Sevgili dostlarım arabamı satalı bir kaç ay oldu(clio3 hb)c segmenti dizel otomatik bir araç düşünüyorum. i30 1.6crdi 4 ileri otomatik prime(en full olanı deri döşeme ısıtmalı koltuklar dahil) megane 3hb previllige edc modeli arasında kaldım. i30 için bu gün fiyatlarıyla 48bin tl fiyat aldım ki sanırım bunu 46-47ye çekebilirim. megane içinse aldığım fiyat bu gün itibariyle 50bin tl. kullanan arkadaşlarım varsa bu iki aracın artılarını ve eksilerini değerlendirebilirler mi. siz olsanız tercihinizi hangisinden yana kullanırsınız. benim gönlüm megane diyor ama mantığımda i30 diyor. netten okuduğum kadarı ile i30da bariz bir sıkıntı duymadım. sadece otomatik eski nesil tork konvertörlü 4 ileri megane ise 6ileri edc dedikleri çift kavramalı yeni nesil bir şanzuman kullanıyor. edcyi test etme imkanım oldu hoşumada gitti seri sarsıntısız geldi bana. i30 test imkanım olmadı. bu konuda bana yardımcı olabilirseniz sevinirim. acciliyeti olan bir duurmda değilim. zamanım var. sadece sizlerden ricam marka fanatikliğine girmeden değerlendirmelerde bulunmanız.
hatırladığım kadarıyla i30da extra çelik güvenlik barları var (kapıda vs.) ve aracı oldukça ağırlaştırıyor bunun yanında bence teknolojinin gerisinde kalmış 4 tam otomatik viteste yüksek yakıt tüketimine sebep olur. Megane
O kadar parayı kesinlikle o araçlara vermem. Hele ki i30a kesinlikle vermem.
İlla bu ikisi arasında seçim yapacaksanız da i30 tam otomatiktir ve eski nesil olduğundan pek dizel ataklığını ve ekonomisini göremezsiniz. Ancak sorunsuz diye biliyorum, hyundainin otomatik vitesleri hakkında olumsuz birşey duymadım.
Megane edc şanzıman daha yeni olduğundan yine 50bin tl gibi bir meblağı daha yeni ve kendini ispat etmemiş bir sisteme yatırmazdım. Dsg de yaşanan sorunları da biraz araştırırsanız görebilirsiniz.
edc şanzıman hyundaideki şanzımandan çok daha teknolojik ve üstün bir şanzıman. Bu tartışılmaz ancak ileride yaşanacak sorunları gözönüne aldığımızda i30 daha mantıklı.
Riske girecekseniz megan edc daha mantıklı, sorunsuz olsun diyorsanız i30.
Tabii tekrar söylüyorum ikisi de mantıklı değil o fiyatlara.
Ben olsam edc icin megani hercih ederdim. Megan3 ler fena araba degil. Edcnin problem cikaracagini da sanmiyorum.
tabikide megane 3, i30 nedir abi bence hyundai'a o kadar para vermek yazık olur( megane 3 EDC şanzımanla o parayı hak ediyor)
megane 3 tabii ki
quote:
Orijinalden alıntı: n a v y_35
O kadar parayı kesinlikle o araçlara vermem. Hele ki i30a kesinlikle vermem.
İlla bu ikisi arasında seçim yapacaksanız da i30 tam otomatiktir ve eski nesil olduğundan pek dizel ataklığını ve ekonomisini göremezsiniz. Ancak sorunsuz diye biliyorum, hyundainin otomatik vitesleri hakkında olumsuz birşey duymadım.
Megane edc şanzıman daha yeni olduğundan yine 50bin tl gibi bir meblağı daha yeni ve kendini ispat etmemiş bir sisteme yatırmazdım. Dsg de yaşanan sorunları da biraz araştırırsanız görebilirsiniz.
edc şanzıman hyundaideki şanzımandan çok daha teknolojik ve üstün bir şanzıman. Bu tartışılmaz ancak ileride yaşanacak sorunları gözönüne aldığımızda i30 daha mantıklı.
Riske girecekseniz megan edc daha mantıklı, sorunsuz olsun diyorsanız i30.
Tabii tekrar söylüyorum ikisi de mantıklı değil o fiyatlara.
peki sevgili dostum siz ne önerirsiniz neticede benim önümde zamanım var ve her yoruma açığım sadece şunu belirteyim ikinci el bir araç almayı kesinlikle düşünmüyorum. dizel otomatik noktasında kesinlikle karalıyım. artık düz vites kullanmak yeminle eziyet geliyor bana. siz değerli dostlarımın değerli görüşleri benim için önemli
Renaultu sevmeme rağmen bu ara biraz kızgınım özellikle meganeda yaptığı adilikler yüzünden. depoyu doldurunca yakıt sesisinin gelmesi stepneyi dışarı alması falan gibi. ama asıl kızdığım 1 ocaktan bu yana iki kere zam yapması 31 aralıkta 46 fiyat aldım edc previllige 50250 oldu dünde 50850 oldu. kısacası renault kafayı yedi latitude çıkıyor üst segment araç 54binden başlayacak dizel bazı meganeden daha dolu eğer otomatik almayı kafaya takmasam 3daha koyarım ki bu pazarlıkla fark 2ye iner latitude alırım. renaultun bu satış politkasını anlamıyorum. yıl sonunda ayağına turaaaab olan adamlar plazaya girince yüzüne bakmıyor. acaba akıllarından 46ya almayan adam 50ye hiç almaz diye mi geçiriyorlar ne
görünüş istiyorsan megane ama kalite güvenlik istiyorsan tabiki i30. çogu arkdas bilmeden sallamış yok hyundai a o para verilmez böyle sacma sapan yorumlara bakma arkadasım o araba o kadar kötü olsa o kadar ödülü nerden alıcak bir cok ödülü var meganın neyi var güvenlik hiç bekleme hangi megane kaliteliki megane3 kaliteli olsun.. yada ceed lere bak onlarda cok güzel araclar zaten hyundai ın crdi motoru kendini belli etmiş bir motordur. bir kere test sürüşü yap ne demek istedigimi anlarsın. hayırlısı olsun arkadasm
Manuel olsa direk i30 alırım ama otomatik vites olunca Renault Megane, çift kavramalı EDC şanzımanıyla daha iyi bir tercih. i30 4 ileri şanzımanıyla şehir içi 8 litrenin üzerine çıkıyor yakıtta.
edc varken 4 ileri alınmaz. hem performans hem de yakıtta edc çok daha önde.
tasarıma falan hiç girmiyorum, Allahın göz nimetinden mahrum etmediği herkes megane der diye düşünüyorum.
sen hyundai fanatiklerine bakma (ki forumun en delişmeni onlardır) megane al. hem satarken de mutlu olursun.
şu ana kadar verdiğiniz öneriler için teşekkür ederim. kullanan arkadaşlarımızdan da var yorumlarını olumlu olumsuz almak güzel olacak. hyundai donanım ve güvenlik olarak gerçekten de meganedan daha üstün geldi 10 havayastığı baz modelinde bile standart ki ben en dolu vers. almayı düşünüyorum ısıtmalı deri koltuklara kadar var 4 otomotaik sorunsuz bir şanzuman ama arkadaşlarımızın dediği gibi yakıt sarfiyatı düşündürüyor. megane 3 edc kullanıcılarından şöyle bin-2bin km yol yapan bir arkadaşımızdan daha yorum alamadım. edcyi bende test ettim ama toplasan 5kmyi geçmez buda objektif bir yorum yakalamama engel
bayide dizel edc megane bulamayıp aynı gün benzinli otm. i30 alan biri olarak sanırım en iyi cevabı ben verebilirim :)
*i30 dizel otm araç hem ağır, hem vitesi klasik otm. olduğu için çok yaktığını duydum. bilgin olması açısından benzinli ş.içi 10.5 lt yakıyor. dizel de bu rakam 8-9 lt olabilir. ancak ağzına kadar donanım dolu kaliteli, konforlu ve tok bir araç. tr de ise çok satmadı ve sıfır alırsan 2. elde zarar edersin.
*megane ise daha az yakmasına rağmen (5.2 ş.içi reelde 6.5-7.5 lt olabilir) eksileri fazla olan bir araç. diz mesafesi hem önde hem arkada dar, kasvetli bir yapısı var ve kaliteli bir araç hissi vermiyor. Parasını hakeden bir araç değil.
Tavsiyem 50bin seviyesine kadar çıktıysan dizel otm Golf öneririm. Yada 2. elde 36-38 bine dizel otm ful+ful temiz bir i30 alabilirsin. kia ceedleri de epey öven var.
golf aslında bende düşündüm ancak ikinci el bir araç düşünmüyorum bacanağıma aldığımız 2. el bir araçta yediğimiz kazık gözümü korkuttu. golf sıfırında da donanım olarak biraz yavan geldi. birde yorum yapan herkes dsg=sorun=masraf şeklinde belirtmişler birde bizim biraderin caddy durup duruken şanzıman dağıtıp volan kırınca hepten gözüm korktu. çıkma şanzuman alıp(2bin.tl) hallettik servis 7bin tl fiyat istedi ki dsg yi düşünemiyorum.ama önerinizi değerlendireceğim neticede ikinci eli kuvvetli bir marka. peki yeni kasa jetta konusunda siz ne düşünürsünüz
eğer yakın fiytlardaysa kesinlikle EDC'li megane tercihim olurdu. diğer hallerde iki aracın artısını eksisini tartarak kendinize göre karar verebilirsiniz
biri daha güvenli bir araç istiyorsan i30 al demiş o lafa bayağı güldüm hala kasıklarım ağrıyor
quote:
Orijinalden alıntı: 9997
görünüş istiyorsan megane ama kalite güvenlik istiyorsan tabiki i30. çogu arkdas bilmeden sallamış yok hyundai a o para verilmez böyle sacma sapan yorumlara bakma arkadasım o araba o kadar kötü olsa o kadar ödülü nerden alıcak bir cok ödülü var meganın neyi var güvenlik hiç bekleme hangi megane kaliteliki megane3 kaliteli olsun.. yada ceed lere bak onlarda cok güzel araclar zaten hyundai ın crdi motoru kendini belli etmiş bir motordur. bir kere test sürüşü yap ne demek istedigimi anlarsın. hayırlısı olsun arkadasm
Arkadaşım üslubumuzu bozmayalım, salladığım filan yok benim yaptığım yorumları incelersen hiçbirinde sallama olmadığını görürsün. Hyundai i30 kötü araba demedim ancak 48 gibi bi rakam hyundaiye verilmez dedim. Bu rakamlara çıkılıyorsa bazı markalar var onlar tercih edilir onlar da fiyatını hakeder.
Arkadaşım bravo dualogiclere de bir bak istersen. Bir de 308 auto 6r ler var onlar da başarılı diye biliyorum. Bu örnekler daha uygundur diğer iki seçeneğe göre ve daha mantıklıdır. Yani dizel otomatik c sınıfı bi araç 40tan fazla verilmez bana göre. 50ye d sınıfı daha 1 yaşında harika araçlar var. Ya da mpv tarzı peugeot 3008 auto 6r hdi 110hp mesela. C4 picasso mcp hdi mesela.
dostlarım sakin relax. ben hepinizin yardımlarınızın iyi niyetli olduğunu kesinlikle biliyorum. ve bunun için cidden teşekkür ediyorum. karşılıklı anlayış içerisinde ben fikirlerinize ihtiyaç duyuyorum. bana yardım etmek istemeseniz etmezsiniz ama zamanınızı ayırp ediyorsunuz bende bu fikirleri göz önünde bulundurarak aracımı aldığım zaman hepinize duacı olacımdan emin olabilirsiniz. keşke imkan olsada hani arabanın kuyruğu eğri deriz ya beraberce düzeltsek. auto6 öneren arkadaşımız oldu ben baya problemli olduğunu duydum. autolgic ise kulllananlar gerçekten çok memnunlar. test sürüşü talep ettim ama ellerinde araç yoktur. donanım olarakta bravo fena değil ama sivastaki en kötü yetkili servis şu anda fiatın bildiğim kadarıyla onun için biraz fiata mesafeliyim yoksa sevdiğim bir marka temprayı mesela kimse beğenmez ama dönemi içerisinde cidden güzel arabaydı 3tane tempra geçti elimizden ki bir taneside sıfır almıştık. tipo 2.0ie action modelinin o ateşli motorunu ise asla unutamam ne arabaydı hakikaten gerçi bunada karşı çıkan arkadaşlarımız olur ama nostalji işte o dönemlerde renaultun bu kadar ürün gamı yoktu broadway toros falan geçip gidiyordu(türkiye için söylüyorum) yoksa birde renault 5imiz vardıki bayılırdım o arabaya yakıt yönünden.
d segmenti bir araç düşünememin sebedi biz iki kişilik bir aileyiz bir hanım birde ben yeni eleman katılmasıda zor zaten geçen yıl bir oğlumuz oldu vefat etti. en azından bir müddet 2 kişiyiz öyle söyleyim kalanını mevlam bilir. birde yaş 34 oldu allah gösterirse 40şı yaşları o zamanlar bana clioda yeter hacı muratta. kendimizi biraz daha genç hissederken c sgmenti bir araç neden olmasın.
bu arada karşılaştırmaya verdiğim araçlarla alakası olmayacak ama clio3hb dizel 85ps bvrler hakkında ne düşünürsünüz ben clio3hb 2.5 yıl kullandım 1,2 75ps oldukçada memnun kaldığımı söyleyebilirim. ancak 75ps olanlarda bvr oldukça sorunluymuş ikide bir şanzıman hatası ısı problemi vs vs. aslında arkadaşlarımızında yorumları doğru 50bin tl az para değil düşününce ben 52500tl ye ev aldım sivastan. clio3 hb dizel bvr ler hakkında görüşlerinizide dikkate almak istersim. aslında gönül isterki gidip test edesin kullanasın ama nerde sivas küçük yer en çok satılan neyse o olur ellerinde hep.
quote:
Orijinalden alıntı: afrasyab77
dostlarım sakin relax. ben hepinizin yardımlarınızın iyi niyetli olduğunu kesinlikle biliyorum. ve bunun için cidden teşekkür ediyorum. karşılıklı anlayış içerisinde ben fikirlerinize ihtiyaç duyuyorum. bana yardım etmek istemeseniz etmezsiniz ama zamanınızı ayırp ediyorsunuz bende bu fikirleri göz önünde bulundurarak aracımı aldığım zaman hepinize duacı olacımdan emin olabilirsiniz. keşke imkan olsada hani arabanın kuyruğu eğri deriz ya beraberce düzeltsek. auto6 öneren arkadaşımız oldu ben baya problemli olduğunu duydum. autolgic ise kulllananlar gerçekten çok memnunlar. test sürüşü talep ettim ama ellerinde araç yoktur. donanım olarakta bravo fena değil ama sivastaki en kötü yetkili servis şu anda fiatın bildiğim kadarıyla onun için biraz fiata mesafeliyim yoksa sevdiğim bir marka temprayı mesela kimse beğenmez ama dönemi içerisinde cidden güzel arabaydı 3tane tempra geçti elimizden ki bir taneside sıfır almıştık. tipo 2.0ie action modelinin o ateşli motorunu ise asla unutamam ne arabaydı hakikaten gerçi bunada karşı çıkan arkadaşlarımız olur ama nostalji işte o dönemlerde renaultun bu kadar ürün gamı yoktu broadway toros falan geçip gidiyordu(türkiye için söylüyorum) yoksa birde renault 5imiz vardıki bayılırdım o arabaya yakıt yönünden.
d segmenti bir araç düşünememin sebedi biz iki kişilik bir aileyiz bir hanım birde ben yeni eleman katılmasıda zor zaten geçen yıl bir oğlumuz oldu vefat etti. en azından bir müddet 2 kişiyiz öyle söyleyim kalanını mevlam bilir. birde yaş 34 oldu allah gösterirse 40şı yaşları o zamanlar bana clioda yeter hacı muratta. kendimizi biraz daha genç hissederken c sgmenti bir araç neden olmasın.
bu arada karşılaştırmaya verdiğim araçlarla alakası olmayacak ama clio3hb dizel 85ps bvrler hakkında ne düşünürsünüz ben clio3hb 2.5 yıl kullandım 1,2 75ps oldukçada memnun kaldığımı söyleyebilirim. ancak 75ps olanlarda bvr oldukça sorunluymuş ikide bir şanzıman hatası ısı problemi vs vs. aslında arkadaşlarımızında yorumları doğru 50bin tl az para değil düşününce ben 52500tl ye ev aldım sivastan. clio3 hb dizel bvr ler hakkında görüşlerinizide dikkate almak istersim. aslında gönül isterki gidip test edesin kullanasın ama nerde sivas küçük yer en çok satılan neyse o olur ellerinde hep.
Başın sağolsun arkadaşım öncelikle.
Ben de 2007 Accord alma planları yaparken bir de C sınıfı dizel hb araçlarla test sürüşü yapayım dedim 2,5 ay kadar önce.
Amacım sadece test sürüşü yapmaktı.
Zira yaz ortasında 2004 Focus 1 aracımı satınca 2010 model yeni kasa Toyota Auris dizel aldım 2. el daha 4500 km de.
Ama araç beni kesmedi. Gerek motor performansı gerekse de pütürlü asfaltta içeri çok yol sesi alması ve de bir sürü tıkırtı falan beni araçtan soğuttu.
2 ay sonra 10500 km de de aldığım fiyata yakın bir miktara sattım aleti.
Bu yüzden güncel C sınıfı araçların beni kesmeyeceği düşüncesindeydim.
Test ettiğim araçlardan i30 hoşuma gitti ama cruise control opsiyon bile olmadığından onu eledim
Bu aracın kuzeni sayılabilecek olan Kia Ceed'de ise cruise control vardı.
Araç beni ikna etti gibiydi ve de marka olayını yenmeye çalışırken bir de Fiat Bravo test ettim.
Etmez olaydım :)
Diğer araçlara bakmaya gerek bile duymadım.
Hiç aklıma gelmezdi gidip Fiat Bravo alacağım.
Aşağıdaki linkte açılan sayfadan itibaren sonuna kadar 6 sayfayı okursan bu araçla ilgili oldukça detaylı kullanıcı yorumlarımızı okuyabilirsin.
Bu arada birkaç hafta önce Megane 3 SW ve hb inceledim showroomda.
Gayet güzel bir araca benziyor ama arka koltuk baş ve diz mesafesi aracın boyutlarına göre çok az geldi.
Test sürüşü yapamadım ama ilk fırsatta bir test sürüşü yapıp aşağıdaki karşılaştırmama eklemeyi düşünüyorum.
Aşağıdaki yazıyı Focus, Ceed, Auris ve Bravo yu karşılaştırdım.
i30 için Ceed le benzer şeyler düşünebilirsin.
quote:
Orjinalden alıntı: Haluk 23 ... 1. Motor:
Araçtaki 1.6 dizel motor (105 mi yoksa 120'lik mi olduğunu sormamışım, şimdi aklıma geldi - pardon :) ) bana Toyotanın ve de Kia'nın motorundan birazcık daha gürültülü geldi. Her ne kadar hızlandıkça sessizleşse de yine de ben dizelim diyor alet. Ancak Fordun dizelinden daha sessiz olduğu kesin. Performans olarak ise aklım biraz karışmadı değil. Kağıt üzerinde en yüksek güç ve de tork değerine sahip ancak bunu pek hissettirmiyor gibi. Yani 109 bg lik 240 nm'lik Ford motoru, 290 (ya da 300) nm'lik Fiat motorundan daha bir iyi çekiyor gibi geldi. Ancak bunda Fordun 5 ileri, Fiatın ise 6 ileri olduğu gerçeğini unutmamak lazım (ayrıca Ford manuel vitesti, Bravo yarı otomatik ki bu da fark ediyor). Araç 6. viteste 2000 devirde 115 km gibi bir süratle ilerliyor. Focus dizel ise 5. vites 2.000 devirde tam 100 km yapıyor. Toyota Auris 1.4 dizel de 6. viteste 100 km yapıyor bu arada. Dolayısıyla bu üç araç arasında 2000 devirde Bravo daha sessiz ve de daha az yakıt tüketerek ilerleyebilir gibi geldi bana. Kia Ceed 4 ileri tam otomatik vitese sahip ve de 4. vites 2000 devirde tam 100 km hız yapıyor. (Güncelleme: Test sürüşü esnasında Bravonun ortalama yakıt tüketimi yol bilgisayarında 6.5 lt, Ceedin ise 8.6 litreydi.)
2. Şanzuman:
Duologic şanzuman Toyota dizeldeki Multimode ve de Opel dizeldeki Easytronik vitesten daha başarılı. Vites geçişlerindeki yığılma hissi daha az. Gaza az basılırsa vites geçişleri gerçekten çok yumuşak. Ayrıca araçta ekonomi modu ve de direksiyon arkasında vites değiştirme kulakçıkları var. Ekonomi modunda daha düşük devirlerde vites değiştiriyor alet ve de gerçekten az yakıyor. Vites kolunu sola manuel konuma çekerseniz gerek vitesi + - konumlarıyla gerekse de direksiyon arkasındaki kulakçıklardan şanzumana müdahale edebiliyorsunuz. Sollamalarda falan işe yarar kesinlikle. Ancak sonuçta yarı otomatik olduğunu hissettiriyor ve de sorunsuzlukta Kia Ceed deki tam otomatik şanzumanun eline su dökemez gibi. Bir başka nokta da belli sürelerde değişim gerektiren bir baskı balata sisteminin varlığı. Dün serviste bunu da sordum ve de 1000 TL gibi bir fiyat telaffuz ettiler. Tabii kaç bin km de baskı balata değişeceği kullanıma da bağlı ama Birmot Yenimahalle şimdiye kadar hiç Bravo Duologic baskı balata değiştirmemiş.
3. Yalıtım:
Araç içi yalıtımı Ford Focus ve de Toyota Auris dizelden daha başarılı. Benim kullandığım Ceed normal değil de Sportywagon olduğundan arka taraflardan bir sesler geliyordu ama bu konuda Bravo Ceed le kafa kafaya gibi. (Güncelleme: Bravo kesinlikle Ceedden daha sessiz. Tekrar test sürüşü yaptım ve de Ceed bir miktar yol sesi alıyor içeri.) Ancak Bravoda içeride hiçbir çıtırtı, tıkırtı vb sesi duyamadım. Hem de parkurda özellikle logar kapaklarını ve de küçük çukurları hedeflememe rağmen araç gereksiz gürültü çıkartmıyor kesinlikle. Bu konuda Auristen çok muzdariptim ve de 2010 model 4 aylık aracımı satmamdaki nedenlerden biri de buydu.
4. Konfor:
Aracın ön koltukları çok rahat. Sürücü koltuğunun bel desteği gayet yerindeydi ve de koltuğun oturma yüzeyi de benim gibi 85 kiloluk birisi için bile yeterliydi. Bu konuda Auristen hiç ama hem de hiç memnun kalmamıştım (aracı satmamdaki en büyük neden). Dün testten hemen sonra tekrardan Kia bayisine gidip showroomdaki Ceedlerden birinin içine oturdum ve de onun koltukları da çok hoşuma gitti. Hatta arka koltukların sırtlık kısmının yüksekliğinde Ceed Bravodan daha başarılı bence. Arka koltukların sırt yüksekliğinde Focus HB de gayet gaşarısız bu arada. Kürek kemiklerinizin geldiği hizada (boyum 1.78) koltuk sırtlığı bitiyor ve de kafalıkları yükseltmeden boynunuz rahat etmiyor.
5. Bagaj: Aracın 400 lt bagaj hacmi Focus, Ceed ve Auristen daha büyük. Ancak özellikle bagaj derinliği bu araçlardan daha fazla. Hem de tam boy stepne kullanılmasına rağmen. (Focusta küçük boy var.) Burada bahsi geçen diğer 3 aracın bagaj hacimleri 350 lt civarında ama Auris en kullanışsızı zira bagaj zemini çok yüksek. (Güncelleme: Eğer Bravonun bagajı 400 lt ise Aurisin ki kesinlikle 354 değil. Ölçüm metodlarında bir fark var. Eğer Aurisin ki 354 ise, Bravonun ki 450 lt civarı). Bravonun tek görünen dezavantajı aracın arka kısmının dizaynından dolayı bagaj ağzı diğerlerine göre nispeten dar.
Bu konuda bir de arka koltukların yatırılmasıyla ilgili birkaç şey yazayım. Koltuklar tamamen yatırıldığında bile çok hafif bir şekilde yüksekte kalıyorlar. Bu konuda Honda Jazz tüm bu araçlardan fersah fersah ileride. Ama yine de sedan bir araçtan çok daha kullanılışlı.
6. Teknoloji. Araçta Cruise Control ekstra olarak alınabiliyor. Sis farları Dinamik + donanımda viraj içlerini aydınlatıyor(muş, denemedim.) (Denedim. 40 km hıza kadar sinyal verdiğinizde ya da direksiyonu bir yöne çevirdiğinizde o taraftaki sis farı yanıyor. Sis farı diye küçümsemeyin, acaip geniş bir alanı aydınlatıyor, süper bir şey!) Skydome denilen cam tavan + sunroof çok güzel ve de kullanılışlı ancak 2000 Tl lik bir opsiyon. Müzik sistemi fena değil gibi geldi(güncelleme: ses sistemi gerçekten çok iyi. Seste hiç bir çatlama, boğukluk vs yok) ama bu konuda GHia ya da Titanium Fordlardaki Sony sistem gerçekten rakipsiz. Bravoda USB den istediğiniz müziği de dinleyebiliyormuşuz ama ben denemedim. Ön kol dayama biraz düşük konumlandırılmış gibi geldi ama araç zaten basık olduğundan koltuk ayarlarıyla falan herhalde sorun olmaz. Bu kol dayamanın içinde 1 lt şişe almalık bir oyuk var ve de yanılmıyorsam soğutuculu bir yer. Ama çok geniş değil. Bir başka özellik te Blue Me imiş ama onu da denemedim (güncelleme: denedim ve de çok kullanılışlı. Auriste bu özelliği kendim ayarlamaya çalışmış ve de başarısız olmuştum. Hatta servise gidip ayarlatmak istediğimde de zaten bakıma birkaç bin km kalmış, bakımda hallederiz demişlerdi. Bakıma 1 ay sonra gidecektim ama nasip olmadı aracı sattım. YUH!). Başka arkadaşlar zaten çok kullanılışlı olduğunu yazmışlardı. Araçtaki yokuşta geri kaydırmama sistemi de gayet başarılı idi. Dik bir yokuşta 2 saniye boyunca asılı kaldık ki bu çok yeterli bir süre. (güncelleme: hillholder süper bir olay. Tam Killer lik yani. Araç kesinlikle kaymıyor.)
Sonuç: Bu yazıyı Bravo, Ceed, Focus ve Aurisi düşünerek yazdım. Bunların arasında bence en alınmayacak olanı Auris. Koltuklarını sevemedim hiç. Cruise Controlü dizel versiyonda opsiyon bile sunmaması çok kötü. Sunroof ta öyle keza. Motoru en sessizi ama 1.4 olmasından dolayı vitesle daha çok oynamayı gerektiriyor ve de çekişi de diğerlerinden daha düşük. İçeriden gelen tıkırtılar da daha fazla. (güncelleme: Auriste vites konsoluna birşey deyse iz bırakacak kadar narin bir malzeme kullanmışlar. Dar bir yerde ön koltuklar arasında geçiş yapmak durumunda kaldım ve de ayağım hafif bir şekilde bu kısmın alt tarafına deydi. Sonuç: Aracın içinde de bir nazarlık oluştu. Yaris bile daha başarılı bu konuda.)
Auristen birazcık daha iyi olan Focus var sırada. Motoru en performanslı hissettiriyor ama aynı zamanda en gürültülüsü de. Ancak iç mekan plastik kalitesi olarak ticari düşünüldüğü çok belli. Direk satış temsilcileri alsın zaten filo satışı bize yeter gibi hissettiriyor.
ilk sıra için Ceed ve Bravo iyi kapışır gerçekten. İç mekan malzeme kalitesi ve kapıların kapanışı falan Ceed de daha iyi geldi bana. Ancak Bravo da gayet iyi. Performans için Bravoyu seçerdim. Sorunsuzluk için Ceedi (tam otomatik vitesten dolayı değişecek, kalibrasyon isteyecek bir durumu yok). Fiyat olarak Bravo biraz daha avantajlı. Yol tutuş olarak ikisi de iyi olacaktır ama Ceedin arka süspansiyonları tam bağımsızken Bravo tam bağımsız değil. (güncelleme; Bravonun yol tutuşu çok iyi gerçekten)
Bravonun servis bakım aralığı 20.000 km (ben olsam her 10.000 de yağ değiştirtirim ama yine de). Honda ve Toyota 10.000, Ford 15.000 km. Kia da 7.500 km
Bravo daha şık.
Ben Bravo alırdım. Ceed alanları da çok güzel bir araç almışsınız diye tebrik ederdim. Focusun yeni kasası çıkıyor ama eski kasa plastik kalitesi yönünden ve de ESP opsiyon olduğu için beni kesmez. Auris benden uzak dursun. (2 ay kullanıp sattım ama eminim çok memnun kullanıcıları vardır. Sadece beni tatmin etmedi. Alanlara saygım var (ki bir tanesi kendi abim :) ...
Bu yazıyı yazdıktan 2 gün sonra birbiri ardına Bravo ve Ceed i bir kez daha test ettim.
Ve Bravoya kaporayı yatırdım.
Ceed yalıtım konusunda zayıf geldi Bravoyu sürdükten sonra.
Ayrıca Ceed forumunda iç mekandan gelen tıkırtılardan ve de süspansiyonun sertliğinden yakınmalar da bir hayli fazla.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Haluk
haluk kardeşim çok teşekkür ederim oldukça aydınlatıcı ve tarafsız bir değerlendirme olduğunu düşünüyorum. yarın pazar arkadaşımı aradım şimdi gelde fiata bir gidelim şu araba neyin nesiymiş şu bravoya bir bakacağım testi yok gerçide en azından adam gibi alıcı gözle bakarım hiç değilse. işin aslı baştada dedim benim marka takıntım yok 2,5yıl clioya bindim evet güzel araçtı ama bu demek değilki hep renault. bunun için değerlendirebildiğim kadar değerlendireceğim. ikinci el kaygımda yok sebebine gelince satma düşüncesiyle araç almıyorum nasip olursa yıllar boyu binmeyi düşünüyorum 7-8 hatta nasip olursa 10 ikinci elde silmiş kaybetmiş çokda kafama takmıyorum yani o yönden. en doğru araç neyse benim için onu bulmaya çalışıyorum
quote:
Orijinalden alıntı: afrasyab77
haluk kardeşim çok teşekkür ederim oldukça aydınlatıcı ve tarafsız bir değerlendirme olduğunu düşünüyorum. yarın pazar arkadaşımı aradım şimdi gelde fiata bir gidelim şu araba neyin nesiymiş şu bravoya bir bakacağım testi yok gerçide en azından adam gibi alıcı gözle bakarım hiç değilse. işin aslı baştada dedim benim marka takıntım yok 2,5yıl clioya bindim evet güzel araçtı ama bu demek değilki hep renault. bunun için değerlendirebildiğim kadar değerlendireceğim. ikinci el kaygımda yok sebebine gelince satma düşüncesiyle araç almıyorum nasip olursa yıllar boyu binmeyi düşünüyorum 7-8 hatta nasip olursa 10 ikinci elde silmiş kaybetmiş çokda kafama takmıyorum yani o yönden. en doğru araç neyse benim için onu bulmaya çalışıyorum
Benim araçta cam + açılır tavan olduğundan arka taraf nispeten basık ama Megane aynı şartlarda benim araçtan daha basık geldi bana.
Bu arada bir de foto koyayım da fikir sahibi olun.
Geçen hafta Ankara da yağan karda benim Bravo:
Bu arada Bravonun motoru 1.6 multijet 120 bg ve 300 nm tork la gerçekten tam bir performans makinesi gibi bu sınıfta.
Az basınca da az yakıyor tabii :)
Ben normalde dizele temkinli yaklaşırım ama taksiciler dizelde ekseriyetle multijet tercih ediyorsa vardır bir bildikleri dedim.