Şimdi Ara

NE LPG NE DİZEL İŞİN SIRRI ‘DİKKAT’TE

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
886
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sürücüler, yüksek akaryakıt maliyetini birkaç noktada dikkatli davranarak düşürebilir. Gaz pedalını doğru kullanmak, gereksiz yüklerden kurtulmak gibi önlemlerle tüketimi yüzde 30’a kadar azaltmak mümkün.
    Petrol varil fiyatının dip yapması, Türkiye’yi akaryakıtı en pahalı satan ülke konumundan uzaklaştırdı. Bir dönem 5 liranın bir hayli üzerine çıkan benzin fiyatı, bugünlerde tüketicilere çok şükür dedirtiyor. Fakat çok yol yapan, İstanbul gibi trafiğin kaplumbağa hızıyla ilerleği şehirlerde
    yaşayanlar için hala akaryakıt en büyük gider kalemi. Bu maaliyeti azaltmak için benzinli otomobillerden dizele yönelen veya aracını LPG’ye dönüştürenler dikkat çekici bir boyutta. Hatta bir kısım tüketiciler de çözümü daha az otomobil kullanmakta bulmuş durumda. Yokuş aşağı inişlerde vitesi boşa alanlar gibi tehlikeli ve yanlış bilinen yöntemlere yönelenler de yok değil. Sürücüler, araçlarını biraz daha dikkatli ve doğru şekilde kullanarak yüzde 30’a kadar tasarruf yapmaşansına sahip olabilir. Birkaç noktada dikkatli davranarak otomobil kullanma maliyetine aşığı çekmek mümkün.

    Yakıt tasarrufu hakkında güzel bir yazı :)







  • İleride kırmızı yandığını göre göre gaza asılmayın yeter. Freni az kullanan sürücü iyi sürücüdür.
  • Freni ne kadar az kullanırsanız araç o kadar az yakar.
  • mağara soğukmuydusanki millet gaza basıyor neredeyse çakmaktaş gibi sürecez

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • duracağınız yer önceden belliyse, yakınlaştığınızda boşa almayın, viteste kalsın araba öyle kendisi yavaşlasın. Hem viteste gaza basmazken yakıt tüketimi sıfır olur, hem balatadan tasarruf etmiş oluruz.
  • Kavşaktan falan donmek icin frene çok basarsam yada kirmizi ışığı gec görüp o an hala ayagim gazdaysa zoruma gidiyor zaten. Zarara girmis gibi hissediyorum kendimi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ufuk-34JD58

    mağara soğukmuydusanki millet gaza basıyor neredeyse çakmaktaş gibi sürecez

    Doğru tespit yol bilgisayarında sürekli anlık tüketim görüntüsü açık. Paranoyak oldum resmen

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Üç kuruş az yakacak diye de sürüş keyfinden ödün verilmez.
  • Nasıl keyif alıyorsanız öyle sürün

    Tüketimi dert etmek istemiyorsanızda düşük motor dizel yada lpgli araç alın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • En temel olarak: Üç pedalı en az kullanan sürücü, en az yakar. Uzun yolda gazla, frenle, debriyajla çok oynanmaz, belirli bir hıza çıkılır, orada sabit kalınır.

    Hafif yavaşlamak için frene basılmaz, ayak gazdan çekilir. Sert yavaşlamak ve durmak için frene basılır.
    Bayırda araba çekmiyorsa alt devirde gaza yüklenip ısrar edilmez, devir yükseltilir, gaza az basılır.
    Bayır aşağı giderken boşa atılmaz, ayak gazdan çekilir.
  • Yazıyı okumadım ama takip mesafesini korumak önemli korumadığını zaman öndeki taraf frene basıyorsa sen de basmak zorunda kalıyorsun.
    Sonra da trafiği aksatmamak için tekrar gaza basınca yakıt tüketimi artıyor.

    Bir başka husus da sürekli gaza basmamak olabilir, 3-5 saniye gaza basıp yarım saniye kadar gaza basmamak cc etkisi yaparak fazla hızlanmayı engeller bu da yakıt tasarrufu sağlar.

    Bir de tabi otobanları ve fazla eğim olmayan yolları tercih etmek lazım elbet.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aliyldrm A kullanıcısına yanıt
    Türkler olarak 3 5 sene sonra eco race'leri domine edecez bu gidişle:) Elalem arabasının gücüyle övünür malesef biz ne kadar az yaktığıyla.
  • Araç ne kadar az kullanılırsa o kadar az yakar.

    Kesin bilgidir, yayalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: donanımcı123

    Araç ne kadar az kullanılırsa o kadar az yakar.

    Kesin bilgidir, yayalım.

  • her gün ızun yol yapıyorum, radarsız müsait yollarda 150-155 yapardım 6,5 lt ortalama iken bu sabah 110 a sabitledim 4,6 lt ortalama tüketim yaptı,,, bundan sonra 110 kardeşim, parayı ağaçtanmı topluyoruz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi royal_flush_ -- 30 Mayıs 2016; 14:42:19 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ne olursa olsun trafiğin olduğu bir yerde %30 a kadar tasarruf yapılamaz . Çünkü araç en çok dur kalklarda benzin yiyor .

    Benzin dizel gerçekten fark ediyor . Kendi aracımla kastığımda şehir içi 7.5 görüyorsam BMW E60 satılmadan önce 5.5 lara kadar düşebiliyordum .


    Uzun yolda performanslı kulanımda kendi aracım 9-9.5 iken Bmw 6.5-7 idi .

    2-3 litreden ne olur demeyin sonuçta 100 km de 10 lira falan fark ediyor 100 bin km de 10 bin lira yapıyor . Tabi iki aracın aynı modelin benzin dizel olduğunu düşünürsek 10 bin TL az değil bence .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aliyldrm

    Sürücüler, yüksek akaryakıt maliyetini birkaç noktada dikkatli davranarak düşürebilir. Gaz pedalını doğru kullanmak, gereksiz yüklerden kurtulmak gibi önlemlerle tüketimi yüzde 30’a kadar azaltmak mümkün.
    Petrol varil fiyatının dip yapması, Türkiye’yi akaryakıtı en pahalı satan ülke konumundan uzaklaştırdı. Bir dönem 5 liranın bir hayli üzerine çıkan benzin fiyatı, bugünlerde tüketicilere çok şükür dedirtiyor. Fakat çok yol yapan, İstanbul gibi trafiğin kaplumbağa hızıyla ilerleği şehirlerde
    yaşayanlar için hala akaryakıt en büyük gider kalemi. Bu maaliyeti azaltmak için benzinli otomobillerden dizele yönelen veya aracını LPG’ye dönüştürenler dikkat çekici bir boyutta. Hatta bir kısım tüketiciler de çözümü daha az otomobil kullanmakta bulmuş durumda. Yokuş aşağı inişlerde vitesi boşa alanlar gibi tehlikeli ve yanlış bilinen yöntemlere yönelenler de yok değil. Sürücüler, araçlarını biraz daha dikkatli ve doğru şekilde kullanarak yüzde 30’a kadar tasarruf yapmaşansına sahip olabilir. Birkaç noktada dikkatli davranarak otomobil kullanma maliyetine aşığı çekmek mümkün.

    Yakıt tasarrufu hakkında güzel bir yazı :)

    İşin sırrı dikkatte değil mühendislerde.

    Ne kadar dikkat ederseniz edin mevcut motorlar yakıtın minimum %60'ını havaya karıştırıyor yani %60'ı buhar,gaz oluyor Benzin 1 lira da olsa yine 100 liralık yakıtın 60 lirası buhar olacak. 50 kuruş olsa da 50 liralık yakıtın 30 lirası buhar olacak.




  • royal_flush_ kullanıcısına yanıt
    Burada yazılması gereken en önemli şey süre birde o hızla gidiyorsunuz ama sadece 15 Dk fark ediyordur muhtemelen; hem paranıza oluyor olan hemde canınız tehlikede oluyor.
    Birde öndekinin tamponunda gidince daha hızlı gittiğini düşünen hayvanlar var artık onları Allah'a havale ettim ben dörtlü yaksan anlamaz, frene dokunsan girecek, camı yıkarsın 30 sn geçmez yine ardında biter...
    Memleket sinir harbi, insanlar ruh hastalıkları ile dolu en iyi yansıması trafiktekiler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • en fazla 15-20 dk farkediyor ki ben zamanla yarışan bir insan değilim,, bazı insan vardırki adamın 5 dakikası bile çok kıymetlidir o zaman amenna



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi royal_flush_ -- 30 Mayıs 2016; 14:46:32 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.