Şimdi Ara

rektefiye mi yoksa yeni motor mu?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
5.618
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bildiğiniz üzere mazdanın RX8 modeli zamanında satılırken bilinçlendirilmeyen kullanıcıları ve motorundan bir haber yetkili servis ustaları tarafından resmen ömrünü kısaltmaya mahkum edilmiştir. Bu aralar rx8 almayı kesin olarak kafama koyduğumdan bir bilene danışmak amacıyla bu konuyu buraya açma ihtiyacı duydum. Satın almayı düşündüğüm araçlardan birisi 20007 model 45.000km de ve şuanda ikinci motoru üzerinde yani yürüyen aksamı 45.000 yeni motoru ise 600km de imiş. Benim öncelikli aklımı kurcalayan soru 12.000 lira verip sıfır motor taktırıp 600 km bindikten sonra bir arabayı neden satarsın ki? Daha öncesinde rx8 i olan biri ikinci motoru yetkili servisin bile adam akıllı takamadığı için performansta düşüklük yaşadığını ve bu yüzden sattığını anlatmıştı. Ne kadar doğrudur bilemem ama bu ilanı gördükten sonra biraz inandırıcı gelmeye başladı. Bu yeni motor işini biraz uzattım sonuç olarak yeni motorlu almak mantıklı mıdır? Yoksa daha ilk motoru üzerinde fabrikadan çıkmış motorunu bitirmemiş ama bitmesi yakın olan bir rx8 bulup daha sonra üzerinde ki motoru rektefiye ettirmek mi mantıklı? Çünkü yine duyduğum kadarıyla Bursa'da wankelracing garajın ustası Orhan usta ilk motoru bitirmiş araçların motorunun rektefiyesini yaparak neredeyse ilk motoru gibi randıman alındığını öğrendim. Sonuç olarak sizce sıfır motorlu araç mı alayım yoksa ilk motoru ömrünü doldurmamış bir araç mı alayım. Teşekkürler.







  • sandık motor tercihimdir..Rektefiyenin bir garantisi yok..
    Saatli bomba gibi..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi deathrider13 -- 9 Ocak 2014; 22:52:06 >
  • Bu soru bu forumu aşar bence. Montajinda sorun yoksa, yani yeni motoru bi ölçturerek yeni motor almak bence daha mantikli gibi lakin bunu en iyi rx8 kullananlar bilir. Bir kişi forumda rx8 tecrübelerini paylasmamis. Keşke paylaşsa da okusak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mazdanın rx8 modeli gerçekten bir muamma ne süren biliyor nede tecrübesini edinen tecrübesini aktarıyor anca kulaktan dolma bilgilerle bir şeyler yapmaya çalışıyoruz
  • http://www.mazdaclubtr.com/forum/

    mtutun isimli üyenin (Mustafa Abi) çok güzel konuları mevcut, ayrıca burada da Mazda markası bölümünde Mustafa Abi'nin güzel tespitleri var.
  • TR'de ki tek ROTARY FORUMU VE RX7 & RX8 kullanıcılarının portalıyız.

    www.re78.net
    Rotary Engine Mazda RX-7 & RX-8 Forum

    Rektefiye yapabilirsin ama tek başına yapacağınız sanmıyorum. Know how yoksa yapamazsın, serviste sandık motor takarlar 8-12 bin tl arası tutuyor servis rebuild yani motoru açıp ne kırık dökükse onu değişeyim demeden direk sandık koyuyorlar çözüm olarak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: deathrider13

    sandık motor tercihimdir..Rektefiyenin bir garantisi yok..
    Saatli bomba gibi..

    saatli bomba deyince aklıma dsg geldi nedense
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Dizel mi Benzin mi sizce?
    6 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    sandık motor tercihimdir..Rektefiyenin bir garantisi yok..
    Saatli bomba gibi..

    saatli bomba deyince aklıma dsg geldi nedense

    Şu meşhur dsg li araca sürmeyi geçtim,binme şehvetine bile erişemedim

    Konuya gelirsek rx-8 motoru sanırsam en bakımlı kullanımıyla azami 150.000 km götürebiliyormuş diye okumuştum.
  • Konuyla çok bilgim yok ama 12bin TL gibi bir fiyat yeni motor için çok uygun geldi. Zira motor öldükten sonra en ucuz yollu kurtulan birkaç bin lirayı harcamadan çıkmıyor, arkasından elbette başka sorunlar ortaya çıkıyor. Belki toplamda 3-5 daha pahalıya geliyordur ama montaj kusursuzsa insan rahat kafayla da biner.
  • Ağır bir soru olmuş hocam. :)
  • Usta kalitesi çok önemli...Araba sıradan bir araba değil yer uçağı...Ben onu biliyorum diyen hiç bir ustaya güvenmem...Hele MAZDA ise kesin ve kesin 0 motor alıp takarım...Keyfime bakarım...Ne ustanın yüzüne bakarım nede sanayide tamir parça peşinde koşarım...0 motor diyorum.. MAZDA REKTEFE ASLA UCUZA ÇIKMAZ..Usta ile , parça ile şu değişecek bu idare eder dedikleri motor ile uğraşmayın. Çok biliyorum diyen ustanın ..İdare eder değişmeye gerek yok dediği parça 2 yıl sonra yıpranıyor...Motoru söküp yenisini almak, bulmak, getirip taktırmak ,değiştirmek dünya kadar para tutuyor..Usta kesin rektefe diyecek..İşine gelen odur...........



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi taşkafa -- 12 Ocak 2014; 9:02:12 >




  • Bu forumda da RX-8 i olan birisi vardi ismini hatirlamiyorum ama arastirirsaniz bulabilirsiniz. RX-8 i anlatiyordu konusunda cok yararli bilgiler vardi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurcandmt

    Bu forumda da RX-8 i olan birisi vardi ismini hatirlamiyorum ama arastirirsaniz bulabilirsiniz. RX-8 i anlatiyordu konusunda cok yararli bilgiler vardi.

    mtutun nicli Mustafa abi'den bahsediyorsun... Ben konu sahibini gerekli yerlere yönlendirdim, müsait zamanında Mustafa abi konu sahibini bilgilendirecektir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    sandık motor tercihimdir..Rektefiyenin bir garantisi yok..
    Saatli bomba gibi..

    saatli bomba deyince aklıma dsg geldi nedense

    Şu meşhur dsg li araca sürmeyi geçtim,binme şehvetine bile erişemedim

    Konuya gelirsek rx-8 motoru sanırsam en bakımlı kullanımıyla azami 150.000 km götürebiliyormuş diye okumuştum.

    ben bindim 6 ileri olanına bindim onlar alınası hakkaten.onlar yaglı sogutma sanırsam
    scooter gibi direk hızlanıyo öyle vites geçişi falan hissetme yok.
    roket gibi yani.
    hele en son arkadas 2013 dizel manuel jetta almıştı onu sürdüm.
    evet dedim işte bu.
    ama en keyifle kullandıgım arkadasın 2008 golfü olmuştu, 1-3-5 kullanılıyor :)
    130 la viraja girip 130la çıkılırmı ya! çıkılıyo :D




  • Gerçekten ciddi RX-8 Almayı planlıyorsan ki öle görünüyor.Bu iş Bu forumu aşar Mazda RX-7 RX-8 Forumlarına göz gezdirmeni tavsiye ederim.
  • Bu konu hakkında burada bilgi bulabileceğini pek sanmıyorum ama sandık motor daha mantıklı en iyi yorumu size kullanıcı tarafı verir o yüzden rx8 veya rx7 forumlarına bakmanız daha mantıklı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: flyer_mig

    quote:

    Orijinalden alıntı: jjuuddaass

    sandık motor tercihimdir..Rektefiyenin bir garantisi yok..
    Saatli bomba gibi..

    saatli bomba deyince aklıma dsg geldi nedense

    Şu meşhur dsg li araca sürmeyi geçtim,binme şehvetine bile erişemedim

    Konuya gelirsek rx-8 motoru sanırsam en bakımlı kullanımıyla azami 150.000 km götürebiliyormuş diye okumuştum.

    yurtdısında 250bini devirmiş birçok rx-8 var tamamiyle kullanım ve düzgün bakımla ilgili ayrıca facebookta rx-8 grubuda var ordada çok deneyimli bilgili arkadaşlar var aracı 1 kere kullanmış ve araca aşık biri olarak teorik olarak birçok şeyini biliyorum




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.