Şimdi Ara

Otomatik / Yarı Otomatik Şanzımanda Patinaj ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
60
Cevap
0
Favori
17.744
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selamlar ,

    Otomatik ve yarı otomatik ( Streptronic/Triptronic/Easytronic vs.) Şanzımanlarda aracın patinaja düşmesi olayı nasıl olur ? Örneğin vakti zamanında volvo s60 kullanmıştık . Triptonic ti ve Spor konumda iken sadece gazı koklemek yetiyordu hiçbirşey yapmadan patinaj atıyordu baya da ses çıkıyordu. Gerçi günümüzde Antipatinaj teknolojileri de var ama. Kısacası Patinaj Nasıl atılır ? ..


    Sevgilerimle,
    Ozdamar



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Otomatik/Yarı Otomatik Şanzımanda Patinaj

    Otomatik veya yarı otomatik şanzımanlı araçlarda patinaj, tekerleklerin yolda kayması sonucu oluşan bir durumdur. Bu, aracın daha fazla güç üretmesi ancak tekerleklerin tutuş sağlayamaması sonucu meydana gelir.

    Otomatik Araba Neden Patinaj Yapar?

    • Yetersiz Tutunma: Kaygan yol yüzeyleri (buz, kar veya yağmur) veya aşınmış lastikler, aracın tekerleklerinin yolda tutunmasını zorlaştırabilir.
    • Fazla Gaz: Gaz pedalına fazla sert basmak, tekerleklerin tutuşunu kaybetmesine neden olabilir.
    • Arızalı Şanzıman: Şanzımanda bir arıza, tekerleklerin gücü verimli bir şekilde alamamasına neden olabilir.

    Otomatik Arabada Patinaj Nasıl Çekilir?

    Otomatik vitesli bir araçta patinaj çekmek, özellikle deneyimsiz sürücüler için tehlikeli olabilir. Ancak, bazı durumlarda patinaj kontrolsüzce devam etmektense patinaj yapmak daha güvenli olabilir. İşte otomatik vitesli bir araçta kontrollü bir şekilde patinaj çekme adımları:

    • Hafif Gaz: Gaz pedalına hafifçe basın ve tekerleklerin kaymaya başladığını hissedene kadar yavaşça artırın.
    • Direksiyon Kontrolü: Direksiyonu kaymayı önlemek için düz tutun.
    • Fren Yapmayın: Fren pedalına basmak patinajı durduracaktır.
    • Gazı Bırakın: Tekerlekler patinaj yapmaya başlayınca gaz pedalını bırakın ve aracın hızlanmasını kontrol edin.

    Patinajın kontrolünü kaybetmeniz durumunda, direksiyonu düz tutun ve fren pedalına hafifçe basın. Tekerlekler yola tutunmaya başladığında, gaz pedalına nazikçe basarak aracın hızını kontrol edin.

    Patinaj, aracınızın mekanik bileşenlerine zarar verebileceği için sadece acil durumlarda kullanılmalıdır. Mümkün olduğunda, patinaj yapmaktan kaçınmak ve aracınızı güvenli bir şekilde kontrol etmek için tutunma koşullarına uygun şekilde hız yapmanız tavsiye edilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • gazı köklersin patinaj atar. bunu senin sorman garibime gitti doğrusu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    gazı köklersin patinaj atar. bunu senin sorman garibime gitti doğrusu
    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    gazı köklersin patinaj atar. bunu senin sorman garibime gitti doğrusu



    Atmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    gazı köklersin patinaj atar. bunu senin sorman garibime gitti doğrusu



    Atmıyor.

    Alıntıları Göster
    aracım mitsubishi colt AMT ; easytronic,mmt benzeri sistem.

    yokuş yukarı kalkarken patinaj çekiyor bir tek oda yol kaygansa.

    bildiğim kadarı ile patinaj çektirmek baskı balataya zararlı bir uygulama.

    yanlış biliyorsam düzeltin.

    hayırlı günler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    gazı köklersin patinaj atar. bunu senin sorman garibime gitti doğrusu



    Atmıyor.

    Alıntıları Göster
    Vallaha ben bir kere 1.3 CDTI Corsa ile bayırda kalkmaya çalışırken gaza fazla yüklendim patinaj yaptı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Orcunsau

    Vallaha ben bir kere 1.3 CDTI Corsa ile bayırda kalkmaya çalışırken gaza fazla yüklendim patinaj yaptı...

    Alıntıları Göster
    Teşekkürler . Olabilir zararı tabi doğaldır. Ben garaj girişine ( Yokuş aşşağı ) getiriyorum arabayı geri geri giderken patinaj atıyor sadece . Normal düz olduğu yerde kalkarken vs. Hiç atmadı .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    gazı köklersin patinaj atar. bunu senin sorman garibime gitti doğrusu



    Atmıyor.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar


    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    gazı köklersin patinaj atar. bunu senin sorman garibime gitti doğrusu



    Atmıyor.



    araç ne peki? motor ile ilgili tamamen




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Yarı otomatik şanzıman
    5 ay önce açıldı
    Otomatik vites - patinaj soru?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar


    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    gazı köklersin patinaj atar. bunu senin sorman garibime gitti doğrusu



    Atmıyor.



    araç ne peki? motor ile ilgili tamamen

    Alıntıları Göster
    @ impress

    2.5 motor 325.. Kasa da ufak aslında atması gerekir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    @ impress

    2.5 motor 325.. Kasa da ufak aslında atması gerekir

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    @ impress

    2.5 motor 325.. Kasa da ufak aslında atması gerekir


    Boşver hocam patinaj zararlı zaten uğraşma arabayı mahvedicen




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yarbay

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    @ impress

    2.5 motor 325.. Kasa da ufak aslında atması gerekir


    Boşver hocam patinaj zararlı zaten uğraşma arabayı mahvedicen

    Alıntıları Göster
    yok kaptanım uğraşmadım. 1 kere denedim sora sorayım dedim zaten.

    Birde şey yapıyorlar bunun maksadı nedir ? Frene ve Gaza aynı anda basma yöntemi ..





  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    @ impress

    2.5 motor 325.. Kasa da ufak aslında atması gerekir

    Alıntıları Göster
    ilginç gerçekten lastikler 225 mi? asc kapalı iken çekmesi gerekir gerçekten lastik faktörü çok etkiler kestane bi 1.4 corsamız vardı ortalıkta kullandığımız, n den 3000 d/d de d ye çekince çok güzel çekiyodu tavsiye etmeyeceğimiz bir olay tabii ki valla çok ilginç 170 hp araç ufacık kasa arkayı tutamaman lazım senin o motorla asc kapalı iken




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    yok kaptanım uğraşmadım. 1 kere denedim sora sorayım dedim zaten.

    Birde şey yapıyorlar bunun maksadı nedir ? Frene ve Gaza aynı anda basma yöntemi ..



    Alıntıları Göster
    valla bizim araba sadece mıcırlı rampalarda kalkarken patinaj çekiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    yok kaptanım uğraşmadım. 1 kere denedim sora sorayım dedim zaten.

    Birde şey yapıyorlar bunun maksadı nedir ? Frene ve Gaza aynı anda basma yöntemi ..



    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    yok kaptanım uğraşmadım. 1 kere denedim sora sorayım dedim zaten.

    Birde şey yapıyorlar bunun maksadı nedir ? Frene ve Gaza aynı anda basma yöntemi ..




    O senin dediğin 3 pedal şahinlerde bmw lerde filan oluyor Ama otomatikte oluyormu bilmiyorum boşver ya arabaya yazık




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yarbay

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    yok kaptanım uğraşmadım. 1 kere denedim sora sorayım dedim zaten.

    Birde şey yapıyorlar bunun maksadı nedir ? Frene ve Gaza aynı anda basma yöntemi ..




    O senin dediğin 3 pedal şahinlerde bmw lerde filan oluyor Ama otomatikte oluyormu bilmiyorum boşver ya arabaya yazık

    Alıntıları Göster
    Arkadan çeker ise..

    Bir viraj kestir kendine..Bu geniş bir yer olsun ve L şeklinde olsun..

    Orayı dönerken dip gazla dön ve direksiyonu içe doğru olduğundan daha çok çevir..

    Araba kıçını salıcak ve patiye düşücek..Sonra direksiyonu terse çevirerek frene bas hatta freni kökle o zaman düşebilir..

    Yada moto güçlüyse ki ben bunu E200 ile yaptım..Frene basarak gazı diple patiye düşersin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yarbay

    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    yok kaptanım uğraşmadım. 1 kere denedim sora sorayım dedim zaten.

    Birde şey yapıyorlar bunun maksadı nedir ? Frene ve Gaza aynı anda basma yöntemi ..




    O senin dediğin 3 pedal şahinlerde bmw lerde filan oluyor Ama otomatikte oluyormu bilmiyorum boşver ya arabaya yazık

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    ilginç gerçekten lastikler 225 mi? asc kapalı iken çekmesi gerekir gerçekten lastik faktörü çok etkiler kestane bi 1.4 corsamız vardı ortalıkta kullandığımız, n den 3000 d/d de d ye çekince çok güzel çekiyodu tavsiye etmeyeceğimiz bir olay tabii ki valla çok ilginç 170 hp araç ufacık kasa arkayı tutamaman lazım senin o motorla asc kapalı iken


    Lastikler ince yanaklı. Araç 170 değil 192 Beygir. Ama Olmuyor işte .


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yarbay


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    yok kaptanım uğraşmadım. 1 kere denedim sora sorayım dedim zaten.

    Birde şey yapıyorlar bunun maksadı nedir ? Frene ve Gaza aynı anda basma yöntemi ..




    O senin dediğin 3 pedal şahinlerde bmw lerde filan oluyor Ama otomatikte oluyormu bilmiyorum boşver ya arabaya yazık


    O mantık ne peki kaptanım , Patinaj için mi kullanılıyor ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    quote:

    Orjinalden alıntı: impress

    ilginç gerçekten lastikler 225 mi? asc kapalı iken çekmesi gerekir gerçekten lastik faktörü çok etkiler kestane bi 1.4 corsamız vardı ortalıkta kullandığımız, n den 3000 d/d de d ye çekince çok güzel çekiyodu tavsiye etmeyeceğimiz bir olay tabii ki valla çok ilginç 170 hp araç ufacık kasa arkayı tutamaman lazım senin o motorla asc kapalı iken


    Lastikler ince yanaklı. Araç 170 değil 192 Beygir. Ama Olmuyor işte .


    quote:

    Orjinalden alıntı: Yarbay


    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar

    yok kaptanım uğraşmadım. 1 kere denedim sora sorayım dedim zaten.

    Birde şey yapıyorlar bunun maksadı nedir ? Frene ve Gaza aynı anda basma yöntemi ..




    O senin dediğin 3 pedal şahinlerde bmw lerde filan oluyor Ama otomatikte oluyormu bilmiyorum boşver ya arabaya yazık


    O mantık ne peki kaptanım , Patinaj için mi kullanılıyor ...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mRcOLL

    Arkadan çeker ise..

    Bir viraj kestir kendine..Bu geniş bir yer olsun ve L şeklinde olsun..

    Orayı dönerken dip gazla dön ve direksiyonu içe doğru olduğundan daha çok çevir..

    Araba kıçını salıcak ve patiye düşücek..Sonra direksiyonu terse çevirerek frene bas hatta freni kökle o zaman düşebilir..

    Yada moto güçlüyse ki ben bunu E200 ile yaptım..Frene basarak gazı diple patiye düşersin..



    Bunu sordum. Deniyeyim . Ne gibi bir zararı olur . Birde önümde ne kadar mesafe olsun ... ? *




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    quote:

    Orjinalden alıntı: mRcOLL

    Arkadan çeker ise..

    Bir viraj kestir kendine..Bu geniş bir yer olsun ve L şeklinde olsun..

    Orayı dönerken dip gazla dön ve direksiyonu içe doğru olduğundan daha çok çevir..

    Araba kıçını salıcak ve patiye düşücek..Sonra direksiyonu terse çevirerek frene bas hatta freni kökle o zaman düşebilir..

    Yada moto güçlüyse ki ben bunu E200 ile yaptım..Frene basarak gazı diple patiye düşersin..



    Bunu sordum. Deniyeyim . Ne gibi bir zararı olur . Birde önümde ne kadar mesafe olsun ... ? *

    Alıntıları Göster
    frene hsfif bas yavaş yavaş gazla. frenin yeyeri kadar tuttuğunu hissedince iyi bir gaz ver sonrası kolay hafif hafif bırak freni aracı tutacak kadar kalsın yeter önünde olsun biraz mesafe ilk denemeler başarısız olur çünkü,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    quote:

    Orjinalden alıntı: mRcOLL

    Arkadan çeker ise..

    Bir viraj kestir kendine..Bu geniş bir yer olsun ve L şeklinde olsun..

    Orayı dönerken dip gazla dön ve direksiyonu içe doğru olduğundan daha çok çevir..

    Araba kıçını salıcak ve patiye düşücek..Sonra direksiyonu terse çevirerek frene bas hatta freni kökle o zaman düşebilir..

    Yada moto güçlüyse ki ben bunu E200 ile yaptım..Frene basarak gazı diple patiye düşersin..



    Bunu sordum. Deniyeyim . Ne gibi bir zararı olur . Birde önümde ne kadar mesafe olsun ... ? *

    Alıntıları Göster
    Mesafen geniş olmalı ki olabilecek kazaya önlem almış olursun..

    Ne gibi zararı olur dersen ön takımı zorlar yada amartsör bağlantıları..

    Pati çekmesse kötü çükü bütün gücü inatla ön tekerlere gelicek..

    Dediğin gibi 192 Beygir gübünce ise deli gibi pati çekmesi lazım..

    Ben 136 Beygir ile çekiyosam senin lastikleri kazıman lazım..

    Herşeyden önce dikkatli olalım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lazarotti

    Mesafen geniş olmalı ki olabilecek kazaya önlem almış olursun..

    Ne gibi zararı olur dersen ön takımı zorlar yada amartsör bağlantıları..

    Pati çekmesse kötü çükü bütün gücü inatla ön tekerlere gelicek..

    Dediğin gibi 192 Beygir gübünce ise deli gibi pati çekmesi lazım..

    Ben 136 Beygir ile çekiyosam senin lastikleri kazıman lazım..

    Herşeyden önce dikkatli olalım


    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mRcOLL

    Mesafen geniş olmalı ki olabilecek kazaya önlem almış olursun..

    Ne gibi zararı olur dersen ön takımı zorlar yada amartsör bağlantıları..

    Pati çekmesse kötü çükü bütün gücü inatla ön tekerlere gelicek..

    Dediğin gibi 192 Beygir gübünce ise deli gibi pati çekmesi lazım..

    Ben 136 Beygir ile çekiyosam senin lastikleri kazıman lazım..

    Herşeyden önce dikkatli olalım



    Sağolun yardımlarınız için burda trafiğe kapalı bi alan var pist tadında orda deniyeceğim yanımda biri var tabiki o konuda güveniniz tam olsun. Tutup Tem de yapmam yani

    Neyse deniyeyim olmadı video destekli buradan devam ederim. Ama pati çektirtemez isek eğer fazla zorlanacağından korkuyorum açıkçası ..

    yani full frene basılı olsun bir ayak. Sağ ayaklada gazı kökliyeyim aynı zamanda freni kaldırayım bu mudur ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf -- 28 Mart 2007; 23:53:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf

    quote:

    Orjinalden alıntı: mRcOLL

    Mesafen geniş olmalı ki olabilecek kazaya önlem almış olursun..

    Ne gibi zararı olur dersen ön takımı zorlar yada amartsör bağlantıları..

    Pati çekmesse kötü çükü bütün gücü inatla ön tekerlere gelicek..

    Dediğin gibi 192 Beygir gübünce ise deli gibi pati çekmesi lazım..

    Ben 136 Beygir ile çekiyosam senin lastikleri kazıman lazım..

    Herşeyden önce dikkatli olalım



    Sağolun yardımlarınız için burda trafiğe kapalı bi alan var pist tadında orda deniyeceğim yanımda biri var tabiki o konuda güveniniz tam olsun. Tutup Tem de yapmam yani

    Neyse deniyeyim olmadı video destekli buradan devam ederim. Ama pati çektirtemez isek eğer fazla zorlanacağından korkuyorum açıkçası ..

    yani full frene basılı olsun bir ayak. Sağ ayaklada gazı kökliyeyim aynı zamanda freni kaldırayım bu mudur ?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: Ozdamar
    yani full frene basılı olsun bir ayak. Sağ ayaklada gazı kökliyeyim aynı zamanda freni kaldırayım bu mudur ?



    Aracı uygun konuma getirdikden sonra..

    Hafif gaz vererek biraz kalkış yapıp yavaşca freni köklerken aynı anda gazı dipleyip deneyebilirsin..

    Bu şekilde ön takımları fazla zorlamamış olursun..

    Dip fren yapıp ardından da dip gaz yaparsan olur fakat önleri bir önceki uygulamadan daha çok zorlamış olursun..




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lazarotti -- 28 Mart 2007; 23:56:11 >




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.