Şimdi Ara

Tüketici Hakem Heyeti şikayet dilekçesi hakkında ACİL ÖNERİ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.614
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar LG Servisle yaşadığım sorunlarla ilgili sorularım var, engin bilgisi olanların (özellikle avukat, avukat öğrencisi veya derin hukuk bilgisine hakim arkadaşlar varsa) biraz zaman ayırıp cevaplarsa çok müteşekkir olacağım. Şimdiden affola..
    38 gün oldu hala DOA kapsamında değişim bekliyor. Bende dün hakem heyetine şikayetimi belirten dilekçeyi verdim.
    Not: Yazdığım dilekçenin örneğini isteyen arkadaşa PM olarak atacağım (nede olsa THH de olan bir dilekçeyi şuan için burada afişe etmemin doğru olmadığı düşüncesindeyim).

    Yardım etmek isteyen arkadaşlara PM olarak atacağım. dilekçeyi okuma zahmeti gösterip aşağıdaki sorulara cevap verirseniz sevinirim.

    soru 1) Dilekçede ilgili servise karşı şikayetimin konusuna göre netice-talep alanındaki beklentimin olayın akışına göre sizce nasıldır? Önerileriniz önemli. (şöyle bir talep daha doğru olurdu diye de cevap verirseniz sevinirim)
    soru 2) Dilekçeyi verdim ancak HHeyetinin sonucunu beklemeden yeni telefonum gelir ve alır isem HH kararına karşı haklı iken haksız duruma düşer miyim? (Büyük ihtimal kararı beklemem gerekiyor diye düşünüyorum)
    soru 3) Servisten DOA değişimindeki yeni teli aldımı varsayalım. hakem heyetindeki dilekçeyi geri çekebilme diye bir durum var mı?
    soru 4) Dilekçede belirttiğim şikayetin akışına göre nasıl bir yol izlemeliyim? vs. vs...
    soru 5) farklı önerilerinizi bekliyorummm... (Aklımda birçok soru var ama acil olarak yazmaktan aklımı toparlayamıyorum. Affınıza sığınırım. )

    Önerileriniz benim için çok önemli İlginiz için şimdiden çok teşekkürler..




    Edit: Arkadaslar şikayetimin konusunu bir nebze olsun anlaşilabilmesi icin dilekcenin ozeti niteliginde aciklamam asagidadir..

    Teli subat ayinda ekran kirilmasindan dolayi servise verdim. 500 tl karsiliginda tamir ettirdim, ancak teslim aldigim tarihten sonraki iki hafta icinde ekranda acilma oldu.Tekrar servise gonderdim, teknisyen hatasindan dolayı ekranin bu sefer ucretsiz olarak yeniden degisimi yapilip tamir edilecegi soylendi. Ancak yeni ekranin stoklarinda olmamasindan dolayi beklemeye alindi. ve sonrasinda 20 isgununu gectiginden yeni tel ile degisim istedim, kabul edildi ama bu seferde yeni telin stoklarinda olmadigi icin beklemem gerektigi soylendi. bekle bekle sonuc yok. sonra ucret iadesi istedim kabul edildi. Ancak fatura baska sahsin uzerine kesildigi icin odemeyi bana yapamayacaklarini soylediler. Baska secenegim olmadigimdan tekrar degisim talebi istedim. Istegim uygun goruldu. Ama yine yine stokta olmadigini ve en az 15 gun beklemem gerektigi soylendi(35 gundur telim serviste).. bende bu kadar bekleyemecegimi stoklarda yoksa magduriyetimin bir an once son bulmasi icin firmanin insiyatif gosterip bir ust model tel ile degisim yapmasini istedim(defalarca). Mumkun olmadigini soylediler. Bende 15 gun bekleyeceksem ayni muadilde gecici telefon temini istedim. Kabul göruldu ancak cok dusuk ozelliklere sahip bir tel uygun goruldu.. yeter artik deyip ya hemen magduriyetimi gidermelerini ya da yasal hakkimi kullanacagimi soyledim.
    Suan hala bi farklilik yok. Toplamda 39 gun oldu (15 martta servise verdim)

    Sikayetime ilgisi olan arkadaslarin fikri / ONERISI olan dilekce ornegi PM olarak atilacaktir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eagle2386 -- 22 Nisan 2014; 22:53:50 >







  • gürol abı daha once bı ıslerle ugrasmıs bırısı dıye aklımda kalmıs :)
  • yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa çok sevinirim..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eagle2386 -- 22 Nisan 2014; 21:42:04 >
  • koca forumda bir kişinin bile fikri önerisi yok mudur arkadaş..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eagle2386

    yardımcı olabilecek arkadaşlar varsa çok sevinirim..
    Sorduğunuz soru hakkında bir bilgi ve tecrübem yok maalesef
  • grolof kullanıcısına yanıt
    önemli değil
  • eagle2386 kullanıcısına yanıt
    arkadaşım öncelikle geçmiş olsun. biraz sabırlı ol inşallah her şeyin üstesinden geliriz. elimden geldiğince yardımcı olacağım.

    benim buradaki konuma bak fazlasıyle seni bilgilendirecektir.http://forum.donanimhaber.com/m_48121677/tm.htm
    kafana takılan bir sey olursa elimden geldiğimce yardımcı olurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mh. -- 22 Nisan 2014; 23:59:03 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Tüketici Hakem Heyeti Hakkında
    4 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • mh. kullanıcısına yanıt
    zaman ayırıp okuma zahmeti gösterdiginiz icin cok saoğolun. Ilgili sikayet dilekçemi PM olarak size attim. Tesekkurler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eagle2386

    zaman ayırıp okuma zahmeti gösterdiginiz icin cok saoğolun. Ilgili sikayet dilekçemi PM olarak size attim. Tesekkurler.

    benim telefonum lg g2 de sorun var sabaha kadar @Blacktechtonix arkadaşımmışla uğraştık ama tam olmadı.

    cihazın normal hafızası 32 gb ama 16 gb olarak gözüküyor bir taraftanda bununla uğraşıyorum bir taraftanda sol kolum kırık alçıda oda beni zorluyor gün içinde inşallah sana yardımcı olacağım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mh. -- 23 Nisan 2014; 11:10:40 >
  • mh. kullanıcısına yanıt
    Sorun degil arkadasim çok gecmis olsun. Acil sifalar dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eagle2386

    arkadaşlar LG Servisle yaşadığım sorunlarla ilgili sorularım var, engin bilgisi olanların (özellikle avukat, avukat öğrencisi veya derin hukuk bilgisine hakim arkadaşlar varsa) biraz zaman ayırıp cevaplarsa çok müteşekkir olacağım. Şimdiden affola..
    38 gün oldu hala DOA kapsamında değişim bekliyor. Bende dün hakem heyetine şikayetimi belirten dilekçeyi verdim.
    Not: Yazdığım dilekçenin örneğini isteyen arkadaşa PM olarak atacağım (nede olsa THH de olan bir dilekçeyi şuan için burada afişe etmemin doğru olmadığı düşüncesindeyim).

    Yardım etmek isteyen arkadaşlara PM olarak atacağım. dilekçeyi okuma zahmeti gösterip aşağıdaki sorulara cevap verirseniz sevinirim.

    soru 1) Dilekçede ilgili servise karşı şikayetimin konusuna göre netice-talep alanındaki beklentimin olayın akışına göre sizce nasıldır? Önerileriniz önemli. (şöyle bir talep daha doğru olurdu diye de cevap verirseniz sevinirim)
    soru 2) Dilekçeyi verdim ancak HHeyetinin sonucunu beklemeden yeni telefonum gelir ve alır isem HH kararına karşı haklı iken haksız duruma düşer miyim? (Büyük ihtimal kararı beklemem gerekiyor diye düşünüyorum)
    soru 3) Servisten DOA değişimindeki yeni teli aldımı varsayalım. hakem heyetindeki dilekçeyi geri çekebilme diye bir durum var mı?
    soru 4) Dilekçede belirttiğim şikayetin akışına göre nasıl bir yol izlemeliyim? vs. vs...
    soru 5) farklı önerilerinizi bekliyorummm... (Aklımda birçok soru var ama acil olarak yazmaktan aklımı toparlayamıyorum. Affınıza sığınırım. )

    Önerileriniz benim için çok önemli İlginiz için şimdiden çok teşekkürler..




    Edit: Arkadaslar şikayetimin konusunu bir nebze olsun anlaşilabilmesi icin dilekcenin ozeti niteliginde aciklamam asagidadir..

    Teli subat ayinda ekran kirilmasindan dolayi servise verdim. 500 tl karsiliginda tamir ettirdim, ancak teslim aldigim tarihten sonraki iki hafta icinde ekranda acilma oldu.Tekrar servise gonderdim, teknisyen hatasindan dolayı ekranin bu sefer ucretsiz olarak yeniden degisimi yapilip tamir edilecegi soylendi. Ancak yeni ekranin stoklarinda olmamasindan dolayi beklemeye alindi. ve sonrasinda 20 isgununu gectiginden yeni tel ile degisim istedim, kabul edildi ama bu seferde yeni telin stoklarinda olmadigi icin beklemem gerektigi soylendi. bekle bekle sonuc yok. sonra ucret iadesi istedim kabul edildi. Ancak fatura baska sahsin uzerine kesildigi icin odemeyi bana yapamayacaklarini soylediler. Baska secenegim olmadigimdan tekrar degisim talebi istedim. Istegim uygun goruldu. Ama yine yine stokta olmadigini ve en az 15 gun beklemem gerektigi soylendi(35 gundur telim serviste).. bende bu kadar bekleyemecegimi stoklarda yoksa magduriyetimin bir an once son bulmasi icin firmanin insiyatif gosterip bir ust model tel ile degisim yapmasini istedim(defalarca). Mumkun olmadigini soylediler. Bende 15 gun bekleyeceksem ayni muadilde gecici telefon temini istedim. Kabul göruldu ancak cok dusuk ozelliklere sahip bir tel uygun goruldu.. yeter artik deyip ya hemen magduriyetimi gidermelerini ya da yasal hakkimi kullanacagimi soyledim.
    Suan hala bi farklilik yok. Toplamda 39 gun oldu (15 martta servise verdim)

    Sikayetime ilgisi olan arkadaslarin fikri / ONERISI olan dilekce ornegi PM olarak atilacaktir..


    1- arkadaşım sen haklısın ve hakkını arıyorsun sonuçta t.c yasalarına göre hareket ediyorsun yasal olarak hakkını istiyorsun. hiç merak etme rahat ol ve sonucu bekle..
    2- evet kararı bekleyeceksin. sonuçta lehine karar çıkmasa bile adamlar sana yeni cihaz vermek zorundalar..
    3-tam olarak bilmiyorum. bu çokta önemli değil sen haksız yere şikayetçi olmıyorsunki sen sadece hakkını arıyorsun. bu gibi şeyleri kafana takma..
    4-şimdilik t.h.h den sonucu bekleyelim ondan sonra ona göre hareket ederiz. şimdilik başka bir seçenek yok.
    5- şimdilik yapacağın t.h.h den çıkan sunucu bekleyeceksin cihaz gelse bile almaya gitme ve kararı ara sıra sor çıktımı diye, eğer olumluysa zaten paranı vermek
    zorundalar yok karar negatif ise o zaman hemen git cihazı al çünkü karar onların ellerine bir haftaya 10 güne ancak ulaşır sende bu arada cihazı almış olursun


    birde sen cihazı nasıl aldın ikinci el falanmı veya arkadaşından falanmı vs. vs. ve niye faturayı bu kadar sorun yapıyorlarki tam olarak ne diyorlar.


    gelişmeleri yazarsın elimden geldiğimce yardımcı olurum.

    birde sen cihazını nereye hangi servise verdin benim cihazda teknosadan alınma, cihaz 32 gb den kendi kendine 16 gb ye düştü. bende cihazı hangi servise verebilirim ona bakıyorum.




  • Bu konuda abimiz @DeLiCe_DoLuCa oldukça bilgili musaitse usenmeden uzun uzun yazar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Balawitz

    Bu konuda abimiz @DeLiCe_DoLuCa oldukça bilgili musaitse usenmeden uzun uzun yazar

    sağolun. bu konuda bilgisi olan her arkadaşım tavsiyeleri benim için önemli. Eğer müsaitse ve yardımcı olmak isterse memnuniyet duyarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mh.

    quote:

    Orijinalden alıntı: eagle2386

    arkadaşlar LG Servisle yaşadığım sorunlarla ilgili sorularım var, engin bilgisi olanların (özellikle avukat, avukat öğrencisi veya derin hukuk bilgisine hakim arkadaşlar varsa) biraz zaman ayırıp cevaplarsa çok müteşekkir olacağım. Şimdiden affola..
    38 gün oldu hala DOA kapsamında değişim bekliyor. Bende dün hakem heyetine şikayetimi belirten dilekçeyi verdim.
    Not: Yazdığım dilekçenin örneğini isteyen arkadaşa PM olarak atacağım (nede olsa THH de olan bir dilekçeyi şuan için burada afişe etmemin doğru olmadığı düşüncesindeyim).

    Yardım etmek isteyen arkadaşlara PM olarak atacağım. dilekçeyi okuma zahmeti gösterip aşağıdaki sorulara cevap verirseniz sevinirim.

    soru 1) Dilekçede ilgili servise karşı şikayetimin konusuna göre netice-talep alanındaki beklentimin olayın akışına göre sizce nasıldır? Önerileriniz önemli. (şöyle bir talep daha doğru olurdu diye de cevap verirseniz sevinirim)
    soru 2) Dilekçeyi verdim ancak HHeyetinin sonucunu beklemeden yeni telefonum gelir ve alır isem HH kararına karşı haklı iken haksız duruma düşer miyim? (Büyük ihtimal kararı beklemem gerekiyor diye düşünüyorum)
    soru 3) Servisten DOA değişimindeki yeni teli aldımı varsayalım. hakem heyetindeki dilekçeyi geri çekebilme diye bir durum var mı?
    soru 4) Dilekçede belirttiğim şikayetin akışına göre nasıl bir yol izlemeliyim? vs. vs...
    soru 5) farklı önerilerinizi bekliyorummm... (Aklımda birçok soru var ama acil olarak yazmaktan aklımı toparlayamıyorum. Affınıza sığınırım. )

    Önerileriniz benim için çok önemli İlginiz için şimdiden çok teşekkürler..




    Edit: Arkadaslar şikayetimin konusunu bir nebze olsun anlaşilabilmesi icin dilekcenin ozeti niteliginde aciklamam asagidadir..

    Teli subat ayinda ekran kirilmasindan dolayi servise verdim. 500 tl karsiliginda tamir ettirdim, ancak teslim aldigim tarihten sonraki iki hafta icinde ekranda acilma oldu.Tekrar servise gonderdim, teknisyen hatasindan dolayı ekranin bu sefer ucretsiz olarak yeniden degisimi yapilip tamir edilecegi soylendi. Ancak yeni ekranin stoklarinda olmamasindan dolayi beklemeye alindi. ve sonrasinda 20 isgununu gectiginden yeni tel ile degisim istedim, kabul edildi ama bu seferde yeni telin stoklarinda olmadigi icin beklemem gerektigi soylendi. bekle bekle sonuc yok. sonra ucret iadesi istedim kabul edildi. Ancak fatura baska sahsin uzerine kesildigi icin odemeyi bana yapamayacaklarini soylediler. Baska secenegim olmadigimdan tekrar degisim talebi istedim. Istegim uygun goruldu. Ama yine yine stokta olmadigini ve en az 15 gun beklemem gerektigi soylendi(35 gundur telim serviste).. bende bu kadar bekleyemecegimi stoklarda yoksa magduriyetimin bir an once son bulmasi icin firmanin insiyatif gosterip bir ust model tel ile degisim yapmasini istedim(defalarca). Mumkun olmadigini soylediler. Bende 15 gun bekleyeceksem ayni muadilde gecici telefon temini istedim. Kabul göruldu ancak cok dusuk ozelliklere sahip bir tel uygun goruldu.. yeter artik deyip ya hemen magduriyetimi gidermelerini ya da yasal hakkimi kullanacagimi soyledim.
    Suan hala bi farklilik yok. Toplamda 39 gun oldu (15 martta servise verdim)

    Sikayetime ilgisi olan arkadaslarin fikri / ONERISI olan dilekce ornegi PM olarak atilacaktir..


    1- arkadaşım sen haklısın ve hakkını arıyorsun sonuçta t.c yasalarına göre hareket ediyorsun yasal olarak hakkını istiyorsun. hiç merak etme rahat ol ve sonucu bekle..
    2- evet kararı bekleyeceksin. sonuçta lehine karar çıkmasa bile adamlar sana yeni cihaz vermek zorundalar..
    3-tam olarak bilmiyorum. bu çokta önemli değil sen haksız yere şikayetçi olmıyorsunki sen sadece hakkını arıyorsun. bu gibi şeyleri kafana takma..
    4-şimdilik t.h.h den sonucu bekleyelim ondan sonra ona göre hareket ederiz. şimdilik başka bir seçenek yok.
    5- şimdilik yapacağın t.h.h den çıkan sunucu bekleyeceksin cihaz gelse bile almaya gitme ve kararı ara sıra sor çıktımı diye, eğer olumluysa zaten paranı vermek
    zorundalar yok karar negatif ise o zaman hemen git cihazı al çünkü karar onların ellerine bir haftaya 10 güne ancak ulaşır sende bu arada cihazı almış olursun


    birde sen cihazı nasıl aldın ikinci el falanmı veya arkadaşından falanmı vs. vs. ve niye faturayı bu kadar sorun yapıyorlarki tam olarak ne diyorlar.


    gelişmeleri yazarsın elimden geldiğimce yardımcı olurum.

    birde sen cihazını nereye hangi servise verdin benim cihazda teknosadan alınma, cihaz 32 gb den kendi kendine 16 gb ye düştü. bende cihazı hangi servise verebilirim ona bakıyorum.



    Zaman ayirip tavsiyelerde bulundugun icin oncelikle cok tesekkur ederim. Sağol. Arkadasim telin 32gb iken 16gb diye gormesi hayret. Lg vintek servisine vermiştim ben (mecidiyekoydeki). Teli ikinci el olarak tanimadigim bi sahisdan satin aldim. (Aldigimda bir aylikdi, yani yeni sayilir) bu nedenle ulasabilmem mumkun degil o sahsa. Hem ulassam ne olacak o kisinin hesabini isteyecekler falan ugras dur... isime gelmez o yuzden.
    bence de thh kararini beklemeliyim. dedigin gibi kararın sonucu ne olursa olsun ögrenir ogrenmez DOA kapsamindaki teli alayim. Aklima takildi teli almasina alayimda ben servisi arayip yeni telim geldimi diye arada sorguluyorum. Gelmişse almali miyim teli. Yoksa sonucu ögrendigim andan itibaren mi teli almaliyim. Nedeni ise ben thhye basvurmadaki amacim DOA degisimdeki teli bir turlu stoklarda olmadigindan dolayisi ile uzun surecli bir magduriyet icinde birakilmis olmaktan sikayetciydim ve arti 500 tl da ekranin onarilamadigindan paramin iadesini istedim. Biraz ikilemde kaldim. Sikayet dilekcemde acaba bir celiski mi var??!! Yani sikayetimle talebim uyumlu mu?
    Aklim cok karisti?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eagle2386 -- 24 Nisan 2014; 11:08:55 >




  • eagle2386 kullanıcısına yanıt
    Öncelikle geçmiş olsun,

    Engin bilgim falan yok ancak fikirlerimi paylaşayım;

    Öncelikle burada rastladığımız ve çözülmesi zaman alan sorunların %99'u 20 iş günün geçen durumlarda para iadesinin alınamamasından kaynaklı. Sizin durum biraz farklı. Dilekçenin bir örneğini paylaşmanızda sıkıntı yok, paylaşmasanız da olur. Zira artık kalıplaşmış belli başlı dilekçeler ve senaryolar üzerinden mahkeme/hakem heyeti durumlara teşhis koyuyor.

    Sizin durumunuzda; en zoru başarmışsınız yani para iadesi hakkını elde etmişsiniz. Buradan itibaren ne diyeceğimi çok iyi bilemiyorum. Genelde para iadesini kabul ettirmek en sık rastlanan sorun, kabul ettirildikten sonra da parayı gerçekten almak bir başka sorun çünkü o süreci de uzatabildikleri kadar uzatıyorlar. İşte bu iki durumda da tüketici hakem heyetleri veya çok cüzi ücretlerle çalışan tüketici mahkemeleri kesin sonucu veriyorlar çünkü 20 iş günü konusu çok net bir karar. "Parça bekliyoruz", "ürün bekliyoruz", "valla bize de distribütör göndermiyor bir türlü" gibi bahaneleri kabul etmiyorlar, çat diye para iadesi kararını veriyorlar. Karar ellerine ulaştıktan sonra 15 iş günü içinde ödemenizi de alamazsanız gidip icraya veriyorsunuz, mutlaka paranıza kavuşuyorsunuz.

    Siz de ise fatura adınıza kayıtlı değil, para iadesini kabul edemediğinize göre cihazın ikinci olduğunu ya da fatura sahibiyle etkin bir iletişiminizin olmadığını düşünüyorum. Bu durumda değişim kararı bile başlı başına sıkıntı çıkaracaktır. Ben 2013 Eylül ayında (Ekim de olabilir) Note 1 almıştım, kutudan bozuk çıktı ve işyeri geri almadı. Servise gönderip değişim istedim, Note 2 verdiler ancak onu kardeşim veya annem bile gidip teslim alamıştı; fatura benim adıma olduğu için ben gibip almak zorunda kalmıştım. Benzeri durumun sizde de olması söz konusu. Tüketici hakem heyeti %99.9 sizi haklı bulup faturanızın ibrazı ile para iadesi ya da ürün değişim hakkınızı ivedi bir şekilde kullanıp karşı tarafın da yerine getirmesine hüküm verecek, buna şüphe yok. Ancak fatura ismi size ait olmadığı sürece biraz sıkıntılı bir süreç olacaktır.


    Şimdi dikkatimi çekti; siz daha önce ürünü serviste tamir ettirebildiğinize göre servise verip almada sıkıntı yok gibi görünüyor, tabi yasalar karşısında durum farklı olabilir. Olay mahkemeye kadar uzarsa fatura sahibi bile gerekebilir.

    Yasaları bir kenara bırakırsak, para iadesi fikrini tekrar kabul ettirip bir şekilde fatura sahibinin taklidini yaparak parayı teslim almaya çalışmanızı öneririm. Ancak burada da sıkıntı şu; cihaz kredi kartı ile alındıysa para o karta iade edilecek ve eğer fatura sahibi ödediyse para ona verilecek. Bu durum işinize gelir mi bilmiyorum.

    Şu an en iyi seçenek tüketici hakem heyetinden bir bilgiliye sizin fatura sahibi olmadan neler yapabilceğinizi sormanız gibi görünüyor. Bir sonraki adımı buraya gelecek cevaba göre belirlemek en iyisi. Yoksa hakem heyetinin kararı zaten %99.9 belli.

    Gelişmelerden bizi bu başlık altında haberdar ederseniz bir sürü ikinci el ürün sahibine çok büyük yardımınız dokunabilir..

    Tekrar geçmiş olsun




  • DeLiCe_DoLuCa D kullanıcısına yanıt
    verdiginiz bilgiler icin cok tesekkur ederim. sizede sikayet dilekcemi PM olarak atiyorum. Zahmet gosterip okursaniz cok sevinirim. Dilekceye gore yorum/fikir/önerileriniz olursa cevabinizi ilgiyle bekliyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eagle2386 -- 24 Nisan 2014; 18:18:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DeLiCe_DoLuCa

    Öncelikle geçmiş olsun,

    Engin bilgim falan yok ancak fikirlerimi paylaşayım;

    Öncelikle burada rastladığımız ve çözülmesi zaman alan sorunların %99'u 20 iş günün geçen durumlarda para iadesinin alınamamasından kaynaklı. Sizin durum biraz farklı. Dilekçenin bir örneğini paylaşmanızda sıkıntı yok, paylaşmasanız da olur. Zira artık kalıplaşmış belli başlı dilekçeler ve senaryolar üzerinden mahkeme/hakem heyeti durumlara teşhis koyuyor.

    Sizin durumunuzda; en zoru başarmışsınız yani para iadesi hakkını elde etmişsiniz. Buradan itibaren ne diyeceğimi çok iyi bilemiyorum. Genelde para iadesini kabul ettirmek en sık rastlanan sorun, kabul ettirildikten sonra da parayı gerçekten almak bir başka sorun çünkü o süreci de uzatabildikleri kadar uzatıyorlar. İşte bu iki durumda da tüketici hakem heyetleri veya çok cüzi ücretlerle çalışan tüketici mahkemeleri kesin sonucu veriyorlar çünkü 20 iş günü konusu çok net bir karar. "Parça bekliyoruz", "ürün bekliyoruz", "valla bize de distribütör göndermiyor bir türlü" gibi bahaneleri kabul etmiyorlar, çat diye para iadesi kararını veriyorlar. Karar ellerine ulaştıktan sonra 15 iş günü içinde ödemenizi de alamazsanız gidip icraya veriyorsunuz, mutlaka paranıza kavuşuyorsunuz.

    Siz de ise fatura adınıza kayıtlı değil, para iadesini kabul edemediğinize göre cihazın ikinci olduğunu ya da fatura sahibiyle etkin bir iletişiminizin olmadığını düşünüyorum. Bu durumda değişim kararı bile başlı başına sıkıntı çıkaracaktır. Ben 2013 Eylül ayında (Ekim de olabilir) Note 1 almıştım, kutudan bozuk çıktı ve işyeri geri almadı. Servise gönderip değişim istedim, Note 2 verdiler ancak onu kardeşim veya annem bile gidip teslim alamıştı; fatura benim adıma olduğu için ben gibip almak zorunda kalmıştım. Benzeri durumun sizde de olması söz konusu. Tüketici hakem heyeti %99.9 sizi haklı bulup faturanızın ibrazı ile para iadesi ya da ürün değişim hakkınızı ivedi bir şekilde kullanıp karşı tarafın da yerine getirmesine hüküm verecek, buna şüphe yok. Ancak fatura ismi size ait olmadığı sürece biraz sıkıntılı bir süreç olacaktır.


    Şimdi dikkatimi çekti; siz daha önce ürünü serviste tamir ettirebildiğinize göre servise verip almada sıkıntı yok gibi görünüyor, tabi yasalar karşısında durum farklı olabilir. Olay mahkemeye kadar uzarsa fatura sahibi bile gerekebilir.

    Yasaları bir kenara bırakırsak, para iadesi fikrini tekrar kabul ettirip bir şekilde fatura sahibinin taklidini yaparak parayı teslim almaya çalışmanızı öneririm. Ancak burada da sıkıntı şu; cihaz kredi kartı ile alındıysa para o karta iade edilecek ve eğer fatura sahibi ödediyse para ona verilecek. Bu durum işinize gelir mi bilmiyorum.

    Şu an en iyi seçenek tüketici hakem heyetinden bir bilgiliye sizin fatura sahibi olmadan neler yapabilceğinizi sormanız gibi görünüyor. Bir sonraki adımı buraya gelecek cevaba göre belirlemek en iyisi. Yoksa hakem heyetinin kararı zaten %99.9 belli.

    Gelişmelerden bizi bu başlık altında haberdar ederseniz bir sürü ikinci el ürün sahibine çok büyük yardımınız dokunabilir..

    Tekrar geçmiş olsun

    hocam benimde konuyu açan arkadaşın sorununua benzer bir durum var.

    Benim olayım şöyle. 6 ay önce teknosadan satın aldığım telefonlar ilgili bir sorun çıktı bende kaymakamlıktaki tüketici hakem heyetine teknosayı şikayet ettim. 30 Martta tüketici hakem heyetinden karar çıktı. Çıkan karar: ürün değişimi , ürün yoksa para iadesi şeklinde oldu. Bende ürünü teknosaya verdim. Karar çıkalı neredeyse 1 ay olacak ne arayan nede soran var. Çıkan kararda kararın tebliğ tarihinden itibaren 15 gün sonra icra yoluna gidilebilir şeklinde bir madde eklemişler. Ben tekosayı icraya vermek istiyorum. Bunu nasıl yapabilirim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • selam arkadaşlar, bugün LG Müşteri Hizmetlerini aradım. Yeni telefonun cuma gününe kadar bana teslimi yapılacağı söylendi.
    Birde tüketici hakem heyetini aradım. sonucu sorgulayabilmem için en az 1,5 -2 ay beklemem gerekiyormuş.
    Süre çok uzun ben ise yeni telefonumu almak istiyorum. Acaba almalı mıyım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: eagle2386

    selam arkadaşlar, bugün LG Müşteri Hizmetlerini aradım. Yeni telefonun cuma gününe kadar bana teslimi yapılacağı söylendi.
    Birde tüketici hakem heyetini aradım. sonucu sorgulayabilmem için en az 1,5 -2 ay beklemem gerekiyormuş.
    Süre çok uzun ben ise yeni telefonumu almak istiyorum. Acaba almalı mıyım?

    bencede al. Eğer fatura senin üzerine olsaydı bu durumda ve bekleyebilseydin paranı al derdim sende biliyorsunki fatura yüzünden seni ne kadar mağdur ettiler... En iyisi cihazın gelirse al güle güle kullan başka sıkıntılarada girme..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mh.


    quote:

    Orijinalden alıntı: eagle2386

    selam arkadaşlar, bugün LG Müşteri Hizmetlerini aradım. Yeni telefonun cuma gününe kadar bana teslimi yapılacağı söylendi.
    Birde tüketici hakem heyetini aradım. sonucu sorgulayabilmem için en az 1,5 -2 ay beklemem gerekiyormuş.
    Süre çok uzun ben ise yeni telefonumu almak istiyorum. Acaba almalı mıyım?

    bencede al. Eğer fatura senin üzerine olsaydı bu durumda ve bekleyebilseydin paranı al derdim sende biliyorsunki fatura yüzünden seni ne kadar mağdur ettiler... En iyisi cihazın gelirse al güle güle kullan başka sıkıntılarada girme..

    Peki alayım da THH ninde kararını beklemeli miyim? Yoksa dilekçeyi gerimi çeksem. Oldu ki karar benim lehime sonuclandı (%99.9 kazanırım), teli aldıktan sonra servis diyecek yeni telefonu verdik, neden 500tllik bedelide verelim demez mi...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.