Şimdi Ara

Şarj edilebilir piller hakkında net bilgi istiyorum.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
2.473
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • konuyu yanlış yere mi açtım bilmiyorum umarım doğrudur.


    Arkadaşlar elimde bir adet 4.8v yazan şarjlı vidalama makinesi var. Aşırı kullanımdan dolayı bataryası bitti. Şimdi içini dağıttığımda içinden 4 adet 600 mah 1.2v pil çıktı. Az çok anladığımdan yola çıkarak 1.2v piller seri bağlı olduğundan 4.8v değerine ama 600 mah kapasitesine sahip.

    Şimdi benim amacım tabi ki anladınız bu pilleri değiştirmek.
    Ancak
    en uzun ömürlü giden piller bildiğim kadarıyla li-po yada li-ion piller. Ve bunlar için şarj sonrası devre kesici bir elaman varmış herhalde detaylar nasıldır ? Yani sonuçta bir adet aa kalem li-po pil 3.6 volt ben bunu nasıl 4.8 yapabilirim ki.
    Birde ni-mh piller var. Normal kalem pil gibi aynı yerlerde kullanılabiliyorlar ayrıca şarj edilebilir olması da cabası. Ancak bunlar için şarj dolumu sonrası koruma devresi gerekiyor mu yoksa direk koy şarja al sabaha olayı mevcut mu.

    Şimdi elimde şarj adaptörü de yok onu da alacağım. Aranızdan yenisini alsan daha iyi olur diyenler vardır tahminimce. Ancak yenisi de aynı olacağından dolayı en uzun ömürlü kullanım açısından tavsiyeleri bekliyorum.

    Ayrıca küçük bir not eklemek isterim bu piller taşınabilir olacak ve şarjlı vidalama bölümünün içinde depolanacak sürekli aç sök tak olmayacak. Yani alta bir bölüm eklemek filan istemiyorum. Yada sürekli sök tak yapma derdi.







  • Li-on veya lipo piller 3.7 volt verecek,senin cihazın 4.8 volt.bu durumda iki adet lion pili seri bağlaman gerekiyor.bu pilleri seri olarak sarj etmek için özel devre tasarımı gerekiyor.sarj süresi artarsa aşırı derecede ısınıp patlama riski mevcut, ayrıca yüksek akım çekecek.pilleri tek tek şarj edecek ucuz devreler mevcut.bunlari kullanarak şarj edip şarjı dolunca seri bağlantı yapan bir swich ile çıkış voltajini 5 volt a düşüren bir voltaj regülatörü entegre ile kullanabilirsiniz.direk 8.2 volt ile şarja takarsaniz adaptör yanabilir,pil patlayabilir.

    Ni-Cd pilleri ise 6 volt bir adaptör ile şarj edebilirsiniz.bunlarin şarj süresi daha uzun, boşalma süresi daha kısa ancak tehlike daha az.Elektronik bilginize bakarak Ni-Cd pilleri aynıları ile değiştirip devam edin derim.lion pilleri direk adaptör den şarj etmeyin patlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eklenmeyi unuttuğum bir diğer bilgi ni-mh ile Ni-Cd pillerin şarj karakteristikleri aynı, sadece MH piller biraz daha uzun sürede boşalıp biraz daha kısa sürede dolar.akim kapasitesi biraz daha fazladır.ni-mh veya Ni-Cd pillerin şarjı için de şarj devresi pil ömrü açısından önemli ancak cihazınızın orijinal adaptörü içerisinde bu devre mevcuttur.harici bir adaptör ile şarj etmek isterseniz bir şarj devresi ile kullanmanızı öneririm.aksi takdirde pil ömrü 5-6 ayı geçmez.bir de şarj tam dolana kadar kesmeyip boşalmadan şarj etmemek gerekiyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konuyu okuyanlar için ek bilgi tp4056 ile yapılan hazır 18650 li-on charger kitleri ile tek tek şarj edebilirsiniz.ancak seri olarak sarj mümkün değil.yapmaniz gereken pilleri şarj olurken birbirinden ayırıp dolunca şarj devresinden ayıran ve seri bağlantı sağlayan çok kontaklı ve çift yönlü bir swich bağlantısı yapmak.tp4056 devreleri 8-10 TL.swich de öyle.hurda video veya radyo devreleri içerisinde bolca mevcut onlardan söküp de kullanılabilir.bu işi yapanın hurdası da vardır mutlaka.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mardina

    Konuyu okuyanlar için ek bilgi tp4056 ile yapılan hazır 18650 li-on charger kitleri ile tek tek şarj edebilirsiniz.ancak seri olarak sarj mümkün değil.yapmaniz gereken pilleri şarj olurken birbirinden ayırıp dolunca şarj devresinden ayıran ve seri bağlantı sağlayan çok kontaklı ve çift yönlü bir swich bağlantısı yapmak.tp4056 devreleri 8-10 TL.swich de öyle.hurda video veya radyo devreleri içerisinde bolca mevcut onlardan söküp de kullanılabilir.bu işi yapanın hurdası da vardır mutlaka.
    8-10 lira verilmez ben Çin'den tanesini 90 kuruşa alıyorum .



    He beklemem ben 25 - 30 gün diyen varsa burada 15 liraya da satan var ;)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mardina

    Li-on veya lipo piller 3.7 volt verecek,senin cihazın 4.8 volt.bu durumda iki adet lion pili seri bağlaman gerekiyor.bu pilleri seri olarak sarj etmek için özel devre tasarımı gerekiyor.sarj süresi artarsa aşırı derecede ısınıp patlama riski mevcut, ayrıca yüksek akım çekecek.pilleri tek tek şarj edecek ucuz devreler mevcut.bunlari kullanarak şarj edip şarjı dolunca seri bağlantı yapan bir swich ile çıkış voltajini 5 volt a düşüren bir voltaj regülatörü entegre ile kullanabilirsiniz.direk 8.2 volt ile şarja takarsaniz adaptör yanabilir,pil patlayabilir.

    Ni-Cd pilleri ise 6 volt bir adaptör ile şarj edebilirsiniz.bunlarin şarj süresi daha uzun, boşalma süresi daha kısa ancak tehlike daha az.Elektronik bilginize bakarak Ni-Cd pilleri aynıları ile değiştirip devam edin derim.lion pilleri direk adaptör den şarj etmeyin patlar
    öncelikle bilgiler için teşekkürler. Bayram sebebiyle foruma ancak girebildim.
    şimdi dediklerinizden anladığım kadarıyla öncelikle
    https://urun.n11.com/diger-bilgisayar-yedek-parcalari/7805-5v-voltaj-regulator-entegresi-P158885993 ihtiyacım var ki bunu da pillerin motora giden kablolar bölümünde kullanacağım heralde. Bu sayede 5v güç alacağım motora.

    Ancak şarj etme konusunda sıkıntım var. Dediğinizden şunu çıkardım her bataryayı ayrı ayrı şarj etmek gerekiyor ve internette bunun için "bms" dedikleri üzerinde "x"s18650 yazan devreyi bağlıyoruz herhalde. Buda hem akım koruma hemde devredeki pillerin aynı seviyede şarj olmasını sağlıyor. Bu devre sanırsam otomatik olarak örnek verecek olursam; 2 adet 4.2v yani 8.4 volt değerine ulaşınca sistem şarj olmayı kesiyor değil mi ? Ayrıca bir pil 4.2 v olunca şarjı diğer pile yönlendiriyor heralde.
    https://urun.n11.com/sarj-edilebilen-pil/8v-icin-2-pil-18650-3a-li-ion-2s-bms-lityum-sarj-koruma-P162318163

    Peki şarj edebilmek için elimdeki 9v 2a değerinde telefon adaptörünü kullansam uygun olur mu. Ayrıca yine bu adaptörün 12v 1.5a değeri de mevcut. Yani hızlı şarj adaptörü normalde kendisi.

    İşlemde buraya kadar bir sıkıntı yoksa bir diğer sorum benim şarjlı da 4 pil yatağı mevcut. Yani 2 paralel 2 seri bağlı devre yaptığımda bir pilin en iyi ihtimalle 2500 mAh değerine sahip olduğunu düşünürsek 5000 mAh ve 8.4 volt bir değer elde edeceğimi amatörce düşünüyorum. Ki bu değerde 600 mAh seri bağlı 4 ni-cd pillerin nerdeyse 9 kat daha uzun kullanım süresi demek.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • mardina kullanıcısına yanıt
    https://www.teknostore.com/products/xiaomi-mi-10000-mah-powerbank
    yada en kötü ihtimalle böyle bir şey alıp direk monte etsem daha karlı olacağım heralde :). Yani sonuçta hem şarj girişi usb ile direk tak şarj et şeklinde. Hem 6250 mAh şarj gücüne sahip. Hemde dış kasasını çıkardığımda boyutu şarjlı vidalamanın içine olabilecek güçte.
  • Tamam ama onun çıkışı 5volt 1 a veya 2amper gücü yeterli gelmeyecek akülü vidalama motoruna.bu nedenle yine bir swich kullanarak piller dolarken powerbank devresini kullanacaksınız ama motora güç verirken pilleri powerbank bağlantısından ayırıp seri bağlantı ile direkt pilin ucundan motor anahtarı na giden kabloya baglayacaksiniz.direk powerbank baglantisi ayırmadan motora güç vermek powerbank şarj devresini bozabilir.denemek sizden.sonuc alırsanız ben de aynısını deneyeceğim.ayni akülü vidalama bende de var ve pilleri bitmek üzere.en fazla 10 dakika şarj tutuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mardina kullanıcısına yanıt
    ama şimdi bir konuda kafam karşıtı. İçindeki piller 4 adet 1.2v 600mAh. Nasıl oluyor da 5v 1000 mAh veren bir powerbank yetişemiyor o motora onu anlamadım ?
  • Akr3p0lis kullanıcısına yanıt
    Piller diyelimki, 500mA olsun,, matkap hiç durmadan 1 saat çalışması lazım ,,,,

    Toplamda 10 dk belki çalışmıyor , pil bitiyor ,,

    Yarım saatte 1A olsa, 15 dk da 2A olsa,, 5 dk da 4A çekerek biter piller...

    Yani motor anlık olarak çalışırken 2-3A çekiyor..

    Aynı araba marş dinamosu gibi düşünün ,,

    60A fakat ,, 5sn marşa bastınız olmadı, bi 5 sn daha bastınız olmadı,, akü iyi ise bunu 10 defa ya yapar ya yapmaz akü biter,,,, buda toplamda 1 dk desek,,, 60A akü 1 dakikada bitti,, neden çünkü marş motoru aküden 30-40A çekti,, aküm 60A niye bitti hemen ,, çünkü anlık yük çok fazla

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Emin-Firtina kullanıcısına yanıt
    Kafam iyice karışmıştı şimdi biraz daha gezdim internette ve şu sonuca ulaştım. Doğru mudur sorayım.

    Şimdi bir batarya 600 mAh sahip ise saatte 0.6 amper verebilir. Ve bir saat bu bataryada 0.6 amper lik akım çekilirse bu batarya tamamen biter.
    Ancak biz 600 mAh yerine 6000 mAh batarya koymaktan bahsediyoruz. Voltaj çok küçük 0.2 oranında yükselecek yani 4.8 den 5 olacak. Tabi 2 tane dolu konumda olduğunda 4.2 volt veren pilin çıkışına regülatör bağlayıp 5v a düşüreceğiz. Benim internetten edindiğim bilgide "batarya yada akü nün mAh yada amper değeri ne kadar yüksek olursa olsun cihaz yada motor kendisi için gerekli olan akımı çeker gerisi batarya yada akü de kalır" şeklinde bir ibare vardı. Buradan da yolacak çıkacak olursak 0.6 amper ile 10 dk aralıksız çalışan bir cihaz teoride 100dk çalışıyor olması gerekir.
    Tabi voltaj yükseldiği için daha az akım çekeceğinden
    (4.8 x 0.6 = 2.88 )
    (5 x 0.576 = 2.88 )
    daha uzun süreli bir kullanım olacaktır.




  • Akr3p0lis kullanıcısına yanıt
    Okuyunca çok karışıyor,, benim amcamdada vardı ayni benzer olay,, içindeki 4 pili çıkardı,, şarj edilebilir amperi daha yüksek 4 pil koydu,, bildiğimiz pillerden,, bu şekilde memnun, sizde öyle yapın .. 600mA pil yerine, 1200 veya 2200mA pil kullanın, şarj devresi matkabin icinde heralde, 6v lukda eski usül şarj adaptörü var,,, öyle işte ....

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sizin motor yüke bindiğinde çekmek isteyeceği akım 3 amperi geçecek ama powerbank in çıkış mosfeti 1 amperden fazla gücü veremeyecegi için ya yanacak yada kısa devre zannedip çıkışı kapatacak.pilleri motora direk bağlamak zorundasınız voltaji düşürmek için de seri diyot bağlayın bir kaç tane güçlü diyot .sizi yoracak olan swich sadece.sarj ederken powerbank bağlı, kullanırken powerbank ayrılacak sadece pil hücresi bağlanacak mekanik çalışan bir swich.lityum ion olsa bile size tüm gün yetecek kadar şarj olmaz.2 saat sürekli kullanımda bitiyor benim 14 volt blackdecker lityum pilli akülü vidalama.1 arabanın müzik tesisatı için 2 pil ancak yetiyor.birini şarj da bırakıyorum,bitince değiştirip diğerini şarja takıyorum.ufak avuç içi olan ise Ni-Cd pilli.ben de onun için yapacağım bu bağlantıyı.ama oturup swich bağlantısı nasıl olacak diye kafa yormak lazım kalem kağıtla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.