Şimdi Ara

Servis tekeli bitti, tamir ucuzlayacak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
697
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • AŞAĞIDA BİR GAZETEDEN ALDIĞIM YAZIYI PAYLAŞMAK İSTEDİM. UMARIM YAZIDA ANLATILDIĞI ÜZERE TÜKETİCİ AVANTAJ VE ÇIKARLARINI GÖZETEBİLİR BU YENİ AB UYUM SEBEPLİ YENİ SİSTEM.

    UZUN VADEDE İSE ÜRETİCİLER VE TAMİRCİLER (SERVİS OLAN VE OLMAYAN) İÇİN KAZANÇ ARTTIRIMLARI MÜMKÜN OLABİLECEKMİŞ.

    UMARIM HEM ÜRETİCİ, HEM TÜKETİCİ, HEM DE TAMİRCİ YANİ GENEL OLARAK ÜLKEM KAZANIR.



    Servis tekeli bitti, tamir ucuzlayacak

    Otomotiv sektöründe marka içi ve markalar arası rekabeti artırması amacıyla çıkarılan blok muafiyeti tebliği, 1 Ocak'tan itibaren uygulanmaya başladı.

    Blok muafiyeti tebliği otomotivde önemli değişikliklere yol açacak. Sanayi Bakanlığı'ndan yetki belgesi alan tamirhaneler garanti kapsamında servis hizmeti sunabilecek. Bir bayi aynı marka araçları satmak üzere farklı illerde de şube açabilecek.

    AB'ye uyum çerçevesinde hazırlanan düzenlemeyle otomotiv bayileri, birden çok markayı satışa sunabilecek. Örneğin daha önce Toyota marka otomobil satan bir galeride, Peugoet, Hyundai ve Mercedes gibi markalar da satılabilecek. Servis zorunluluğunun kalkması ile bağımsız servislerde de araçların garanti kapsamında tamiri yapılabilecek. Otomotiv servisleri orijinal yedek parçanın yanı sıra kaliteli eşdeğer parçayı da kullanabilecek. Uygulama ile birlikte yedek parçada yerli üretimin payının artması beklenirken, fiyat rekabeti ise sürücülere ucuzluk olarak yansıyacak.

    1 Ocak 2006'da yürürlüğe giren tebliğle ilgili bir yıllık geçiş süresi tamamlandı. Rekabet Kurumu'nun onayından geçen düzenleme, otomotiv sektöründe köklü değişikliklere yol açacak. Satış noktaları ve araç bakım servislerinde tüketiciye daha çok seçenek sunulması öngörülüyor. Araç bakım-onarımı üretici firmaya bağlı yetkili servislerin yanı sıra Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'ndan yetki belgesi alan bütün tamircilerde de yapılabilecek. Sektör temsilcileri, düzenlemenin tamircilere bir araya gelerek yetkili servislerle rekabet etme fırsatı sunduğunu vurguluyor. Değişiklikler hakkında Zaman'a bilgi veren Rekabet Kurumu Başkanı Mustafa Parlak, yeni dönemde aynı marka içinde de rekabetin yaşanacağını ifade ediyor. Buna göre İstanbul'da A firmasının arabasını satan bir bayi, Ankara'da da bayilik açabilecek. Böylece şu anda aynı markaların bayileri arasında da fiyat rekabeti artarken, tüketici cazip indirim ve vadelerle karşılaşacak. İstenen şartları taşıyan herkesin garantili bakım servisi kurabileceğine işaret eden Parlak, "İlk başta otomotiv firmalarından tepki aldık. Ancak bu durumdan tüketici fayda göreceği gibi uzun vadede şirketler, firmalar da kazançlı çıkacak." ifadelerini kullandı. Kurum, tebliğin anlaşılmayan noktalarına örneklerle açıklık getiren kılavuz da hazırladı.

    Blok muafiyeti tebliği, otomotiv satış ve servis ağlarıyla ilgili kısıtlamaları tüketici lehine esnetiyor. Tebliğin gerekçesinde, rekabetin tüketici için büyük öneme sahip olduğu vurgulanıyor. Otomobile sahip olmanın tüketicilerin büyük çoğunluğu için en büyük ikinci harcama olduğuna dikkat çekiliyor. Tebliğle pazar payı eşikleri belirlenirken, eşikler aşıldığı takdirde distribütörlerin iradesine bağlı olmaksızın seçici bayilik uygulanmak zorunda olacak. Muafiyet hükümleri, dikey anlaşmanın sağlayıcının motorlu taşıt veya yedek parça ya da bakım ve onarım hizmeti sağladığı ilgili pazardaki pazar payının yüzde 30'u, motorlu taşıtların dağıtımı için niceliksel seçici dağıtımın tercih edildiği anlaşmalarda ise yüzde 40'ı geçmemesi durumunda devreye girecek.

    İsa Yazar
    02/01/2007


     Servis tekeli bitti, tamir ucuzlayacak


     Servis tekeli bitti, tamir ucuzlayacak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi koksalsoy -- 3 Ocak 2007; 11:42:42 >







  • Araç bakım-onarımı üretici firmaya bağlı yetkili servislerin yanı sıra Sanayi ve Ticaret Bakanlığı'ndan yetki belgesi alan bütün tamircilerdede yapılabilecek.

    bunu anlamadim ben.sanayi deki herhangi bir servis bu işi yapabilecekmi bu yetki sanayi deki tüm tamircilerde varmi.bu tamirciler e otomobil firmaları orjinal yedek parça verecekmi?
  • yada biz bu yetki belgesi kimde var kimde yok rahatlıkla bilecekmiyiz.

    ayrıca orjinal parça yerine garanti kapsamında yan sanayisi de kullanılabilecekmiş.

    asıl benim için bir tüketici olarak parça fiyatları rekabet sebebiyle gerçekten düşecek mi?

    bekleyip göreceğiz artık. umarım hayırlı olur her kesim için.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.