Şimdi Ara

Türk Araba Markası?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
1
Favori
11.375
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar ne zaman türk araba markası çıkacak?



  • bu soruyu forumda ilk soran kişi olarak milka çıkolata kazandın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rotational intertia

    bu soruyu forumda ilk soran kişi olarak milka çıkolata kazandın.

    saçmalama ne milka çikolatası?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: seninbey

    quote:

    Orijinalden alıntı: rotational intertia

    bu soruyu forumda ilk soran kişi olarak milka çıkolata kazandın.

    saçmalama ne milka çikolatası?

    Alıntıları Göster
    TURKAR diye bir firma varmış Eskişehir'de. Kamyon tipi birşeyler yapıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    TURKAR diye bir firma varmış Eskişehir'de. Kamyon tipi birşeyler yapıyor.

    Alıntıları Göster
    rte çıkcakmış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RECEP____KOVBOY

    rte çıkcakmış.

    Alıntıları Göster
    Bu soruyu soran 789485648 kişi oldun ve tek sıkımlık diş macunu kazandın. İstediğin marketten, BİM'den A101'den, DiaSa'dan hatta ve hatta mahalle bakkalı mahmut amcadan bile alabilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ünal

    Bu soruyu soran 789485648 kişi oldun ve tek sıkımlık diş macunu kazandın. İstediğin marketten, BİM'den A101'den, DiaSa'dan hatta ve hatta mahalle bakkalı mahmut amcadan bile alabilirsin.

    Alıntıları Göster
    bende bu konunun aşağılık kompleksine girmiş üyesi olayım malum her yerli araba konusunda var

    qwertyuıopğüasdfghjklşizxcvbnmöç..... şeklinde giden okunuşu farklı anlamı aynı bir metin yazayım.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Tofaş İtalyan mı ?
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Kim ne derse desin ben Türk Malı Araba, kendi markamız olmasını isterim. Araba ülke sanayisinin en önemli kalemlerindendir. Tamam uzay mekiği yapamıyoruz ama araba yapabilecek kapasiyemiz olduğu kesin. Güney Kore 40 yıl önce Japon arabalarının taklitleriyle girdi piyasaya . Bugün beğenelim ya da beğenmeyelim dünyada kore arabası gerçeği var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: karagurkan

    Kim ne derse desin ben Türk Malı Araba, kendi markamız olmasını isterim. Araba ülke sanayisinin en önemli kalemlerindendir. Tamam uzay mekiği yapamıyoruz ama araba yapabilecek kapasiyemiz olduğu kesin. Güney Kore 40 yıl önce Japon arabalarının taklitleriyle girdi piyasaya . Bugün beğenelim ya da beğenmeyelim dünyada kore arabası gerçeği var.
    Türk halkının yerli üretim konusunda sadık olduğu gerçeğini göz ardı etmemek gerekir. Şahin'ler zamanında ne kadar sattı, gördünüz. Şimdi Accent ayarında bi' yerli otomobil çıkarılsa, biliyorum ki yine yok satar.

    Gereken ise, bu yürekliliği gösterecek iş adamları ve buna devletin vereceği destektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Side Chain

    Türk halkının yerli üretim konusunda sadık olduğu gerçeğini göz ardı etmemek gerekir. Şahin'ler zamanında ne kadar sattı, gördünüz. Şimdi Accent ayarında bi' yerli otomobil çıkarılsa, biliyorum ki yine yok satar.

    Gereken ise, bu yürekliliği gösterecek iş adamları ve buna devletin vereceği destektir.

    Alıntıları Göster
    çıkmaz ayın onbeşinde yani 3045 e falan denk geliyor.

    şaka biyana halen biz yani biz uzaktan kumandaların tuşlarını bile üretemeyen bir milletiz. amapahalı araçlara binip hava atmada üstümüze yok

    "Zenginin malı züğürdün çenesini yorar misali bir yarış içindeyiz ama sömürülme yarışı "



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goro1982 -- 11 Nisan 2011; 15:21:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goro1982

    çıkmaz ayın onbeşinde yani 3045 e falan denk geliyor.

    şaka biyana halen biz yani biz uzaktan kumandaların tuşlarını bile üretemeyen bir milletiz. amapahalı araçlara binip hava atmada üstümüze yok

    "Zenginin malı züğürdün çenesini yorar misali bir yarış içindeyiz ama sömürülme yarışı "

    Alıntıları Göster
    Kaming suun..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: S.Yalçın

    Kaming suun..

    Alıntıları Göster
    Yerli otonun bir avantajı da yok.

    Ülkemizde üretilen araçlar yurtdışından gelenlerden ucuza satılmadığı sürece, üretilmese de olur.

    O kadar saçma ki. Sen kalk ülkende atıyorum Renault Megane 2 üret. Ama yurtdışından gelen HB Megane'dan daha pahalıya satılsın. Böyle saçma bir şey olur mu? Ne anladık yerli üretimden.

    Öbür araç ithal geliyor. Senin ülkendeki yerli ama ucuz değil.

    Yerli üretilen model en azında 5000 TL ucuz olacak ki mantığı olsun.

    İthal model 35.000 TL, yerli olanı 30.000 TL olursa işler yürür.

    Yoksa hiçbir anlamı yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Yerli otonun bir avantajı da yok.

    Ülkemizde üretilen araçlar yurtdışından gelenlerden ucuza satılmadığı sürece, üretilmese de olur.

    O kadar saçma ki. Sen kalk ülkende atıyorum Renault Megane 2 üret. Ama yurtdışından gelen HB Megane'dan daha pahalıya satılsın. Böyle saçma bir şey olur mu? Ne anladık yerli üretimden.

    Öbür araç ithal geliyor. Senin ülkendeki yerli ama ucuz değil.

    Yerli üretilen model en azında 5000 TL ucuz olacak ki mantığı olsun.

    İthal model 35.000 TL, yerli olanı 30.000 TL olursa işler yürür.

    Yoksa hiçbir anlamı yok.

    Alıntıları Göster
    sabaha çıkar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mmarass

    sabaha çıkar

    Alıntıları Göster
    Araba üretmek için kurulacak fabrikayı üreten fabrikan olmadan gider direk araba üreten fabrika kurarsan o fabrikada üretilen araçlar dışardan gelenlerden pahalı olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ototube

    Araba üretmek için kurulacak fabrikayı üreten fabrikan olmadan gider direk araba üreten fabrika kurarsan o fabrikada üretilen araçlar dışardan gelenlerden pahalı olur.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Araba üretmek için kurulacak fabrikayı üreten fabrikan olmadan gider direk araba üreten fabrika kurarsan o fabrikada üretilen araçlar dışardan gelenlerden pahalı olur.


    Otomobil üretmek için kurulacak fabrika'yı kuracak tesisler 1938 yılından beri Türkiye'de mevcuttur, Kardemir, İsdemir, Erdemir, İzmirdemirçelik, ya allah aşkına siz nerelerde yaşıyosunuz, türkiyede neler yapılıyor dünyadan haberiniz yok, size bir örnek veriyim, Karabük Demir-Çelik fabrikalarının Türkiye'de kaçtane 0'dan fabrika imal ettiğini bilseydiniz (ototube) muhtemelen böyle konuşmazdınız. Örnek Şeker fabrikaları,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tween25

    quote:

    Araba üretmek için kurulacak fabrikayı üreten fabrikan olmadan gider direk araba üreten fabrika kurarsan o fabrikada üretilen araçlar dışardan gelenlerden pahalı olur.


    Otomobil üretmek için kurulacak fabrika'yı kuracak tesisler 1938 yılından beri Türkiye'de mevcuttur, Kardemir, İsdemir, Erdemir, İzmirdemirçelik, ya allah aşkına siz nerelerde yaşıyosunuz, türkiyede neler yapılıyor dünyadan haberiniz yok, size bir örnek veriyim, Karabük Demir-Çelik fabrikalarının Türkiye'de kaçtane 0'dan fabrika imal ettiğini bilseydiniz (ototube) muhtemelen böyle konuşmazdınız. Örnek Şeker fabrikaları,

    Alıntıları Göster
    Yüzlerce kez soruldu, yüzlerce kez cevaplandı. Ben hiç düşüncelerimi yazmamıştım. Şimdi yazayım pek farkı olmayacak diğer yorumlardan.

    Türkiye petrolle çalışacak otomobil üretiminde çok geride kaldı. Eğer 20-25 sene önce yatırım yapılmış olsaydı şuan bir Türk Dacia'sı, Türk Skoda'sı halihazırda olurdu. İlk önce belirli standartlarda motor üretmemiz lazım. Önümüzde Euro1, Euro2,....Euro5 hatta Euro6 var. Bunun yanında yakalamamız gereken min. 4 yıldız N-Cap derecesi var. Yani tren çoktan kalktı. Bundan sonra ne yapılabilir ? Elektriklı otomobil üretmeye çalışıp 10 sene sonra sağlam bir markaya sahip olabiliriz. Gerçi Renault o zamana kadar çoktan uçmuş olcak. Mercedes - Dacia gibi oluruz. Ya da otobüs(Güleryüz), Minibüs, Midibüs ve Askeri Araç(Otokar) üretmeye devam ederiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HazzaR

    Yüzlerce kez soruldu, yüzlerce kez cevaplandı. Ben hiç düşüncelerimi yazmamıştım. Şimdi yazayım pek farkı olmayacak diğer yorumlardan.

    Türkiye petrolle çalışacak otomobil üretiminde çok geride kaldı. Eğer 20-25 sene önce yatırım yapılmış olsaydı şuan bir Türk Dacia'sı, Türk Skoda'sı halihazırda olurdu. İlk önce belirli standartlarda motor üretmemiz lazım. Önümüzde Euro1, Euro2,....Euro5 hatta Euro6 var. Bunun yanında yakalamamız gereken min. 4 yıldız N-Cap derecesi var. Yani tren çoktan kalktı. Bundan sonra ne yapılabilir ? Elektriklı otomobil üretmeye çalışıp 10 sene sonra sağlam bir markaya sahip olabiliriz. Gerçi Renault o zamana kadar çoktan uçmuş olcak. Mercedes - Dacia gibi oluruz. Ya da otobüs(Güleryüz), Minibüs, Midibüs ve Askeri Araç(Otokar) üretmeye devam ederiz.

    Alıntıları Göster
    Bence onlar sorun değil. Alırsın taklit edersin. Sonra da iyileştirirsin.
    Yoksa Euro 5 yada Euro 6 motoru yapmak çok zor değil.
    EuroNcap'ten 5 yıldız almak da sorun değil.

    İyi birkaç aracı sökersin en küçük parçasına kadar, benzerini yaparsın. Bunlar çok kolay şeyler.

    Şu an sektöre girmek daha kolay. Tasarım dersen bir sürü araç tasarlayan Türk var. Mühendislik dersen, ondan da ülkemizde yeterince var.

    CAD/CAM yazılımlarını kullanan ve motorları en ince detayına kadar üretecek teknolojimiz de var. Bunlar zaten CNC tarzı üretiliyor.

    İşin özü birilerinin PARAYI bastırmasıdır. Harcasın 10 milyar dolar, paşalar gibi markan olur. Biraz da uygun fiyata satarsın en azından Türkiye'de 50.000 civarı satarsın.

    Mesela Jetta aracının aynısı üretirsin ama 30.000 TL'ye satarsın. Bunu da Devlet Türk markası diye ÖTV'yi düşürerek yapar.

    Yani biraz insiyatif alma meselesi. Bu işi iyi bilen birkaç akil adamı topladın mı tamamdır. Türk bulamazsan ithal edersin. Walter de Silva gibi birilerini ithal edersin, dünya çapında tasarımın olur. VW'den en tepe mühendislere iyi para verirsin TSI, TDI motor teknolojilerinin mesela benzerine hemen sahip olursun.

    Hız çağındayız, bu işler eskiden zordu. Asıl şimdi kolay. Zaten bu olmasaydı Hyundai gibi markalar buralara bu kadar çabuk gelemezdi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rotational intertia

    bu soruyu forumda ilk soran kişi olarak milka çıkolata kazandın.


  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Bence onlar sorun değil. Alırsın taklit edersin. Sonra da iyileştirirsin.
    Yoksa Euro 5 yada Euro 6 motoru yapmak çok zor değil.
    EuroNcap'ten 5 yıldız almak da sorun değil.

    İyi birkaç aracı sökersin en küçük parçasına kadar, benzerini yaparsın. Bunlar çok kolay şeyler.

    Şu an sektöre girmek daha kolay. Tasarım dersen bir sürü araç tasarlayan Türk var. Mühendislik dersen, ondan da ülkemizde yeterince var.

    CAD/CAM yazılımlarını kullanan ve motorları en ince detayına kadar üretecek teknolojimiz de var. Bunlar zaten CNC tarzı üretiliyor.

    İşin özü birilerinin PARAYI bastırmasıdır. Harcasın 10 milyar dolar, paşalar gibi markan olur. Biraz da uygun fiyata satarsın en azından Türkiye'de 50.000 civarı satarsın.

    Mesela Jetta aracının aynısı üretirsin ama 30.000 TL'ye satarsın. Bunu da Devlet Türk markası diye ÖTV'yi düşürerek yapar.

    Yani biraz insiyatif alma meselesi. Bu işi iyi bilen birkaç akil adamı topladın mı tamamdır. Türk bulamazsan ithal edersin. Walter de Silva gibi birilerini ithal edersin, dünya çapında tasarımın olur. VW'den en tepe mühendislere iyi para verirsin TSI, TDI motor teknolojilerinin mesela benzerine hemen sahip olursun.

    Hız çağındayız, bu işler eskiden zordu. Asıl şimdi kolay. Zaten bu olmasaydı Hyundai gibi markalar buralara bu kadar çabuk gelemezdi.

    Alıntıları Göster
    bence hiç öyle dışardan mühendise falan ihtiyaç bile yok.
    dünyada bir sürü türk mühendis var. onları geri getirebilsen yeter.

    bence mesele satıp kar etme meselesi değil prestij meselesi. bugün çek cumhuriyetinin arabası varsa seninde olmalı.
    aslında bu ülkede ne cevherler var. yeterki fırsat verilsin. dışa bağımlılık en aza indirilsin.
    ben türk malı araba istiyorum arkadaş. varmı ötesi....

    ha bide ÖTV kaldırılsın...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: scorpionkit76

    bence hiç öyle dışardan mühendise falan ihtiyaç bile yok.
    dünyada bir sürü türk mühendis var. onları geri getirebilsen yeter.

    bence mesele satıp kar etme meselesi değil prestij meselesi. bugün çek cumhuriyetinin arabası varsa seninde olmalı.
    aslında bu ülkede ne cevherler var. yeterki fırsat verilsin. dışa bağımlılık en aza indirilsin.
    ben türk malı araba istiyorum arkadaş. varmı ötesi....

    ha bide ÖTV kaldırılsın...

    Alıntıları Göster
    %100 Türk Malı ve sermayesi:Hiçbirzaman
    %75 2075 sonra
    %50 2050
    %25 2025
    %5 birkaç yıla kadar belki ? belkide çıkmaz




  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.