart mıdır? bu soruya yanıt beklemiyorum tabi ki.. mx5 teki harmoninin yakınında olduğunu düşündüm, halk arasında kullanımı nspeten yaygın olsun ve ne demek istediğimi anlatabilen m3 haricinde fikirlere açığım, ama burada frekans daralsın istemedim.. lotus mu deseydim :)

    75.000 TL' ye sıfır , 2,0 lt, otomatik, 12 sn.de açılan hardtop, ısıtmalı deri recore stil koltuklu, f1 şanzımanlı, 50/50 ağırlık-güç-denge dağılımlı,arkadan itiş,yere bir karış mesafede, kullanım zevkiyle dünyaca üne sahip bir araç düşünün.. Türkiye'de bu kombinasyonlara sahip en yakın sıfır araç nekadardır?

    rx8 performansıyla daha bir adrenalin yaratıyor ama yakıt tüketimi çok ,dediğim gibi ben tek araç olarak kullanacağım günde yaklaşık 85 km yol yapacağım :(( ,ve üstü açık değil ne yazık ki ve biraz daha pahalı yaklaşık 81.000 TL.. çok yüksek adrenalin peşinde değilim, kararındanın az üstünde tehlike ile kaçığın biraz üstünde keyif planlıyorum mx5 ile :))

    başka yorumlara ihtiyacım var, mx5 kullanan/kullanmış arkadaşlar da yazarsa çok sevinirim.

    Saygılarımla




  • mazda servisleri hakkinda bilgisi olan var midir? pahali mi, hizmet kalitesi nasil, suratliler mi, parca sorunu var mi? tesekkurler sayg.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BtmHakko

    Çok keyifli bir araç?
    Çok sıkıcı bir araç?
    Çok yakan bir araç?
    İki kişilik olduğu için tek araç sahibi olunacaksa uygun olmayan araç?
    Tipi hoş olmayan bir araç?
    Tipi çok hoş bir araç?
    Fiyatını hak etmeyen bir araç?
    Fiyatı sunduklarına göre çok düşük olan bir araç ?
    MX-5 kullanmak ölmeden önce yapılması gereken hareketlerde ilk kaça girer?
    Değeri ve karizması bir yana yalnızca 'sürücü otomobili' olması doğrultusunda kullanım zevki açısından M3 mü kullanmak isterdiniz MX-5 mi?

    fikirlerinizi alabilir miyim, mümkünse sorulardan yanıtınızı bildiğiniz ya da sabit fikriniz olanlarına özel yanıt veriniz :) çok teşekkürler, Saygılarımla


    Kullanmadım ancak, yerli-yabancı kaynaklardan bildiklerimi okuduklarımı, kullananların görüşlerini ve kendi görüşlerimi mümkün olduğunca aktarmaya çalışacağım.

    1- Çok keyifli bir araç olduğu aşikar.. buna pek itiraz eden olacağını sanmıyorum
    2- kesinlikle sıkıcı değildir
    3- 2.0 benzinli*otomatik kombinasyonunun az yakması beklenemez..
    4- tek araç olarak bende pek tasvip etmem açıkçası ama bekarsanız neden olmasın..?
    5-tipi bence de pek hoş değil, ama iç mekanı güzel.
    6- fazla rakibi yok, fiyatına çok demek haksızlık olur
    7- fiyatı sunduklarına göre düşükde değil bence tam ortada bir yerde diyebiliriz.
    8- Mx5 e gelene kadar s2000 var hocam ;) onu kullandım mesela.. 240 beygir ve düz vitesle kapışabileceğini pek sanmıyorum mazdanın =)
    9- Her türlü M3... v8 motor başlı başına bir sebep. birde roadster larda otomatik vitese karşıyım!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: BtmHakko

    Çok keyifli bir araç?
    Çok sıkıcı bir araç?
    Çok yakan bir araç?
    İki kişilik olduğu için tek araç sahibi olunacaksa uygun olmayan araç?
    Tipi hoş olmayan bir araç?
    Tipi çok hoş bir araç?
    Fiyatını hak etmeyen bir araç?
    Fiyatı sunduklarına göre çok düşük olan bir araç ?
    MX-5 kullanmak ölmeden önce yapılması gereken hareketlerde ilk kaça girer?
    Değeri ve karizması bir yana yalnızca 'sürücü otomobili' olması doğrultusunda kullanım zevki açısından M3 mü kullanmak isterdiniz MX-5 mi?

    fikirlerinizi alabilir miyim, mümkünse sorulardan yanıtınızı bildiğiniz ya da sabit fikriniz olanlarına özel yanıt veriniz :) çok teşekkürler, Saygılarımla


    Kullanmadım ancak, yerli-yabancı kaynaklardan bildiklerimi okuduklarımı, kullananların görüşlerini ve kendi görüşlerimi mümkün olduğunca aktarmaya çalışacağım.

    1- Çok keyifli bir araç olduğu aşikar.. buna pek itiraz eden olacağını sanmıyorum
    2- kesinlikle sıkıcı değildir
    3- 2.0 benzinli*otomatik kombinasyonunun az yakması beklenemez..
    4- tek araç olarak bende pek tasvip etmem açıkçası ama bekarsanız neden olmasın..?
    5-tipi bence de pek hoş değil, ama iç mekanı güzel.
    6- fazla rakibi yok, fiyatına çok demek haksızlık olur
    7- fiyatı sunduklarına göre düşükde değil bence tam ortada bir yerde diyebiliriz.
    8- Mx5 e gelene kadar s2000 var hocam ;) onu kullandım mesela.. 240 beygir ve düz vitesle kapışabileceğini pek sanmıyorum mazdanın =)
    9- Her türlü M3... v8 motor başlı başına bir sebep. birde roadster larda otomatik vitese karşıyım!
    İlla ki iki kişilik bir cabrio arıyorsan ben de s2000 diyorum. Tadından yenmez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hederahelix

    İlla ki iki kişilik bir cabrio arıyorsan ben de s2000 diyorum. Tadından yenmez

    Alıntıları Göster
    çakma s2000

     Mazda MX-5 Size Ne Ifade Ediyor?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur1297

    çakma s2000

     Mazda MX-5 Size Ne Ifade Ediyor?


    Alıntıları Göster
    Mx-5'i test etmiştim.Kişisel izlenimlerimi yazmak isterim:

    Daha önce Rx-8 kullandığım için bu aracın Rx kadar keyifli olmayacağına dair bir önyargı vardı kafamda.Fakat kullandığımda gördüm ki tüm bu düşüncelerim yanlışmış.

    Sürücü koltuğuna ilk oturduğum anda farklı bir araç süreceğimi hisettim.Oturma pozisyonu beni ilk vuran nokta oldu.Araca dışarıdan bakıldığında o kadar radikal görünmesede sürücü koltuğuna oturduğunuzda kendinizi tamamen arka tekerin üzerinde hissediyorsunuz.Sanki aracın ön koltukları yok ve siz arka koltukta oturuyor gibisiniz.Ön kaputun uzun olması ve sizin araca gömülü bir şekilde kaputun hemen arkasında oturuyor olmanız motorun kucağınızda olduğu hissini veriyor.Kısacası kontrol hissi mükemmel.

    Sürüşe geçtiğimde ise bir düşüncemin daha hatalı olduğunu farkettim.Kendi aracımda(Mazda 3) 4cm lik yay olduğundan bu aracın dinamik karakterli bir araç olarak benim aracımdan daha sert olacağını düşünmüştüm.Fakat rögar kapaklarının çıkıntı ve çukurlarından geçtiğimde anladım ki aracın süspansiyonu yumuşacık.Hiç bir şey hissettirmiyor.Öyleyse dedim...virajda savurur bu araç çünkü süspansiyonu yumuşak.Viraja girdim ve şaştım kaldım.Virajda bir araçta en ufak mı sağa sola yatma,denge bozukluğu olmaz.Kusursuz bir dengeye sahip.Hafif olmasının da verdiği avantajla en çetin virajı bile sahil gezintisi yapıyor rahatlığıyla dönüp gidiyor.


    Rx-8'den sonra Mx-5 motorundan yüksek bir beklentim yoktu,zaten sürdüğüm araçta tork konvertörlü otomatik vitese sahip olunca fazla atak olmayacağını düşündüm.Fakat son yanılgımıda yaşadım.Araç beklentimin üstünde bir performansla hızlanıyor.Üstelik vitesinin tork konvertörlü olduğunu anlamak çok güç,şu ana kadar sayısız otomatik vites araç kullanmışlığım vardır bu kadar hızlı ve net vites değiştiren konvertörlü bir şanzıman görmedim.


    Kısacası Miata (Sürücü ve atın birliği) lakabını sonuna kadar hakeden bir araç.

    Ve kişisel yorumumdur,hızlanma gibi konular hariç Rx-8 den daha zevkli bir araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur1297

    çakma s2000

     Mazda MX-5 Size Ne Ifade Ediyor?



    Mx-5 1989,S2000 1999 yılında piyasaya çıktı.Bu durumda kimin "çakma" olduğunu bir düşünseniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onur1297

    çakma s2000

     Mazda MX-5 Size Ne Ifade Ediyor?



    NC model dedikleri bu heralde , modifiye sayesinde s2000e çok benzemiş olmalı..

    Normal mazda mx5 ler s2000lere o kadar çok benzemiyor , farları gülümsüyor , s2000 de öyle bir yüz yok , ama tabii ki aynı platform üzerine kurulmuşlar..




  • Evvela hiçbir roadster tek otomobil olarak kullanılmaz, kullanana bişe demem ama amacı bu değil.
    Araba sürme tutkusu olanlar için hafta sonları virajlı boş dağ yollarında stres atmak içindir. Diğer roadsterlardan heralde tek farkı fiyatıdır. Dünyanın en fazla satış rakamına ulaşmış roadsterı bu nedenle de zaten.
    Ne yakıtına ne de performansına bakmam ben bu aracı alacak olsam sadece viraj kabiliyetine ve sürüş hissiyatına önem veririm.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom


    quote:

    Orijinalden alıntı: onur1297

    çakma s2000

     Mazda MX-5 Size Ne Ifade Ediyor?



    Mx-5 1989,S2000 1999 yılında piyasaya çıktı.Bu durumda kimin "çakma" olduğunu bir düşünseniz?


    Haklsınız ama ben verdiği keyif açısından söylemiştim bence mx-5 s2000 e tercih edilecek bir araç değil tabi zevk meselesi ve 2.nesil mx-5ler 1998 yılından sonra üretilmeye başlandı ve 2.0 motor da 2005 yılında piyasaya sürüldü üçüncü nesil ise 2005 yılında üretildi üçüncü nesil göz önüne alınarak s2000e benzerliği var bence




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mertcan.


    quote:

    Orijinalden alıntı: onur1297

    çakma s2000

     Mazda MX-5 Size Ne Ifade Ediyor?



    NC model dedikleri bu heralde , modifiye sayesinde s2000e çok benzemiş olmalı..

    Normal mazda mx5 ler s2000lere o kadar çok benzemiyor , farları gülümsüyor , s2000 de öyle bir yüz yok , ama tabii ki aynı platform üzerine kurulmuşlar..


    Arkadaşım alttaki resim modifiye uygulanmış bir s2000 mazda mx-5 değil




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.