|
Türkiye'de UberXL hakkında açılan davada Uber haklı çıktı
-
- Bulgaristan: Haksız rekabet ile suçlanan UBER, kendi isteği ile Bulgaristan'dan çekilmiştir. Bulgaristan taşımacılık komitesi başkanı Grozdan Karadzhov'a göre şirket, tekrardan Bulgar piyasasına atılmak istiyorsa taksiciler gibi çalışmak zorunda.
- Danimarka: Taksimetrenin bir zorunluluk olduğu Danimarka'da UBER 2014 yılında piyasaya girdiği ülkeden 3 sene içerisinde çıkmak zorunda kaldı.
- İtalya: Geçtiğimiz yıla kadar İtalya'da hizmet veren şirket, haksız rekabete sebep olduğu gerekçesiyle mahkeme kararıyla ülkede kısıtlandı. CEO ve kurucu ortak Travis Kalanick, çeşitli cinsel taciz ve cinsiyet eşitsizliği gerekçeleriyle mahkeme karşısına çıkınca şirketten istifa etti.
- Macaristan: Macaristan hükümeti, UBER şoförlerinin taksicilerin uyduğu kurallara uymadığını öne sürerek bazı kanunlar çıkardı. Ülkede 2.5 yıl hizmet veren şirket sonrasında yasaklandı.
- Avrupa: Uber Finlandiya, Almanya İspanya, Hollanda'da da çeşitli kısıtlamalarla karşılaştı. Son karar ise Avrupa Adalet Divanı tarafından verilecek.
- A.B.D: Amerika'nın Alaska ve Teksas eyletinde de UBER yasaklandı. Çünkü Teksas'ta UBER şoförlerinden parmak izleri istenmiş ancak şirket bunu reddetmiş. Bu da yerel yönetimin, şirketin güvenli olmadığı sonucuna varmasına sebep oldu. Alaska'da ise 6 ay hizmet veren UBER şoförlerinin bağımsız çalışanlar mı yoksa taksici mi olmadığına karar veremeyince iş mahkemeleri tarafından yasaklandı.
- Fransa : AB hukuku kapsamında, dijital ekonomide hizmet sunan şirketler hakkındaki düzenlemelerin hayata geçirilmeden önce AB Komisyonu'na bildirilmesi gerekiyor.Fransız hükümeti 2014 yılında AB Komisyonu'na bildirimde bulunmaksızın Uber gibi bazı taşımacılık hizmetlerini yasaklayan bir yasal düzenleme hayata geçirmişti.
- Belçika : Brüksel-Başkent Bölgesi Hükümeti Başbakanı Rudi Vervoort, şehrin taksimevzuatının güncellendiğini ve Uber sürücülerinin akıllı telefon uygulaması ile müşteri almalarının yasaklandığını açıkladı.Uber sürücülerinin uygulama ile müşteri almaya devam etmesi halinde para cezasına çarptırılacaklarını ve lisanslarının iptal edileceğini belirten Vervoort, yeni kurallara saygı gösterilmesi gerektiğini ifade etti.Uber'in sürücüleri ile normal çalışma sözleşmesi yapmak yerine, bağımsız yüklenici anlaşması ile faaliyetlerini sürdürdüğüne dikkati çeken Vervoort, Uber'in "ayıplanacak" ve uzun vadede sürdürülemez bir sistem kurduğunu iddia etti.Brüksel'de yaklaşık 2 bin kadar Uber bulunuyordu. Bu araçlar, taksilerden daha uygun fiyatla ulaşım imkanı sağlıyordu.
-
Yeni uber hizmeti eskisi gibi değil ki, eskiden net fiyat verirdi ve köprü geçişleri vs karışmazdık. Yeni sistemde BiTaksi gibi uygulamalardan farkı yok.
-
Hiç uğraşmayıp plaka alsınlar 1000 araç olsa yeter o zaman kimsede bir şey diyemez bir daha zaten.
-
Sıkıntı plakaların fahiş fiyatları vs zaten. Piyasaya basacaksın 10k plakayı fiyatlar düşüp rekabet başlayacak sonra gör kargaşayı :D
-
Ibb Ile isbirligi yapip ibb taksi vb ozel bir statu alabilirlerse o zaman cok kaliteli bir hizmet cikar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
O işin ukome den geçmesi lazım o iş de zor.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Uber için masraf değil ki dolar böyle artarsa yaza 100 milyon dolara çözerler bu işi. Uber yeterki istekli olsun. Ondan sonrada gerisi zaten patır patır satacak değerini düşürecektir iyice.
-
Belediye mecliside var.
-
Az kaldi kavusacagiz uber gerci benim artik ihtiyacim yok ama vatandas yararlanir.
-
trye milyon dolar yatırım yapılır mı olan firmalar terk ediyor
taksi plakası diye bir şey çıkartmışlar tekelde sahiplerinin plakaları milyon lira olmuş başka kimse yapamıyor işi rekabet yok amerikada herkes kendi arabasıyla taşımacılık yapabiliyor uber lyft var bizde onlar rekabet getirdi müşteriler halk uberi seçti ama akp para derdinde vatandaş derdinde değil
ben uber olsam sizin ülkenizle mi uğraşacam deyip çeker giderdim
-
O uber XL bu İstanbul a tekrar GE LE CEK. Göreceksiniz.
Hizmet, fiyat on numara.
6 arkadaş bir yere 2 taksi gidip 500 TL vermek yerine, 1 uber XL gidip 200 TL veriyorsunuz. Daha ne olsun.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
İstanbul taksicilerinin haysiyetsiz, ahlaksız, kalitesiz olması, yabancı yatırımcıyı Türk esnafına karşı tercih etmek sonucunu çıkarmamalı. Kaldı ki UBER yasak olabilir ancak D2 belgeli olup, Mercedes Vito ile taşımacılık hizmeti sunan, taşımacılık firmaları var. Rent a car firmalarının (Avis, enterprise'ın) yine sürücülü araç kiralama hizmetleri de mevcut. Aynı şeyi Booking.com içinde yaptılar.
Aşağıda araştırdığınızda kendinizin de teyit edebileceği, diğer ülkelerin UBER karşısında aldığı tutumları belirtiyorum. hepsinin gerekçesi aynı.
bizde ise tam tersi bir durum var.
taksi plakası sahibi değilim, İstanbul'da yaşamıyorum, Turizmciyim ve zamanında booking.com için nasıl mücadele edip kazandıysak, UBER içinde yine aynı şekilde mücadele ettik ve kazandık.
mücadele de şudur; booking.com; UBER bu 2 şirkette menşeli olsa da 2 sinin de genel merkezi Hollanda'dır
Hollanda şirketlerinin şöyle bir imtiyazı var :Hollanda'lı firmaların ticari faaliyet yürüttüğü diğer ülkelerde o firma vergi vermesin diye Çifte vergilendirmeyi önleme yasası vardır. Yani Hollanda hükümeti derki, ben bu firmanın ıratlarından vergi alıyorum zaten, sen bu firmayı vergilendiremezsin. işte zamanında booking.com'un, yada UBER'in fiyat avantajı da burda ortaya çıkıyor. zaten booking.com ile normal bir acente yada otel arasındaki farkta %8 yani konaklamadaki KDV matrahı kadar olan bir makastı (tabi booking.com için fiyat mukayesesi mümkün değil şimdi, ama zamanında açılan konularda SS'ler ile belirtmiştim, profilim açık isteyen bulabilir)
kısacası evet, ödediğimiz vergiler sarayın uçağı, ejder meyveli smoothie'sine gidiyor tabi ama, haksız rekabet doğuruyor. ben bir seyahat acentesi olarak otel rezervasyonunda %8 KDV maliyetim varken booking.com böyle bir maliyeti olmadığı için fiyatı ucuz kalıyordu. (booking.com rezervasyonlarında fiyat sekmesinde KDV yazar ama o KDV TR devletine ödenen değil, Hollanda'ya ödenen ve KDV oranı %4 olan KDV idi)
taşımacılıkta ise KDV % 18 yani 100 TL'lik bir mercedes vito taşıması için %18 KDV ile 18 TL KDV maliyeti var bir şirketin, UBER'de ise böyle bir durum yok.
hadi Taksiciler kötü, vergiler de baştakilerin zevk-i sefasına gidiyor. peki, bu 2 konu çözüme kavuşsa yani vergilerin söğüşlenmediği, taksi sorununun çözüldüğü bir yapıda yine UBER yada booking. com'u savunurmusunuz, yoksa benim için ucuzluk önemli ucuz olsunda nasıl olursa olsun, yabancı menşeli bir firmanın vergi muafiyeti ve bu muafiyetten oluşturduğu fiyat avantajının gerisi beni ilgilendirmez mi dersiniz.
www.gib.gov.trUntitled Documenthttps://www.gib.gov.tr/fileadmin/mevzuatek/uluslararasi_mevzuat/HOLLANDA.htm- Bulgaristan: Haksız rekabet ile suçlanan UBER, kendi isteği ile Bulgaristan'dan çekilmiştir. Bulgaristan taşımacılık komitesi başkanı Grozdan Karadzhov'a göre şirket, tekrardan Bulgar piyasasına atılmak istiyorsa taksiciler gibi çalışmak zorunda.
- Danimarka: Taksimetrenin bir zorunluluk olduğu Danimarka'da UBER 2014 yılında piyasaya girdiği ülkeden 3 sene içerisinde çıkmak zorunda kaldı.
- İtalya: Geçtiğimiz yıla kadar İtalya'da hizmet veren şirket, haksız rekabete sebep olduğu gerekçesiyle mahkeme kararıyla ülkede kısıtlandı. CEO ve kurucu ortak Travis Kalanick, çeşitli cinsel taciz ve cinsiyet eşitsizliği gerekçeleriyle mahkeme karşısına çıkınca şirketten istifa etti.
- Macaristan: Macaristan hükümeti, UBER şoförlerinin taksicilerin uyduğu kurallara uymadığını öne sürerek bazı kanunlar çıkardı. Ülkede 2.5 yıl hizmet veren şirket sonrasında yasaklandı.
- Avrupa: Uber Finlandiya, Almanya İspanya, Hollanda'da da çeşitli kısıtlamalarla karşılaştı. Son karar ise Avrupa Adalet Divanı tarafından verilecek.
- A.B.D: Amerika'nın Alaska ve Teksas eyletinde de UBER yasaklandı. Çünkü Teksas'ta UBER şoförlerinden parmak izleri istenmiş ancak şirket bunu reddetmiş. Bu da yerel yönetimin, şirketin güvenli olmadığı sonucuna varmasına sebep oldu. Alaska'da ise 6 ay hizmet veren UBER şoförlerinin bağımsız çalışanlar mı yoksa taksici mi olmadığına karar veremeyince iş mahkemeleri tarafından yasaklandı.
- Fransa : AB hukuku kapsamında, dijital ekonomide hizmet sunan şirketler hakkındaki düzenlemelerin hayata geçirilmeden önce AB Komisyonu'na bildirilmesi gerekiyor.Fransız hükümeti 2014 yılında AB Komisyonu'na bildirimde bulunmaksızın Uber gibi bazı taşımacılık hizmetlerini yasaklayan bir yasal düzenleme hayata geçirmişti.
- Belçika : Brüksel-Başkent Bölgesi Hükümeti Başbakanı Rudi Vervoort, şehrin taksimevzuatının güncellendiğini ve Uber sürücülerinin akıllı telefon uygulaması ile müşteri almalarının yasaklandığını açıkladı.Uber sürücülerinin uygulama ile müşteri almaya devam etmesi halinde para cezasına çarptırılacaklarını ve lisanslarının iptal edileceğini belirten Vervoort, yeni kurallara saygı gösterilmesi gerektiğini ifade etti.Uber'in sürücüleri ile normal çalışma sözleşmesi yapmak yerine, bağımsız yüklenici anlaşması ile faaliyetlerini sürdürdüğüne dikkati çeken Vervoort, Uber'in "ayıplanacak" ve uzun vadede sürdürülemez bir sistem kurduğunu iddia etti.Brüksel'de yaklaşık 2 bin kadar Uber bulunuyordu. Bu araçlar, taksilerden daha uygun fiyatla ulaşım imkanı sağlıyordu.
-
Sistem yapılmış bir kere geri dönüşü ancak belediye tüm plakaları satın alıp geri döndürürse olur. Diğer türlü zorla yapamazlar serbest piyasaya müdahaleye girer.
Uber gerçekten birşeyler yapmak istiyorsa benim fikrim hala aynı 1000 adet plaka alsınlar her şey değişir.
-
Ben bu vergi meselesini bilmiyordum 🤔
İşler değişir o zaman. Ya komple taksi sistemi kalkacak yada uber buna uyum sağlayacak bunun ortası yok anlaşılan.
-
Sizin milyon liralık taksi durağınız ya da milyon liralik taksi plakaniz UMRUMUZDA DEĞIL. Sözüm meclisten dışarı işini hakkıyla yapan taksicilerimiz var ancak geneli eğitimsiz nerde ne kadar müptezel maganda ve trafik canavarından oluşuyor taksilerimiz. Taksiyi dip basıp son ses müzik tesisatı döşeyip makas ata ata giden taksicilerle dolu memleket! Uber gelmeli uber gelmek zorundadır istediğiniz kadar çemkirin taksiciler istediğiniz kadar baş kaldırın ya da dava açın.
Güncelleme: Ya da devlet bir el koyacak bu işe denetimler sıkılaştırılıp af olmayacak taksiye modifiye mi yaptın bitti ehliyetin diyecek. Kamera ve tırlardaki gibi takometre zorunlu olacak ve kamera kaydı yapmaya başlamadan yolcu alinamayacak vs.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Taksilerde genelde sabıkalı iş bulamayan khk ile atılmış gibi kişiler çalışıyor. Günlük kiralanan taksiler yüzünden böyle oldu piyasa. Bu işin çözümü günlük kiralamanın bitirilmesi lazım. Çalışanların kayıtsız bir çoğu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Vergi düzenlemesi yapılsın, gerekli ücret politikasını zaten uygularlar herhalde. O ücrete de kullanırız taksi kullanmaktansa. Ben artık bu ülkede verginin adaletinden falan bahsedemem. İşime geleni kullanırım, olur biter. Taksici esnafı işinin bereketini, vergisini düşünüyorsa işinin bereketini kaçıran düşüncelerden tutumlardan kaçınsın. Koskoca Avrupa futbol federasyonu sponsoru Uber o saydığınız çoğu ülkede halen aktif.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu dediğiniz bana mantıklı gelmedi. Hollanda’da elde edilen kazanç hollandaya vergi ödedikten sonra TR’ye ek vergisiz çekilebilir diyor bu ayrıcalıklı anlaşma. Fakat Türkiye’de otelin kestiği faturanın KDVsi, gelir vergisi hakkında bir şey demiyor.
Dediğiniz gibi olsaydı buradaki (hatta dünyadaki) tüm şirketler merkezimiz hollanda der hep %4.5 vergi öderdi. Siz emin misiniz yazdığınız şekilde olduğuna?
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
fark etmez bla bla cara gır kısa mesafede bıcok arac bulabılıyorsun ;D
-
evet eminim
bu yüzden birçok firma menşei farklı olsa da Holldanda olarak gösterir, orada açarlar firmalarını
Yeni uber hizmeti eskisi gibi değil ki, eskiden net fiyat verirdi ve köprü geçişleri vs karışmazdık. Yeni sistemde BiTaksi gibi uygulamalardan farkı yok.
|
Sıkıntı plakaların fahiş fiyatları vs zaten. Piyasaya basacaksın 10k plakayı fiyatlar düşüp rekabet başlayacak sonra gör kargaşayı :D |
İstanbul taksicilerinin haysiyetsiz, ahlaksız, kalitesiz olması, yabancı yatırımcıyı Türk esnafına karşı tercih etmek sonucunu çıkarmamalı. Kaldı ki UBER yasak olabilir ancak D2 belgeli olup, Mercedes Vito ile taşımacılık hizmeti sunan, taşımacılık firmaları var. Rent a car firmalarının (Avis, enterprise'ın) yine sürücülü araç kiralama hizmetleri de mevcut. Aynı şeyi Booking.com içinde yaptılar. Aşağıda araştırdığınızda kendinizin de teyit edebileceği, diğer ülkelerin UBER karşısında aldığı tutumları belirtiyorum. hepsinin gerekçesi aynı. bizde ise tam tersi bir durum var. taksi plakası sahibi değilim, İstanbul'da yaşamıyorum, Turizmciyim ve zamanında booking.com için nasıl mücadele edip kazandıysak, UBER içinde yine aynı şekilde mücadele ettik ve kazandık. mücadele de şudur; booking.com; UBER bu 2 şirkette menşeli olsa da 2 sinin de genel merkezi Hollanda'dır Hollanda şirketlerinin şöyle bir imtiyazı var :Hollanda'lı firmaların ticari faaliyet yürüttüğü diğer ülkelerde o firma vergi vermesin diye Çifte vergilendirmeyi önleme yasası vardır. Yani Hollanda hükümeti derki, ben bu firmanın ıratlarından vergi alıyorum zaten, sen bu firmayı vergilendiremezsin. işte zamanında booking.com'un, yada UBER'in fiyat avantajı da burda ortaya çıkıyor. zaten booking.com ile normal bir acente yada otel arasındaki farkta %8 yani konaklamadaki KDV matrahı kadar olan bir makastı (tabi booking.com için fiyat mukayesesi mümkün değil şimdi, ama zamanında açılan konularda SS'ler ile belirtmiştim, profilim açık isteyen bulabilir) kısacası evet, ödediğimiz vergiler sarayın uçağı, ejder meyveli smoothie'sine gidiyor tabi ama, haksız rekabet doğuruyor. ben bir seyahat acentesi olarak otel rezervasyonunda %8 KDV maliyetim varken booking.com böyle bir maliyeti olmadığı için fiyatı ucuz kalıyordu. (booking.com rezervasyonlarında fiyat sekmesinde KDV yazar ama o KDV TR devletine ödenen değil, Hollanda'ya ödenen ve KDV oranı %4 olan KDV idi) taşımacılıkta ise KDV % 18 yani 100 TL'lik bir mercedes vito taşıması için %18 KDV ile 18 TL KDV maliyeti var bir şirketin, UBER'de ise böyle bir durum yok. hadi Taksiciler kötü, vergiler de baştakilerin zevk-i sefasına gidiyor. peki, bu 2 konu çözüme kavuşsa yani vergilerin söğüşlenmediği, taksi sorununun çözüldüğü bir yapıda yine UBER yada booking. com'u savunurmusunuz, yoksa benim için ucuzluk önemli ucuz olsunda nasıl olursa olsun, yabancı menşeli bir firmanın vergi muafiyeti ve bu muafiyetten oluşturduğu fiyat avantajının gerisi beni ilgilendirmez mi dersiniz. www.gib.gov.tr Untitled Document https://www.gib.gov.tr/fileadmin/mevzuatek/uluslararasi_mevzuat/HOLLANDA.htm |
O uber XL bu İstanbul a tekrar GE LE CEK. Göreceksiniz.
Hizmet, fiyat on numara. 6 arkadaş bir yere 2 taksi gidip 500 TL vermek yerine, 1 uber XL gidip 200 TL veriyorsunuz. Daha ne olsun. |
Vergi düzenlemesi yapılsın, gerekli ücret politikasını zaten uygularlar herhalde. O ücrete de kullanırız taksi kullanmaktansa. Ben artık bu ülkede verginin adaletinden falan bahsedemem. İşime geleni kullanırım, olur biter. Taksici esnafı işinin bereketini, vergisini düşünüyorsa işinin bereketini kaçıran düşüncelerden tutumlardan kaçınsın. Koskoca Avrupa futbol federasyonu sponsoru Uber o saydığınız çoğu ülkede halen aktif.
|
Sizin milyon liralık taksi durağınız ya da milyon liralik taksi plakaniz UMRUMUZDA DEĞIL. Sözüm meclisten dışarı işini hakkıyla yapan taksicilerimiz var ancak geneli eğitimsiz nerde ne kadar müptezel maganda ve trafik canavarından oluşuyor taksilerimiz. Taksiyi dip basıp son ses müzik tesisatı döşeyip makas ata ata giden taksicilerle dolu memleket! Uber gelmeli uber gelmek zorundadır istediğiniz kadar çemkirin taksiciler istediğiniz kadar baş kaldırın ya da dava açın.
Güncelleme: Ya da devlet bir el koyacak bu işe denetimler sıkılaştırılıp af olmayacak taksiye modifiye mi yaptın bitti ehliyetin diyecek. Kamera ve tırlardaki gibi takometre zorunlu olacak ve kamera kaydı yapmaya başlamadan yolcu alinamayacak vs. |
Benzer içerikler
- spotify mod apk
- whatsapp şifre koymak
- gif yapma
- whatsapp tema değiştirme
- instagram gizli hesap görme
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X