Şimdi Ara

Otomatik Palio-Corsa-Sirion

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
4.764
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,
    Bayan için, otomatik vites, şehiriçi kısa mesafeli, tecrübesiz sürücü tarafından kullanılacak. Bütçe maksimum 13-14 bin TL. En önemli kriter güvenlik ve yol tutuşu, sonrasında da yakıt tüketimi. Kışın yerler ıslak / kayganken frene basınca araba yolda dans etmemeli mesela.

    Ben bu üç araç arasında kaldım.

    2003-2005 Palio
    2001-2003 Corsa
    2004-2005 Sirion

    Görüş ve önerilerinizi bekliyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murat206rc -- 27 Aralık 2009; 13:14:48 >



  • 13-14 bin Tl'ye bulabileceginiz en ucuz araç Daihatsu Sirion'dur. Palio'yu direk elemenizi öneririm.Palio; Sirion ve Corsa ile kıyasladıgınızda uzaktan yakıntan alakalı degildir.
    Sirion LS 1.3 102 hp'lik temiz ve güvenlik paketli bulabilirseniz hem performanslı ve konforlu hem de ekonomik bir araçtır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ar ge -- 27 Aralık 2009; 14:33:35 >
  • Merhaba,
    Otomatik vitesler açısından yaklaşacak olursam, Sirion'un otomatik vitesini bilmiyorum ama Palio'nun otomatiği CVT dir ve cok guzel sanzımandır, kesinlikle uzmez...
    Corsa'nın otomatiği easytronik adı verilen yari otomatik (gorunmez debriyajlı) modelini hic onermem, bir arkadasım baya bir muzdarip olmustu..tabii 2001-2003 corsalarda tam otomatik klasik sanzıman mı var, yoksa easy tronik mi var bilemiyorum...yarı otomatikten ozellikle uzak durmanı tavsiye ederim,
    yine de yarı otomatik olacaksa hill holder tarzı kalkıs destek sistemi olsun, yoksa her yokusu el vitesi ile kalkman gerekebilir..

    palio cvt icin asagıdaki linki takip edebilirsin...
    http://forum.donanimhaber.com/m_25891533/mpage_1/key_speedgear/tm.htm

    mahir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat206rc

    Merhaba arkadaşlar,
    Bayan için, otomatik vites, şehiriçi kısa mesafeli, tecrübesiz sürücü tarafından kullanılacak. Bütçe maksimum 13-14 bin TL. En önemli kriter güvenlik ve yol tutuşu, sonrasında da yakıt tüketimi. Kışın yerler ıslak / kayganken frene basınca araba yolda dans etmemeli mesela.

    Ben bu üç araç arasında kaldım.

    2003-2005 Palio
    2001-2003 Corsa
    2004-2005 Sirion

    Görüş ve önerilerinizi bekliyorum



    daihatsu tercih edin. daihatsu toyota subaru iş birliği olan bir üreticidir. araçları sağlamdır.. geçen bir konu vardı almanyada kullanıcıların en çok memnun olduğu araçlar sıralamasında bir numaraydı .

    palio ya gelince bende palio var. hiçde acemiye göre bir araç değil arkadaşım. yağışlı yüzeyi bırak kar yağmasını yağmurlu yüzeyde bile bırak dans etmeyi diğer araçlara vurup birlikte halay çekerler. 1030 kg di sanırım yerden yüksek ve 175 lastik . bizdede acemiler var . hızlandıklarında yolda tutmakta zorlanıyolar.




  • Tercihlerim hepsinin de Abs lis olduğunu düşünerek sırasıyla,
    Corsa ama 2001 den önceki eski kasa 1.2 65 hp,
    Sirion 1.3 102 hp lik motoru çok etkileyici,
    2005 model üstü Palio 1.2 HL den yana olurdu.

    quote:

    Orijinalden alıntı: murat206rc
    Bayan için, otomatik vites, şehiriçi kısa mesafeli, tecrübesiz sürücü tarafından kullanılacak. Bütçe maksimum 13-14 bin TL. En önemli kriter güvenlik ve yol tutuşu, sonrasında da yakıt tüketimi.
    2003-2005 Palio
    2001-2003 Corsa
    2004-2005 Sirion



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Tergener -- 28 Aralık 2009; 18:10:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tergener

    Tercihlerim hepsinin de Abs lis olduğunu düşünerek sırasıyla,
    Corsa ama 2001 den önceki eski kasa 1.2 65 hp,
    Sirion 1.3 102 hp lik motoru çok etkileyici,
    2005 model üstü Palio 1.2 HL den yana olurdu.

    quote:

    Orijinalden alıntı: murat206rc
    Bayan için, otomatik vites, şehiriçi kısa mesafeli, tecrübesiz sürücü tarafından kullanılacak. Bütçe maksimum 13-14 bin TL. En önemli kriter güvenlik ve yol tutuşu, sonrasında da yakıt tüketimi.
    2003-2005 Palio
    2001-2003 Corsa
    2004-2005 Sirion
    Öncelikle sirionu elemenizi öneririm, bu tarz araçlar başarılı veya önemli bir markanın yan ürünü de olsalar, yedek parça sıkıntısı, ikinci el, servis gibi sorunlar yüzünden pek tutulmaz, araçtan memnun da olsanız, bakımını, satacağınız zamanı düşünmelisiniz. Zira 13e alacağınız bir sirionu sırf müşteri bulamamaktan uyanık bir galericiye 8-9a vermek zorunda kalırsınız edeceğiniz zararı siz düşünün. Ya da büyükşehirde değilseniz aracın yetkili servisini bulmak, özel servisin de sayılı olması, yedek parçalarının pahalı ve zor bulunur olması hususları sıkıntıya düşürebilir. Bunun yanında sirionun sadece motor olarak başarılı olduğunu söyleyebilirim. Yalnız o motor ne toyotada ne daihatsuda tekrar kullanılmadı. 1298 cc 87 hp lik motorlar kullanıldı daha sonraki sirionlarda. Bu da ayrı bir handikap. Bence bir motor yıllarca üretilip tutulduysa o motoru kullanan modeli tercih etmek her zaman mantıklıdır. Bu yüzden hala golf 1.6 8v motor kullanıyor ve 0 km 1.6 8v golf alan binlerce insan var bu ülkede.

    Herneyse palioya gelirsek, cvt şanzıman subaru üretimi bir şanzımandır ve kaliteli olduğu söylenir. Hatta çelik bir kayış kullanmışlar ve oldukça dayanıklı olduğunu okumuştum. Yalnız performans olarak pek memnun edici değildir ayrıca yakıt tüketimi oldukça yüksektir. Bir de arıza durumunda ayvayı yediğinizin resmidir çünkü bu tür şanzımanların tamiri çok zordur, yenisi de zaten çok pahalıdır. Ayrıca fiatın bu şanzımanı bırakıp yarı otomatiğe döndüğünü de belirtmek gerek. Bunun yanında cvt şanzımanlı paliolar biraz pahalı manuelinden 2 bin lira kadar. 14e sanırım bulunabilir. Palio genel olarak ülkemiz yol şartlarına uygun, kolay kullanımlı, malzeme kalitesi düşük bir araç. Ancak süspansiyon konforu şaşırılacak seviyede konforlu ancak yol tutuş çok zayıf tabii. 1.2 80 hp lik model cvt şanzımanla gayet konforlu ancak dediğim gibi yakıt yüksek. Lpg ile çözülebilir.

    Corsa ise 15 aydır kullandığım kullanmaktan çok keyif aldığım bir araç. Easytronic almanızı tavsiye ederim, çünkü performans olarak bence tam otomatikten daha iyi hızlanma hissi veriyor ve yakıtını söylemeye gerek yok sanırım manuel versiyonundan daha az yakıyor. Bunun yanında corsa c ler genel olarak yeterli iç hacim, sürüş konforu ve özellikle çok iyi yol tutuş sağlayan araçlar. Bana göre çoğu muadilinden daha iyi işçiliğe ve malzeme kalitesine, özellikle üretim kalitesine sahip. Zaten 2001 den 2006ya kadar üretildi ve yüksek satış rakamlarına ulaştı. Bunun yanında easytronic şanzıman manuel şanzıman üzerine entegre edilen bir sistem olduğu için herhangi bir arıza durumunda çözümü basit ve bir tam otomatik veya cvt şanzımanın arıza durumunda çıkaracağı masrafa kıyasla daha ucuz. Ya beyin arıza yapıyor (onun da tamiri mevcut), ya da vites değiştirici arıza yapabiliyor (pek rastlanan durum değil).

    Yalnız 13-14bin liraya sanırım easytronic şanzımanlı corsa temiz bulamazsınız. 14e zorlarsanız 2002 model alabilirsiniz. Ancak 100bine yaklaşmış hatta geçmiş, veya boyalı değişenli bir araç tabii ki denk gelir 14 civarına.

    Tam otomatik 1.4 corsalar var yine 2001 model bunlar da 14e filan bulunabiliyor. Ancak ben dediğim gibi 1.2 easytronic tavsiye ederim. Yakıt olarak çok ekonomik, 75 hp lik 1.2 16v motor gayet yeterli ve gerektiğinde easytronic şanzımanda seri ve triger zinciri bulunduğundan triger kayışı değiştirme derdi olmayan bir motor. Vergi avantajı da mevcut. Ben en son 6 aylık 77,5 tl vergi ödedim. 15 ayda sadece 70küsüre yağ ve yağ filtresi değiştirdim, başka da ne masrafı ne arızası oldu. Araç 70binde.

    Sonuç olarak corsayı tavsiye ederim o fiyata bulunabilirse.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Öncelikle sirionu elemenizi öneririm, bu tarz araçlar başarılı veya önemli bir markanın yan ürünü de olsalar, yedek parça sıkıntısı, ikinci el, servis gibi sorunlar yüzünden pek tutulmaz, araçtan memnun da olsanız, bakımını, satacağınız zamanı düşünmelisiniz. Zira 13e alacağınız bir sirionu sırf müşteri bulamamaktan uyanık bir galericiye 8-9a vermek zorunda kalırsınız edeceğiniz zararı siz düşünün. Ya da büyükşehirde değilseniz aracın yetkili servisini bulmak, özel servisin de sayılı olması, yedek parçalarının pahalı ve zor bulunur olması hususları sıkıntıya düşürebilir. Bunun yanında sirionun sadece motor olarak başarılı olduğunu söyleyebilirim. Yalnız o motor ne toyotada ne daihatsuda tekrar kullanılmadı. 1298 cc 87 hp lik motorlar kullanıldı daha sonraki sirionlarda. Bu da ayrı bir handikap. Bence bir motor yıllarca üretilip tutulduysa o motoru kullanan modeli tercih etmek her zaman mantıklıdır. Bu yüzden hala golf 1.6 8v motor kullanıyor ve 0 km 1.6 8v golf alan binlerce insan var bu ülkede.

    Herneyse palioya gelirsek, cvt şanzıman subaru üretimi bir şanzımandır ve kaliteli olduğu söylenir. Hatta çelik bir kayış kullanmışlar ve oldukça dayanıklı olduğunu okumuştum. Yalnız performans olarak pek memnun edici değildir ayrıca yakıt tüketimi oldukça yüksektir. Bir de arıza durumunda ayvayı yediğinizin resmidir çünkü bu tür şanzımanların tamiri çok zordur, yenisi de zaten çok pahalıdır. Ayrıca fiatın bu şanzımanı bırakıp yarı otomatiğe döndüğünü de belirtmek gerek. Bunun yanında cvt şanzımanlı paliolar biraz pahalı manuelinden 2 bin lira kadar. 14e sanırım bulunabilir. Palio genel olarak ülkemiz yol şartlarına uygun, kolay kullanımlı, malzeme kalitesi düşük bir araç. Ancak süspansiyon konforu şaşırılacak seviyede konforlu ancak yol tutuş çok zayıf tabii. 1.2 80 hp lik model cvt şanzımanla gayet konforlu ancak dediğim gibi yakıt yüksek. Lpg ile çözülebilir.

    Corsa ise 15 aydır kullandığım kullanmaktan çok keyif aldığım bir araç. Easytronic almanızı tavsiye ederim, çünkü performans olarak bence tam otomatikten daha iyi hızlanma hissi veriyor ve yakıtını söylemeye gerek yok sanırım manuel versiyonundan daha az yakıyor. Bunun yanında corsa c ler genel olarak yeterli iç hacim, sürüş konforu ve özellikle çok iyi yol tutuş sağlayan araçlar. Bana göre çoğu muadilinden daha iyi işçiliğe ve malzeme kalitesine, özellikle üretim kalitesine sahip. Zaten 2001 den 2006ya kadar üretildi ve yüksek satış rakamlarına ulaştı. Bunun yanında easytronic şanzıman manuel şanzıman üzerine entegre edilen bir sistem olduğu için herhangi bir arıza durumunda çözümü basit ve bir tam otomatik veya cvt şanzımanın arıza durumunda çıkaracağı masrafa kıyasla daha ucuz. Ya beyin arıza yapıyor (onun da tamiri mevcut), ya da vites değiştirici arıza yapabiliyor (pek rastlanan durum değil).

    Yalnız 13-14bin liraya sanırım easytronic şanzımanlı corsa temiz bulamazsınız. 14e zorlarsanız 2002 model alabilirsiniz. Ancak 100bine yaklaşmış hatta geçmiş, veya boyalı değişenli bir araç tabii ki denk gelir 14 civarına.

    Tam otomatik 1.4 corsalar var yine 2001 model bunlar da 14e filan bulunabiliyor. Ancak ben dediğim gibi 1.2 easytronic tavsiye ederim. Yakıt olarak çok ekonomik, 75 hp lik 1.2 16v motor gayet yeterli ve gerektiğinde easytronic şanzımanda seri ve triger zinciri bulunduğundan triger kayışı değiştirme derdi olmayan bir motor. Vergi avantajı da mevcut. Ben en son 6 aylık 77,5 tl vergi ödedim. 15 ayda sadece 70küsüre yağ ve yağ filtresi değiştirdim, başka da ne masrafı ne arızası oldu. Araç 70binde.

    Sonuç olarak corsayı tavsiye ederim o fiyata bulunabilirse.

    Alıntıları Göster
    2. elinin zayıf olduğuna üzülerek katılamayacağım . çünkü bi aracı kendinizin beğenmemesi kimse bunu almaz ya demek gibidir.

    ancak herhangi bir araç sitesine baktığınızda siriondaki 100 ilandan 10 tanesi 2008 e aittir diğerleri 2009 hatta çoğu aralık ayı ilanıdır.

    ama palio gibi bazı araçların ilanlarına bakarsanız 100 ilandan 50 si 2008 -2007 gibidir. aylardır sitelerde duran palio lar corsalar bile vardır.

    2. eli neden güçlü derseniz.

    palio corsa gibi araçlar piyasada afdersiniz kum gibi dolu. elini atsan palio ya cosaya çarpıyo. o kadar çok satan varki sizinki temiz bile olsa sıra sizinkine gelene kadar piyasa düşer.

    ama sirionun sıfır alan çok olmadığından bi sirion amak isteseniz istanbulda 15-20 tane ilan bulursunuz. satmanız daha kolay olur.

    yada şöyle örnek veriyim ben 200 bindeki otomatik reno sattım ( en kötü otomatiklerden biri renoda olmasına rağmen)

    120 bin civarında seat ibiza otomatik sattım km de 50 krş yakıyodu .

    ama sapa sağlam orginal 70 binde km de olan bir kazası bile olmayan paliomu 2 yıldır satamıyorum.

    anında fiyatları düşüyo satı satarken 400 ytl kar bile etmişdim palio corsa satarken ertesi gün bile satsan aynı paraya satamıyosun .




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asabi_troll

    2. elinin zayıf olduğuna üzülerek katılamayacağım . çünkü bi aracı kendinizin beğenmemesi kimse bunu almaz ya demek gibidir.

    ancak herhangi bir araç sitesine baktığınızda siriondaki 100 ilandan 10 tanesi 2008 e aittir diğerleri 2009 hatta çoğu aralık ayı ilanıdır.

    ama palio gibi bazı araçların ilanlarına bakarsanız 100 ilandan 50 si 2008 -2007 gibidir. aylardır sitelerde duran palio lar corsalar bile vardır.

    2. eli neden güçlü derseniz.

    palio corsa gibi araçlar piyasada afdersiniz kum gibi dolu. elini atsan palio ya cosaya çarpıyo. o kadar çok satan varki sizinki temiz bile olsa sıra sizinkine gelene kadar piyasa düşer.

    ama sirionun sıfır alan çok olmadığından bi sirion amak isteseniz istanbulda 15-20 tane ilan bulursunuz. satmanız daha kolay olur.

    yada şöyle örnek veriyim ben 200 bindeki otomatik reno sattım ( en kötü otomatiklerden biri renoda olmasına rağmen)

    120 bin civarında seat ibiza otomatik sattım km de 50 krş yakıyodu .

    ama sapa sağlam orginal 70 binde km de olan bir kazası bile olmayan paliomu 2 yıldır satamıyorum.

    anında fiyatları düşüyo satı satarken 400 ytl kar bile etmişdim palio corsa satarken ertesi gün bile satsan aynı paraya satamıyosun .


    Peki bu fiyatlara araba arayan her gün 1000 kişi varsa kaç tanesi corsa tercih eder, kaç tanesi sirion tercih eder? Ben siriona kötü bir araba o yüzden ikinci eli yok demiyorum, bu tarz araçlar nedense bu ülkede tutulmaz, 95 model corolla 14 binliraya satılabilirken, broadway gibi koltuğunu çıkarıp oraya tabure koy hemen hemen aynı konforu yaşayacağınız arabalar tutulurken bu tarz araçlar tutulmuyor, o yüzden alanda dezavantajları göze alarak alıyor ancak o alanlar da çok nadir ortaya çıkıyor, zira o tarz araçların ne kadar süre ilanlarda kaldığını hepimiz biliriz. Değer kaybına gelince corsa, polo gibi araçlar en az değer kaybeden araçlardır. 0 Km sirionu 2 yıl sonra satın bakalım ne kadar değer kaybedecek, bi de corsayı satın ne kadar değer kaybı olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35


    quote:

    Orijinalden alıntı: asabi_troll

    2. elinin zayıf olduğuna üzülerek katılamayacağım . çünkü bi aracı kendinizin beğenmemesi kimse bunu almaz ya demek gibidir.

    ancak herhangi bir araç sitesine baktığınızda siriondaki 100 ilandan 10 tanesi 2008 e aittir diğerleri 2009 hatta çoğu aralık ayı ilanıdır.

    ama palio gibi bazı araçların ilanlarına bakarsanız 100 ilandan 50 si 2008 -2007 gibidir. aylardır sitelerde duran palio lar corsalar bile vardır.

    2. eli neden güçlü derseniz.

    palio corsa gibi araçlar piyasada afdersiniz kum gibi dolu. elini atsan palio ya cosaya çarpıyo. o kadar çok satan varki sizinki temiz bile olsa sıra sizinkine gelene kadar piyasa düşer.

    ama sirionun sıfır alan çok olmadığından bi sirion amak isteseniz istanbulda 15-20 tane ilan bulursunuz. satmanız daha kolay olur.

    yada şöyle örnek veriyim ben 200 bindeki otomatik reno sattım ( en kötü otomatiklerden biri renoda olmasına rağmen)

    120 bin civarında seat ibiza otomatik sattım km de 50 krş yakıyodu .

    ama sapa sağlam orginal 70 binde km de olan bir kazası bile olmayan paliomu 2 yıldır satamıyorum.

    anında fiyatları düşüyo satı satarken 400 ytl kar bile etmişdim palio corsa satarken ertesi gün bile satsan aynı paraya satamıyosun .


    Peki bu fiyatlara araba arayan her gün 1000 kişi varsa kaç tanesi corsa tercih eder, kaç tanesi sirion tercih eder? Ben siriona kötü bir araba o yüzden ikinci eli yok demiyorum, bu tarz araçlar nedense bu ülkede tutulmaz, 95 model corolla 14 binliraya satılabilirken, broadway gibi koltuğunu çıkarıp oraya tabure koy hemen hemen aynı konforu yaşayacağınız arabalar tutulurken bu tarz araçlar tutulmuyor, o yüzden alanda dezavantajları göze alarak alıyor ancak o alanlar da çok nadir ortaya çıkıyor, zira o tarz araçların ne kadar süre ilanlarda kaldığını hepimiz biliriz. Değer kaybına gelince corsa, polo gibi araçlar en az değer kaybeden araçlardır. 0 Km sirionu 2 yıl sonra satın bakalım ne kadar değer kaybedecek, bi de corsayı satın ne kadar değer kaybı olacak.


    corsanın değer kaybı fazla olacaktır.. bende corsaya kötü araç demiyorum .
    ama değer kaybı corsada fazladır. bende size ozaman şöyle soru sorıyım sizce piyasada fazla olan ürününmü değeri fazla olur yoksa az olan ürünmü değerli olur.

    corsa heryerde kazalısı kazasızı şirket aracı aile aracı okadar çeşiti varki . ve bazı galeriler fiyatları satabilmek için düşürdüğünden araçların fiyatı iniyo.

    misal 16 bine alamadığımız corsayı 9 ay sonra sadece rot kolu değişek bi corsa yı 13 bine alabiliyoruz.

    nedeni şu . seni arıyolar nekadar diyolar diyosunki 16 bine veririm . adam açıyo bakıyo 1000 tane corsa var bu pahalı diğerlerine bakıyım .

    ama sirion piyasada az. bi pazara gittiğinizde 20 tane corsa vardır. 1 tane sirion vardır. yani bi kişi corsa alsa diğer 19 satıcı üzülür corsasını satamaz.

    elbette corsa iyi bir araçtır. iyi bi araçsa 2. eli kuvvetlidir demek düz mantık olur. piyasada çok fazla olduğundan satan kişiler istediği fiyata satmakda zorlanır. yalnışmıyım lütfen böyledir bu az çok sizde anlıyosunuz benim gibi bu işden onu görüyorum ben . bu düşünceme katılırsanız sevinirim üstadım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asabi_troll


    quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35


    quote:

    Orijinalden alıntı: asabi_troll

    2. elinin zayıf olduğuna üzülerek katılamayacağım . çünkü bi aracı kendinizin beğenmemesi kimse bunu almaz ya demek gibidir.

    ancak herhangi bir araç sitesine baktığınızda siriondaki 100 ilandan 10 tanesi 2008 e aittir diğerleri 2009 hatta çoğu aralık ayı ilanıdır.

    ama palio gibi bazı araçların ilanlarına bakarsanız 100 ilandan 50 si 2008 -2007 gibidir. aylardır sitelerde duran palio lar corsalar bile vardır.

    2. eli neden güçlü derseniz.

    palio corsa gibi araçlar piyasada afdersiniz kum gibi dolu. elini atsan palio ya cosaya çarpıyo. o kadar çok satan varki sizinki temiz bile olsa sıra sizinkine gelene kadar piyasa düşer.

    ama sirionun sıfır alan çok olmadığından bi sirion amak isteseniz istanbulda 15-20 tane ilan bulursunuz. satmanız daha kolay olur.

    yada şöyle örnek veriyim ben 200 bindeki otomatik reno sattım ( en kötü otomatiklerden biri renoda olmasına rağmen)

    120 bin civarında seat ibiza otomatik sattım km de 50 krş yakıyodu .

    ama sapa sağlam orginal 70 binde km de olan bir kazası bile olmayan paliomu 2 yıldır satamıyorum.

    anında fiyatları düşüyo satı satarken 400 ytl kar bile etmişdim palio corsa satarken ertesi gün bile satsan aynı paraya satamıyosun .


    Peki bu fiyatlara araba arayan her gün 1000 kişi varsa kaç tanesi corsa tercih eder, kaç tanesi sirion tercih eder? Ben siriona kötü bir araba o yüzden ikinci eli yok demiyorum, bu tarz araçlar nedense bu ülkede tutulmaz, 95 model corolla 14 binliraya satılabilirken, broadway gibi koltuğunu çıkarıp oraya tabure koy hemen hemen aynı konforu yaşayacağınız arabalar tutulurken bu tarz araçlar tutulmuyor, o yüzden alanda dezavantajları göze alarak alıyor ancak o alanlar da çok nadir ortaya çıkıyor, zira o tarz araçların ne kadar süre ilanlarda kaldığını hepimiz biliriz. Değer kaybına gelince corsa, polo gibi araçlar en az değer kaybeden araçlardır. 0 Km sirionu 2 yıl sonra satın bakalım ne kadar değer kaybedecek, bi de corsayı satın ne kadar değer kaybı olacak.


    corsanın değer kaybı fazla olacaktır.. bende corsaya kötü araç demiyorum .
    ama değer kaybı corsada fazladır. bende size ozaman şöyle soru sorıyım sizce piyasada fazla olan ürününmü değeri fazla olur yoksa az olan ürünmü değerli olur.

    corsa heryerde kazalısı kazasızı şirket aracı aile aracı okadar çeşiti varki . ve bazı galeriler fiyatları satabilmek için düşürdüğünden araçların fiyatı iniyo.

    misal 16 bine alamadığımız corsayı 9 ay sonra sadece rot kolu değişek bi corsa yı 13 bine alabiliyoruz.

    nedeni şu . seni arıyolar nekadar diyolar diyosunki 16 bine veririm . adam açıyo bakıyo 1000 tane corsa var bu pahalı diğerlerine bakıyım .

    ama sirion piyasada az. bi pazara gittiğinizde 20 tane corsa vardır. 1 tane sirion vardır. yani bi kişi corsa alsa diğer 19 satıcı üzülür corsasını satamaz.

    elbette corsa iyi bir araçtır. iyi bi araçsa 2. eli kuvvetlidir demek düz mantık olur. piyasada çok fazla olduğundan satan kişiler istediği fiyata satmakda zorlanır. yalnışmıyım lütfen böyledir bu az çok sizde anlıyosunuz benim gibi bu işden onu görüyorum ben . bu düşünceme katılırsanız sevinirim üstadım


    Üstad birşeye talep çok olursa fiyatı yüksek olur. 2002 corsa 1.2 14ten aşağı yokken 2002 palio 1.2 11 civarı mesela. Bu tamamen araç kalitesi, güvenliği, dayanıklılığı, standart donanımı vs. ile alakalı. Corsalar, pololar satılmasa 2002 poloya 14-15 isteyebilirler mi? Bi yerde bu kadar satıcının aracı elinde kalsa piyasa düşmesi gerekmez mi? Ama bakıyorsunuz, polo corsa gibi araçların piyasası yüksekken, sirion gibi araçların piyasası daha düşük. He büyükşehirde yaşayan işi bilen bir adam 1.2 75 hp lik corsa alacağıma der, 1.3 102 hp lik sirion alırım, daha ucuza alırım, donanımı aynı olur, toyota kalitesi olur der alır ama bu ayrıntıları kaç kişi bilir? Polo corsa satılıyor demek ki piyasası yüksek, satılmasa düşerdi. He her corsa hemen satılacak diye bişey yok ama temizse mutlaka onada sıra gelir ve piyasasında satılır. Ama müşteri bulunamayan 13-14binlik sirion 8-9a galericiye ikram edilir. Malesef buülkenin tuhaf piyasası böyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    quote:

    Orijinalden alıntı: asabi_troll


    quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35


    quote:

    Orijinalden alıntı: asabi_troll

    2. elinin zayıf olduğuna üzülerek katılamayacağım . çünkü bi aracı kendinizin beğenmemesi kimse bunu almaz ya demek gibidir.

    ancak herhangi bir araç sitesine baktığınızda siriondaki 100 ilandan 10 tanesi 2008 e aittir diğerleri 2009 hatta çoğu aralık ayı ilanıdır.

    ama palio gibi bazı araçların ilanlarına bakarsanız 100 ilandan 50 si 2008 -2007 gibidir. aylardır sitelerde duran palio lar corsalar bile vardır.

    2. eli neden güçlü derseniz.

    palio corsa gibi araçlar piyasada afdersiniz kum gibi dolu. elini atsan palio ya cosaya çarpıyo. o kadar çok satan varki sizinki temiz bile olsa sıra sizinkine gelene kadar piyasa düşer.

    ama sirionun sıfır alan çok olmadığından bi sirion amak isteseniz istanbulda 15-20 tane ilan bulursunuz. satmanız daha kolay olur.

    yada şöyle örnek veriyim ben 200 bindeki otomatik reno sattım ( en kötü otomatiklerden biri renoda olmasına rağmen)

    120 bin civarında seat ibiza otomatik sattım km de 50 krş yakıyodu .

    ama sapa sağlam orginal 70 binde km de olan bir kazası bile olmayan paliomu 2 yıldır satamıyorum.

    anında fiyatları düşüyo satı satarken 400 ytl kar bile etmişdim palio corsa satarken ertesi gün bile satsan aynı paraya satamıyosun .


    Peki bu fiyatlara araba arayan her gün 1000 kişi varsa kaç tanesi corsa tercih eder, kaç tanesi sirion tercih eder? Ben siriona kötü bir araba o yüzden ikinci eli yok demiyorum, bu tarz araçlar nedense bu ülkede tutulmaz, 95 model corolla 14 binliraya satılabilirken, broadway gibi koltuğunu çıkarıp oraya tabure koy hemen hemen aynı konforu yaşayacağınız arabalar tutulurken bu tarz araçlar tutulmuyor, o yüzden alanda dezavantajları göze alarak alıyor ancak o alanlar da çok nadir ortaya çıkıyor, zira o tarz araçların ne kadar süre ilanlarda kaldığını hepimiz biliriz. Değer kaybına gelince corsa, polo gibi araçlar en az değer kaybeden araçlardır. 0 Km sirionu 2 yıl sonra satın bakalım ne kadar değer kaybedecek, bi de corsayı satın ne kadar değer kaybı olacak.


    corsanın değer kaybı fazla olacaktır.. bende corsaya kötü araç demiyorum .
    ama değer kaybı corsada fazladır. bende size ozaman şöyle soru sorıyım sizce piyasada fazla olan ürününmü değeri fazla olur yoksa az olan ürünmü değerli olur.

    corsa heryerde kazalısı kazasızı şirket aracı aile aracı okadar çeşiti varki . ve bazı galeriler fiyatları satabilmek için düşürdüğünden araçların fiyatı iniyo.

    misal 16 bine alamadığımız corsayı 9 ay sonra sadece rot kolu değişek bi corsa yı 13 bine alabiliyoruz.

    nedeni şu . seni arıyolar nekadar diyolar diyosunki 16 bine veririm . adam açıyo bakıyo 1000 tane corsa var bu pahalı diğerlerine bakıyım .

    ama sirion piyasada az. bi pazara gittiğinizde 20 tane corsa vardır. 1 tane sirion vardır. yani bi kişi corsa alsa diğer 19 satıcı üzülür corsasını satamaz.

    elbette corsa iyi bir araçtır. iyi bi araçsa 2. eli kuvvetlidir demek düz mantık olur. piyasada çok fazla olduğundan satan kişiler istediği fiyata satmakda zorlanır. yalnışmıyım lütfen böyledir bu az çok sizde anlıyosunuz benim gibi bu işden onu görüyorum ben . bu düşünceme katılırsanız sevinirim üstadım


    Üstad birşeye talep çok olursa fiyatı yüksek olur. 2002 corsa 1.2 14ten aşağı yokken 2002 palio 1.2 11 civarı mesela. Bu tamamen araç kalitesi, güvenliği, dayanıklılığı, standart donanımı vs. ile alakalı. Corsalar, pololar satılmasa 2002 poloya 14-15 isteyebilirler mi? Bi yerde bu kadar satıcının aracı elinde kalsa piyasa düşmesi gerekmez mi? Ama bakıyorsunuz, polo corsa gibi araçların piyasası yüksekken, sirion gibi araçların piyasası daha düşük. He büyükşehirde yaşayan işi bilen bir adam 1.2 75 hp lik corsa alacağıma der, 1.3 102 hp lik sirion alırım, daha ucuza alırım, donanımı aynı olur, toyota kalitesi olur der alır ama bu ayrıntıları kaç kişi bilir? Polo corsa satılıyor demek ki piyasası yüksek, satılmasa düşerdi. He her corsa hemen satılacak diye bişey yok ama temizse mutlaka onada sıra gelir ve piyasasında satılır. Ama müşteri bulunamayan 13-14binlik sirion 8-9a galericiye ikram edilir. Malesef buülkenin tuhaf piyasası böyle.

    Alıntıları Göster
    en samimi arkadaşıma ağustos ayında sirion aldık.
    araç 140 binde 2003 model otomatik vites (araç hakkındaki yorumlarımı markalar başlığında daihatsu bölümüne yapmıştım ilgilenenler bakabilir)
    ancak şunu söyleyebilirim ki eğer motor ve performans önemliyse ne corsa ne palio bu arabanın değil yanına 5 km ötesine bile yaklaşamaz sürüşü çok tatlı bir araba aşırı seri ,
    palio hiç kullanmadığım bir araba bir çok kez içerisinde seyahat ettimve kasa özelikleri itibari ile kesinlikle palioya corsayı tercih ederim ancak motoru ve performansı hakkında bir şey söyleyemeyeceğim çünkü test etme imkanım olmadı.
    gelelim corsaya corsanın hiç bir modeli motor performans özelikleri itibari ile sınıfının öncü değerlerine sahip değildir her anlamda sınıfının ortalarında yer alan bir araçtır (0-100, yakıt tüketimi, hp değeri,tork değeri gibi) ancak bence kasa özellikleri itibari ile gerçekten çok başarılı bir araç ve söylediğiniz model yıllında kendi sınıfındaki araçlar içerisinde kasa tokluğu yol tutuş içerisine aldığı ses malzeme kalitesi vesaire gibi özeliklerde sınfının en iyi araçlarından birisidir.
    işin özeti benim için performans önemlidir ben motor performansa önem veririm diyorsanız hiç durmayın sirion alın (bulunduğunuz şehirde daihatsu servisinin bulunup bulunmadığınıda lütfen araştırın yoksa başınız ağrıyabilir)
    ancak benim için performans değil kasa özelikleri önemlidir daha geniş daha az sesli daha konforlu bir araç önemlidir diyorsanız corsa alın.




  • Öncelikle katlanıp yazarak değerli görüş ve tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkürler arkadaşlar.
    Sirion 1.nesil tip olarak çok hoş, özellikle mavi ve kırmızı renkleri. Motor olarak da anladığım kadarıyla başarılı bir motoru var. Zaten 1,3 motordan 102 beygir çıkarıyor olması da bence öne çıkan bir özellik. İkinci el konusunda iki taraf da haklı ama bence Sirion otomatik vites ise elde kalacak ve 9 liraya gidecek bir araç değil, çünkü uzun zamandır sahibinden.com'da takip ediyorum fazla yeni ilan gelmiyor ve gelen ilanlar da aracın birşeyi yoksa ve fiyatı abartılmadıysa satılıyor kısa sürede. Meraklıları çok ama araç az sayıda çünkü.
    Kısacası ben kendime alıyor olsam bu seçenekler içinde düşünmeden Sirion alırdım.

    Ama şu var; benim arabam zaten var, alacağımız arabayı acemi olan eşim kullanacak. İstanbul'da olsam da yetkili servisle akraba olmak istemiyorum. Parçaları da piyasada yokmuş Sirion'un.

    Arabayı kullanacak kişi "hem bayan hem acemi hem de istanbul'da şehiriçi kullanacak, bir de arabada çoğunlukla bebek olacak" diye altını çiziyorum. Bu yüzden bence performanstan önce parçalarının ucuz ve kolay bulunur olması, güvenlik-yol tutuşu ve dayanıklı olması daha önemli. Bu araba seri kullanılmayacak, hız yapılmayacak yani...

    Sirion'u belkide bundan sonraki araba olarak ileride düşünebiliriz diyerek eliyorum.

    Geriye Palio ve Corsa kalıyor. İkisinin de üstün olduğu yanları var anladığım kadarıyla.
    Bu iki seçenekten birine karar vericez ya da hangisi çıkarsa bahtımıza onu alıcaz o zaman :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murat206rc -- 28 Aralık 2009; 23:01:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat206rc

    Öncelikle katlanıp yazarak değerli görüş ve tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkürler arkadaşlar.
    Sirion 1.nesil tip olarak çok hoş, özellikle mavi ve kırmızı renkleri. Motor olarak da anladığım kadarıyla başarılı bir motoru var. Zaten 1,3 motordan 102 beygir çıkarıyor olması da bence öne çıkan bir özellik. İkinci el konusunda iki taraf da haklı ama bence Sirion otomatik vites ise elde kalacak ve 9 liraya gidecek bir araç değil, çünkü uzun zamandır sahibinden.com'da takip ediyorum fazla yeni ilan gelmiyor ve gelen ilanlar da aracın birşeyi yoksa ve fiyatı abartılmadıysa satılıyor kısa sürede. Meraklıları çok ama araç az sayıda çünkü.
    Kısacası ben kendime alıyor olsam bu seçenekler içinde düşünmeden Sirion alırdım.

    Ama şu var; benim arabam zaten var, alacağımız arabayı acemi olan eşim kullanacak.
    Arabayı kullanacak kişi "hem bayan hem acemi hem de istanbul'da şehiriçi kullanacak, bir de arabada çoğunlukla bebek olacak" diye altını çiziyorum. Bu yüzden bence performanstan önce parçalarının ucuz ve kolay bulunur olması, güvenlik-yol tutuşu ve dayanıklı olması daha önemli. İstanbul'da da olsam yetkili servisle akraba olmak istemiyorum. Bu araba seri kullanılmayacak, hız yapılmayacak yani...

    Sirion'u belkide bundan sonraki araba olarak ileride düşünebiliriz diyerek eliyorum.

    Geriye Palio ve Corsa kalıyor. İkisinin de üstün olduğu yanları var anladığım kadarıyla.
    Bu iki seçenekten birine karar vericez ya da hangisi çıkarsa bahtımıza onu alıcaz o zaman :)



    nedemek arkadaşım bizim için keyiftir. genelde marka muhabbeti olduğunda insanlar kendini kaybedip kırıcı olurlar. burdan seviyeli tartıştığımız için navy_35 arkadaşımada teşekkür ederim.

    evet sirionu acemi kullancak diye elediysen. bende senin için palio yu eliycem izninle. çünkü eğer içine hem acemi sürücü kullancak ve bebek giricekse nasa bile palio ya otomatik vites üretse almamanı isterim.

    dediğim gibi şuanki aracım işe gittiğimden az yakıtı olduğundan palio dizel. elbette sürmesi keyfili heryerde park bulursun . ama yol tutuşu iyi deildir. yağışlı havalarda fren mesafesini ayarlıyamazsan zaten kayıyo .

    ozaman corsa alabilirsin.palio yu bence dediğim gibi içinde bebek varsa aracın çıkar kafandan . dediğim gibi isterse otomatk vitesi altından yapılmış olsun ben almam acemi kullancaksa.




    eğer bekleme yada para biriktirme imkanınız olursa. bu işi ertelerseniz. hani olusa yani . üzerine biraz ekleme yapıp mitsubishi colt almanızı öneririm .

    http://www.sahibinden.com/burak_auto_2005_mitsubishi_colt_1_3_invite-20WQQaXQQ19538674WQQpXQQdisplayitem

    http://www.sahibinden.com/fiyati_dustu_takasli_masrafsiz_temiz_colt-56WQQaXQQ18320079WQQpXQQdisplayitem

    resimler temsili olarak koydum .

    otomatik vitesli olmasına rağmen az yakan ender araçlardan biridir. ve otomatiği sorunsuzdur. bende alıcakdım ama bagajı benim için çok ufak . geldi test sürüşü yaptım . inanın tadını aldıkdan sonra eşinizden çok siz sürmeye başlıcaksınız.

    bir depoyla 1000 km yapıyodu sanırım şehir dışı yolda hatta üstüne çıkıyodu . işin içine çocuk girince bu aracı bence düşünün derim.

    bu aracın sürüş keyfi otomatiğinin iyiliği ve yakıt ekonomisi konusunda sanırım navvy dostum bana katılcakdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Öncelikle sirionu elemenizi öneririm, bu tarz araçlar başarılı veya önemli bir markanın yan ürünü de olsalar, yedek parça sıkıntısı, ikinci el, servis gibi sorunlar yüzünden pek tutulmaz, araçtan memnun da olsanız, bakımını, satacağınız zamanı düşünmelisiniz. Zira 13e alacağınız bir sirionu sırf müşteri bulamamaktan uyanık bir galericiye 8-9a vermek zorunda kalırsınız edeceğiniz zararı siz düşünün. Ya da büyükşehirde değilseniz aracın yetkili servisini bulmak, özel servisin de sayılı olması, yedek parçalarının pahalı ve zor bulunur olması hususları sıkıntıya düşürebilir. Bunun yanında sirionun sadece motor olarak başarılı olduğunu söyleyebilirim. Yalnız o motor ne toyotada ne daihatsuda tekrar kullanılmadı. 1298 cc 87 hp lik motorlar kullanıldı daha sonraki sirionlarda. Bu da ayrı bir handikap. Bence bir motor yıllarca üretilip tutulduysa o motoru kullanan modeli tercih etmek her zaman mantıklıdır. Bu yüzden hala golf 1.6 8v motor kullanıyor ve 0 km 1.6 8v golf alan binlerce insan var bu ülkede.

    Herneyse palioya gelirsek, cvt şanzıman subaru üretimi bir şanzımandır ve kaliteli olduğu söylenir. Hatta çelik bir kayış kullanmışlar ve oldukça dayanıklı olduğunu okumuştum. Yalnız performans olarak pek memnun edici değildir ayrıca yakıt tüketimi oldukça yüksektir. Bir de arıza durumunda ayvayı yediğinizin resmidir çünkü bu tür şanzımanların tamiri çok zordur, yenisi de zaten çok pahalıdır. Ayrıca fiatın bu şanzımanı bırakıp yarı otomatiğe döndüğünü de belirtmek gerek. Bunun yanında cvt şanzımanlı paliolar biraz pahalı manuelinden 2 bin lira kadar. 14e sanırım bulunabilir. Palio genel olarak ülkemiz yol şartlarına uygun, kolay kullanımlı, malzeme kalitesi düşük bir araç. Ancak süspansiyon konforu şaşırılacak seviyede konforlu ancak yol tutuş çok zayıf tabii. 1.2 80 hp lik model cvt şanzımanla gayet konforlu ancak dediğim gibi yakıt yüksek. Lpg ile çözülebilir.

    Corsa ise 15 aydır kullandığım kullanmaktan çok keyif aldığım bir araç. Easytronic almanızı tavsiye ederim, çünkü performans olarak bence tam otomatikten daha iyi hızlanma hissi veriyor ve yakıtını söylemeye gerek yok sanırım manuel versiyonundan daha az yakıyor. Bunun yanında corsa c ler genel olarak yeterli iç hacim, sürüş konforu ve özellikle çok iyi yol tutuş sağlayan araçlar. Bana göre çoğu muadilinden daha iyi işçiliğe ve malzeme kalitesine, özellikle üretim kalitesine sahip. Zaten 2001 den 2006ya kadar üretildi ve yüksek satış rakamlarına ulaştı. Bunun yanında easytronic şanzıman manuel şanzıman üzerine entegre edilen bir sistem olduğu için herhangi bir arıza durumunda çözümü basit ve bir tam otomatik veya cvt şanzımanın arıza durumunda çıkaracağı masrafa kıyasla daha ucuz. Ya beyin arıza yapıyor (onun da tamiri mevcut), ya da vites değiştirici arıza yapabiliyor (pek rastlanan durum değil).

    Yalnız 13-14bin liraya sanırım easytronic şanzımanlı corsa temiz bulamazsınız. 14e zorlarsanız 2002 model alabilirsiniz. Ancak 100bine yaklaşmış hatta geçmiş, veya boyalı değişenli bir araç tabii ki denk gelir 14 civarına.

    Tam otomatik 1.4 corsalar var yine 2001 model bunlar da 14e filan bulunabiliyor. Ancak ben dediğim gibi 1.2 easytronic tavsiye ederim. Yakıt olarak çok ekonomik, 75 hp lik 1.2 16v motor gayet yeterli ve gerektiğinde easytronic şanzımanda seri ve triger zinciri bulunduğundan triger kayışı değiştirme derdi olmayan bir motor. Vergi avantajı da mevcut. Ben en son 6 aylık 77,5 tl vergi ödedim. 15 ayda sadece 70küsüre yağ ve yağ filtresi değiştirdim, başka da ne masrafı ne arızası oldu. Araç 70binde.

    Sonuç olarak corsayı tavsiye ederim o fiyata bulunabilirse.



    Cevrenizde 8-9 bin liraya galeriye sirion vermek zorunda kalan tanıdıgınız varsa ben 10 bin hemen verebilirim.Çok zarar etmesin arkadaş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ar ge

    quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Öncelikle sirionu elemenizi öneririm, bu tarz araçlar başarılı veya önemli bir markanın yan ürünü de olsalar, yedek parça sıkıntısı, ikinci el, servis gibi sorunlar yüzünden pek tutulmaz, araçtan memnun da olsanız, bakımını, satacağınız zamanı düşünmelisiniz. Zira 13e alacağınız bir sirionu sırf müşteri bulamamaktan uyanık bir galericiye 8-9a vermek zorunda kalırsınız edeceğiniz zararı siz düşünün. Ya da büyükşehirde değilseniz aracın yetkili servisini bulmak, özel servisin de sayılı olması, yedek parçalarının pahalı ve zor bulunur olması hususları sıkıntıya düşürebilir. Bunun yanında sirionun sadece motor olarak başarılı olduğunu söyleyebilirim. Yalnız o motor ne toyotada ne daihatsuda tekrar kullanılmadı. 1298 cc 87 hp lik motorlar kullanıldı daha sonraki sirionlarda. Bu da ayrı bir handikap. Bence bir motor yıllarca üretilip tutulduysa o motoru kullanan modeli tercih etmek her zaman mantıklıdır. Bu yüzden hala golf 1.6 8v motor kullanıyor ve 0 km 1.6 8v golf alan binlerce insan var bu ülkede.

    Herneyse palioya gelirsek, cvt şanzıman subaru üretimi bir şanzımandır ve kaliteli olduğu söylenir. Hatta çelik bir kayış kullanmışlar ve oldukça dayanıklı olduğunu okumuştum. Yalnız performans olarak pek memnun edici değildir ayrıca yakıt tüketimi oldukça yüksektir. Bir de arıza durumunda ayvayı yediğinizin resmidir çünkü bu tür şanzımanların tamiri çok zordur, yenisi de zaten çok pahalıdır. Ayrıca fiatın bu şanzımanı bırakıp yarı otomatiğe döndüğünü de belirtmek gerek. Bunun yanında cvt şanzımanlı paliolar biraz pahalı manuelinden 2 bin lira kadar. 14e sanırım bulunabilir. Palio genel olarak ülkemiz yol şartlarına uygun, kolay kullanımlı, malzeme kalitesi düşük bir araç. Ancak süspansiyon konforu şaşırılacak seviyede konforlu ancak yol tutuş çok zayıf tabii. 1.2 80 hp lik model cvt şanzımanla gayet konforlu ancak dediğim gibi yakıt yüksek. Lpg ile çözülebilir.

    Corsa ise 15 aydır kullandığım kullanmaktan çok keyif aldığım bir araç. Easytronic almanızı tavsiye ederim, çünkü performans olarak bence tam otomatikten daha iyi hızlanma hissi veriyor ve yakıtını söylemeye gerek yok sanırım manuel versiyonundan daha az yakıyor. Bunun yanında corsa c ler genel olarak yeterli iç hacim, sürüş konforu ve özellikle çok iyi yol tutuş sağlayan araçlar. Bana göre çoğu muadilinden daha iyi işçiliğe ve malzeme kalitesine, özellikle üretim kalitesine sahip. Zaten 2001 den 2006ya kadar üretildi ve yüksek satış rakamlarına ulaştı. Bunun yanında easytronic şanzıman manuel şanzıman üzerine entegre edilen bir sistem olduğu için herhangi bir arıza durumunda çözümü basit ve bir tam otomatik veya cvt şanzımanın arıza durumunda çıkaracağı masrafa kıyasla daha ucuz. Ya beyin arıza yapıyor (onun da tamiri mevcut), ya da vites değiştirici arıza yapabiliyor (pek rastlanan durum değil).

    Yalnız 13-14bin liraya sanırım easytronic şanzımanlı corsa temiz bulamazsınız. 14e zorlarsanız 2002 model alabilirsiniz. Ancak 100bine yaklaşmış hatta geçmiş, veya boyalı değişenli bir araç tabii ki denk gelir 14 civarına.

    Tam otomatik 1.4 corsalar var yine 2001 model bunlar da 14e filan bulunabiliyor. Ancak ben dediğim gibi 1.2 easytronic tavsiye ederim. Yakıt olarak çok ekonomik, 75 hp lik 1.2 16v motor gayet yeterli ve gerektiğinde easytronic şanzımanda seri ve triger zinciri bulunduğundan triger kayışı değiştirme derdi olmayan bir motor. Vergi avantajı da mevcut. Ben en son 6 aylık 77,5 tl vergi ödedim. 15 ayda sadece 70küsüre yağ ve yağ filtresi değiştirdim, başka da ne masrafı ne arızası oldu. Araç 70binde.

    Sonuç olarak corsayı tavsiye ederim o fiyata bulunabilirse.



    Cevrenizde 8-9 bin liraya galeriye sirion vermek zorunda kalan tanıdıgınız varsa ben 10 bin hemen verebilirim.Çok zarar etmesin arkadaş.

    Alıntıları Göster
    Dünyanın bin türlü hali var, acil satmak istediğinizde corsayı bin lira düşürüp satarsınız, galeriye de 2 bin lira düşüğüne satarsınız, ancak siriona hemen müşteri bulamazsınız, mezarcı galericiler de bilirler durumunuzu ve çok zor durumdaysanız mecbur kalır verirsiniz 9a. Sizin gibi 10 verecekler çok vardır ama o anlarda yoktur... Anlatabildim mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi n a v y_35 -- 28 Aralık 2009; 23:34:27 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    Dünyanın bin türlü hali var, acil satmak istediğinizde corsayı bin lira düşürüp satarsınız, galeriye de 2 bin lira düşüğüne satarsınız, ancak siriona hemen müşteri bulamazsınız, mezarcı galericiler de bilirler durumunuzu ve çok zor durumdaysanız mecbur kalır verirsiniz 9a. Sizin gibi 10 verecekler çok vardır ama o anlarda yoktur... Anlatabildim mi?

    Alıntıları Göster
    murat arkadaşım şimdi durumun iyice netleşti.
    ben yerinde olsam daha fazla düşünmem temiz bir corsa ararım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asabi_troll


    quote:

    Orijinalden alıntı: murat206rc

    Öncelikle katlanıp yazarak değerli görüş ve tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkürler arkadaşlar.
    Sirion 1.nesil tip olarak çok hoş, özellikle mavi ve kırmızı renkleri. Motor olarak da anladığım kadarıyla başarılı bir motoru var. Zaten 1,3 motordan 102 beygir çıkarıyor olması da bence öne çıkan bir özellik. İkinci el konusunda iki taraf da haklı ama bence Sirion otomatik vites ise elde kalacak ve 9 liraya gidecek bir araç değil, çünkü uzun zamandır sahibinden.com'da takip ediyorum fazla yeni ilan gelmiyor ve gelen ilanlar da aracın birşeyi yoksa ve fiyatı abartılmadıysa satılıyor kısa sürede. Meraklıları çok ama araç az sayıda çünkü.
    Kısacası ben kendime alıyor olsam bu seçenekler içinde düşünmeden Sirion alırdım.

    Ama şu var; benim arabam zaten var, alacağımız arabayı acemi olan eşim kullanacak.
    Arabayı kullanacak kişi "hem bayan hem acemi hem de istanbul'da şehiriçi kullanacak, bir de arabada çoğunlukla bebek olacak" diye altını çiziyorum. Bu yüzden bence performanstan önce parçalarının ucuz ve kolay bulunur olması, güvenlik-yol tutuşu ve dayanıklı olması daha önemli. İstanbul'da da olsam yetkili servisle akraba olmak istemiyorum. Bu araba seri kullanılmayacak, hız yapılmayacak yani...

    Sirion'u belkide bundan sonraki araba olarak ileride düşünebiliriz diyerek eliyorum.

    Geriye Palio ve Corsa kalıyor. İkisinin de üstün olduğu yanları var anladığım kadarıyla.
    Bu iki seçenekten birine karar vericez ya da hangisi çıkarsa bahtımıza onu alıcaz o zaman :)



    nedemek arkadaşım bizim için keyiftir. genelde marka muhabbeti olduğunda insanlar kendini kaybedip kırıcı olurlar. burdan seviyeli tartıştığımız için navy_35 arkadaşımada teşekkür ederim.

    evet sirionu acemi kullancak diye elediysen. bende senin için palio yu eliycem izninle. çünkü eğer içine hem acemi sürücü kullancak ve bebek giricekse nasa bile palio ya otomatik vites üretse almamanı isterim.

    dediğim gibi şuanki aracım işe gittiğimden az yakıtı olduğundan palio dizel. elbette sürmesi keyfili heryerde park bulursun . ama yol tutuşu iyi deildir. yağışlı havalarda fren mesafesini ayarlıyamazsan zaten kayıyo .

    ozaman corsa alabilirsin.palio yu bence dediğim gibi içinde bebek varsa aracın çıkar kafandan . dediğim gibi isterse otomatk vitesi altından yapılmış olsun ben almam acemi kullancaksa.




    eğer bekleme yada para biriktirme imkanınız olursa. bu işi ertelerseniz. hani olusa yani . üzerine biraz ekleme yapıp mitsubishi colt almanızı öneririm .

    http://www.sahibinden.com/burak_auto_2005_mitsubishi_colt_1_3_invite-20WQQaXQQ19538674WQQpXQQdisplayitem

    http://www.sahibinden.com/fiyati_dustu_takasli_masrafsiz_temiz_colt-56WQQaXQQ18320079WQQpXQQdisplayitem

    resimler temsili olarak koydum .

    otomatik vitesli olmasına rağmen az yakan ender araçlardan biridir. ve otomatiği sorunsuzdur. bende alıcakdım ama bagajı benim için çok ufak . geldi test sürüşü yaptım . inanın tadını aldıkdan sonra eşinizden çok siz sürmeye başlıcaksınız.

    bir depoyla 1000 km yapıyodu sanırım şehir dışı yolda hatta üstüne çıkıyodu . işin içine çocuk girince bu aracı bence düşünün derim.

    bu aracın sürüş keyfi otomatiğinin iyiliği ve yakıt ekonomisi konusunda sanırım navvy dostum bana katılcakdır.










  • quote:

    Orijinalden alıntı: n a v y_35

    quote:

    Orijinalden alıntı: asabi_troll


    quote:

    Orijinalden alıntı: murat206rc

    Öncelikle katlanıp yazarak değerli görüş ve tecrübelerinizi paylaştığınız için teşekkürler arkadaşlar.
    Sirion 1.nesil tip olarak çok hoş, özellikle mavi ve kırmızı renkleri. Motor olarak da anladığım kadarıyla başarılı bir motoru var. Zaten 1,3 motordan 102 beygir çıkarıyor olması da bence öne çıkan bir özellik. İkinci el konusunda iki taraf da haklı ama bence Sirion otomatik vites ise elde kalacak ve 9 liraya gidecek bir araç değil, çünkü uzun zamandır sahibinden.com'da takip ediyorum fazla yeni ilan gelmiyor ve gelen ilanlar da aracın birşeyi yoksa ve fiyatı abartılmadıysa satılıyor kısa sürede. Meraklıları çok ama araç az sayıda çünkü.
    Kısacası ben kendime alıyor olsam bu seçenekler içinde düşünmeden Sirion alırdım.

    Ama şu var; benim arabam zaten var, alacağımız arabayı acemi olan eşim kullanacak.
    Arabayı kullanacak kişi "hem bayan hem acemi hem de istanbul'da şehiriçi kullanacak, bir de arabada çoğunlukla bebek olacak" diye altını çiziyorum. Bu yüzden bence performanstan önce parçalarının ucuz ve kolay bulunur olması, güvenlik-yol tutuşu ve dayanıklı olması daha önemli. İstanbul'da da olsam yetkili servisle akraba olmak istemiyorum. Bu araba seri kullanılmayacak, hız yapılmayacak yani...

    Sirion'u belkide bundan sonraki araba olarak ileride düşünebiliriz diyerek eliyorum.

    Geriye Palio ve Corsa kalıyor. İkisinin de üstün olduğu yanları var anladığım kadarıyla.
    Bu iki seçenekten birine karar vericez ya da hangisi çıkarsa bahtımıza onu alıcaz o zaman :)



    nedemek arkadaşım bizim için keyiftir. genelde marka muhabbeti olduğunda insanlar kendini kaybedip kırıcı olurlar. burdan seviyeli tartıştığımız için navy_35 arkadaşımada teşekkür ederim.

    evet sirionu acemi kullancak diye elediysen. bende senin için palio yu eliycem izninle. çünkü eğer içine hem acemi sürücü kullancak ve bebek giricekse nasa bile palio ya otomatik vites üretse almamanı isterim.

    dediğim gibi şuanki aracım işe gittiğimden az yakıtı olduğundan palio dizel. elbette sürmesi keyfili heryerde park bulursun . ama yol tutuşu iyi deildir. yağışlı havalarda fren mesafesini ayarlıyamazsan zaten kayıyo .

    ozaman corsa alabilirsin.palio yu bence dediğim gibi içinde bebek varsa aracın çıkar kafandan . dediğim gibi isterse otomatk vitesi altından yapılmış olsun ben almam acemi kullancaksa.




    eğer bekleme yada para biriktirme imkanınız olursa. bu işi ertelerseniz. hani olusa yani . üzerine biraz ekleme yapıp mitsubishi colt almanızı öneririm .

    http://www.sahibinden.com/burak_auto_2005_mitsubishi_colt_1_3_invite-20WQQaXQQ19538674WQQpXQQdisplayitem

    http://www.sahibinden.com/fiyati_dustu_takasli_masrafsiz_temiz_colt-56WQQaXQQ18320079WQQpXQQdisplayitem

    resimler temsili olarak koydum .

    otomatik vitesli olmasına rağmen az yakan ender araçlardan biridir. ve otomatiği sorunsuzdur. bende alıcakdım ama bagajı benim için çok ufak . geldi test sürüşü yaptım . inanın tadını aldıkdan sonra eşinizden çok siz sürmeye başlıcaksınız.

    bir depoyla 1000 km yapıyodu sanırım şehir dışı yolda hatta üstüne çıkıyodu . işin içine çocuk girince bu aracı bence düşünün derim.

    bu aracın sürüş keyfi otomatiğinin iyiliği ve yakıt ekonomisi konusunda sanırım navvy dostum bana katılcakdır.








    Alıntıları Göster
    Palio'yu yol tutuşu yüzünden elediniz sanırım???

    Seçeneklerde Getz de olsa idi ne derdiniz??? Getz'in otomatik vitesi ve yakıt tüketimi hakkında hiçbir fikrim yok açıkçası. Bildiğim kadarıyla yol tutuşu iyi değil ama yedek parça bakımından avantajlı. Bir de Getz'in üretimini bitirecekler diye duydum, güya i20'yi onun yerine yapmışlar. Bence i20 çok daha güzel bir araba ama tabiki bu bütçe ile alakasız :)

    Getz / Corsa?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat206rc

    Palio'yu yol tutuşu yüzünden elediniz sanırım???

    Seçeneklerde Getz de olsa idi ne derdiniz??? Getz'in otomatik vitesi ve yakıt tüketimi hakkında hiçbir fikrim yok açıkçası. Bildiğim kadarıyla yol tutuşu iyi değil ama yedek parça bakımından avantajlı. Bir de Getz'in üretimini bitirecekler diye duydum, güya i20'yi onun yerine yapmışlar. Bence i20 çok daha güzel bir araba ama tabiki bu bütçe ile alakasız :)

    Getz / Corsa?



    palio evet parçası ucuz. ama dediğim gibi yağışlı yüzeyde das etmesin demiştiniz bazen palionun kuru zeminde bile dans ettiği olur:)


    getz yol tutuş sınıfına göre iyidir.. güvenlikde iyidir. sanırım 5 üzerinden 4 yıldız almışdı euro ncap testlerinden .. bayanlar rahat kullanır.parçası ucuzdur.

    getzin normalini kullandım otomatiğini kullanmadım . otomatiğin nin kalkışdaki hızlanmadaki geçişleri hakkında yorum yapmam yalnış olur.

    manuel getze seve seve güzel arabdır derim . otomatiğini bilmiyorum . .. eski iş yerlerimdede bayanlar getz çok kullnıyodu adı bayan aracına çıktı biliyosnuz. ama hiç otomatiğini kullanan bayan görmedim . pek tercih edilmiyor sanırım . hyundai bayraktarda arkadaşım çalışıyodu pek giden bir model olduğunu söyleyemem .


    ama dediğim gibi murat bey . özellikle benzinin fiyatı aldı başını gidiyor. otomatik vites olayı ayrı bi dert. bi bozulur dünya para. he bide iyi ustaya düşmezseniz yandığınızın resmidir.

    benim size önerim şöyle dizel otomatik bir colt tur.

    http://www.sahibinden.com/2005_mitsubishi_colt_dizel_otomatik-56WQQaXQQ18701904WQQpXQQdisplayitem

    mitsubishi taş gibi araba üretir. evet parçası hyundaiye göre palio yoya göre biras pahalıdır. ama getze görede palioya görede parçaları bi hayli dayanıklıdır.

    siz parçası ucuz dersiniz zırt pırt arıza çıkarırı . parçası pahalıdır ama ıvırı zıvır dakka başı arızalanmaz


    dediğim gibi . ben paliomu satınca kendim bile colt alıcakdım . bagajı çok ufak. ama sizde iki araba varsa bagaj sorun olmaz. uzun yolda bi depoyla 1150 km yapıyomuş colt forumdan arkadşım söledi az önce. dediğim gibi karşıya geçiceğiniz zaman bile az yakıyo diye eşinizin arabasını alırsınız. 90 beygirdi sanırım bide hayli iyi.

    biraz uzun oldu ama coltu neden çok övdünüz derseniz. bir nedenide. dizel colt motoru mercedes üretimidir. mercedesin motorunu taşıyor. 500 bini devirir banamısın demez




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asabi_troll

    quote:

    Orijinalden alıntı: murat206rc

    Palio'yu yol tutuşu yüzünden elediniz sanırım???

    Seçeneklerde Getz de olsa idi ne derdiniz??? Getz'in otomatik vitesi ve yakıt tüketimi hakkında hiçbir fikrim yok açıkçası. Bildiğim kadarıyla yol tutuşu iyi değil ama yedek parça bakımından avantajlı. Bir de Getz'in üretimini bitirecekler diye duydum, güya i20'yi onun yerine yapmışlar. Bence i20 çok daha güzel bir araba ama tabiki bu bütçe ile alakasız :)

    Getz / Corsa?



    palio evet parçası ucuz. ama dediğim gibi yağışlı yüzeyde das etmesin demiştiniz bazen palionun kuru zeminde bile dans ettiği olur:)


    getz yol tutuş sınıfına göre iyidir.. güvenlikde iyidir. sanırım 5 üzerinden 4 yıldız almışdı euro ncap testlerinden .. bayanlar rahat kullanır.parçası ucuzdur.

    getzin normalini kullandım otomatiğini kullanmadım . otomatiğin nin kalkışdaki hızlanmadaki geçişleri hakkında yorum yapmam yalnış olur.

    manuel getze seve seve güzel arabdır derim . otomatiğini bilmiyorum . .. eski iş yerlerimdede bayanlar getz çok kullnıyodu adı bayan aracına çıktı biliyosnuz. ama hiç otomatiğini kullanan bayan görmedim . pek tercih edilmiyor sanırım . hyundai bayraktarda arkadaşım çalışıyodu pek giden bir model olduğunu söyleyemem .


    ama dediğim gibi murat bey . özellikle benzinin fiyatı aldı başını gidiyor. otomatik vites olayı ayrı bi dert. bi bozulur dünya para. he bide iyi ustaya düşmezseniz yandığınızın resmidir.

    benim size önerim şöyle dizel otomatik bir colt tur.

    http://www.sahibinden.com/2005_mitsubishi_colt_dizel_otomatik-56WQQaXQQ18701904WQQpXQQdisplayitem

    mitsubishi taş gibi araba üretir. evet parçası hyundaiye göre palio yoya göre biras pahalıdır. ama getze görede palioya görede parçaları bi hayli dayanıklıdır.

    siz parçası ucuz dersiniz zırt pırt arıza çıkarırı . parçası pahalıdır ama ıvırı zıvır dakka başı arızalanmaz


    dediğim gibi . ben paliomu satınca kendim bile colt alıcakdım . bagajı çok ufak. ama sizde iki araba varsa bagaj sorun olmaz. uzun yolda bi depoyla 1150 km yapıyomuş colt forumdan arkadşım söledi az önce. dediğim gibi karşıya geçiceğiniz zaman bile az yakıyo diye eşinizin arabasını alırsınız. 90 beygirdi sanırım bide hayli iyi.

    biraz uzun oldu ama coltu neden çok övdünüz derseniz. bir nedenide. dizel colt motoru mercedes üretimidir. mercedesin motorunu taşıyor. 500 bini devirir banamısın demez

    Alıntıları Göster
    Diğer iki arabayı kullanmadım palio kullanıcısıyım. Palionun yol tutuşu 175 taban lastiklerle pek iyi sayılmaz. Ancak 15 gün kadar önce aracıma 185 taban lastik aldım ve aracın yol tutuşu hissedilir derecede değişti. Daha önce ayağımı gazdan çekerek girdiğim virajlara artık hızımı kesmeden giriyorum. Yani yol tutuşu çokta sorun etmek doğru değil lastik değiştirerek önüne geçilebilir. Ayrıca bahsedilen fiyat aralığında en rahat satabileceğiniz araç yine paliodur.




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.