Şimdi Ara

Ölen oğlunun çizdiği otomobili böyle hayata geçirdi!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
20
Cevap
0
Favori
1.208
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ölen oğlunun çizdiği otomobili böyle hayata geçirdi!
    Talihsiz bir kazada hayatını kaybeden oğlu Kaan’ın çizimini yaptığı Sazan adlı spor otomobili geliştiren baba Dr. Ekber Onuk, bir hayali gerçekleştirdi. Baba oğlun hayali olan S56 adlı tamamen Türk Tasarımı otomobil seri üretime geçiyor..

    http://www.milliyet.com.tr/olen-oglunun-cizdigi-otomobili-otomobil-galeri-2083780/



  • Sazan mı kılıçbalığı olsaymış daha iyiymiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: q-_-p

    Sazan mı kılıçbalığı olsaymış daha iyiymiş

    çocuğunun lakabı sazan olduğundan o adı taşıyor.

    zaten bu firma adını hatırlamadığım bir firmanın parçalarını üretiyordu . Chevrolet Corvette miyde neydi ,
    anadolun spor tasarımıda bu firmadan çıkma
    birde yat üretiyorlardı
    askeri hücum botlarda bu firmaya ait.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi körüklüotobüs -- 6 Temmuz 2015; 18:08:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: körüklüotobüs

    quote:

    Orijinalden alıntı: q-_-p

    Sazan mı kılıçbalığı olsaymış daha iyiymiş

    çocuğunun lakabı sazan olduğundan o adı taşıyor.

    zaten bu firma adını hatırlamadığım bir firmanın parçalarını üretiyordu . Chevrolet Corvette miyde neydi ,
    anadolun spor tasarımıda bu firmadan çıkma
    birde yat üretiyorlardı
    askeri hücum botlarda bu firmaya ait.

    Alıntıları Göster
    Yapsana Türk ailelerinin alabileceği bir araç . Yolda hep görünce daha çok gurur duyarsın . Zaten bizim yerli otomobilleri anlamıyorum . Yav 1.6 üstü araca binemiyoruz yapılan araçlar hep tek kapı 5000 motor yok 10000 motor .

    Güzel bir başarı yakaladıktan sonra , güven kazandıktan sonra yapardın oğlunun tasarımını da .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: körüklüotobüs

    quote:

    Orijinalden alıntı: q-_-p

    Sazan mı kılıçbalığı olsaymış daha iyiymiş

    çocuğunun lakabı sazan olduğundan o adı taşıyor.

    zaten bu firma adını hatırlamadığım bir firmanın parçalarını üretiyordu . Chevrolet Corvette miyde neydi ,
    anadolun spor tasarımıda bu firmadan çıkma
    birde yat üretiyorlardı
    askeri hücum botlarda bu firmaya ait.

    Alıntıları Göster
    9895646546513213546498. seri üretime geçiyor konusu.
    ama tasarım güzel. yiğidi öldür hakkını ver.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    9895646546513213546498. seri üretime geçiyor konusu.
    ama tasarım güzel. yiğidi öldür hakkını ver.

    Alıntıları Göster
    şamil gibi bi arabadan sonra tasarım mükemmel ama sıradan bi memurun vs alabılıecegı guzel araclar yapsanıza
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BOLDVIPER

    şamil gibi bi arabadan sonra tasarım mükemmel ama sıradan bi memurun vs alabılıecegı guzel araclar yapsanıza

    Alıntıları Göster
    avrupada veya ameriakada insanların hobi olarak hafta sonları yaptığı işlere benzer bir iş. Demiri eğip büküp araba yaptım seri üretime geçiyorum develet destek versin haberlerinden bir tanesi daha.

    Bunlar çok özel şeyler değil. Adamlar hobi amaçlı yapıyor bu işi.
  • Porsche 911 aynen
  • quote:

    Orijinalden alıntı: K.B.R.O

    Porsche 911 aynen
    tirklir tisirim yipimiyr diyenlere gelsin,isterse ferrariye porsche a benzesin çok güzel olmuş helal olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rena34

    9895646546513213546498. seri üretime geçiyor konusu.
    ama tasarım güzel. yiğidi öldür hakkını ver.

    Alıntıları Göster
    TheCaliph_

    firma kompozit firması nasıl ucuz oto üretebilir ki?

    Ayrıca ucuz otomobil üretmek için binlerce cnc gerekir , bazı otomobil parçalarını üretmek için 1 hafta boyunca 1 tane cnc işlem yapıyor. Konya da AYD firması bazı parçaları 10 gün boyunca hiç durmadan işleyip satıyor. 1 parça eksikken araç üretilemeyeceğinden sendede en fazla 52 tane üretebilirsin sadece bu parça için 10 tane cnc kursan eder 520 araç, sadece tek bir parçada bu kadar zaman istiyor.

    Sağda solda mega fabrikalar vs. adı altındaki belgeseller sadece montaj hattını gösterir aslında bir otomobili bugün üretelim deseniz 2 yıl sonra ancak ilk araç çıkar. yine yukardaki örneği vermek gerekirse siz bu aracı 1 tane cnc kullanarak üretirseniz 2 yıl sonunda haftada sadece 1 araç üretilebilir. bu parçaların herbiri için

    7 adet cnc koyarsanız günde 1 oto yapar.
    168 cnc koyarsanız saatte 1 otomobil yapar.

    oda senede max. 7.000 oto üretmek demektir. ( arızalar , sorunlu parçalar, üretim hataları tatil bayram vs ile 1 yılda max. 3000 araç üretebilirsiniz (kapasite faktörü 0,4 aldım ))

    bu şekilde hesap yaparsanız bir araç için en az 1000 adet cnc gerek oda yaklaşık, 1 cnc ye 1 milyon dersek (normalde cnc daha ucuz ancak fabrika yatırımı vs gibi ek masraflar ve gerçek yatırım maliyeti çıksın diyeabartıyorum) 1 milyar liraya mal olur. (bunuda Türkiyede ancak devlet yapabilir.)

    Eğer senede 3.000 araç üretecekseniz gidip aile arabası mı üretirsiniz ? lüx araç mı? Hesaplayalım.

    aile aracında kar yüzde 10 deseniz, 80 bine satsanız, 4 bin lira kar eder araç başı , 1.000.000.000 lira yatırım yaptınız, 3000 araç sattınız, yani yaptığınız yatırımı karınız 83,3 yılda amorti ediyor.

    onun yerine 600.000 liralık araç yapıp yüzde 15 kar ile satarsanız araç başına 90.000 lira kar eder, 1.000.000.000 lira yatırım yaptınız, yıllık 3.000 araç satrsanız fabrika kendini 4 yılda amorti eder.

    Tersine muhendislik yaparsak, bir fabrikanın kendisini amorti süresi için makul süre 10 yıldır yenilenebilir çevre dostu projelerde de 15yıldır. yine 3000 araç ve 1.000.000.000 lira yatırım için yüzde 10 kar ile, hesaplarsanız üretip satmanız gereken araç maliyeti 333.000 liradır.

    Sonuç : Yaptığınız yatırımdan kar elde edebilmek için aile otomobili üretirseniz (80,000 liralık) firmanın kar edebilmesi için 83 yıl, spor araç üretirseniz (333 bin liralık) süre 10 yıl olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    Yapsana Türk ailelerinin alabileceği bir araç . Yolda hep görünce daha çok gurur duyarsın . Zaten bizim yerli otomobilleri anlamıyorum . Yav 1.6 üstü araca binemiyoruz yapılan araçlar hep tek kapı 5000 motor yok 10000 motor .

    Güzel bir başarı yakaladıktan sonra , güven kazandıktan sonra yapardın oğlunun tasarımını da .

    Motor zaten 1.6.

    5bin 10bin beygir falan değilde.

    Ben hikayeye takıldım. Oto piyasasını takip ederim ve 7 -8 senedir var bu sazan adlı prototip. Hala daha seri üretime geçiremediler. Eskiden de sahibi daha farklı bi hikaye anlatmıştı. Oğlunun ölmesi falan yoktu olayda.

    Benim tahminim. Bu prototip yapıp seri üretime geçecem diyenler devletten belli bi miktar para alıyor. Bunlarda o paradan daha fazla alabilmek için böyle hikayeyi değiştirip değiştirip seri üretim masalına geçiyolar.

    Dh olarak aramızda toplanak. Kartondan araba yapak. Bize bile para verirler.




  • ferrari gibi muhteşem olmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: körüklüotobüs

    TheCaliph_

    firma kompozit firması nasıl ucuz oto üretebilir ki?

    Ayrıca ucuz otomobil üretmek için binlerce cnc gerekir , bazı otomobil parçalarını üretmek için 1 hafta boyunca 1 tane cnc işlem yapıyor. Konya da AYD firması bazı parçaları 10 gün boyunca hiç durmadan işleyip satıyor. 1 parça eksikken araç üretilemeyeceğinden sendede en fazla 52 tane üretebilirsin sadece bu parça için 10 tane cnc kursan eder 520 araç, sadece tek bir parçada bu kadar zaman istiyor.

    Sağda solda mega fabrikalar vs. adı altındaki belgeseller sadece montaj hattını gösterir aslında bir otomobili bugün üretelim deseniz 2 yıl sonra ancak ilk araç çıkar. yine yukardaki örneği vermek gerekirse siz bu aracı 1 tane cnc kullanarak üretirseniz 2 yıl sonunda haftada sadece 1 araç üretilebilir. bu parçaların herbiri için

    7 adet cnc koyarsanız günde 1 oto yapar.
    168 cnc koyarsanız saatte 1 otomobil yapar.

    oda senede max. 7.000 oto üretmek demektir. ( arızalar , sorunlu parçalar, üretim hataları tatil bayram vs ile 1 yılda max. 3000 araç üretebilirsiniz (kapasite faktörü 0,4 aldım ))

    bu şekilde hesap yaparsanız bir araç için en az 1000 adet cnc gerek oda yaklaşık, 1 cnc ye 1 milyon dersek (normalde cnc daha ucuz ancak fabrika yatırımı vs gibi ek masraflar ve gerçek yatırım maliyeti çıksın diyeabartıyorum) 1 milyar liraya mal olur. (bunuda Türkiyede ancak devlet yapabilir.)

    Eğer senede 3.000 araç üretecekseniz gidip aile arabası mı üretirsiniz ? lüx araç mı? Hesaplayalım.

    aile aracında kar yüzde 10 deseniz, 80 bine satsanız, 4 bin lira kar eder araç başı , 1.000.000.000 lira yatırım yaptınız, 3000 araç sattınız, yani yaptığınız yatırımı karınız 83,3 yılda amorti ediyor.

    onun yerine 600.000 liralık araç yapıp yüzde 15 kar ile satarsanız araç başına 90.000 lira kar eder, 1.000.000.000 lira yatırım yaptınız, yıllık 3.000 araç satrsanız fabrika kendini 4 yılda amorti eder.

    Tersine muhendislik yaparsak, bir fabrikanın kendisini amorti süresi için makul süre 10 yıldır yenilenebilir çevre dostu projelerde de 15yıldır. yine 3000 araç ve 1.000.000.000 lira yatırım için yüzde 10 kar ile, hesaplarsanız üretip satmanız gereken araç maliyeti 333.000 liradır.

    Sonuç : Yaptığınız yatırımdan kar elde edebilmek için aile otomobili üretirseniz (80,000 liralık) firmanın kar edebilmesi için 83 yıl, spor araç üretirseniz (333 bin liralık) süre 10 yıl olur.



    Bizimkiler kolayını bulmuş senede 3-4 kere haberlere çık hicbir sey yapma amorti edecek bir sey de olmasın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TheCaliph_

    quote:

    Orijinalden alıntı: körüklüotobüs

    TheCaliph_

    firma kompozit firması nasıl ucuz oto üretebilir ki?

    Ayrıca ucuz otomobil üretmek için binlerce cnc gerekir , bazı otomobil parçalarını üretmek için 1 hafta boyunca 1 tane cnc işlem yapıyor. Konya da AYD firması bazı parçaları 10 gün boyunca hiç durmadan işleyip satıyor. 1 parça eksikken araç üretilemeyeceğinden sendede en fazla 52 tane üretebilirsin sadece bu parça için 10 tane cnc kursan eder 520 araç, sadece tek bir parçada bu kadar zaman istiyor.

    Sağda solda mega fabrikalar vs. adı altındaki belgeseller sadece montaj hattını gösterir aslında bir otomobili bugün üretelim deseniz 2 yıl sonra ancak ilk araç çıkar. yine yukardaki örneği vermek gerekirse siz bu aracı 1 tane cnc kullanarak üretirseniz 2 yıl sonunda haftada sadece 1 araç üretilebilir. bu parçaların herbiri için

    7 adet cnc koyarsanız günde 1 oto yapar.
    168 cnc koyarsanız saatte 1 otomobil yapar.

    oda senede max. 7.000 oto üretmek demektir. ( arızalar , sorunlu parçalar, üretim hataları tatil bayram vs ile 1 yılda max. 3000 araç üretebilirsiniz (kapasite faktörü 0,4 aldım ))

    bu şekilde hesap yaparsanız bir araç için en az 1000 adet cnc gerek oda yaklaşık, 1 cnc ye 1 milyon dersek (normalde cnc daha ucuz ancak fabrika yatırımı vs gibi ek masraflar ve gerçek yatırım maliyeti çıksın diyeabartıyorum) 1 milyar liraya mal olur. (bunuda Türkiyede ancak devlet yapabilir.)

    Eğer senede 3.000 araç üretecekseniz gidip aile arabası mı üretirsiniz ? lüx araç mı? Hesaplayalım.

    aile aracında kar yüzde 10 deseniz, 80 bine satsanız, 4 bin lira kar eder araç başı , 1.000.000.000 lira yatırım yaptınız, 3000 araç sattınız, yani yaptığınız yatırımı karınız 83,3 yılda amorti ediyor.

    onun yerine 600.000 liralık araç yapıp yüzde 15 kar ile satarsanız araç başına 90.000 lira kar eder, 1.000.000.000 lira yatırım yaptınız, yıllık 3.000 araç satrsanız fabrika kendini 4 yılda amorti eder.

    Tersine muhendislik yaparsak, bir fabrikanın kendisini amorti süresi için makul süre 10 yıldır yenilenebilir çevre dostu projelerde de 15yıldır. yine 3000 araç ve 1.000.000.000 lira yatırım için yüzde 10 kar ile, hesaplarsanız üretip satmanız gereken araç maliyeti 333.000 liradır.

    Sonuç : Yaptığınız yatırımdan kar elde edebilmek için aile otomobili üretirseniz (80,000 liralık) firmanın kar edebilmesi için 83 yıl, spor araç üretirseniz (333 bin liralık) süre 10 yıl olur.



    Bizimkiler kolayını bulmuş senede 3-4 kere haberlere çık hicbir sey yapma amorti edecek bir sey de olmasın

    Alıntıları Göster
    Firma şuanda zaten üretim yapıp Chevrolete satıyor. Askeriyeye de satış yapıyorlar.




  • Hergün seri üretime geçiyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: körüklüotobüs

    Firma şuanda zaten üretim yapıp Chevrolete satıyor. Askeriyeye de satış yapıyorlar.

    Bunlar icin bahsetmiyorum ayrıca bu sazan i ilk okuyuşumuz degil beki haberin icerigi degismistir.

    Her sene özellikle secim oncesi yüzlerce mucit cikar , yerli arac cikar . Yollarda göremedik bir Türlü
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kami Kaze

    Hergün seri üretime geçiyor
    burası konu dışı değil ama komple mağara

    sazan s56 yı 6 yıl önce konuşuyorduk
  • Bugün bir bildirim geldi .

    Asphalt 8 airborne da "Onur sazan kupası" vardı. Vakit bulamıyorum oyuna vs oynayan olursa bilgilendirsin, gameloft ne yapmış bakalım...
  • körüklüotobüs kullanıcısına yanıt
    Anadol'un Spor Tasarımı bu firmadan çıktı demek.Bence siz detaylı bir araştırma yapıp öyle bilgi verin.
    Onuk Şirketinin sahibi yani Sazanı çizen kişinin babası Anadol Projesinde görev alan bir mühendis o şirket Anadol'un spor modeli tasarlanırken piyasa da bile yok.
    Bir firmaya da parça üretmiyorlar.Onuk Sazan modelinde kullanılan motor LS7 corvette motoru.
    Bu arada Onuk hakkında bilgi edinmek için:



    Bu arada Autoshow'a gidenler görmüştür Onuk'un fuar alanını.İki modeli de yer alıyordu.Yakından inceleme fırsatı buldum.Bence ilklere göre güzeller ama illa esinlenmeler oluyor.Zaten yürüyen ve motor olarak bütçe darlığı ve imkansızlıktan başka şirketlerin ürettiği şanzıman ve motorları kullanıyorlar.




  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Eklediğim videoya bir bakın derim.Orada neden büyük motor seçildiğine dair detaylar var.Aslında ufak motorlarla üretim ve az maliyet hedefleniyordu ama belli şeylere hizmet etmeye çalıştıkları için zorunlu değişikliklere gidiyorlar:https://www.youtube.com/watch?v=IY-s8yQ4qn0
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.