Şimdi Ara

Otomobil fiyatları halkın ulaşamayacağı seviyeye geldi.(1 Mayıs tekrar zam) (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
495
Cevap
5
Favori
31.961
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
200 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • yo değişen bişey yok bu ulkede işszilik ve asgari ucret herzaman aynıydı dolar bazında. Siz hangi halktan bashsedıyorsunuz ne kadar maas alıyorsunuz? Sİzin ulkedeki halktan haberınız yokki gelıp bide konu acmıssınız gunaydın
  • 60 Bine aldığım araç şuan 100 bin + bence halkın ulaşacağı seviyeye gelmiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dribblingmaster

    Ev Daire falanda aynı şekildeydi 90lı yıllara tekrar döndük tek tesellim sağ sol olaylarının hortlamaması.
    o konuda rahat ol
    milleti baskıladılar kimse sesini cıkaramıyor
  • Şuanda biraz iner ise iner kriz döneminde. 1 2 ay sonra artış bekliyorum. Bir yerde birinin videosunu izledim. Toplu taşıma aracı kullanımı azalır virusten dolayı halk bireysel araca yönelir diyor. Cüzi de olsa belki etkisi olabilir. Devletin ekonomik durumu bu surecten dolayi cok zor durumda gibi görünüyor. Bunun etkisi de yine olacak ilerleyen zamanlarda.Devlet nerden vergi alirim diye ona bakıyor gibi.Vergi indirimi biraz zor olur sanki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Türkiye de herkes fakirleşiyor. Çünkü eski günlere geri döndük.

    Türk lirasının değeri dünyada ve Türkiye de düşüyor. Eskiden birçok ülke para değerinden daha iyidi. Şimdi Ukrayna Grivnası veya dibimizdeki bizden ekonomik olarak düşük gürcistan levasından bile gün geçtikçe değer kaybetmeye devam ediyor. Son birkaç yılla göre açıp bakın ne kadar değer kaybetmiş.

    Yani kısaca lira olarak ne kazandığımız paranın değeri yok artık. Nede gün geçtikçe o parayı bulabilecek insan sayısında bir artış olacaktır. Ayrıca resmi enflasyon rakamları ile sokağın enflasyon rakamları arasında dağlar kadar fark var.

    Bu enflasyon hiç bir zamanda düşmeyecek. Bu gerçeği aklınızdan çıkarmayın. Her geçen gün ve ay daha aldığınız şeyler daha fiyatı yükselecek.

    Kısaca herkes lirada kaldıkça elindeki alım gücü düşecektir. Kazandığın para arta bilir ama fakirsin. Hiç bir şey eskisi gibi olmayacak. Bolluk ve ucuzluk dönemi bitti.




  • Hangi hükümet gelirse gelsin durum değişmez ülkemizde. Çünkü üretim az, tüketim çok. Ayranımız yok içmeye tahterevalli ile gideriz tuvalete. Herşeyimiz lüks. Gösteriş, riya. Çalışmak yok, üretmek yok.
    Üstüne üstlük bir de al satçı, galerici ve bayiler de fırsatçılık yapınca fiyatlar bu seviyeye geldi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yakında ülke öyle bir krize girecek ki onlarca yıl geçse de onu üstümüzden atamayacağız
  • quote:

    Orijinalden alıntı: HAKTAN06

    O manava bende gittim bebek sahildeki dimi

    Alıntıları Göster
    Alışverişe anne ve baban gidiyor heralde fiyatlardan haberin yok



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kimbehicayy -- 29 Nisan 2020; 15:8:27 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • HAKTAN06 kullanıcısına yanıt
    Hocam fabrikalar uretimi durdurdu,ulkeye yeni arac girmiyor,tesvik olsa bile showrooma gidiyon araba yok ellerinde 3-4 ay sonraya gun veriyorlar,tesvik indirimi olsa bile kimse istedigi araci alamaz su an ama biz yaptik derler..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Çok çalışıyoruz
    Çok üretiyoruz
    Tarih, coğrafya, tarım, turizm akla gelebilecek önemli güzel şeylerin hepsinden pay alabiliyoruz.

    Sorun paylaşım, yandaşçılık ve peşkeşçilikte.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemsinan -- 29 Nisan 2020; 10:24:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Normalimize dönüyoruz diyen arkadaşlar bir şeyi atlıyorlar, üretim maliyetleri yıllar içinde düştü otomatizasyon çok ilerledi ve arabalara ulaşılabilirlik artması gerekirken azalması ülkenin duble geriye gittiğini gösterir...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güzel bir araba istiyorsanız çook para kazanıp alacaksınız. Güvenlik kriterleri filan ucuz araba yapmayı engelliyor.

    Belki yine ÖTV indirimi filan gelebilir ama yine fiyatları arttıran döviz kuru. Ekonomisi bizden daha kötü olan ülkelerdeki gibi bizde yakında "TUK TUK" denen motorsikletten bozma araçlara geçeceğiz.
    www.ntv.com.tr
    Uzakdoğu'dan Bağdat'a kadar uzanan ulaşım aracı klasiği: Motor taksi 'Tuk Tuk'
    https://www.ntv.com.tr/seyahat/uzakdogudan-bagdata-kadar-uzanan-ulasim-araci-klasigi-motor-taksi-tuk-tuk,e3kLm2v1dkGoVhEjOwnlKg




  • DOviz kuru bu sekilde artmaya devam ederse simdilik 150 bin lira olan seat ibiza gibi B segmenti araclar,

    cok degil bir kac seneye 250 bin - 300 bin lira olacak.
  • Hijacke-R kullanıcısına yanıt
    Üretim kolaylaştı ama yapılan aracı trafiğe çıkartmak istenen güvenlik kriterleri hep artıyor. Parası olan alıcıların ekstra güvenlik, kalite ve konfor arayışlarıda eklenince fiyat bizim bütçeye uymuyor.

    Dev fabrikalarda parası değersiz ülkeler için ayrı bir araç üretmediği için ucuz araç olmuyor.
  • Türkiye ciddi anlamda yerli oto üretmek istiyorsa,
    Clio Symbol
    Fiat Agea
    Dacia seviyesinde ulaşılabilir araçlarla başlamalıdır.

    70-80 bin liraya araç üretirse dışa bağımlılık azalır, cari açık hızla kapanır.
  • Eylülde 105 bine aldığım araba, 143 bin olmuş, ipin ucu kaçmış, ancak şöyle bir durum var: Araba fiyatları önümüzde krizin tepe noktasında yere yapışır sonra bazı acenteler işi bırakır kalanlar yeni normaller oluşunca yola devam ederler. Örnek verecek olursam 2001 krizinde liste fiyatı 25 bin lira olan araçları 12 bin liraya alan arkadaşlar vardı.
  • 1 kez geldiğim bu dünyada bunların dönemine geldim diye yaşam standartımdan vazgeçecek değilim.
    ha benim imkanım var ve bu şekilde yaşıyorum. şimdi 5 yıldır lale devrinde yaşayanlar düşünsün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zero01

    Türkiye ciddi anlamda yerli oto üretmek istiyorsa,
    Clio Symbol
    Fiat Agea
    Dacia seviyesinde ulaşılabilir araçlarla başlamalıdır.

    70-80 bin liraya araç üretirse dışa bağımlılık azalır, cari açık hızla kapanır.
    Katılıyorum

    Halkın alamayacağı araba yapacaklarmış , saksakcilar hemen reislerini alkışlıyor , togg fiyatı 500k olacak bunu kim alsın ? Anca yandaş işadamları alır vergi vermeyen, Halkın genelinin alacağı bir araba olmalı , lüks olmasın , Symbol, Fluence ayarında olsun ama sıfır fiyati 70-80 k olsun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hangi halkın? Sizin ulaşamayacağınız bir obje otomobil, diğer zümre gayet güzel ulaşıp geziyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • The Division Bell kullanıcısına yanıt
    Taa ilk avcı toplayıcılardan girip hukuk devrimi, sanayi devrimi, verimlilik falan anlatacağım ama siz o günleri görmediğiniz için neye layık olduğunuzu da anlamazsınız.

    Özetle tüm dünyada (hizmet sektörü dışında) her şey ucuzladı bi bizde ucuzlamadı. Başlık sahibinin söylemeye çalıştığı şey o.

    Sıradan halk daha önce uçağa da binemezdi, yurtdışına da çıkamazdı, internete giremezdi ve hatta bir şey söyleyeyim çok şaşıracaksınız bakacağı bir ekran dahi yoktu(tv, bilgisayar,cep telefonu vb.). Radyo ile haberleri alıp çamaşırını elinde yıkıyordu.

    Şimdi, yine de ihtiyacımız olmayan şeyleri almak için bu gelişmiş düzende ezilerek kazandığımız paraları harcıyoruz. Hem de koyun sürüleri gibi güdülerek. Bu üzücü. Kendimizi diğer ülkelerin standartlarından daha iyi bir yere taşımak istiyoruz dünyada. Fakat bu okumak ve çalışmak demek. Biri olmadan diğeri bir işe yaramıyor.

    Bu yüzden araba almak artık lüks ve halkın %60'ı kalan %40'ın da kendisi gibi olmasını,nitelik gerektiren işlerin azalmasını,insanların okumamasını istiyor. Toplumda ancak o zaman kendine yer bulabiliyor.




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.