Merhaba fotolarda gordugunuz gibi bi kaza gecirdim. Dar bir yerden gecerken bir kamyonetin kasasina surturdum sag tarafi. Kaskom var. 1-2 ay sonra bitiyor kasko süresi. Bir daha da kasko yaptirmayacagim. Kaskodan yaptirilir mi? Masraf ne olur? Duzeltilir mi yoksa degisim mi gerekir? Uzun suredir arac kullaniyorum ama hic boyle boya degisim gerektiren bir vaka yasamamistim. Bu yuzden tecrubem ve bilgim yok bu konuda. Tavsiyelerinizi bekliyorum. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acipinsan -- 19 Haziran 2021; 12:56:33 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
UFAK BİR KAZA YAPTIM. NE YAPMALIYIM?
-
-
Arabayı yıkat, otomobil kili + sabunlu su karışımı ile orayı sil.
Ya da yüzey temizlik tineri de kullanabilirsin. (YÜZEY TEMİZLEME TİNERİ OLACAK, YANLIŞ TİNER KULLANMA BOYAYI SÖKER) Bu işlemden sonraki halini görmemiz lazım ki yorum yapalım, mesela benim eski araçta boydan boya çizik var gibiydi, kil işleminden sonra hiçbir şey kalmadı, gerçi sende yer yer astara da inmiş.
Benim tahminim kapı temiz çıkacak, uca doğru astara inmiş oraya serviste rötuş yaptır. Arka çamurluk kısmını da götürüp boyatırsın. Hatta kasko varsa o kısmı mini onarıma dahi sokabilirsin zorlasan.
-
Hocam ne rötüşü neredeyse ön kapıdan başlıyor ezik :D ön kapıdan tampona doğru uzanan çizgi boyasız göçük düzeltmeyle kurtulur ama arka kapı ucu ve çamurluğa düzeltme+macun+boya lazım. Tramerin çok yüksek çıkacağını sanmıyorum 1000-1500 ancak çıkar o yüzden kaskodan yaptırılır her türlü.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Macuncu geldi hanımmm. Servis değiştirir sanayi macunlar.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: alkgs
Hocam ne rötüşü neredeyse ön kapıdan başlıyor ezik :D ön kapıdan tampona doğru uzanan çizgi boyasız göçük düzeltmeyle kurtulur ama arka kapı ucu ve çamurluğa düzeltme+macun+boya lazım. Tramerin çok yüksek çıkacağını sanmıyorum 1000-1500 ancak çıkar o yüzden kaskodan yaptırılır her türlü.Ahahhaha hocam onu arabanın çizgisi sandım ilk bakışta.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
saglam bir gocukcu ile on kapi arka kapi ve camurluktaki cizgi eski haline yuzde 100 gelir sen bile anlamazsin. arka kapi ucuna ufak bi rotus gerekir. sonra arka teker sokulur davlumbaz sokulur. camurluk agzi da duzeltilir oraya da ufak bi boya ya da rotus ne istersen bitti gitti. 1500e yapilir en fazla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eko33 -- 19 Haziran 2021; 17:46:51 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*Ahahhaha hocam onu arabanın çizgisi sandım ilk bakışta.
Alıntıları Gösterharbiden ben de detay sandım.
-
Tanıdığım sigortacılara sordum. Fiat servisine git. Onlar kasko üzerinden halleder dediler. Ama servis de bu sefer gereğinden fazla şey yapabilir. Mesela arka çamurluğu muhtemelen direkt değiştirir. Sizce sanayide kaça hallolur? Sanayi mi mantıkli yoksa servis mi?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: acipinsan
Tanıdığım sigortacılara sordum. Fiat servisine git. Onlar kasko üzerinden halleder dediler. Ama servis de bu sefer gereğinden fazla şey yapabilir. Mesela arka çamurluğu muhtemelen direkt değiştirir. Sizce sanayide kaça hallolur? Sanayi mi mantıkli yoksa servis mi?Aynı yerden benim başıma geldi geçen sene. Kaskomun anlaşmalı Bosch bayiine gidip orada yaptırdım. 1.800 TL hasar kaydı var. Renault yetkili servis olsa en az 5.000 TL olurdu. Burada kasko şirketiniz önemli. Anlaşmalı yere yaptırın. Çamurluk ve kapı boyanacak. Bu tür mekanik olmayan bir sorun için yetkili servise gitmeye gerek yok.
-
Servisler hemen değiştirme yolunu tercih ediyorlar. Çünkü onlar için daha pratik. Sök tak.
Hasar servisi veren Autoking veya RS gibi bir yerle görüşmenizi tavsiye ederim.
Burada düzeltilip boyanarak tamir edilmeyecek bir şey görmüyorum.
İlle de servise vereceğim derseniz, değişim değil tamir istiyorum diyebilirsiniz.
Araç zaten opak beyaz görünüyor. Çamurluk da düzeltilip lokal boya ile kurtulur.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Armin van Buuren*Arabayı yıkat, otomobil kili + sabunlu su karışımı ile orayı sil.
Ya da yüzey temizlik tineri de kullanabilirsin. (YÜZEY TEMİZLEME TİNERİ OLACAK, YANLIŞ TİNER KULLANMA BOYAYI SÖKER) Bu işlemden sonraki halini görmemiz lazım ki yorum yapalım, mesela benim eski araçta boydan boya çizik var gibiydi, kil işleminden sonra hiçbir şey kalmadı, gerçi sende yer yer astara da inmiş.
Benim tahminim kapı temiz çıkacak, uca doğru astara inmiş oraya serviste rötuş yaptır. Arka çamurluk kısmını da götürüp boyatırsın. Hatta kasko varsa o kısmı mini onarıma dahi sokabilirsin zorlasan.
Foıtoğrafa dikkatlice baktınız mı? Kapıdan arkaya kadar göçük var, dış tarafı deforme etmiş. Mini onarım kurtarmaz bunu. Servis muhtemelen 6-8k yazar buraya. Belki daha fazla.
-
quote:
Orijinalden alıntı: fractal designServisler hemen değiştirme yolunu tercih ediyorlar. Çünkü onlar için daha pratik. Sök tak.
Hasar servisi veren Autoking veya RS gibi bir yerle görüşmenizi tavsiye ederim.
Burada düzeltilip boyanarak tamir edilmeyecek bir şey görmüyorum.
İlle de servise vereceğim derseniz, değişim değil tamir istiyorum diyebilirsiniz.
Araç zaten opak beyaz görünüyor. Çamurluk da düzeltilip lokal boya ile kurtulur.
Autoking ve RS gibi yerlerin işi her ne kadar hasar onarım gibi gözükse de tamamen kasaplık üzerine kurulu sistemleri var.
Asla tavsiye etmem bugüne kadar ben dahil aracını yaptırıp memnun kalan görmedim.
Kaporta/Boya işçilikleri inanılmaz kötü.
-
Düzce'deki Autoking'e kendi opak beyaz renk aracımla, RS'ye metalik gri renk araçla tamir işlemi yaptırdık.
Autoking'de benim tampondaki çatlak onarılıp boyandı, bir de ufak bir kapı çarpması gamzesi düzeltildi. Sonuç gayet güzel.
RS'de metalik gri aracın ön çamurluk ve kapı altı etek ikisi de LOKAL boyandı. Renk farkı yok. Sonuç gayet güzel.
Burada ilden ile bayiden bayiye farkediyordur. Sonuçta bunlar franchising şeklinde marka kiralamalar. Birbirinden farkı olur mutlaka.
-
Hiç kimse arka kapının hemen arkasındaki yırtığı fark etmedi mi? Komple sac yırtılmış. Mini onarım, lokal boya ile falan değil komple macun veya sac kaynatma falan gerekecek bir iş var orada.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi goodorevil -- 21 Haziran 2021; 11:35:18 > -
quote:
Orijinalden alıntı: goodorevilHiç kimse arka kapının hemen arkasındaki yırtığı fark etmedi mi? Komple sac yırtılmış. Mini onarım, lokal boya ile falan değil komple macun veya sac kaynatma falan gerekecek bir iş var orada.
Evet orada yırtık var. Dikkatli bakmayıp anlayamayanlar olmuştur belki.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Autoking yarı kurumsal, bayiden bayiye değişen kaporta çıraklarının toplandığı bir yer. Dolgu hasarından parayı vurdukları için diğer işleri pek sallamıyorlar. Bir tampon değişimi 1 hafta sürmüştü. Biz sanayide hallettirseydik akşamına olmasa da bir diğer gün sabahında tamponumuz takılırdı. Tabi sanayide bir tanıdık veya bir ahbaplık durumu yok ise Autoking dışında pek tercih kalmıyor. Mini onarımlık bir durum yok ise servisler parça temini konusunda çok daha hızlı. Bunu da tecrübe etmiş biri olarak yazayım..
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X