Şimdi Ara

Neden 1.4 tsi 140 beygir araç ile 122 beygirlik aracın maksimum hız fabrika değerleri çok yakın?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
12
Cevap
0
Favori
3.263
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar aklıma takıldı 1.4 tsi 122 lik golf ün maksimum hız fabrika verisi 200 km , 125 hp audi nin 203 km fakat bizdeki 2007 1.4 tsi 140 hp golf ün de 205 km hız. arada en azından 15 beygir fark varken bu kadar az maksimum hız farkı olması neden kaynaklanıyor acaba? Aklıma takıldı :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sasa_iliç -- 10 Mayıs 2011; 20:28:40 >



  • 200 den sonrası hızlar her aracın harcı değildir. burda aracın ağırlığı, sürtünme katsayısı yere yakınlığı gibi faktörler devreye girdiğinden değerler farklıdır.
  • 122 hp ve 140 hp TSI motorların son hızları aynıdır birader, kağıt üstünde 18 hp gibi bir fark gözüksede iki motorda düz yolda 220-225 km/h hızı geçemez.
  • Zaten tsi motorların 200 den sonra pek bi iddası yok , son hızlarda 1.6 atmosferiklerden çok farklı değilller ama o hıza kaç saniyede çıktığına bakmak lazım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: banchi_doğan

    200 den sonrası hızlar her aracın harcı değildir. burda aracın ağırlığı, sürtünme katsayısı yere yakınlığı gibi faktörler devreye girdiğinden değerler farklıdır.

    Teşekkürler yorumunuz için. :)

    quote:

    Orijinalden alıntı: Pritt31

    122 hp ve 140 hp TSI motorların son hızları aynıdır birader, kağıt üstünde 18 hp gibi bir fark gözüksede iki motorda düz yolda 220-225 km/h hızı geçemez.

    Öyle tabii ki de en azından bi 8-10 km/h fark olacağını düşünüyordum ben.

    quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Zaten tsi motorların 200 den sonra pek bi iddası yok , son hızlarda 1.6 atmosferiklerden çok farklı değilller ama o hıza kaç saniyede çıktığına bakmak lazım

    140 lığın bu konuda iyi olduğu kesin artık :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sasa_iliç -- 10 Mayıs 2011; 21:51:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pritt31

    122 hp ve 140 hp TSI motorların son hızları aynıdır birader, kağıt üstünde 18 hp gibi bir fark gözüksede iki motorda düz yolda 220-225 km/h hızı geçemez.

    zaten 140 lıkta 220 de sınır var düz yolda 221 demez
  • bg gücü yüksek olunca araç uçacak diye algılıyorsunuz ortalama c sınıf bir araçta böyle bir şey olmaz (spor araçlar konu dışı ) , şanzuman oranları ona göre ayarlanır güçlü motor daha esnek bir kullanım sunar ara hızlanmaları ile daha kolaydır. çoğu durumda vites ile uğraşmazsınız ufak bir pedal hareketi ile kurtarırsınız böylece motor gücü size konfor olarak geri döner .
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bir aracı 90 km/h hızdan sonra hızlandırmak giderek zorlaşır. Bunun nedeni havanın gösterdiği dirençtir. Akışkanlar mekaniği dersinde kesin gösterilen bir tablo vardır hatta. Direnç bayağı artıyor.

    O yüzden beygir farkı olan araçların 0-100 km/h arasındaki farkı giderek azalmaya başlar.

    Yalnız benim anlamadığım bir şey var,forumda kaç kere gördüm. Maşallah 1.6 litre arabalar düz yolda 230'larda 240'larda geziyor. Bu sefer insan merak ediyor, fabrika verisi ve derslerde gösterilenler yalan mı, pratikte işler farklı mı oluyor?
  • Yorulmarınız için teşekkür ederim arkadaşlar :)
  • Pek çok kişi, iki araba arasındaki motor gücü farkına yakın oranda son hızda fark bekler ama pratikte öyle değildir. Bir araba, hız arttıkça, kendi ağırlığını taşımaktan çok hava direnciyle başa çıkmaya çalışır. 50'den 150'ye çıkmakla, 250'den 350'ye çıkmak arasında uçurum vardır dolayısıyla. Örneğin, 627 HP motor gücüne sahip McLaren F1 386 KM/H hıza ulaşabiliyor (bu arada, hâlâ en hızlı atmosferik motorlu arabadır kendisi), 1183 HP motor gücüne sahip SSC Ultimate Aero TT ise 412 KM/H yapabiliyor. McLaren F1 ile kıyaslandığında neredeyse 2 kat fazla motor gücüne sahip ama son hızdaki artış, bu orana göre çok daha az.

    Öte yandan, motor gücü, bir aracın hızlanması ve son hızı için tek etken de değildir. Aerodinami, ağırlık, vites oranları gibi faktörler de vardır.




    quote:

    Orijinalden alıntı: deserthawk

    Bir aracı 90 km/h hızdan sonra hızlandırmak giderek zorlaşır. Bunun nedeni havanın gösterdiği dirençtir. Akışkanlar mekaniği dersinde kesin gösterilen bir tablo vardır hatta. Direnç bayağı artıyor.

    O yüzden beygir farkı olan araçların 0-100 km/h arasındaki farkı giderek azalmaya başlar.

    Yalnız benim anlamadığım bir şey var,forumda kaç kere gördüm. Maşallah 1.6 litre arabalar düz yolda 230'larda 240'larda geziyor. Bu sefer insan merak ediyor, fabrika verisi ve derslerde gösterilenler yalan mı, pratikte işler farklı mı oluyor?

    Daha dün, bir arkadaşımla konuşurkan bahsi geçti bu durumun. 1.3 Multijet Albea ile 200 KM/H gördüğünü, bir yakınının da, Astra H 1.6 ile 220'de "zorlanmadığını", gaza bassa 240 KM/H yapacağını (!) duydum. Bildiğim kadarıyla fabrika verilerinde Albea'nın son hızı 170 KM/H, Astra'nın da 185 KM/H.


    Konuyla alakalı olarak:

    http://forum.donanimhaber.com/m_48952068/tm.htm




  • O 18 beygir farkını araç yüklüyken yada ışıklarda 0-120-130 hızlanmada görürsün
  • Yapılan yorumlara aynen katılıyorum. 0-120 problem değil, arabaların hepsi bu aralıkta gidebiliyor, esas sorun bundan sonra başlıyor. 100+hp gücünde olan bir motor çok rahat 150de de gidiyor, 200hp bir motor aynı şekilde 180lerde gidebiliyor ama bundan ötesi zor ve belki de gereksiz. O hızlarda enerjiyi yol almak için değil de havayı yenmek için harcamış oluyoruz ve bu da gereksiz.

    Performans/zaman/tüketim olarak en ideal yolculuk 80-110km/h arasında yapılıyor, bundan sonra hava direnci acaip artıyor ve kullanılan güç de exponental olarak artıyor. Araba üreticileri de 200km/h civarında limit koyuyor ve ECU'yu ona göre programlıyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.