|
Bildirim
|
Daha önce Rx-8 kullandığım için bu aracın Rx kadar keyifli olmayacağına dair bir önyargı vardı kafamda.Fakat kullandığımda gördüm ki tüm bu düşüncelerim yanlışmış. Sürücü koltuğuna ilk oturduğum anda farklı bir araç süreceğimi hisettim.Oturma pozisyonu beni ilk vuran nokta oldu.Araca dışarıdan bakıldığında o kadar radikal görünmesede sürücü koltuğuna oturduğunuzda kendinizi tamamen arka tekerin üzerinde hissediyorsunuz.Sanki aracın ön koltukları yok ve siz arka koltukta oturuyor gibisiniz.Ön kaputun uzun olması ve sizin araca gömülü bir şekilde kaputun hemen arkasında oturuyor olmanız motorun kucağınızda olduğu hissini veriyor.Kısacası kontrol hissi mükemmel. Sürüşe geçtiğimde ise bir düşüncemin daha hatalı olduğunu farkettim.Kendi aracımda(Mazda 3) 4cm lik yay olduğundan bu aracın dinamik karakterli bir araç olarak benim aracımdan daha sert olacağını düşünmüştüm.Fakat rögar kapaklarının çıkıntı ve çukurlarından geçtiğimde anladım ki aracın süspansiyonu yumuşacık.Hiç bir şey hissettirmiyor.Öyleyse dedim...virajda savurur bu araç çünkü süspansiyonu yumuşak.Viraja girdim ve şaştım kaldım.Virajda bir araçta en ufak mı sağa sola yatma,denge bozukluğu olmaz.Kusursuz bir dengeye sahip.Hafif olmasının da verdiği avantajla en çetin virajı bile sahil gezintisi yapıyor rahatlığıyla dönüp gidiyor. Rx-8'den sonra Mx-5 motorundan yüksek bir beklentim yoktu,zaten sürdüğüm araçta tork konvertörlü otomatik vitese sahip olunca fazla atak olmayacağını düşündüm.Fakat son yanılgımıda yaşadım.Araç beklentimin üstünde bir performansla hızlanıyor.Üstelik vitesinin tork konvertörlü olduğunu anlamak çok güç,şu ana kadar sayısız otomatik vites araç kullanmışlığım vardır bu kadar hızlı ve net vites değiştiren konvertörlü bir şanzıman görmedim. Kısacası Miata (Sürücü ve atın birliği) lakabını sonuna kadar hakeden bir araç. Ve kişisel yorumumdur,hızlanma gibi konular hariç Rx-8 den daha zevkli bir araç. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|