|
Volkswagen'de toplu işten çıkarma ve fabrika kapatma alarmı
-
-
batı taparlar uğramamış. dutluk olmuş buralar.
herkes çin min demiş ama alakası yok.
burada da yazmıştım. 2019 da Rus saf gazının metrik tonunu 169 dollardan alırken, 2023 yılında amerikanın sattığı pis kaya gazını yani LNG tipi gazı ise 450 dollardan almaya başlıyor yeşil liberal almanya. bunun temizleme masrafı, transport masrafı vs de ekleyince ortaya 600-800 dolarlık maliyetler çıkıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pskillercheto -- 29 Ekim 2024; 17:40:55 >
-
Chery alsa birini bari en azından adamlar işsiz kalmasa
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
VW yönetim kurulu bu eskimiş kafayla gidişata nasıl bir önlem alacak merak ediyorum, gram kıpırdanma yok yönetimsel tercihler bot gibi bunu anlayamıyorlar, tipik hareketler işçi çıkarma politikası ilk akıllarına gelen şey.
Süreci izleyelim bakalım. :))
-
Normal böyle olması. Bir yandan çinliler diğer yandan japonlar piyasayı ele geçiriyor. Vw aynı bayat tasarım ve sorunlu arabalarla iyi sattı bugüne kadar.
-
Vw bitti artık, uzatmaları oynadığı zamanlar da geride kaldı dedik dinlemediler ama gerçekler vw nin bittiğini net bir şekilde gösteriyor.
Şu an vw sahiplerinin de araçları diğer 2. Eli güçlü markalar karşısında değer kaybedecektir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
xiaomi 40bin dolarlık arabayla ellerine verince ortada kaldılar. Çin deki kayıp akla zarar boyutlarda şu anda vw grubu çok zor zamanlar bekliyor. Siz misiniz yıllardır buzdolaplarıyla milleti sömüren beter olun.
-
650bin çalışan 9.3 milyon araç. Çalışan başına yılda 13 araç demek ve bu da çalışan başına ayda 1 araç demek. Yani her araba ile 1 çalışana maaş vermiş ve kalan parayla fabrikaların masraflarını Ödemiş. Aslında çok yüksek bir maliyet.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Daha önce
Alman otomobil üreticisi Volkswagen (VW), 30.000 kadar çalışanını işten çıkarmayı planladığı yönündeki iddiaları yalanladı diye haberlerden bahsetmiştim ama Bazı Fabrika kapatmaları vede bazı markaların Avrupa'da üretiminin durdurulması Volkswagen'de işlerin iyi gitmediğini gösteriyor.Bana göre Amerika'dan darbe yedikten sonra Volkswagen inişe geçmeye başladı ve toparlayamadı.Almanya'da ki basında yer alan haberler aşağıda.
Büyük ölçekte fabrika kapanışları ve işten çıkarmalar yaklaşıyor.
Wolfsburg'da işler ciddi anlamda karıştı. Markanın yönetim katı, yaklaşık 30 yıldır süregelen iş güvencesi anlaşmasını feshettiğini açıkladı. Bu kararın sebebi, ani şekilde alınan maliyet kısma planları. Hatta resmi açıklamada, "gerekli önlemler alınmadığı takdirde" fabrikaların kapatılabileceğine dahi değinilmiş.
Haliyle İşçi Komisyonu, tüm sendikaları aksiyon almaya davet etti. Volkswagen İşçi Komisyonu Başkanı Daniela Cavallo, yaptığı açıklamada bu kararın "işçilere, fabrikalara ve tüm anlaşmalara" bir saldırı olduğunu ifade etti. "Bu karar ile savaşacağız" ifadelerini kullanan Cavallo, fabrikaların kapatılmasına izin vermeyeceklerini de söylüyor.
Peki Wolfsburg'da gerçekten neler oluyor?
Volkswagen Grubu, ana markası Volkswagen'in kar marjını artırabilmek adına 2023 yılında çeşitli kemer sıkma programları uygulamaya başladı. Fakat bu tasarruf planlarına rağmen Volkswagen, belirlediği hedef satış rakamına ulaşamadı. Bu da bizi şu anda içerisinde bulunduğumuz duruma getiriyor.
-
Çin e karşı sadece VW değil diğer bütün Avrupa, Japon, ABD araba markalarının satışlarının düşeceği aşikar. Buna karşı hepsi mecbur önlem alacak. Dünyada 27 farklı ülkede toplam 114 tane üretim tesisi olan bir grup için hala her yerde Nokia benzetmesi yapıp battı diyenlere de gülüyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Çin baskısı yanında , ABD-İngiliz-Yahudi ittifakının Rusya-Ukrayna savaşını körüklemesinin en önemli sebebi güçlü bir üretim devi olan Almanya'yı enerji krizi çıkarıp durdurmaktı. Başarılı oldular. Bu Almanya'yı yeni nazilerin kucağına itebilir.
-
normal fabrikalar az bir sipariş alınca hemen ek işçi v.s alıyorlar kısa vadede iş görür ama uzun vadede sorun oluyor.ayrıca elektrikli araçlardda motor masrafı az olduğu için yedek parçada düşüşler oluyor v.s çalışma saatlerini düşürsünler az kapatmaya gerek yok.insanlarda işten çıkarılınca ben olsam çıkarılan bir daha volskswagen araba almam rakip şirketten alırım.
-
Vw'yi hiç sevmem,hatta forumlarda bundan dolayı hep birileri ile tartışmışımdır.Forum geçmisinde belirli aralıklarla sürekli vw yi eleştiren konular açmışımdır.Ama bence bu sadece Vw ile alakalı bir durum değil Avrupada bile satışlar azalıyor.Elektrikli otomobiller çıktı çıkalı bir sürü marka çıktı ortaya.Ha bire bir markanın elektrikli otomobil ürettiğini görüyoruz.İçten yanmalı otomobiller gibi mühendisliği olmadığı için bir sürü küçük marka araç üretebiliyor.Birsey sürekli yükselmez.Mutlaka bunun düşüşü de olacaktır.Çin ha bire otomobil üretip dünyaya salıyor.Şimdi insanların da bir ihtiyaç sınırı var.Ne kadar üretsem de alacaklar mantığı olamaz.İnsanlar ekmek su bırakıp elektrikli otomobil mi yiyecek?Bu üretim böyle devam edemez.Akıllı telefonlarda olduğu gibi bir müddet sonra piyasa doyacak.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
e-araç alınıp bataryası şişene dek kullanılıp çöpe atılıyor.
benzinli araç bir alınıyor, ömürlük kullanılıyor.
o yüzden benzinli araç satışı düşüyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Volkswagen 70'li yılların başında da aynı durgunluğu ve sorunları yaşamıştı.
1974 yılında ürettiği Golf ile inanılmaz bir geri dönüş yapmış ve günümüze kadar ayakta kalmıştı.
Ancak şu an ne Almanya 1974'teki Almanya, ne de Dünya 1974'teki Dünya.
Çocukluğumda Alman olarak hatırladığım markalardan ne Grundig kaldı, ne Saba kaldı ne de Telefunken kaldı.
Bildiğiniz bir Alman cep telefonu markası var mı?
Bir tek Bosch kaldı. O da üretiminin neredeyse tamamını Çin'de yaptırarak ayakta duruyor.
Teknoloji ve gelişmenin hızla ilerlediği Dünya'da Alman araba sanayisinin çöküşünü birlikte göreceğiz.
Sadece premium arabalarının, o da belli bir kitleye ürün sattığı günler çok uzak değil.
İnovasyon, ucuz maliyet ve kabul edilebilir maliyetli işgücüne sahip olan devlet, şirketler ayakta kalacak.
Bir Alman'ın maaşına 4 Çinli'nin çalıştığı bir ortamda rekabet daha baştan kaybedilmiştir.
Japon'lar bile bir çok konuda geri gitmeye başladılar. İkinci Dünya savaşı sonrası ekonomilerini zirveye taşıyan fedakar neslin ekmeğini, yeni nesil sosyal medyada ve lüks tutkusunda yiyor.
Keza bence Güney Kore'de daha zaman olmasına rağmen benzer sona doğru emin adımlarla gidiyor.
-
Cok guzel bir haber. VW tuketicinin isteklerinden kopmus birbirinden rezalet otomobiller uretiyordu. En onemlisi cok bilmis Avrupa Birliginin elektrikli araba dayatmasi oldu. Senin en onemli ihracat maddelerinden biri otomobiller. Ve senin otomobil firmalarin icten yanmali otommobillerde cinin yaklasamayacagi kadar ust seviyede. Ne diye elektrikli otomobilleri dayatiyorsun. Sonuc olarak Cin , teknolojisi ile avrupa pazarinin icinden gecti ve VW gibi firmalar maliyet dusurmek icin araclarin kalitesinden kisti. nitekim 'halk' arabasi kimligiyle 2. dunya savasindan sonra ortaya cikan volkswagen kalitesiz ve pahali otomobillerini satamayip fabrika kapatma karari aldi.
-
Tek VW değil Stellantiste zor durumda. Avrupa dışında Kuzey Amerika'daki bayileri araç satamadıkları için şirkete kazan kaldırmış
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Elektrikli oyuncakları sayesinde cin dünyanın içinden geçiyor Türkiye de dahil.
Amerika Çin'e yaptırım uygulamasa teslanin da içinden gecerlerdi.
Small, well-built Chinese EV called the Seagull poses a big threat to the US auto industry
ap newsSmall, well-built Chinese EV called the Seagull poses a big threat to the US auto industryhttps://apnews.com/article/china-byd-auto-seagull-auto-ev-cae20c92432b74e95c234d93ec1df400?utm_source=copy&utm_medium=share
Yuzde yuz vergi getirdiler bu sene
the guardianBiden announces 100% tariff on Chinese-made electric vehicleshttps://www.theguardian.com/business/article/2024/may/14/joe-biden-tariff-chinese-made-electric-vehicles
Biz cine vergi getirince öldük bittik chery alamiyoz oluyor ama bu tarz korunmalar gerekli. Cin devleti bu firmaları sübvanse ediyor silah olarak kullanıyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nerd Miner -- 30 Ekim 2024; 1:37:7 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Almanlar otomobilde kalite algısını Japonlara kaybetti, en az servis gerektiren araçlar tüketici gözünde Toyota-Lexus/Honda gibi markalar oldu.
Fiyat konusunda da Çin'e kaybediyorlar, bu gidişle geçmişten gelen marka algısı ve Mercedes/BMW gibi markalardaki lüks algısı dışında birşey kalmayacak ellerinde.
Normal böyle olması. Bir yandan çinliler diğer yandan japonlar piyasayı ele geçiriyor. Vw aynı bayat tasarım ve sorunlu arabalarla iyi sattı bugüne kadar.
|
xiaomi 40bin dolarlık arabayla ellerine verince ortada kaldılar. Çin deki kayıp akla zarar boyutlarda şu anda vw grubu çok zor zamanlar bekliyor. Siz misiniz yıllardır buzdolaplarıyla milleti sömüren beter olun. |
VW yönetim kurulu bu eskimiş kafayla gidişata nasıl bir önlem alacak merak ediyorum, gram kıpırdanma yok yönetimsel tercihler bot gibi bunu anlayamıyorlar, tipik hareketler işçi çıkarma politikası ilk akıllarına gelen şey.
Süreci izleyelim bakalım. :)) |
Vw bitti artık, uzatmaları oynadığı zamanlar da geride kaldı dedik dinlemediler ama gerçekler vw nin bittiğini net bir şekilde gösteriyor.
Şu an vw sahiplerinin de araçları diğer 2. Eli güçlü markalar karşısında değer kaybedecektir. |
batı taparlar uğramamış. dutluk olmuş buralar. herkes çin min demiş ama alakası yok. burada da yazmıştım. 2019 da Rus saf gazının metrik tonunu 169 dollardan alırken, 2023 yılında amerikanın sattığı pis kaya gazını yani LNG tipi gazı ise 450 dollardan almaya başlıyor yeşil liberal almanya. bunun temizleme masrafı, transport masrafı vs de ekleyince ortaya 600-800 dolarlık maliyetler çıkıyor. |
Volkswagen 70'li yılların başında da aynı durgunluğu ve sorunları yaşamıştı. 1974 yılında ürettiği Golf ile inanılmaz bir geri dönüş yapmış ve günümüze kadar ayakta kalmıştı. Ancak şu an ne Almanya 1974'teki Almanya, ne de Dünya 1974'teki Dünya. Çocukluğumda Alman olarak hatırladığım markalardan ne Grundig kaldı, ne Saba kaldı ne de Telefunken kaldı. Bildiğiniz bir Alman cep telefonu markası var mı? Bir tek Bosch kaldı. O da üretiminin neredeyse tamamını Çin'de yaptırarak ayakta duruyor. Teknoloji ve gelişmenin hızla ilerlediği Dünya'da Alman araba sanayisinin çöküşünü birlikte göreceğiz. Sadece premium arabalarının, o da belli bir kitleye ürün sattığı günler çok uzak değil. İnovasyon, ucuz maliyet ve kabul edilebilir maliyetli işgücüne sahip olan devlet, şirketler ayakta kalacak. Bir Alman'ın maaşına 4 Çinli'nin çalıştığı bir ortamda rekabet daha baştan kaybedilmiştir. Japon'lar bile bir çok konuda geri gitmeye başladılar. İkinci Dünya savaşı sonrası ekonomilerini zirveye taşıyan fedakar neslin ekmeğini, yeni nesil sosyal medyada ve lüks tutkusunda yiyor. Keza bence Güney Kore'de daha zaman olmasına rağmen benzer sona doğru emin adımlarla gidiyor. |
Çin e karşı sadece VW değil diğer bütün Avrupa, Japon, ABD araba markalarının satışlarının düşeceği aşikar. Buna karşı hepsi mecbur önlem alacak. Dünyada 27 farklı ülkede toplam 114 tane üretim tesisi olan bir grup için hala her yerde Nokia benzetmesi yapıp battı diyenlere de gülüyorum.
|
Benzer içerikler
- youtube reklamsız izleme
- whatsapp"ta engellendiğimi nasıl anlarım
- afk nedir
- kalplerin anlamı
- gizli hesap görme
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X