Şimdi Ara

Polo 1.2 TSI BMT Comfortline'da Karar Kıldım

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
1
Favori
3.252
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Selam arkadaşlar. Evet daha önce Polo'ya gereksiz demiş biri olarak tek tek tüm araçları gezdim değerlendirdim. Açıkcası ya diğer markalar bizlerle dalga geçiyor ya da benim zevklerimde sıkıntılar var.

    Açıkcası alınabilir B segmentindeki en alınabilir iki model var. Biri Polo bir diğeri de Fiesta. Fiesta'nın ön göğüsündeki ekransızlık ve kalabalık görüntü beni rahatsız ediyor. Arabadaki basıklık da ayrı bir konu. Direksiyon başına geldiğinde 185 boya sahip biri olarak hep beni bunalttı. Fakat sürüş dinamiği ve malzeme kalitesi olarak evet Fiesta güzel. Fakat çok pahalı.

    Peugeot 208 bakmaya gittim. Dizel boşu doğan şahin kadar boş. Arka cam manuel. Aynalar manuel. Teyp rezalet. Direksiyon rezalet. İç tasarım rezalet. Ben buna 46000 TL verirsem, akşamları yatağıma sokulup uyuyamam dedim. Doğrudan bayiden çıktım.

    Citroen C3 konusunu, eski bir C3 kullanıcısı olarak açmıyorum. Punto malum zaten taksi. Gelelim Clio'ya. Türkiye'de belki de f/p olarak en mantıklısı 45 bine alınan boş Clio. Fakat arabanın kapı içi olsun konsolu olsun her yeri leğen plastiği. Bu kadar zayıf yalıtımlı, leğen gibi arabaya para vermem. Kiralarım binerim daha iyi.

    Ibiza kullanan biri olarak 1.2 TSI 16 v yeni motor, start stopla desteklendiğinde az yaktığını biliyorum. Benim araçta SS yok ama Polo'da var. Hadi dedim bir de Polo'ya bakalım. Arabanın dışı hakikaten boş. Jant kapağı ve sis olmaması insanın moralini bozuyor. Fakat içine girdiğin an, araba olmuş diyorsun.

    Direksiyon, tuşların konumu, ses sisteminin başarısı, süspansiyonu, ses yalıtımı, koltuk kumaşları, bagajı açtığında bile malzemelerdeki detaylar insanı çekiyor. İşte Seat ile VW farkı da bu diyorsun.

    45700 olan liste fiyatını 43700'lere kadar indirdim. O indirimle de 2500 TL'lık 16 inçlik jant opsiyonunu ve 900 TL'ye de metalik renk ekletmeyi düşünüyorum. Yani araba 46 47 seviyesine gelmiş olacak.

    Evet hız sabitleyicisi yok. Park sensörü yok. Sis lambası hala olmayacak. Fakat bu sefer Polo'nun artıları da var. ESP, yokuş kalkış desteği. Start Stop. 1.2 TSI az yakıyor ve yeterli sürüş sağlıyor. Bence bu paraya hiç olmazsa araba gibi araba alıyorsunuz diye düşünüyorum.

    Bu arada 1.2 TSI Style Leon daha iyi seçim. Fakat benim peşinat yatırabileceğim değerler kısıtlı. Nakit ile borçlarımı kapatıp, düşük faizli krediyle alacağım. O yüzden maksimum 46 47'lerde kalıyorum.

    Dediğim gibi hayırlısıyla arabamı satıp, borçlarımı kapatıp, makyajlı Polo'yu almayı düşünüyorum. Tabi 3 4 bin lira ek bulabilirsem direkt Leon 1.2 TSI Style ya da 50 bin'e alınabilecek mantıklı bir dizel bakabilirim. Ama C sınıfı candır. O para ya da Leon avantajlı.







  • 4000 fazla kredi çek kesinlikle leonal derim
  • 2500 tl janta vericeğinize sürüş konfor paketine verin derim. Hız sabitleyici ve ön arka park sensörleri şu zamanda gerçekten büyük nimet. Hız sabitleyici cc uzun yolda, park sensörleri şehir içinde işe yarıyor. Jantı arabayı aldıktan sonrada takarsınız mühim değil.
  • otomobilci_x kullanıcısına yanıt
    Ya krediyi daha fazla çekelim de mesele o değil. 50000 barajından sonra istenen peşinat artıyor. Verebileceğim peşinat sınırlı. Yoksa ben de Leon almak istiyorum :)
  • pasa_ kullanıcısına yanıt
    Park sensörü dışarıda da takılır. Arka tarafa. B segmentinde öne pek gerek yok. Evet hız sabitleyicisi çok faydalı bir donanım.

    15 inçlik replika jantların tanesi 175 200 TL. Aynı lastiklerle jant işini 1000 liraya dışarıda çözebilriim. Aynı şekilde park sensörünü de. Fakat cam tavan olsa tadından yenmez :) İşte bu biraz da Doğuş'un elindeki arabalara bağlı. 3 ay sonra verebileceklerse ben 3 ay ne yapacağım arabasız :)
  • 1.2 tsi sürüş+konfor paketli amg poloda çok iyiymiş,50 bin lira verip park sensörü bile olmaması mükemmel gerçekten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    4000 fazla kredi çek kesinlikle leonal derim
    herkesin kendi zevki ve durumu ile alakalı ama 47bin e polo almam şahsen, leon yada 308 düşünülebilir.
    hayırlı olsun güle güle kullanın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    Park sensörü dışarıda da takılır. Arka tarafa. B segmentinde öne pek gerek yok. Evet hız sabitleyicisi çok faydalı bir donanım.

    15 inçlik replika jantların tanesi 175 200 TL. Aynı lastiklerle jant işini 1000 liraya dışarıda çözebilriim. Aynı şekilde park sensörünü de. Fakat cam tavan olsa tadından yenmez :) İşte bu biraz da Doğuş'un elindeki arabalara bağlı. 3 ay sonra verebileceklerse ben 3 ay ne yapacağım arabasız :)
    Yeni Polo 1.2 TSI BMT 90 PS Comfortline 45.700 TL
    208 ACTIVE 1.2 PureTech 82 hp ESP 45.800 TL 44.300 TL

    Sen aklınca polo yu haklı çıakrmaya çalışıyorsun da neden comfortline polo ile boş 208 i karşılaştırıyorsun?
  • fordmustanggt2005 F kullanıcısına yanıt
    208'in Active olanı da kötü bence. Tasarımı ilginç. Araba dediğin araba gibi olur. Konsolunu sevemedim. Ayrıca atmosferik 1.2 benzinli araba da bence luzumsuz olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    208'in Active olanı da kötü bence. Tasarımı ilginç. Araba dediğin araba gibi olur. Konsolunu sevemedim. Ayrıca atmosferik 1.2 benzinli araba da bence luzumsuz olacaktır.
    şaşırılacak birşey yok fiesta ile beraber sınıfının en iyisi zaten ..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    208'in Active olanı da kötü bence. Tasarımı ilginç. Araba dediğin araba gibi olur. Konsolunu sevemedim. Ayrıca atmosferik 1.2 benzinli araba da bence luzumsuz olacaktır.
    Tercihine saygı duyarım, alacağın araç da hayırlı olsun ama sıfır da olsa B segment bir araca 46-47 bin TL'ler yazık günah derim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    208'in Active olanı da kötü bence. Tasarımı ilginç. Araba dediğin araba gibi olur. Konsolunu sevemedim. Ayrıca atmosferik 1.2 benzinli araba da bence luzumsuz olacaktır.

    Tercih meselesi, ben 208 active aldığımda bırak comfortline ı trendline polo alınamıyordu verdiğim paraya.(33.000)
    Alabilsem ben de muhtemelen polo alırdım ama 208 active'in yan hava yastıkları, cruise control, otomatik katlanır yan aynalar gibi fazladan özellikleri var. B sınıfı için önemli özellikler.
    Ankara şehir içi 6.0 yakıyor, polo 1.2 tsi in daha az yakması muhtemel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fordmustanggt2005 -- 9 Ekim 2014; 15:46:55 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fordmustanggt2005

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    208'in Active olanı da kötü bence. Tasarımı ilginç. Araba dediğin araba gibi olur. Konsolunu sevemedim. Ayrıca atmosferik 1.2 benzinli araba da bence luzumsuz olacaktır.

    Tercih meselesi, ben 208 active aldığımda bırak comfortline ı trendline polo alınamıyordu verdiğim paraya.(33.000)
    Alabilsem ben de muhtemelen polo alırdım ama 208 active'in yan hava yastıkları, cruise control, otomatik katlanır yan aynalar gibi fazladan özellikleri var. B sınıfı için önemli özellikler.
    Ankara şehir içi 6.0 yakıyor, polo 1.2 tsi in daha az yakması muhtemel.

    Kötü araba değil. Dizeline de indirim yaptılar. Fakat dizelini almaya bütçem yetmiyor. Benzinlide de tercihimi daha da önce kullandığım ve sorun yaşamadığım TSI'dan yana kullanmak istiyorum. Tabi arabamı satmam gerekiyor öncelikle :)




  • tolgacem kullanıcısına yanıt
    kendi bilginiz ve araştırmanız dahilinde bazı tespitler yapmışsınız. Ama ne yazık ki polo yu üstün göstermek adına piyasada ne kadar donanım olarak yetersiz B sınıfı varsa karşılaştırmayı onlar üzerinden yapmışsınız. Kia rio 1.25 fancy 42600 tl lik liste fiyatıyla şu anda bu saymış olduğunuz bütün araçlardan alınabilirligi en yüksek olanı. Ama tercihler ve beğeniler tabiki tartışılmaz. Ama 3 tane araç söyleyip en iyisi bu demekte pek doğru olmaz.
  • ben olsam fiesta alırdım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    Ya krediyi daha fazla çekelim de mesele o değil. 50000 barajından sonra istenen peşinat artıyor. Verebileceğim peşinat sınırlı. Yoksa ben de Leon almak istiyorum :)

    Hocam peşinat belli bir oranda isteniyor yani çok bi fark olmaz aslında ama yinede siz bilirsiniz tabi sonuçta olmayınca 1 lira bile önemli para
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otomobilci_x

    quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    Ya krediyi daha fazla çekelim de mesele o değil. 50000 barajından sonra istenen peşinat artıyor. Verebileceğim peşinat sınırlı. Yoksa ben de Leon almak istiyorum :)

    Hocam peşinat belli bir oranda isteniyor yani çok bi fark olmaz aslında ama yinede siz bilirsiniz tabi sonuçta olmayınca 1 lira bile önemli para

    Alıntıları Göster
    Hocam hayırlısı olsun. Bence güzel tercih. Motoru yeter. Milletin donanım dediğine bakmayın. Bu segmentin kralı şuan için Polo ve Fiesta' dır. Bu nedenle zaten rakiplerine göre pahalılar. Yeni gelecek Fabia ve İ20' de iddialı geliyor. Zaten biraz vaktiniz varmış sanırım, bu araçlarıda bekleyip ona göre karar verebilirsiniz. İ20 kasım ilk haftası geliyor. Fabia konusunda net bir bilgim yok. İnternetten araştırarak her iki araba içinde detaylı bilgi alabilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    Hocam hayırlısı olsun. Bence güzel tercih. Motoru yeter. Milletin donanım dediğine bakmayın. Bu segmentin kralı şuan için Polo ve Fiesta' dır. Bu nedenle zaten rakiplerine göre pahalılar. Yeni gelecek Fabia ve İ20' de iddialı geliyor. Zaten biraz vaktiniz varmış sanırım, bu araçlarıda bekleyip ona göre karar verebilirsiniz. İ20 kasım ilk haftası geliyor. Fabia konusunda net bir bilgim yok. İnternetten araştırarak her iki araba içinde detaylı bilgi alabilirsiniz.

    sizin mantığınıza göre sadece motor yeterli olsa o zaman neden opsiyon diye bir kavram mevcut. Olay sadece motorla bitse sadece baz donanım olsun opsiyon diye birşey olmasın gerisi önemli değil o zaman. Aracın pahalılıgi motordan değil markasından. Esp vs. Donanımlar zorunlu olacak olmasa belki bu kasada da gelmeyecekti. Esp yi standart yapıp yan ve perde hava yastıkları yoksa istedikleri kadar yeni teknoloji motor yapsınlar yavaş yavaş bilinçlenen müşterileri kazanmak her zaman zor olacaktır. Şu anda polo olmasına rağmen insanlar hala rio 208 i20 yada clio almakta. Demek ki herşey motor değil 1 lt az yakmak değil az biraz fazla performans hiç değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi auto_man -- 9 Ekim 2014; 18:04:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 207m

    Hocam hayırlısı olsun. Bence güzel tercih. Motoru yeter. Milletin donanım dediğine bakmayın. Bu segmentin kralı şuan için Polo ve Fiesta' dır. Bu nedenle zaten rakiplerine göre pahalılar. Yeni gelecek Fabia ve İ20' de iddialı geliyor. Zaten biraz vaktiniz varmış sanırım, bu araçlarıda bekleyip ona göre karar verebilirsiniz. İ20 kasım ilk haftası geliyor. Fabia konusunda net bir bilgim yok. İnternetten araştırarak her iki araba içinde detaylı bilgi alabilirsiniz.

    Alıntıları Göster
    Hocam çok az kullanılmış Leon al.




  • Punto taksi derken anlamadım kaç kere Punto taksiye rastladınız acaba ? Bir elin parmağını geçmez sanırım.Bu kadar önyargılı olmayın.
    Araç seçimi olarak ise Yeni i20 yi bekleyin derim.Polo ve Fiesta zaten sınıfının en başarılı araçları.
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.