Şimdi Ara

Volkswagen, yeni Taos ile DSG'den vazgeçiyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
43
Cevap
0
Favori
4.110
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
16 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Volkswagen, yeni Taos ile DSG'den vazgeçiyor
    Volkswagen, Amerika pazarında en çok tercih edilen modellerinden biri olan Taos'u yeniledi. Tüketicilerin talepleri doğrultusunda güncellenen 2025 model Volkswagen Taos'taki en dikkat çekici değişim DSG şanzımandan vazgeçilmesi oldu.



    Markanın yeni tasarım dili doğrultusunda güncellenen Volkswagen Taos'un panjuru tamamen alt bölüme taşınmış durumda. Üst bölümde ise eskisine göre daha ince ve zarif görünen farlar ile logoya kadar uzanan LED ışık imzası yer alıyor. Yan tarafında yeni jant tasarımı dışında değişiklik gözlenmeyen modeli arkasında ise pek çok yeni Volkswagen modelinde gördüğümüz boydan boya uzanan LED stoplar ve aydınlatılmış logo dikkat çekiyor.



    Ayrıca Bkz.Çin'den üreticilere "teknoloji paylaşmayın" uyarısı: BYD'nin Türkiye yatırımı tehlikeye girer mi?



    İç mekanında büyük bir değişim gözlenmeyen modelin multimedya ekranı artık konsola gömülü değil ve 8 inç boyutunda. Eski modelde standart olarak 6.5 inçlik ekran bulunuyordu. Sürücünün hemen önünde ise 8 inç dijital gösterge paneli görev yapıyor. Söz konusu modelde dur&kalk özellikli adaptif hız sabitleyici, ön çarpışma asistanı, yarı otonom sürüş asistanı, aktif kör nokta izleme, arka trafik uyarısı ve şeritten ayrılma uyarısı gibi teknolojiler görev yapıyor.



    Avrupa'ya DSG, Amerika'ya tam otomatik şanzıman



    Volkswagen, yeni Taos ile DSG'den vazgeçiyor
    2025 model Volkswagen Taos'un kaputu altında güncellenen 1.5 litre TSI dört silindirli motor görev yapıyor. Yeni yakıt enjektörleri, revize edilen piston halkaları, elden geçirilen turbo yuvası, daha büyük intercooler ve yeni yakıt partikül filtresiyle donatılan motorun gücü 158 beygirden 174 beygire çıkarılmış. Daha da ilginç olan ise dört tekerlekten çekişli modellerde artık ünlü 7 ileri DSG çift kavramalı otomatik şanzıman yerine Aisin imzalı 8 ileri tam otomatik şanzımana geçiş yapılmış olması.



    Görüldüğü gibi Volkswagen, Amerika'da müşterilerin en büyük isteklerinden biri olan tam otomatik şanzımana geçiş yapıyor ancak Avrupa'da ve ülkemizde DSG'den vazgeçmiyor. Peugeot'nun EAT şanzımanını - ki onlar da hafif hibritlerde ıslak çift kavramalıya geçiş yaptı - Aisin şanzımanlara örnek gösterebiliriz. Bu şanzımanlar sorunsuzluk, uzun ömür ve dayanıklılıklarıyla biliniyor. 







    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    Volkswagen, yeni Taos ile DSG'den vazgeçiyor
    Volkswagen, yeni Taos ile DSG'den vazgeçiyor
    Volkswagen, yeni Taos ile DSG'den vazgeçiyor
    Volkswagen, yeni Taos ile DSG'den vazgeçiyor
    Volkswagen, yeni Taos ile DSG'den vazgeçiyor
    Volkswagen, yeni Taos ile DSG'den vazgeçiyor
    Volkswagen, yeni Taos ile DSG'den vazgeçiyor
    Volkswagen, yeni Taos ile DSG'den vazgeçiyor
    Volkswagen, yeni Taos ile DSG'den vazgeçiyor
    Volkswagen, yeni Taos ile DSG'den vazgeçiyor
    Volkswagen, yeni Taos ile DSG'den vazgeçiyor



    Kaynak:https://media.vw.com/en-us/releases/1815







  • 8 ileri tam otomatik şanzıman Valkswagen üretimi değil Aisin üretimi. EAT8 ve Toyota E-CVT üreticisi Aisin Toyota kuruluşudur. ABD de DSG garantisini 10 yıla kadar çıkardılar ama yine kimse dönüp bakmıyor, Aisin 8 ileri şanzıman ile satılıyor Valkswagen'lerin çoğu. Zaten yıllardır böyle. bir kere ağzı yandı mı bir daha DSG li araca dönüp bakmazlar. Adam zengin vakti değerli, resmi olarak mahkemelerde "gizli ayıplı mal" kabul edilmiş DSG ile vakit kaybetmez, çölün ortasında yolda kalmak istemez.

    Fransızlar ve VAG grubu tam otomatik şanzımanı kendi üretme de başarısız yani. Renault da Nissan kuruluşu Jatco şanzıman kullanıyor full hybrid türü araçlarında ve diğer bazı modellerinde.

    Geçenlerde bir arkadaş Amerikan Jetta tanıtmıştı. Onda da 8 ileri tam otomatik var.


    O değil de forumda bazen bu devirde hala dsg'ye laf eden var diyen arkadaşlar görüyordum. Tam otomatiklerin modasının geçtiğini iddia eden. Esas modası geçmiş şanzıman türü 2024'te hala baskı balata kullanan yarı otomatiklerdir.

    VW almak isteyene laf atmak için güzel bilgiler paylaşılmış, Öncelikle ABD'de 10 yıl Ülkemizde 2 yıl ile sınırlandırılan DSG şanzıman olayı kesinlikle skandaldır, hele ki TR'ye bu araçları getiren firma da baş sorumlusudur, bu inanılacak bir şey değil. Dizel skandalında da tüy dikmişlerdi, aslına bakarsanız otomobil firmalarının geri çağırma haberlerinde hiç Türkiye adının geçtiğini görmedim muhtemelen ülkemizi kapsamıyordur.

    Haberde konu olan araca gelirsek çok fazla gördüğümüzden olsa gerek artık şu kasa da bir aracı ayırt edemiyorum, gözlerimizi kanatacak türden her türlü makyaj denemesiyle gördüğümüz için mi nedir bilemiyorum.

    DSG'den kurtulmaları iyi gelişme fakat yenisinin durumu nasıl ona bakmak lazım, malum DSG'yi ballandıra ballandıra anlatanları da gördü bu gözler.

    Allahtan sistem değişiyor elektriklilere kayıyor da bunlardan kurtuluyoruz.
  • 8 ileri tam otomatik şanzıman Valkswagen üretimi değil Aisin üretimi. EAT8 ve Toyota E-CVT üreticisi Aisin Toyota kuruluşudur. ABD de DSG garantisini 10 yıla kadar çıkardılar ama yine kimse dönüp bakmıyor, Aisin 8 ileri şanzıman ile satılıyor Valkswagen'lerin çoğu. Zaten yıllardır böyle. bir kere ağzı yandı mı bir daha DSG li araca dönüp bakmazlar. Adam zengin vakti değerli, resmi olarak mahkemelerde "gizli ayıplı mal" kabul edilmiş DSG ile vakit kaybetmez, çölün ortasında yolda kalmak istemez.

    Fransızlar ve VAG grubu tam otomatik şanzımanı kendi üretme de başarısız yani. Renault da Nissan kuruluşu Jatco şanzıman kullanıyor full hybrid türü araçlarında ve diğer bazı modellerinde.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkanbirol -- 13 Eylül 2024; 14:22:54 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Çeyrek asır boyunca Türk halkı birbirine girdi DSG konusunda. Ne kadar yıllar içinde gelişse de, tam otomatik kadar konforlu olmadığını ve olamayacağını itiraf etti VW.

  • Aisin'in otomatik şanzımanları pazarı domine edecek gibi.

  • Olur mu canım hiç öyle şey,

    hemen bizim burdaki dsgsever volkswagen fanından birkaçını göndersinler oraya, volkswagenimizi bölemeyeceksiniz, dsg lerimizi susturamayacaksınız naraları atıp olayı çözsünler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkanbirol

    8 ileri tam otomatik şanzıman Valkswagen üretimi değil Aisin üretimi. EAT8 ve Toyota E-CVT üreticisi Aisin Toyota kuruluşudur. ABD de DSG garantisini 10 yıla kadar çıkardılar ama yine kimse dönüp bakmıyor, Aisin 8 ileri şanzıman ile satılıyor Valkswagen'lerin çoğu. Zaten yıllardır böyle. bir kere ağzı yandı mı bir daha DSG li araca dönüp bakmazlar. Adam zengin vakti değerli, resmi olarak mahkemelerde "gizli ayıplı mal" kabul edilmiş DSG ile vakit kaybetmez, çölün ortasında yolda kalmak istemez.

    Fransızlar ve VAG grubu tam otomatik şanzımanı kendi üretme de başarısız yani. Renault da Nissan kuruluşu Jatco şanzıman kullanıyor full hybrid türü araçlarında ve diğer bazı modellerinde.
    E-cvt bir sanziman turu değil, aisin nasil imal etmis olabilir.

    Honda da da e-cvt adi verilen aktarma sistemi var sanziman demiyorum cunku sanziman degil, ama toyotadaki ile yakindan uzaktan alakasi yok mesela.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 13 Eylül 2024; 14:8:21 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • tasshelhoff kullanıcısına yanıt
    Evet şanzıman değil, ileri geri tek vites tek bir gezegen dişli ama Aisin üretiyor, tüm Toyota Hybridler E-CVT. Klasik CVT ile ilgisi yok, kayış, zincir, kasnak, volan, baskı balata vs yok.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • volkanbirol V kullanıcısına yanıt
    Tamam da o zaman toyotanin e cvt sistemini ureten diye duzeltin ilk mesaji.

    E-cvt denen seyden honda da kullaniyor ama toyotadakiyle alakasi yok mesela, honda da hidrolik basincli kalici celik baski balata kullaniliyor.

    Ve honda kendi elektrik motor kurulumunun icinde yapiyor bunu harici bir parça değil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 13 Eylül 2024; 14:13:41 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Amerika ya zaten Aisin şanzımanla gitmiyor muydu?


    Islak tip DSG ler Audi deki ismiyle s-tronicler daha sorunsuz. Bildiklerim Tiguan, Formentor ve Audi nin birçok aracın ıslak kavrama var. Bunu geçtim şu an Türkiye pazarında satılan sadece VW değil diğer markalarda da şanzıman çift kavrama kuru tip olarak satılıyor sadece isimler farklı. VW de DSG ise misal Hyundai-Kia grubu DCT ve bunlarda kuru tip kavrama ile geliyorlar.

  • En son Wolkswagen golfde güçlü versiyonunda dsg yoktu tam otomatik vardı düşük güçlüsünde dsg vardı diye hatırlıyorum

  • VW almak isteyene laf atmak için güzel bilgiler paylaşılmış, Öncelikle ABD'de 10 yıl Ülkemizde 2 yıl ile sınırlandırılan DSG şanzıman olayı kesinlikle skandaldır, hele ki TR'ye bu araçları getiren firma da baş sorumlusudur, bu inanılacak bir şey değil. Dizel skandalında da tüy dikmişlerdi, aslına bakarsanız otomobil firmalarının geri çağırma haberlerinde hiç Türkiye adının geçtiğini görmedim muhtemelen ülkemizi kapsamıyordur.

    Haberde konu olan araca gelirsek çok fazla gördüğümüzden olsa gerek artık şu kasa da bir aracı ayırt edemiyorum, gözlerimizi kanatacak türden her türlü makyaj denemesiyle gördüğümüz için mi nedir bilemiyorum.

    DSG'den kurtulmaları iyi gelişme fakat yenisinin durumu nasıl ona bakmak lazım, malum DSG'yi ballandıra ballandıra anlatanları da gördü bu gözler.

    Allahtan sistem değişiyor elektriklilere kayıyor da bunlardan kurtuluyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmet_clk -- 14 Eylül 2024; 15:54:32 >




  • o değilde kimse demiyor amerikada 1.5lt motoru kimse almaz

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Avrupa'da da geçmek isterler aslında da geçemiyorlar. modern tork konvertörlü şanzımanların çok iyi bir orta çözüm olduğunun onlar da farkında, sadece müşteri değil. fakat sorun şu ki, filo emisyonu meselesi söz konusu olunca araç başına 2gr/km bile emisyon katkısı olsa toplamda katkı ödenecek cezanın küçücük bir yüzdesi ediyor.


    Dolayısı bir aracın egzoz emisyonu varsa, yani tam elektrikli değilse size satmak zorunda oldukları teknolojideki, iyice suyu sıkılmış araçları satabiliyorlar artık. sizin ne istediğinizin, nasıl bir şanzıman veya nasıl bir motor istediğinizin bir önemi kalmadı.

  • Yan profil tamamen Seat Ateca
    Sanırım Ateca kasasını bu araca uyarlamışlar.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • lektonstar kullanıcısına yanıt

    Taos Ateca ve Karoq ortak platform galiba. Ben bunların muadili Tiguan sanıyordum ama o biraz daha kalıplı. Özellikle son 2 kasası.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Amerikada iş yapmaz, amerikalılar 3-4 litre altı motora sahip araçları oyuncak olarak görüyorlar. Gücü falan da amerika için çok düşük. Orada 200-300hp altı araç az.

  • Patlak dsg ülkemizde hala kapış kapış gidiyor ne acı bir durum ...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • oly1786 kullanıcısına yanıt

    Aisin öyle dünkü çocuk değil. Yıllardır neredeyse bütün markalara şanzımandan tut devirdaime kadar parça satıyor. Ve gerçekten çok kaliteli bir marka. Daha Aisin marka olup da bozulan parça göremedim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ülkemizdeki daha sıfır vw'lerde çıkan dsg sorunları amerikada yaşansa adamı öttürürler.

    Vw'de bunu bildiği için dsg'den vazgeçmiş sonunda.

    Amerika gibi olamadık be...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Geçenlerde bir arkadaş Amerikan Jetta tanıtmıştı. Onda da 8 ileri tam otomatik var.


    O değil de forumda bazen bu devirde hala dsg'ye laf eden var diyen arkadaşlar görüyordum. Tam otomatiklerin modasının geçtiğini iddia eden. Esas modası geçmiş şanzıman türü 2024'te hala baskı balata kullanan yarı otomatiklerdir.

  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.