Şimdi Ara

motordan pat diye ses geldi ve yanmaya başladı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
1
Favori
1.468
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • merhaba arkadaşlar.
    206 xs model aracım var, radyatör fanı çalışmıyordu araba son günlerde 100 dereceye yakın çalışmaya başladı genelde o seviyede kullanımıyordum ancak bugun 100-110 derece civarında biraz kullandım park edecegim esnada motordan pat, pofff diye ses geldi ve kaputtan bembeyaz dumanlar yükselmeye başladı hemen kaputu açtım egzoz manifoldu ile motor üst bölümü arasına yangın vardı hafif miktarda, hemen su döküp söndürdüm, araç ile 4 ay once büyük kaza yaptım ve arabayı adam gibi yapamadılar bu durumun sizce sebebi nedir?
    hararet yapan araba böyle yanar mı yağ kaçagı veya elektronik bir sıkıntı mıdır bu arada büyük ihtimalle direksiyon hidroligindede kaçak vardı baya boşalmış aydınlatırsanız sevinirim
    aracı olaydan sonra hiç çalıştırmadım, elektronik aksam çalışıyor



  • Hocam geçmiş olsun. Sebebi siz söylemişsiniz zaten iyi yapamamışlar. Bu saatten sonra da masrafı çok olur diye tahmin ediyorum. Çok geçmiş olsun.
  • Öncelikle geçmiş olsun. Motor soğutulmazsa bahsettiğiniz manifold bölgesi kor halini alır ve çalışmaya devam edebildiği sürece motoruda kapsayacak şekilde o kor genişler ve o bölgeden geçen hortum,kablo vb malzemeyi tutuşturabilir..Radyatör fanı falanda çalışmıyordu diyorsunuz senaryo bence yerine oturuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 14 Aralık 2019; 13:44:15 >
  • Ah bu usta diye gezinen sahtekarlar yokmu. Hocam fan çalışmıyor diyon niye bile bile lades oluyorsun
  • Valla helal olsun. Keşke sizin gibi umursamaz olabilsem... Kafa rahat, relax.. Yaşlanmazsınız da siz ciddi söylüyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gaisensei

    Valla helal olsun. Keşke sizin gibi umursamaz olabilsem... Kafa rahat, relax.. Yaşlanmazsınız da siz ciddi söylüyorum..
    Duygularıma tercüman oldunuz hocam. Eski aracımda fan açtığında aşırı titreme yapıp hararet 92-93 lere çıktığında tamircimi arayıp en kısa süre götürmüştüm o süre içerisinde kullanmaktan kaçınırdım. Adam 100 leri görüp sürmeye devam etmiş
  • Arkadaşlar herkes akıl vermiş teşekkürler ama birde tahminleri yazssanız süper olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: depergecer

    Arkadaşlar herkes akıl vermiş teşekkürler ama birde tahminleri yazssanız süper olur
    Dinamitin fitilini yaktım ama söndürdüm. Şükür patlamadı.

    Hocam tahmin edecek bir şey yok aslında motor iç sıcaklığı hele ki bir de lpgli ise 800 dereceye kadar çıkar. (aslında daha fazlası)
    Pat diye patlayan elektrik kablosu yada buji gibi bir parça olabilir. Sizin gördüğünüz suyun sıcaklığı, motor iç sıcaklığı çok çok fazla herşey olabilir.
  • Fan açmayan ısınan bir motor neden yanmıyor diye konu açmanız lazımdı aslında :/
  • bir tamirciye götürüp baktırın adam gibi olanına..

    at yarışımı bu tahmin edelim...
  • Hararet nedeniyle araba yanmaz.ancak sürekli sicak çalışmasının yaş ile birleşince o-ring ve bazi hortumlar gibi plastik aksamda yol acan gevreme nedeniyle elastikiyetini kaybederek kilcal catlakolusan malzemelerde sizdirma sonucu yangin riski olabilir.

    Kaza yaptığını belirtmissin. Muhtemelen kaza sonrasi değişen borularin bazilari orijinal değil ya da düzgün bir işçilik yapılmadı.

    Bunlar sonucunda yağ ya da yakıt (benzin) kaçağı ya da elektrik aksamindaki hayali kablolama nedeniyle bu yangın meydana gelmis olabilir

    Ucuz kurtarmissin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 15 Aralık 2019; 23:3:0 >
  • Geçmiş olsun.. Bu saatten sonra yapılacak her müdahalenin orjinal parçalar kullanılarak fabrikasyon ayarda yapılması şart. Usta diye tabir edilen halk arasında kam emici olarak bilinen tipler ile bu işlere girişirseniz sittin senesi bu araç bir daha ayar tutmaz Görmeden anlatılanlardan yola çıkarak, ciddi bir revize ve maliyet ile karşı karşıya olduğunuzu belirtmek isterim. Zira anormal derecelerde sıcaklığa maruz kalarak yarı yanmış bir motordan bahsediyoruz. Üst kapak elektrik aksamı elektronik sensör aksamı soğutma sistemi vs gibi çok yönlü işlemler yapılmalı tahminim 5bin tl üzeri gibi rakamlar olacaktır.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.