Şimdi Ara

Su kaçırma problemi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
8.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese iyi Forumlar;

    98 vectra b cdx kullanıcısıyım.

    Geçenlerde sağlam bir bayır çıktıktan sonra arabam hararet yaptı.. (105-110 derece) kırmızı çizgiye geldi.. yaklaşık o şekilde 1,5-2 dakika yol yaptım, ama su kaynatmadı.

    Biraz yol yaptıktan sonra gideceğim yere vardım. motorun soğumasını bekleyerek su seviyesini kontrol ettim biraz düşmüştü.. su ekleyip kapattım.

    tekrar yola çıktığımda yolda radyatör yedek depo kapaktağından su kacırdığını farkettim.

    kapağında problem olabileceğini düşünerek kapağı değiştirdim, kaçırma durdu. şimdide kelepceli olan depo kulağı çıkış hortumdan kaçırıyor.. ama sadece termostat açtığı zaman.


    Ne egsoz gazında beyaz duman var ne de yağda bir sulanma..

    sizce neden olabilir.. Fikrinizi alabilir miyim.



  • Contanız yanmış ve suya kompresyon kaçırıyorsa bu sorunu yapar.
  • tüp varmı arabada?
  • Lpg kullanmıyorum.
  • araba çalışırken genleşme kabının içine bakın bakalım hava kabarcığı,yağ varmı?
  • silindir üst kapağı hararetten yamulmuş olabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Compacterzurum

    araba çalışırken genleşme kabının içine bakın bakalım hava kabarcığı,yağ varmı?

    herhangi bir kabarcik yada yag gorunmuyor... yanliz su normal kayganliginda degil sanki..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • antifirizde kayganlık hissettirir bir miktar.Suya yağ karışmamış.Peki yağ çubuğunu çekin bakalım su varmı.Anormal olsa zaten hemen anlarsınız.
  • ilk mesajda bahsettiğim gibi ne suda yağ var nede yağda su.. :)

    öyle olsa bende conta düşünürdüm de olmaması bana acaba dedirttiriyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kiapus

    Herkese iyi Forumlar;

    98 vectra b cdx kullanıcısıyım.

    Geçenlerde sağlam bir bayır çıktıktan sonra arabam hararet yaptı.. (105-110 derece) kırmızı çizgiye geldi.. yaklaşık o şekilde 1,5-2 dakika yol yaptım, ama su kaynatmadı.

    Biraz yol yaptıktan sonra gideceğim yere vardım. motorun soğumasını bekleyerek su seviyesini kontrol ettim biraz düşmüştü.. su ekleyip kapattım.

    tekrar yola çıktığımda yolda radyatör yedek depo kapaktağından su kacırdığını farkettim.

    kapağında problem olabileceğini düşünerek kapağı değiştirdim, kaçırma durdu. şimdide kelepceli olan depo kulağı çıkış hortumdan kaçırıyor.. ama sadece termostat açtığı zaman.


    Ne egsoz gazında beyaz duman var ne de yağda bir sulanma..

    sizce neden olabilir.. Fikrinizi alabilir miyim.



    Genleşme kabı kapağında tahliye sistemi vardır, araç hararet yaptığı için sistemdeki basınç yükselmiş ve aracın fazla basıncı tahliye etmesine sebep olmuş. Kısacası o gördüğünüz bir kaçak değil. Kapağı değiştirmenize gerek yoktu.

    Aracınız 15 yaşında bu yaştaki araçta soğutma sisteminde kaçak görülmesi muhtemeldir. Kaçak varsa kontrolünü sanayide genleşme kavanozuna el pompası ile 1-2 bar basınçta hava bastırarak kaçıran yer kolayca tesbit edilir. Kaçak giderilir hararetin sebebi bu değilse arıza başka yerde tekrar aranır.

    Kısacası net olarak şuradan demek kolay değil.

    Sorunuz olursa gene yardımcı olurum.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kiapus

    ilk mesajda bahsettiğim gibi ne suda yağ var nede yağda su.. :)

    öyle olsa bende conta düşünürdüm de olmaması bana acaba dedirttiriyor.

    Sabahlari ilk calistirmada kisa sureli sallanti veya asiri titresimli calisma var mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: babapars


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kiapus

    ilk mesajda bahsettiğim gibi ne suda yağ var nede yağda su.. :)

    öyle olsa bende conta düşünürdüm de olmaması bana acaba dedirttiriyor.

    Sabahlari ilk calistirmada kisa sureli sallanti veya asiri titresimli calisma var mi?


    yok.. gayet guzel ve normal çalışıyor..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kiapus

    quote:

    Orijinalden alıntı: babapars


    quote:

    Orijinalden alıntı: Kiapus

    ilk mesajda bahsettiğim gibi ne suda yağ var nede yağda su.. :)

    öyle olsa bende conta düşünürdüm de olmaması bana acaba dedirttiriyor.

    Sabahlari ilk calistirmada kisa sureli sallanti veya asiri titresimli calisma var mi?


    yok.. gayet guzel ve normal çalışıyor..



    Kaçağı tamir ettirdiniz mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kiapus

    ilk mesajda bahsettiğim gibi ne suda yağ var nede yağda su.. :)

    öyle olsa bende conta düşünürdüm de olmaması bana acaba dedirttiriyor.

    ben çözemedim bu işi
  • contanın hasar gördüğü her durumda su yağa, yağ da suya karışacak diye bir kural yok.

    silindir üst kapak contasının işi sadece su ve yağ kanallarını birbirinden ayırmak değildir. aynı zamanda silindir kompresyonunlarının dışarıya kaçmasını ve yine soğutma suyunun yanma odasına kaçmasını da önler.

    dolayısıyla conta hasarı durumunda ;

    1) yağa su karışabilir
    2) suya yağ karışabilir
    3) siliindir kompresyonları soğutma suyuna kaçıp hava yaptırabilir
    4) soğutma suyu yanma odasına kaçıp eksozda beyaz duman ve su eksiltme yapabilir.

    bir conta hasarı durumunda yukarıdaki belirtilerden biri görülebileceği gibi bir kaçı birden de görülebilir.

    şu durumda sizin yağınızda su, suda ise yağ görmemeniz contayı masum çıkarmaz. ki belirtilere bakınca ;

    genleşme kabından su taşırdı diyorsunuz. genleşme kabı kapağı arızalı olabilir diye değiştiniz ve kaçırmaya devam ediyor. ama bu arada aşırı hararet görmüyorsunuz ibrede fakat mütemadiyen soğutma suyu sisteme sığmıyor ve dışarıya kaçıyor. niye? içeride dolaşan suyun basıncını artırıp onu dışarıya çıkkmaya zorlayacak iki etmen var :

    * birisi aşırı ısınma/kaynama sonucu su iyice genleşip kabına sığmayacak ve taşacak
    * diğeri ise sisteme basınçlı hava girip suyu dışarıya itecek.

    göstergede hararet gömediğinize göre hangi itimal kalır? sisteme dolan hava basıncı. peki bu hava nerden geliyor? cevabı artık biliyorsunuz, ben daha fazlasını söylemeyeyim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    contanın hasar gördüğü her durumda su yağa, yağ da suya karışacak diye bir kural yok.

    silindir üst kapak contasının işi sadece su ve yağ kanallarını birbirinden ayırmak değildir. aynı zamanda silindir kompresyonunlarının dışarıya kaçmasını ve yine soğutma suyunun yanma odasına kaçmasını da önler.

    dolayısıyla conta hasarı durumunda ;

    1) yağa su karışabilir
    2) suya yağ karışabilir
    3) siliindir kompresyonları soğutma suyuna kaçıp hava yaptırabilir
    4) soğutma suyu yanma odasına kaçıp eksozda beyaz duman ve su eksiltme yapabilir.

    bir conta hasarı durumunda yukarıdaki belirtilerden biri görülebileceği gibi bir kaçı birden de görülebilir.

    şu durumda sizin yağınızda su, suda ise yağ görmemeniz contayı masum çıkarmaz. ki belirtilere bakınca ;

    genleşme kabından su taşırdı diyorsunuz. genleşme kabı kapağı arızalı olabilir diye değiştiniz ve kaçırmaya devam ediyor. ama bu arada aşırı hararet görmüyorsunuz ibrede fakat mütemadiyen soğutma suyu sisteme sığmıyor ve dışarıya kaçıyor. niye? içeride dolaşan suyun basıncını artırıp onu dışarıya çıkkmaya zorlayacak iki etmen var :

    * birisi aşırı ısınma/kaynama sonucu su iyice genleşip kabına sığmayacak ve taşacak
    * diğeri ise sisteme basınçlı hava girip suyu dışarıya itecek.

    göstergede hararet gömediğinize göre hangi itimal kalır? sisteme dolan hava basıncı. peki bu hava nerden geliyor? cevabı artık biliyorsunuz, ben daha fazlasını söylemeyeyim...

    ilginiz için tşk ederim..

    Bugun servise gittim.. Dediğiniz gibi contada problem olduğunu söyledi. Fakat bozulmanın başlangıç seviyesinde olduğundan bahsetti. ne yaptı bilmiyorum, genleşme deposunu değişti. Denemek için aracıda otoyolda bayağı bir sıkıştırdık..(Arkada bir 3.25 kaldı :)) sızıntı şimdilik kesildi.
    En son tüm soğutma suyunu boşalttık. Ve tekrar doldurduk. motoru tekrar ısıttıktan sonra devirdaim sürecine baktık.. su ve depo yeni olduğu için su hareketi gayet net görünüyordu.. hortumlardaki hava boşaldıktan sonra hortumdan herhangi bir hava kabarcığı da gelmedi..

    şimdilik mutluluk sürecindeyim.




  • Sistemi komple boşaltıp tekrar doldurmuşsunuz. Dolayısıyla sistemdeki havayı da almış oldunuz. Ama o hava silindirlerden geliyorsa (ki öyle görünüyor) bunu tekrar yapacaktır.

    Sürekli gözlemlemelisiniz. Eninde sonunda contaya değiştirmeniz de gerekecek. Hazırlık yapın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kiapus kullanıcısına yanıt
    Ne kadar verdiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamın aleyküm arkadaşlar tofaş Şahins araç ilk çalıştıktan sonra ısınmaya başlayınca su bidonundan su taşırıyor ve radyatör hortumunda hava oluşuyor neden yapar


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.