Bildirim
Taunus 2.0 lpg yakıt tüketimi
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
Hocam 2.0 karbüratörlü motor.Motor rektifiyeden çıktığı halde yağ yakıyor yanlış anlamadıysam.Bu durumda iyi yakıt değerleri beklememek lazım.
Sürekli böyle yüksek yürütme maliyetleri çıkaracağı aşikar bu arabanın.Tavsiyem imkanını zorlayarak yüksek modelli Tata v.s gibi 2.el piyasası düşük fiyatlı markalara yönelmen.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: dentul
Hocam 2.0 karbüratörlü motor.Motor rektifiyeden çıktığı halde yağ yakıyor yanlış anlamadıysam.Bu durumda iyi yakıt değerleri beklememek lazım.
Sürekli böyle yüksek yürütme maliyetleri çıkaracağı aşikar bu arabanın.Tavsiyem imkanını zorlayarak yüksek modelli Tata v.s gibi 2.el piyasası düşük fiyatlı markalara yönelmen.
lpg beyni 10 senelik ondan dolayı da olabilir mi? -
Yakıt çokmuş hocam 8-9 litre LPG yakıyor bizim araç
1.6 Logan LPG 2.97 lt bir miktar benzinde harcıyor LPG kiti Atiker yeni sistem.
Yağ yakması ilginç segmanlar subaplar lastikleri vs degiştiyse.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2.0 Taunus yakar.Fabrika verileri bile yüksek.
Bu devirde güncel yakıt fiyatlarıyla kredi çekip modeli yüksek ekonomik araba almak Taunus a binmekten daha ekonomik olur.
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > -
rektefiyeden sonra ilk 1000 km benzinle dolaşılması tavsiye ediliyor. -
Beyinin diyaframları sertleşmiş olabilir bu yüzden yakıt artışı görülebilir birde sübap ve gaz ayarı düzgün yapıldı mı ? -
Benim 2.0 araba benzinde yakıyor o değeri. Fazla gibi. -
Lpg beyninj değiştir yeni motor olduğundan sibop ayarına gel demiştir usta sibop ayarı yaptır biraz gevşek olsun
Ayrıca Taunus lpgyi pek sevmez 10 litrenin altında yakmaz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Önce git o motoru yapan ustanın tepesine çok.
Ya arkadaş 2.000 cc motorun 20 litre lpg yakması nedir 100 km ? Normal mi yani.
Düzgün kullanımda 12 - 13 litre yakması lazım.
Beyin meyin yalan. Önce o motor düzgün olacak. sonra düzgün bir ayar olacak. Olmadı ateşleme, sente ayarı, sibop ayarı avans ayarı bunlara bakılacak. Sonra baskı balata vs.
BOZUK LPG KAFASI AYAR TUTMAZ.
LPG kafasının değişmesi için en birinci şart budur. çok yakıyormuş iyi işte yakıt gönderiyor demektir.
Kendiniz zorla dolandırtmayın. -
5 yılı aşkın regülatörlerde diyafram sertleşmesi görülebilir esnekliğini yitiren diyafram yanma odasına fazla gaz gönderebilir yakıt tamamen yakılmadan egzozdan atılır bizzat kendim yaşadım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Dediğim gibi bozuk lpg kafası ayar tutmaz.
Sizin dediğine göre aracı ayara çıkardığımızda gelen yakıtı kısamıyor olmamız lazım.
Buda regülatörün tutmadığını ve bozulduğunu gösterir.
Lakin piyasada olan şu.
Yakıt fazlalığından şikayet eden müşteriye yeni lpg regülatörü satmak.
Aynısını seneler önce ben yaşadım. Neymiş motor büyükmüş ondan ovml regülatör gerekirmiş ee sene 2009 ben 80 tl ye 0 aldesa regülatör almışım bir ay sonra 360 tl ye OVML regülatör alırsam aracın yakıtı düzelecekmiş.
Günün sonunda arıza bobinden çıktı. 100 km 26 litre yakan araba çıt 14 litreye düştü. O günden sonra da ben LPG ustası olma yoluna girdim.
Bu adamlar 8 sene sonra hala aynı yerde ve aynı işi yapmaya devam ediyor. -
Normal değil tam 2 katını yakıyorsunuz. -
Regülatör donuyorsa ondan artık verim beklemeyin içinde ki diyafram sertleşiyor benim regülatörüm 2 kere dondu 2012 üretimi aldesa marka daha sonraları araç cok yakmaya başladı bilgisayarlı ayarda ayar tutuyor gözüküyor ancak yakıt düşmüyordu bende yeni beyin alıp taktım yakıt eskiye oranla düştü regülatör ayar tutuyor olabilir ancak bu sorunlu olmadığı anlamına gelmez.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yani diyorsun sen boşuna uğraşıyorsun insanlara doğruları anlatmaya çalışarak.
Bilgisayardaki ayarın doğru olduğuna eminmisiniz ? Yoksa usta mı size öyle söyledi.
Regülatör donuyorsa, aracınızda su yoktur. Ondan donar. Regülatör tamir takımları bayağı pahallanmış. Regülatörün kendisi neredeyse daha ucuza gelecek. (Ki şahsen hiç bir zaman tamir takımı değiştirmemişimdir uğraşmamak için. Ancak zamandın da çok iyi tamir takımı değiştiren ustalar vardı mastik le falan orjinalinden iyi yaparlardı).
İnternet otogaz parça sitelerinde 130 tl fiyat var kabüratörlü aldesa regülatör için. 60 tl tamir takımına istiyorlar. Sizce bu işte bir bir yeniği yok mu. 2.5 parça plastik o kadar malzemenin yarı fiyatı nasıl yapar ?
Cihazda yakıt düzgün görünüyorsa, regülatör ne yapacak, eğer contaları bozulup dışarı kaçırmıyor ise nereye gidiyor bu fazla lpg ?
Hiç kimse fazla yaktıran benzin pompası duymamıştır ne hikmetse bu lpg regülatörleri hep fazla yaktırıyor.
Neyse para sizin, araç sizin, siz kendinizi böyle ikna ettiyseniz siz bilirsiniz. Son 9 senede bilgisayar programcılığından LPG uzmanlığına enteresan bir yolculuğum oldu, sanayi de kendime ikinci iş edindim. Şahit olduğum olay şu.
Eğer araç sahibi kendini bir şeye ikna ettiyse siz ona ne söylerseniz söyleyin kafasının dikine gidecek. O masrafı o araca boşuna boşuna yapacak. Siz parasını boşuna almak istemezseniz gidip başka birine doğru yanlış istediğini yaptıracak o parayı cebinden çıkaracak anca öyle rahatlayacak.
-
Ben öyle bir ithamda bulunmuyorum dikkatinizi çekerse araçlar hakkında da yeterli tecrübem ve bilgi birikimim var aracımın yağını ve suyunu düzenli olarak zaten kontrol ediyorum eski sahibinin sadece çeşme suyu koymasından dolayı ben antifrizi basınca üst kapak contası delindi bu yüzden regülatöre yeterli su akışı sağlanamadığı için dondu.
Madem regülatörler arasında fark yok diyorsunuz o zaman bilindik kaliteli markalara boşa para vermeye gerek yok size bir örnek vereceğim atikerin karbüratörlü regülatörlerinde hassas ayar yapılamıyor çünkü sıkıntılı bir çok forum sitesinde de bunu okuyabilirsiniz bilgisayarda her şey normal gözüküyorken her ne hikmetse tüketim o şekilde grafik çizmiyor ben bu işi çok araştırdım tüm ateşleme sistemini yeniledim sübap ayarı yaptırdım son çare olarak regülatörü değiştirdim ve yakıt düştü izmir karabağlar sanayi sitesinde doğan otogaz var izmirde oturanlar bilir meşhur bir yerdir çoğu kişi gaz ayarını oraya yaptırır düzgün işçilikleri olduğu için bende sürekli oraya ayar yaptırıyorum ben bu konuda tecrübe edindim üye olduğum aracımın forum sitesinde bile bu şekilde çözüm bulanlar var tekrar söylüyorum regülatör içerisinde ki diyafram hassas bir parçadır aracın devrine göre vakumlanma yöntemiyle açılıp kapanma oranı değişir stabil olmayan bir beyin motora fazla gaz yolluyarak verimli yakılmayarak bir kısmı egzozdan atılacaktır.
Benim mesleğimde bilgisayar teknik servisçiliği uzunca bir süre anakart tamirinden tutun monitör notebook tamirine kadar bir çok ürünle uğraştım sağolsun ford escort sayesinde tamirci de oldum hiç bir zaman boşa masraf yapmadım benim kendimi birşeye ikna ettiğim yok araştırmadan hareket etmem sizin mantığınıza göre atiker ile brc marka beyinin kalitesi aynı değil mi ?
Alıntı ;
Basınç regülatörlerinin temel amacı, diyafram ve bu diyaframa bağlı yay ile çalışarak basıncı ayarlamaktır. Akışkan (hava, lpg) basıncı diyaframın tüm yüzeyine uygulayarak bir kuvvet oluşturur. Diyaframa bağlı olan yay ise karşı bir kuvvet oluşturarak aradaki açıklıktan geçen akışkanın basıncını ayarlamayı sağlar.
Her parçanın bir ömrü vardır. Basınç regülatörlerinde de diyafram doğru basıncın ayarlanmasında çok önemli rol oynar. Diyaframlar kauçuktan üretilirler, ama belirli bir zaman sonra çatlamalar, sertleşmeler olabilir. Bu nedenle diyaframların değiştirilmesi önerilir. Bazı lpg firmalarının regülatör yenileme kiti altındaki ürünlerinde diyafram ve contalar olduğunu görürsünüz. Temizlenmesindeki bir sakınca ise toplanırken yapılabilecek ufak bir hatanın regülatörün çıkış basıncında değişikliğe neden olabilmesidir. Bu nedenle çoğu usta böyle bir temizlik veya diyafram değişimi ile uğraşmayıp direk regülatör değiştirmeyi tercih ederler. İçteki pislik ise diyaframın ömrünü daha hızlı azaltabilir ve hatalı basınç çıkışına neden olabilir. Sonuçta akışkan ile çalışmak için ayarlanmış regülatörün içinde biriken yağlar, pislikler diyaframın hareket etmesini engelleyebilir, diyaframa bulaşan pislik diyaframın sertleşmesine yol açabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Razor Crest -- 28 Aralık 2017; 17:18:18 >
-
Fazla uzak değilmişiz. Doğan oto gazı ve namını bilirim. İşçilikleri temiz olsa da, konu hakkındaki bilgileri diğerlerinden farklı değildir.
Kaliteli kalitesiz vb meselesine gelince. Kaliteli brc regülatörünün vakum ve rölanti ayarları alyanlıdır. Tofaş a taktığın zaman içine el girmez. Bu yüzden brc takılı tofaşların tamamının rölanti ayarları bozuktur. Ustalar ellemez.
Teknik anlamda konuşursak, piyasadan kalkmış olan vakumlu modeller hariç (evet karbüratörlü araçlarda kullanılan 2. bir kafa modeli daha var lakin çok uzun süre önce piyasadan kalkmış) teknik olarak hepsi bir birinin aynıdır. Atikerin üretin kalitesi diğerine göre bir tık kötüdür. Onun dışında ben yaptığım taktığım test edip ayarladığım hiç bir araçta diğerinden farklı davranan bir lpg regülatörü görmedim.
Zaten böyle birşey beklemek te anlamsız. Çünkü hepsinin çalışma prensibi aynı.
Lpg regülatörü içindeki diyaframın ayarı mevzusuna gelince.
Bu reslimde görülen 2 numaralı ayar vidası diyafram valfinin ayar vidasıdır. gevşetirsen diyafram kendini daha kolay salar, sıkarsan daha zor salar.
Motor vakumu diyaframı yendiğinde diyafram köküne kadar açılır. Teoride bu açılma 3000 dd da olur. Ondan sonra motor vakumu basıtkça basar ve diyaframdan ne bulursa söker alır.
Gerçek bir cihazla ayar yaptığında görürsün ki. Ne kadar uğraşırsan uğraş net bir ayar tutmaz karbüratörlü araçlarda.
Her devir bandında farklı bir ayara döner.
Sebebide uygunsuz mikserlerdir. düzgün ayarladığın araba 1000 devirden 1500 devire kadar fakire düşer, sonra 3000 e kadar normalleşir daha sonrada devir arttıkça zengine düşmeye başlar.
İşte bu yüzden ortalama karbüratörlü araç kullanıcısı gidip gelip, Araba benzindeki gibi gitmiyo yeaaa diye bir cümle kurar. Araç kalkışta fakir de kaldığı için zorlanarak kalkar.
Ha bunu önlemenin yolu elbetteki var. fakat o zamanda üst devirlerde çok zenginde kalır, Oda hem yakıtı arttırır hem hararet yaptırır gaza basınca.
Bunun önüne sadece blos veya türevi değişen lpg mikserleri geçer. Gerçi onlarda sabit fikirlidir. ne kadar ayarlarsa ayarla belli biri ayardan (ki oda zengin olur) fakire düşmez.
Peki diyeceksin arızalı LPG regülatörü nasıl belli olur.
LPG regülatörü arızalandığı zaman. Ayar tutmaz. Bir ayar yaparsın motor stop edip çalıştırırsın başka bir ayara geçer. Rölanti tutmaz. Regülatöre tornavidanın sapı ile sağlam iki üç kere vur. Zaten motor başlar abuklamaya.
Şimdi Bozuk lpg regülatörü çok yakar mevzusuna gelince. Bak resimde 3 nolu ayar vidası var. Ha o vidayı sıktığın zaman regülatörden gelen bütün gazı kısarsın.
İstisnasız.
Bozuk yada değil, o gaz akışı kısılır. Veya söyle söyleyeyim. Piyasadaki tüm regülatörler 4000 cc motoru doyuracak kadar Gaz üretebiliyor. Ki eski v8 landların tek aldesa kafası ve blos ile zengine düştüğünü kendim bizzat gördüm yani eğer ayarı düzgün değil se bu regülatörler çok rahat bir biçimde fazla lpg gönderme kapasitesine sahip.
Bağlarsak, karbüratörlü sistemlerde temel sorun kalkış fakirleşmesini ve üst devir zenginleşmesini önleyememektir. Bununda temel çözümü değişken karbüratör veya çok özel yapılmış kep mikserleridir.
Yani BRC nin plastiği Atikerinkine göre iyi olabilir. Veya brc 10 sene giderken atiker 5 sene gidebilir. Ancak bu farklar BRC nin km de 3 kuruş Atikerin 5 kuruş yakmasına sebep olmaz. Regülatör arızalı ve düzgün kullanıyorum fakat fazla yakıyorum diye bir şey yok. Regülatörün arızalı ile arabayı yürütemezsin, rölantide stop eder, ilk çalışması zorlaşır, sarsılır yakıt gelmeyince.
Netice ?
Arabam fazla yakıyor dediğinizde regülatörünüz değişiyorsa, olan biten düzgün lpg ayarını regülatör yenileme fiyatına yaptırıyor olmanız.
Sayfa:
1
Benzer içerikler
- uzun süre antifiriz konulmayan araca antifiriz koymak
- 10 bin bakımı ne kadar tutar
- fiat egea 1.4 benzinli yakıt tüketimi yorumları
- araba sprey boya ile boyanır mı
- en iyi benzin hangisi
- jaecoo 7 yorumlar
- nissan qashqai e-power teknik özellikleri
- pagani utopia
- togg şarj ücreti
- elantra n
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X