Şimdi Ara

Sağ ön teker geride?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
18.501
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar.
    Arkadaşlar eşim için 1 yıl kadar önce 2000 model bir polo almıştım sıkıntı yoktu.
    Neyse muayene götürdüm geçen hafta sağ ön rotilde boşluk var dediler geçmedi muayeneden.

    Neyse bu hafta yaptırdım geçti tekrar. Sağ rotil değişti.

    Eşim dün sağa dönerken bi ses geliyor dedi.
    Baktım araca aşağı inip evet tam sağa dönerken o da ne gacırt gucurt bir ses. Teker resmen davlumbaz a sürtüyor.

    Araçtan indim baktım sağ ön teker, 1 cm kadar geri kaymış.

    Ustaya geri gittim dedim hocam teker sürtüyor anlattım baktı rotçudan bu dedi, çıktım rotçuya gittim buna sağ değil sol rotil takmış teker geri kaymış dedi. Ustaya geri döndük, parçaçıda sağ rotil aldık tekrar baktık değişen parçayla karşılaştırdık sıkıntı yok değişen parça doğru.

    Rotçu yaptım dedi ama sıkıntı devam ediyor.

    Arabada hiçbir sıkıntı yokken muayene yüzünde değişen parça sıkıntı yarattı, resmen davlumbazı eritmiş lastik döne döne.

    Ne yapmam gerekiyor arkadaşlar?
    Bir kaç arkadaşım kamber açısıyla rahat yapılır dediler rotçuda kimisi şaşe kaymış diyor.

    Şase nasıl kayabilir araç bir yere vurmadı, sürtmedi.

    Bilen, bilgisi olan yardım edebilir mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cloud Nine -- 25 Ekim 2015; 21:07:45 >
    < Bu ileti m.bolumsonucanavari.com kullanılarak atıldı >







  • Montajdan sonra olduysa ya yanlis parca taktilar ya da yamulttular

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tekrar yeni parça aldık söküldü kontrol edildi, hiçbir sıkıntı çıkmadı. Parça doğru, yamultma olabileceğini pek sanmıyorum, rotçu yaptım dedi ama belli ki daha da bozmuş, yarın tekrar başka rotçuya gidicem bakalım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ya rotçu kasap, ya da salıncak yamuk
  • quote:

    Orijinalden alıntı: viper17

    ya rotçu kasap, ya da salıncak yamuk

    Parça değişmeden önce böyle bir sorun yoktu ama, durduk yere salıncağa birşey olabilir mi?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Farklı rot takarsa sadece sol teker düz bakarken, sağ teker hafif sağa veya sola dönük durur.

    Lastik gerideyse salıncaktan kaynaklanıyor.
  • Çok ilginç ya. Salıncakları bozdu o zaman parça değiştirirken.

    Rotçu yamı gitmem lazım yoksa başka bir ustaya mı hangisi anlar?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bozuk rotil başka parçaları da bozmuş olabilir. Özellikle pres döküm olan porya (veya akson da deniilr) içindeki yuvayı genişletir. Sıkma vidası statik olarak çalışıyor görünür ama yol darbelerinde, yük altında yine boşluk yapar. Çok tehlikelidir. Bazen sıkma vidaları, veya rotilin sap kısmı da eğrilir, bunlar da değişmeli. Hem poryada hem de süspansiyon vidalarında düzeltme, kaynakla doldurma katiyen olmaz, böyle bir şey yapmaya kalkarlarsa kabul etmeyin. Bozuk vidalar varsa süspansiyon üreticilerinden alınmalı, diş ölçülerinin uyması yeterli değildir, mukavemeti özel metallerden yapılırlar.

    Bence kamber kasterle oyuncak gibi oynatmayın. Dediğniz gibi, elek gibi pas falan yoksa, durduk yerde darbe almadan şasi kaymaz. Belli ki teşhis edemiyorlar. Bence ya yetkili servise gidin, en azından başlarında bir mühendis vardır, veya okullu bir rot balans tamircisine gidin. Rot balans ciddi bir geometri işi. Yetişme ustalar rutin işleri yapıyorlar ama geometri bilgisi olmadan bu konuda akıl yürütemiyorlar. "Toe"daki ayar sırasındaki açıların değişiminden sorun porya mı, alt salıncak mı, veya salıncağın ön veya arka burcu mu, iyi bir rot-balans ustası anlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Karbon 12 -- 26 Ekim 2015; 14:07:24 >




  • yaylarda sorun olabilir
  • Sorun çözüldü arkadaşlar.
    Salıncaklar vs hiçbirşeyde sıkıntı yok.

    Takılan sağ rotil polo 2000 6n2 kasa olması gerekirken, polo 9n kasa rotil takılmış lastik bu yüzden geri gitmiş.

    Takan ustaya gittik rotçu ustayla o da çok yakın arkadaşımın tanıdığı. Durumu anlattık, adam dumur oldu nasıl olurdu zarttı zurttu kıvırdı.

    Neyse 50 TL ye hallettik.
    25 tl rotil, 25 tl rot ayarı.
    İşçilik almadı usta saolsun, cillop gibi oldu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracın üstünden çıkan parçayla yeni alan parçayı her zaman karşılaştıran birini bulursan işte o ustadır yok yav gerek yok diyen birini bulduysan vay başına gelenler...
  • Ustadan çok kasap var mubarek...
  • Benim sag on teker de ileride. Arac ziplayinca çamurluğa surtüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yuh be, memlekette ki ustaya puntoyu tamir için götürmüştüm palio parçası sipariş vermiş, bi daha önünden geçmedim
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.