Şimdi Ara

Petrol Ofisi (PO) Eurodiesel yerine Prodiesel. Memnuniyet ve çekincelerim.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
24
Cevap
0
Favori
3.352
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba,

    Aracım 95 bin kmde 2007 Yaris D-4D.
    Sıfır aldığım aracımda şimdiye kadar hep BP Eurodiesel kullanıyordum ve memnundum.
    Şirketim %4 indirimli PO kurumsal kart verince denemek için PO'ya geçiş yaptım.
    Madem ekonomi önemli diye düşünüp almışken Prodiesel kullanayım dedim (4,19 TL ye geliyor).
    Öğrendiğim kadarıyla ülkemizde eurodiesel dışında mazot satılamıyor.
    Sitesinden kontrol ettiğim zaman da gördüm ki kükürt oranları aynı.

    Sakin kullanım esnasında bariz bir şekilde aracın yakıt tüketimi düştü.
    Güce ihtiyacım olduğunda ise aracın nazlandığını görüyorum malesef.
    Yani yakıt ekonomisi ile güç sanırım beraber olmuyor.

    Aklıma takılan nokta ise bu yakıtın aracıma bir zararı olup olmayacağı.
    Aranızda PO prodizel kullananlar varsa ne kadardır kullandıklarını, sorun olup olmadığını öğrenmek sevinirim.







  • Sonuçta bu da Eurodizel. Ama kırsal motorin ve eurodizelin birlikte satıldığı günlerde olduğu gibi, pompacılar insanları pahalı olana yönlendiriyor. İnsanlar da çok detayına bakmadan "araba için buymuş" diyerek alıyor.

    Yoksa kükürt oranı aynı. Sadece katkı yok. Ki onun yerine 5.000 veya 10.000'de bir Würth gibi bir markanın temizleyicisini koymak bence daha anlamlı.

    Genelde Shell'den alıyorum, ama arada PO, Lukoil ve Opet'ten de almışlığım var. Bir tek Opet'te motorun daha sesli çalıştığını hissettim - onun haricinde önemli bir fark görmedim aralarında.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • birşey olmaz bende kullanıyorum arasıra evet aynen menzil artıyor ama performans biraz azalıyor .
  • Cevaplar için teşekkürler.
    Prodiesel'e devam o zaman
    Varsın biraz performans düşsün.
  • Son 3-4 depodur ben de katkılı performans dizel değil de, normal eurodizel alıyorum. İşin aslı ben aşırı bir fark göremedim. Ama sanki menzil biraz daha arttı.
  • tamamen psikolojik,,, katkı katkı diyorlar,neymiş bu katkı bilen yok,yersen işte...
  • Podan bir kere eurodizel aldim bir daha oldurseniz almam araba cok degisti o yakittan sonra

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kısın ilk marşta çalışmaz ise şaşırma.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 aydir kullaniyorum. Toplam 6 depo olmustur. Yani 300 litre civarinda pro dizel kullanmisimdir. Sonuçta bu da euro dizel. Fazla para vermeye gerek yok. Menzil artti seste degisim yok zaten traktör gibi calisiyordu aynen devam :) Arac 1.6 105 hp Bravo.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende bir kez yanlışlıkla totalden normal dizel aldım.aracın el freni yarıya kadar çekilmiş gibi oldu.sonra tekrar euro dizele döndüm araç resmen şahlandı.benimki psikolojik değil kesinlikle çok net hissediliyor.araç 1.5 clio-3
  • Erzurum'un zorlu kış şartlarında en yakın istasyon po olduğu için 2 sene prodizel kullandım.
    Menzil malum çok iyi, performans ta mutlaka ufak bir fark oluyordur.
    Ses değişti diyen arkadaşlarda da ne kulak varmış, bende motor dinliyorum o farklı sesi hiç duyamadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frtmr -- 1 Kasım 2013; 0:02:02 >
  • Zaten aldığınız yakıtta eurodiesel. Hiçbir şey değişmez. Zararı falan da olmaz.
    Zaten rafineriden çıkan yakıt tek tiptir.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Performans yakıtları ekonomik yakıtlara göre daha fazla yakıyor özellikle shell'in yeni nitro yakıtı çok fena. Yarım depo yakıtımın üstüne nitro ile fulleyince şehirler arası sabit hızla gittiğim yolda tüketimi 3.7 den 4.0 a çekmişti.

    Ekonomik yakıtlar bence seste bir değişikliğe neden olmuyor. Ama kış aylarında motor ısınana kadar yakıttan bağımsız normalden fazla ses oluyor.
    Opet'in bir kartı var ona internetten para yükleyince %5 puan veriyor. O karta yükleyip, pompa başında adama ekonomik olan yakıtla, ucuz olanla fulle şekilde iki üç kere söyleyip başında bekliyorum. Depo fullendikten sonra adama durmasını söylüyorum. Nasıl işse adamlara fulle diyip içeri gidersen en pahalısı ile 45 lik depoya 55 litre yakıtı basıyorlar.
  • Shell'in yeni yakıtı Nitro dizelden kullandım.Dci motor ve 50 binde olan aracımın mazot pompası ses yaptı.Ara sıra kullandığım Po prodizelden alınca ses kesildi.Yakıt hattı için bu yakıt daha sağlıklı.Hatta biraz kalın olduğu için yakıttaki suyu daha iyi ayrıştırıyor.

    Petrol ofisi avrupada çok bilinen Omv şirketinin.Prodizelde ilk kalkışta biraz hantallık var ama uzun yolda performans açısından sıkıntı yok.Güvenilir istasyondan alındığı

    takdirde çok çok iyi bir yakıt.Hatta po dan sadece bu ürünü alıyorum.Normal eurodizellerde en iyi memnun kaldığım bu yakıt var.Fulsave vb. yakıtlar içerisinde.

    Yeni nesil mazotlarda kükürtün azaltılması sonucu en büyük sıkıntılardan birisi yakıtın yağlayıcı özelliği.

    Daha önce araştırmıştım.Shell V-Power aşınma izi çapı 330-360 µm arası idi.Prodizelde 225 µm seviyesine kadar düşmüş.

    Prodizelin ürün açıklamasındaki yağlayıcı özelliği;

    Dizel yakıt enjeksiyon sistemindeki hareketli elemanlar yakıtın yağlama özelliğinden faydalandığından, yağlayıcılık dizel yakıtlar için kilit gereksinimdir. Yakıtın yağlama özelliğinin ölçümü “Yüksek Frekanslı İleri-Geri Hareket Testi - High Frequency Reciprocating Rig (HFRR) Test” ile yapılmaktadır. Bu yöntem, yağlayıcılık özelliğini geliştirici katkı maddelerini ihtiva edenler dahil, dizel yakıtların yağlayıcılık özelliklerinin değerlendirilmesi için; yüksek frekanslı ileri-geri hareket düzeneğinin kullanıldığı bir deney metodudur. “ISO 12156 - Dizel Yakıtlar- Yüksek Frekanslı İleri- Geri Hareket Düzeneği (HFFR) İle Yağlayıcılık Özelliğinin Değerlendirilmesi Standardı” gereğince maksimum aşınma izi çapının 460 µm olması gerekmektedir.

    Yeni Prodizel ile yapılan testler sonucunda aşınma izi çapının 225 µm seviyesine kadar düştüğü belirlenmiştir. Yeni Prodizel’in, içerdiği özel yağlayıcı katkısıyla motor elemanlarının aşınmasını önlediği, enjektörlerde biriken tortuyu temizleyerek yakıt tüketimini azalttığı ve motor için iki kata kadar daha fazla koruma sağladığı da tespit edilmiştir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kizashi -- 31 Ekim 2013; 22:21:01 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Merhaba,

    Aracım 95 bin kmde 2007 Yaris D-4D.
    Sıfır aldığım aracımda şimdiye kadar hep BP Eurodiesel kullanıyordum ve memnundum.
    Şirketim %4 indirimli PO kurumsal kart verince denemek için PO'ya geçiş yaptım.
    Madem ekonomi önemli diye düşünüp almışken Prodiesel kullanayım dedim (4,19 TL ye geliyor).
    Öğrendiğim kadarıyla ülkemizde eurodiesel dışında mazot satılamıyor.
    Sitesinden kontrol ettiğim zaman da gördüm ki kükürt oranları aynı.

    Sakin kullanım esnasında bariz bir şekilde aracın yakıt tüketimi düştü.
    Güce ihtiyacım olduğunda ise aracın nazlandığını görüyorum malesef.
    Yani yakıt ekonomisi ile güç sanırım beraber olmuyor.

    Aklıma takılan nokta ise bu yakıtın aracıma bir zararı olup olmayacağı.
    Aranızda PO prodizel kullananlar varsa ne kadardır kullandıklarını, sorun olup olmadığını öğrenmek sevinirim.


    ikisi de aynı yakıt.eurodizeli eurodizel yapan içindeki kükürt oranıdır ve bu oran ülkemizdeki tüm dizel yakıtlarda 10ppm'dir.prodizel yağlama özelliği fazlalaştırılmış bir yakıt.v max ise setan oranı yüksek ve nispeten prodizele göre inceltilmiş bir yakıt.common rail sistemli motorunuza optimum performans için(yakıt performans) v max eurodizel'in daha uygun olduğunu ifade etmeliyim.tavsiyem bu yöndedir.ha prodizel kullanırsam ne olur derseniz cevabım hiçbirşey olmaz olacaktır.sonuçta ikisi de eurodizel.ama işin teknik kısmına bakılırsa ve titiz kullanıcılar için daha doğruyu anlatmak gerekirse cevabım v max eurodizel olacaktır.iyi sürüşler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 31 Ekim 2013; 22:56:34 >




  • Ankara'da Prodiesel mazotu 4.11'e satan bir PO istasyonu var. Mazotu oradan alıyorum. Bir sorun yok.
  • Çalıştığım şirket po ile anlaşmalı 3yıldır podan alıyoruz.4x4 L200 ile Canter araçlarımızın enjektörleri öldü 7000tl masraf ile yenilendi enjektörler.
    Direk Po ile bağlantılı olmasada istasyonlar iyi kontrol edilmiyor gibi geldi bana....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    Çalıştığım şirket po ile anlaşmalı 3yıldır podan alıyoruz.4x4 L200 ile Canter araçlarımızın enjektörleri öldü 7000tl masraf ile yenilendi enjektörler.
    Direk Po ile bağlantılı olmasada istasyonlar iyi kontrol edilmiyor gibi geldi bana....

    Valla kardeş ben yıllardır Petrol Ofisinin Uydudan Kontrol sistemi ile bütün istasyonlarının güvenli ve kaliteli akaryakıt satıyor diye biliyorum ve hepde Mazotumu petrol ofisinden alırım.(hepde Prodizel alırım)..Yani bilgiisi ve tecrübesi olan arkadaşlar daha iyi bilir bu Uydudan Yakıt kalite takip durumunu..
  • Cevaplar için teşekkürler

    Eurodizel analiz raporu
    Prodizel analiz raporu

    Setan sayısı eurodizelde 56,2 iken, prodizelde 54 imiş. Burada eurodizel avantajlı
    Kükürt ise eurodizelde 6,5 iken, prodizelde 5,5 imiş. Burada da prodizel avantajlı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysml

    quote:

    Orijinalden alıntı: sfzb67

    Çalıştığım şirket po ile anlaşmalı 3yıldır podan alıyoruz.4x4 L200 ile Canter araçlarımızın enjektörleri öldü 7000tl masraf ile yenilendi enjektörler.
    Direk Po ile bağlantılı olmasada istasyonlar iyi kontrol edilmiyor gibi geldi bana....

    Valla kardeş ben yıllardır Petrol Ofisinin Uydudan Kontrol sistemi ile bütün istasyonlarının güvenli ve kaliteli akaryakıt satıyor diye biliyorum ve hepde Mazotumu petrol ofisinden alırım.(hepde Prodizel alırım)..Yani bilgiisi ve tecrübesi olan arkadaşlar daha iyi bilir bu Uydudan Yakıt kalite takip durumunu..

    Petrol Ofisi istasyonlarındaki uydu muhabettini iyi biliyorum çünkü bir ara onlarla ortak bir projede çalıştım.

    Uydudan kalite kontrolü diye bir şey yok. PO istasyonlarının internet bağlantısında ADSL veya başka bir hat yerine daha sorunsuz olması ve hat gitmesi daha az olduğu için Uydu üzerinden (sanırım uydunet) internet kullanıyorlar.

    Yani öyle reklam edildiği gibi uçuk bir teknoloji ile uydu üzerinden istasyondaki yakıtın kalitesini görme, kaliteyi kontrol etme falan yok, uydunet ile internet hattı var sadece.




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.