Peki neden dizaynını TÜRKLERİN yaptığı parçalarını türklerin yaptığı bir otomobil yapılmıyor.?
sabancı veya koç elin gavurunun arabasını burda monte edeceklerine kendi arabamız için neden bir çalışma yapılmıyor ?
[Deleted by Admins]
quote:
Orijinalden alıntı: Deleted User
[Deleted by Admins]
O KADAR ARABA PARÇASI ÜRETEN FABRİKA VARKİ
SADECE KAROSERİ VE SAÇ AKSAM YAPSAN YEDEK PARÇANIN HEPSİ ÜRETİLEBİLİYOR MOTOR BLOĞU KRANK MİLİ DİNGİL AKS DA DAHİL
NEDEN BROKRASİ ?
quote:
Orijinalden alıntı: yerlerde
O KADAR ARABA PARÇASI ÜRETEN FABRİKA VARKİ
SADECE KAROSERİ VE SAÇ AKSAM YAPSAN YEDEK PARÇANIN HEPSİ ÜRETİLEBİLİYOR MOTOR BLOĞU KRANK MİLİ DİNGİL AKS DA DAHİL
NEDEN BROKRASİ ?
Alıntıları Göster
[Deleted by Admins]
quote:
Orijinalden alıntı: Deleted User
[Deleted by Admins]
Alıntıları Göster
Ona kesinlikle katılıyorum
içimizde kopekler lduğu sürece bu millet kalkınamaz
ama birilerin uyanıp bu duruma dur demesi gerekmezmi
bende istiyırum kendi ülkemin üretmiş olduğu tamamen yerli yapımı bir otomobile binmek
ama dediğin gibi Ülkemizde yabancı elleri çok var
quote:
Orijinalden alıntı: yerlerde
Ona kesinlikle katılıyorum
içimizde kopekler lduğu sürece bu millet kalkınamaz
ama birilerin uyanıp bu duruma dur demesi gerekmezmi
bende istiyırum kendi ülkemin üretmiş olduğu tamamen yerli yapımı bir otomobile binmek
ama dediğin gibi Ülkemizde yabancı elleri çok var
Alıntıları Göster
yatırım yok
quote:
Orijinalden alıntı: Çimuanos
yatırım yok
Alıntıları Göster
ülkemizde f1 takımlarına dahi subap,krank,şanzıman dişlileri,piston üreten ve ödül alan firmalar var aynı zamanda yurt dışında tasarım ödülü almış bir çok otomobil tasarımcısı mühendislerimiz var aslında ülkemiz bu değerleri kullanmayı bilirse çok iyi işler yapabilr fakat bunu isteyen bunu arzu eden bir semaye gücü yok çünkü hazır para daha tatlıdır, kimse bu maceraya girmek istemez
quote:
Orjinalden alıntı: yerlerde
ÜLKECE YAN OTOMOBİL YAN SANAYİ BAKIMINDAN SAYILI ÜLKELERDEN BİRİSİYİZ.
Peki neden dizaynını TÜRKLERİN yaptığı parçalarını türklerin yaptığı bir otomobil yapılmıyor.?
sabancı veya koç elin gavurunun arabasını burda monte edeceklerine kendi arabamız için neden bir çalışma yapılmıyor ?
Sen Bagimsiz Bir ulke oldugumuzu mu saniyorsun...
Yorumsuz...
Parça yapmakla tasarım yapmak ayrı şeyler çok basitmiş gibi düşünüyoruz, ama bir usta 50 yıl çalışsa belkide bir araç yapmayı öğrenemeyebilir sonuçta tasarım çok ayrı bir olay. Çok büyük emek istiyor, teknik resimi hazır parça işlemeye benzemiyor, yan sanayiyi senle bende kurarız sorun değil. Sabancı ve Koç nereden para gelecek ona bakıyor böyle bir işe girer mi hiç?Anadolu da millete nasıl gazlarım nasıl kakalarım diye ürettiler bimiyor muyuz nasıl kanımızı emdiler? Çok büyük yatırım lazım bir kere , bir Koç bir Sabancı bir Zorlu olmak lazım, sonra insanın istemesi lazım, vatan sevgisi lazım, inanç lazım, en sonunda cesaret lazım, ben inanıyorum çok ii bir araç çıkar Koç istese, sırf Fiat taki Türk mühendisler yeter, mesela Tofaş ın Bursadaki fabrikası benim bildiğim Avrupadaki en büyük Arge tesisine sahip, Türkiyeden ve yurtdışından bir sürü firma orada araştırma yapıyor, Peugeot Ford Renault ...
quote:
Orijinalden alıntı: uranus
ülkemizde f1 takımlarına dahi subap,krank,şanzıman dişlileri,piston üreten ve ödül alan firmalar var aynı zamanda yurt dışında tasarım ödülü almış bir çok otomobil tasarımcısı mühendislerimiz var aslında ülkemiz bu değerleri kullanmayı bilirse çok iyi işler yapabilr fakat bunu isteyen bunu arzu eden bir semaye gücü yok çünkü hazır para daha tatlıdır, kimse bu maceraya girmek istemez
Alıntıları Göster
hepimizde aynı özlemin olması olayın tek sevindirici tarafı.
ama şu küçük dünyada toplam 100 adet otomobil üreten firma olduğunu varsaysak.
yeni bir marka oluşturup onu dünyadaki diğer markalarla rekabet ettirebilmek gayet büyük bir mesele.
onun yerine daewoo gibi rover gibi satılan bir markayı alıp o marka ile devam etmek en güzeli olur ama malum bizim sayın işadamları böyle riskli işlere pek el atmazlar.
bakın mesela daewo'yu general motor satın aldı,aynı şekilde rover içinde iranlıların uğraştığını duyuyoruz.keşke rover için bizim zenginler birşeyler yapsa.
quote:
Orijinalden alıntı: torossediri
hepimizde aynı özlemin olması olayın tek sevindirici tarafı.
ama şu küçük dünyada toplam 100 adet otomobil üreten firma olduğunu varsaysak.
yeni bir marka oluşturup onu dünyadaki diğer markalarla rekabet ettirebilmek gayet büyük bir mesele.
onun yerine daewoo gibi rover gibi satılan bir markayı alıp o marka ile devam etmek en güzeli olur ama malum bizim sayın işadamları böyle riskli işlere pek el atmazlar.
bakın mesela daewo'yu general motor satın aldı,aynı şekilde rover içinde iranlıların uğraştığını duyuyoruz.keşke rover için bizim zenginler birşeyler yapsa.
Alıntıları Göster
İlk önce rekabeti düşünmemek lazım bizim kendi içimizde de çok büyük bir pazar var avrupa bu pazardan pay kapabilmek için kıcını yırtıyr arabalar çıkar çıkmaz türkiyede
Şöylede bişey var esasında da bizim milletimiz Türk malına pek güvenmiyor öyle bir araba çıkartsak bile bunlar gider bmw mercedes alır.
buda gösteriş merakımızdan kaynaklanıyor Nereden bulaştıysa bize
İnşallah sizin benim gibi insanlar bu millette çoğalırda ileride iş adamları oluruzda tamamen kendi malımız olan otomobiller üretiriz.
Kıçı kırık hindistanın bile TATA diye bir markası var ya
Darısı başımıza inşallah .....
quote:
Orijinalden alıntı: yerlerde
İlk önce rekabeti düşünmemek lazım bizim kendi içimizde de çok büyük bir pazar var avrupa bu pazardan pay kapabilmek için kıcını yırtıyr arabalar çıkar çıkmaz türkiyede
Şöylede bişey var esasında da bizim milletimiz Türk malına pek güvenmiyor öyle bir araba çıkartsak bile bunlar gider bmw mercedes alır.
buda gösteriş merakımızdan kaynaklanıyor Nereden bulaştıysa bize
İnşallah sizin benim gibi insanlar bu millette çoğalırda ileride iş adamları oluruzda tamamen kendi malımız olan otomobiller üretiriz.
Kıçı kırık hindistanın bile TATA diye bir markası var ya
Darısı başımıza inşallah .....
Alıntıları Göster
Senin kıcı kırık tata dediğin ferrariye oto yazılım satan, Yılda 11 milyar dolar ticaret hacmi olan ve 225 bin kişiyi bünyesinde barındıran devasa bir uluslararsı şirker bey efendi.....
quote:
Orijinalden alıntı: siselat
Senin kıcı kırık tata dediğin ferrariye oto yazılım satan, Yılda 11 milyar dolar ticaret hacmi olan ve 225 bin kişiyi bünyesinde barındıran devasa bir uluslararsı şirker bey efendi.....
Alıntıları Göster
Artı, hindistan bilgisayar yazılımı konusunda dünyada bir numara, uzaya kendi imkanları ile uydu gönderebilen sayılı devletlerden...
quote:
Orijinalden alıntı: siselat
Artı, hindistan bilgisayar yazılımı konusunda dünyada bir numara, uzaya kendi imkanları ile uydu gönderebilen sayılı devletlerden...
Alıntıları Göster
KESINLIKLE YATIRIM YOK..
quote:
Orijinalden alıntı: eleny
KESINLIKLE YATIRIM YOK..
Alıntıları Göster
arkadaşlar safkan türk otomobili diyorsunuz da safkan alman, safkan amerikan otomobili mi var sanki. dünyanın tüm üreticileri arge masraflarını paylaşmak için birbirleri ile ortak çalışmalar yapıyor. mercedes ve bmw si de buna dahil.
örnek mi : fiat ducato, peugeot boxer, citroen jumper. bu üç araç aslında aynı araç. 3 firma ortak geliştirmiş ve ortak üretmiş. farklı isimlerle de pazarlamış. ufak detay farkları ile. ama temel platformlar aynı.
+ ne kadar safkan olursa olsun, mercedes bile hiç bir şeyini olmasa bile lastiğini alman fulda yerine italyan pirelliden alıp otomobilllerine takabiliyor mesela...
quote:
Orijinalden alıntı: aya
arkadaşlar safkan türk otomobili diyorsunuz da safkan alman, safkan amerikan otomobili mi var sanki. dünyanın tüm üreticileri arge masraflarını paylaşmak için birbirleri ile ortak çalışmalar yapıyor. mercedes ve bmw si de buna dahil.
örnek mi : fiat ducato, peugeot boxer, citroen jumper. bu üç araç aslında aynı araç. 3 firma ortak geliştirmiş ve ortak üretmiş. farklı isimlerle de pazarlamış. ufak detay farkları ile. ama temel platformlar aynı.
+ ne kadar safkan olursa olsun, mercedes bile hiç bir şeyini olmasa bile lastiğini alman fulda yerine italyan pirelliden alıp otomobilllerine takabiliyor mesela...
Alıntıları Göster
Bence bizim sermaye toplayan zenginlerimiz koç sabancı mesela resmen pazarlamacılık yapıyorlar. Elin malını türkiyede satıp parayı memleketten çıkarıyorlar.
Bide devlete borç para satıyorlar. Oysa üretim yapsalar bu memleket kalkınacak aslında. Yazık
quote:
Orijinalden alıntı: Drazy
Bence bizim sermaye toplayan zenginlerimiz koç sabancı mesela resmen pazarlamacılık yapıyorlar. Elin malını türkiyede satıp parayı memleketten çıkarıyorlar.
Bide devlete borç para satıyorlar. Oysa üretim yapsalar bu memleket kalkınacak aslında. Yazık
Alıntıları Göster
Geç kalındı atı kapan geçti köprüyü bundan sonra yapsan da rekabet edemezsin... ancak arabamız var diyebilirisn.önemli olan o aracı ülken için vazgeçilmez ve ilk akla gelir hale getirmektir. bunun için de geç kalınmıştır. renault o işi bizim yerimize zamanında yapmış (!)
Geç kalındı atı kapan geçti köprüyü bundan sonra yapsan da rekabet edemezsin... ancak arabamız var diyebilirisn.önemli olan o aracı ülken için vazgeçilmez ve ilk akla gelir hale getirmektir. bunun için de geç kalınmıştır. renault o işi bizim yerimize zamanında yapmış (!)
Alıntıları Göster
ooof of işte bizim millet böyle her şeyi geriden izliyor.
quote:
Orijinalden alıntı: siselat
Senin kıcı kırık tata dediğin ferrariye oto yazılım satan, Yılda 11 milyar dolar ticaret hacmi olan ve 225 bin kişiyi bünyesinde barındıran devasa bir uluslararsı şirker bey efendi.....
Alıntıları Göster
arkadaşım bişeyler biliyosun çok güzel ama kıçı kırık tata demedim kıçı kırık hindistan dedim.
quote:
Orijinalden alıntı: siselat
Artı, hindistan bilgisayar yazılımı konusunda dünyada bir numara, uzaya kendi imkanları ile uydu gönderebilen sayılı devletlerden...
Alıntıları Göster
quote:
Orjinalden alıntı: siselat
Artı, hindistan bilgisayar yazılımı konusunda dünyada bir numara, uzaya kendi imkanları ile uydu gönderebilen sayılı devletlerden...
geçen hafta iş gezisi için şirketten bir arkadaşım gitti millet sokakta yatıyor diyor herkez aç ...