Şimdi Ara

Otomatik Viteste Devir !!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
11
Cevap
0
Favori
16.732
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • selamlar.. benim merak ettiğim otomatik vitesli arabalarda vites değişikliği 5-6 bin devirde falan gerçekleşiyor. acaba bunu 3 bine falan çekmek mümkün mü? böyle bir ayar yapılabilir mi ? teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik Viteste Devir Ayakkabı

    Otomatik vitesli araçlar, vites değişimlerini sizin yerinize otomatik olarak yaptığından rahat ve kolay bir sürüş deneyimi sunar. Ancak, otomatik vitesli araçları devirli kullanmak, araç performansını ve yakıt verimliliğini artırabilir.

    Otomatik vitesli bir arabayı devirli kullanmak için aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Otomatik Vites Devir Ayarı: Çoğu otomatik vitesli araç, manuel vites değiştirme seçeneği sunar. Vites kolunu "M" (manuel) konumuna getirin.
    • Araba Kaç Devirde Kullanılmalı: Motor devri genellikle dakikada devir (RPM) cinsinden ölçülür. Otomatik vitesli bir arabayı optimum performans ve yakıt verimliliği için 2.000 ile 3.000 RPM arasında kullanmalısın.
    • Arabayı Devirli Kullanmak: Hızlanmak için gaza basarken vitesleri manuel olarak değiştir. Örneğin, 0'dan 60 km/s hıza çıkmak için önce 1. vitese, ardından 2. vitese geçmelisin.
    • Otomatik Vites Arabayı Devirli Kullanmak: Otomatik vitesli araçlardaki "S" (spor) modu, daha yüksek devirlerde vites değiştirir ve araç performansını artırır. Bu mod, sollama veya yokuş yukarı çıkma gibi durumlarda kullanılabilir.
    • Otomatik Araba Nasıl Devirli Kullanılır: Manuel vitesli bir araç kullanmaya alışkınsanız, otomatik vitesli bir arabayı devirli kullanmak başlangıçta zor gelebilir. Ancak biraz pratik ve deneyimle kolayca alışabilirsin.

    Otomatik vitesli araçları devirli kullanmak, araç performansını artırmanın, yakıt verimliliğini iyileştirmenin ve sürüş deneyimini daha heyecan verici hale getirmenin etkili bir yoludur.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Yanlış biliyorsun gaza az basarsan 2000-3000 gibi değiştirir.Dip gaz gidersen 6000 gibi
  • yakın arkadaşımda cvt şanzımanlı jazz var D konumunda çok düşük devirlerde vites değiştiriyor düz yolda S ye getirdiğinde daha yüksek devirde değiştiriyor ama 6.000 devire kadar çoktan değiştirmiş oluyor
  • quote:

    Orjinalden alıntı: jeandan Type-R

    Yanlış biliyorsun gaza az basarsan 2000-3000 gibi değiştirir.Dip gaz gidersen 6000 gibi

    vites kutusunda problem olmadıkça yada dip gaz gdilmedikçe 6000 de değiştirmez
  • Otomatik şanzumanlarda normal D konumunun yanında D1, D2 veya S,L gibi konumlar vardır. Bu konumlarda aracın vites değiştirme karakteri değişir. Mesela "S" genelde "Sport" modu demek olup vites değişimlerinin daha yüksek devirlerde değiştiği daha performanslı bir kullanım sağlar.

    Standart "D" konumunda giderken ise genelde vites değişimlerini yönlendiren gaz pedalına basma şiddetidir. Yumurta varmış gibi basınca gerek normal seyirde gerekse vites değişimlerinde çok düşük devirler görünür. Aracı bir süre kullanıp iyice alışınca vites değişimlerini gaz pedalıyla iyiden iyiye yapar hale gelirsiniz.
  • bircok farkli model otomatik kullandim. simdiki aracimda proaktif sistem var, hafizasinda 5 farkli program var, surus stilime gore en uygun programi seciyor. ama sakin kullanimda arkadaslarin dedigi gibi 2000-3000 de vitesi degistiriyor.
  • tam otomatik viteslerde vites genelde 3000-3500 devir arası değişir.

    ama kick down tabir edilen gaz pedalına sonuna kadar basılması durumunda ( acil hızlanılması gereken durumlar için söz gelimi araba sollamak) araç o an bulunduğu vitesi bir veya birden çok vites düşürerek devirlenmeyi ve hızlanmayı sağlar. ama bu tamamen ayağınızın pedala yaptığı baskı ile alakalıdır ve kontrolü çok zordur. biraz basınzı azalttığınızda hemen kick down aşaması sona erer ve hızlı bir şekilde tekrar yüksek viteslere çıkar araç ve hızlanması azalır.

    tork konvertörlü tiptronik viteslerde ise belirli bir devire kadar devir arttırımına izin verilir. ama hızlı vites değişiklikleri bu tip şanjımanlar zararlıdır.

    yarı otomatik tabir ettiğimiz AMT-MMT-EASYTRONİC viteslerde ise manuel vitse en yakın kullnım zevki elde edilir. söz gelimi benim aracım colt 1. viteste dahi 6500 devire dek devir çevirmenize izin vermektedir. vites kutusuda manuel vites kutusu olduğu için araca tork konvertörlü tiptronik araçlar kadar zararı yoktur. ama 6500 devirde siz vites değiştirmeseniz dahi araç şanjıman kutusunu korumak için bir yukarı vitese atar.

    dsg nin işleyiş mantığına tam hakim değilim onun hakkında yorum yapamayacağım.

    ama kulaktan dolma bildiğim kadarı ile manuele en yakın sürüş önce dsg sonrada amt mmt easytronik gibi sistemlerle olmakta. tork konvertörlü sistemlerde sürücü kontrolü nispeten azalmakta.



    hayırlı günler.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    otomatik vites rodaj?
    15 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    tam otomatik viteslerde vites genelde 3000-3500 devir arası değişir.

    ama kick down tabir edilen gaz pedalına sonuna kadar basılması durumunda ( acil hızlanılması gereken durumlar için söz gelimi araba sollamak) araç o an bulunduğu vitesi bir veya birden çok vites düşürerek devirlenmeyi ve hızlanmayı sağlar. ama bu tamamen ayağınızın pedala yaptığı baskı ile alakalıdır ve kontrolü çok zordur. biraz basınzı azalttığınızda hemen kick down aşaması sona erer ve hızlı bir şekilde tekrar yüksek viteslere çıkar araç ve hızlanması azalır.

    tork konvertörlü tiptronik viteslerde ise belirli bir devire kadar devir arttırımına izin verilir. ama hızlı vites değişiklikleri bu tip şanjımanlar zararlıdır.

    yarı otomatik tabir ettiğimiz AMT-MMT-EASYTRONİC viteslerde ise manuel vitse en yakın kullnım zevki elde edilir. söz gelimi benim aracım colt 1. viteste dahi 6500 devire dek devir çevirmenize izin vermektedir. vites kutusuda manuel vites kutusu olduğu için araca tork konvertörlü tiptronik araçlar kadar zararı yoktur. ama 6500 devirde siz vites değiştirmeseniz dahi araç şanjıman kutusunu korumak için bir yukarı vitese atar.

    dsg nin işleyiş mantığına tam hakim değilim onun hakkında yorum yapamayacağım.

    ama kulaktan dolma bildiğim kadarı ile manuele en yakın sürüş önce dsg sonrada amt mmt easytronik gibi sistemlerle olmakta. tork konvertörlü sistemlerde sürücü kontrolü nispeten azalmakta.



    hayırlı günler.



    En kıl olduğum olay Megane da yapardı civic yapmıyor öyle bişey sadece küçültürken işime karışıyor o da iyi bir olay




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tasshelhoff

    tam otomatik viteslerde vites genelde 3000-3500 devir arası değişir.

    ama kick down tabir edilen gaz pedalına sonuna kadar basılması durumunda ( acil hızlanılması gereken durumlar için söz gelimi araba sollamak) araç o an bulunduğu vitesi bir veya birden çok vites düşürerek devirlenmeyi ve hızlanmayı sağlar. ama bu tamamen ayağınızın pedala yaptığı baskı ile alakalıdır ve kontrolü çok zordur. biraz basınzı azalttığınızda hemen kick down aşaması sona erer ve hızlı bir şekilde tekrar yüksek viteslere çıkar araç ve hızlanması azalır.

    tork konvertörlü tiptronik viteslerde ise belirli bir devire kadar devir arttırımına izin verilir. ama hızlı vites değişiklikleri bu tip şanjımanlar zararlıdır.

    yarı otomatik tabir ettiğimiz AMT-MMT-EASYTRONİC viteslerde ise manuel vitse en yakın kullnım zevki elde edilir. söz gelimi benim aracım colt 1. viteste dahi 6500 devire dek devir çevirmenize izin vermektedir. vites kutusuda manuel vites kutusu olduğu için araca tork konvertörlü tiptronik araçlar kadar zararı yoktur. ama 6500 devirde siz vites değiştirmeseniz dahi araç şanjıman kutusunu korumak için bir yukarı vitese atar.

    dsg nin işleyiş mantığına tam hakim değilim onun hakkında yorum yapamayacağım.

    ama kulaktan dolma bildiğim kadarı ile manuele en yakın sürüş önce dsg sonrada amt mmt easytronik gibi sistemlerle olmakta. tork konvertörlü sistemlerde sürücü kontrolü nispeten azalmakta.



    hayırlı günler.

    Tam otomatik ve 8 silindirli bir arabada bunun zevki anlaşılamaz... ( Tabi yokuş yukarı olacak ) Önce dip gaz yaparsınız, araba yüksek vitestedir V8 homurtulu homurtulu devirlenmeye başlar ama bir anda vitesi bir küçültür işte o küçültme esnasında 8 silindir şaha kalkar resmen tabi sizde... Sonra...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fleetwood1991 -- 19 Temmuz 2008; 15:26:40 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: newmonarch

    Tam otomatik ve 8 silindirli bir arabada bunun zevki anlaşılamaz... ( Tabi yokuş yukarı olacak ) Önce dip gaz yaparsınız, araba yüksek vitestedir V8 homurtulu homurtulu devirlenmeye başlar ama bir anda vitesi bir küçültür işte o küçültme esnasında 8 silindir şaha kalkar resmen tabi sizde... Sonra...



    Şaha kalktığında önünde araba varsa eğer kaza tespit tutanağını fotoğraf makinasını hazırla ya da polisi ara.




  • arkadaşlarımın da dediği gibi sizin gaza basışınıza göre değişir....ama az basıyorsanız 6000 lere kadar çıkmas pek...
    anca need for speed de falan gaza az da bassanız vites değiştirmiyor
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.