Şimdi Ara

Yarın Tucson 2016 Elite Plus alacağım ve kullandığım ilk otomatik aracım olacak.Ne önerirsiniz?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
1
Favori
3.354
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İlk otomotik olacağı için tedirginim.2 gün sonra uzun yol yapacağım onunla.Hatta bunları yazarken alacağım şehire gidiyorum.Dikkat etmem gereken bir şey var mı araç ve şanzıman konusunda?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Aracın şehir içi tüketimini ne kadar dikkat ederseniz edin 10 un altına dusuremezsiniz.7 litreler falan ciddi hayal.Ben size reel tüketim değerlerini söyleyeyim, şehir içi normal kullanımda 12, trafikte 14 civarı, performanslı kullanımda 15-16 dan aşağı yakmiyor o araç.Daha önce kullandığım ve son derece beğendiğim bir model ancak tuketimi bu şekilde.
    Öncelikle hayırlı olsun.
    Park ederken yanaşıp durduğunuzda ilk olarak el frenini çekin. Sonra vitesi N'ye alıp ayak frenini bırakın, sonrasında vitesi P'ye alın.
    Benim kullandığım daha hızlı diğer yöntem ise yanaştınız; vites D veya R'de, el frenini çekin, sonra ayağınızı frenden çekip vitesi P'ye alın.
    Burada uzun gözükmesine bakmayın, alıştıktan sonra yapmanız bir saniye anca sürüyor.
    Bunların amacı park halinde arabanın yükünü şanzıman üzerinde bırakmamaktır. Düz zeminde bir sıkıntı olmaz fakat eğimli yerlerde önce vitesi P'ye alıp el frenini sonra çekerseniz, arabanın yükü doğrudan şanzımana biner. Uzun vadede zarar verebilir.

    Bir de belki benim biraz takıntı haline getirdiğim bir olay var. Arabayı çok ters bir yerde bıraktıysanız yani başka bir arabanın size çarpma veya arabanın çekilme ihtimali varsa, vitesi N'de bırakıyorum. Olur da çarparlarsa veya çekicinin arkasına takıp götürürlerse şanzıman zorlanmasın diye.

    Otomatik araçların fren pedalı sol tarafa doğru daha geniş olur. Bu sebeple sol ayağınızla alışkanlık sonucu debriyaja basar gibi yaparsanız ayağınız çok büyük ihtimalle frene denk gelecek. Eğer hakim olabiliyorsanız, sol ayağı mümkün olan en sol tarafta tutarsanız sorun olmaz. Sıkıntı yaşarsanız alışana kadar sol ayağın üstüne oturmak da bir çözüm

    Vites kolunuzda nasıl seçenekler olacak bilmiyorum. Eğer D'nin dışında 2-3-4 gibi vitesler varsa, kolu hangi sayıya getirirseniz araba o kadar vitesmiş gibi davranır. Mesela 4'e getirirseniz, 1>2, 2>3 ve 3>4 geçiş devri yükseleceği gibi, kesiciye girene kadar 4.viteste kalır. Özellikle dağ-bayır yollarda çıkarken yüksek viteste gitmeye çalışıp devirden düşmeyi engellemek veya inişlerde motor frenini artırmak için kullanabilirsiniz.
    Eğer + - işaretli vites kolunuz varsa kolu hareket ettirerek, (bu konuda tam emin değilim) D konumunda bulunduğunuz vitese göre küçültme-büyültme yapabiliyorsunuz.
    Değerli Hocam;

    Öncelikle yeni aracınız hayırlı olsun. Güle güle kullanın.

    Tucson bu segmentin en şık duran aracı. Ayrıca f/p anlamında donanımını da göz önüne alındığında yine rakipsiz.

    Çok beğendiğim bir araç.

    Otomatik işinde pek stres yapılacak bir şey yok. Sol ayağınızı oradaki ayak yerine dayayın hiç kaldırmayın tamamdır.

    Saygılarımla.
  • Sol ayağını unut yeter

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence 3008 al

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hayırlı olsun umarım yakın tarih aracım çok yakıyor
    acil bir çare tarzında bir başlıkla görmeyiz.
  • TEPEE PREMİUM PACK kullanıcısına yanıt
    Benzinli ama 1.6 motor var.



    100 kmde 7 litre yakar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Turboysa şehir içi 14 lt yakar bu da kmde 80 krş demek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: isyankar97

    Benzinli ama 1.6 motor var.



    100 kmde 7 litre yakar

    arkadaşımda bu arabadan var.
    10 litrenin üstünde geziyor.
    hadi sağlıcakla kal.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Turbo varsa 12-13 litreler gorulur.Turbosuz olan modelse 9-10 lari gorursunuz.
  • Öncelikle hayırlı olsun.
    Park ederken yanaşıp durduğunuzda ilk olarak el frenini çekin. Sonra vitesi N'ye alıp ayak frenini bırakın, sonrasında vitesi P'ye alın.
    Benim kullandığım daha hızlı diğer yöntem ise yanaştınız; vites D veya R'de, el frenini çekin, sonra ayağınızı frenden çekip vitesi P'ye alın.
    Burada uzun gözükmesine bakmayın, alıştıktan sonra yapmanız bir saniye anca sürüyor.
    Bunların amacı park halinde arabanın yükünü şanzıman üzerinde bırakmamaktır. Düz zeminde bir sıkıntı olmaz fakat eğimli yerlerde önce vitesi P'ye alıp el frenini sonra çekerseniz, arabanın yükü doğrudan şanzımana biner. Uzun vadede zarar verebilir.

    Bir de belki benim biraz takıntı haline getirdiğim bir olay var. Arabayı çok ters bir yerde bıraktıysanız yani başka bir arabanın size çarpma veya arabanın çekilme ihtimali varsa, vitesi N'de bırakıyorum. Olur da çarparlarsa veya çekicinin arkasına takıp götürürlerse şanzıman zorlanmasın diye.

    Otomatik araçların fren pedalı sol tarafa doğru daha geniş olur. Bu sebeple sol ayağınızla alışkanlık sonucu debriyaja basar gibi yaparsanız ayağınız çok büyük ihtimalle frene denk gelecek. Eğer hakim olabiliyorsanız, sol ayağı mümkün olan en sol tarafta tutarsanız sorun olmaz. Sıkıntı yaşarsanız alışana kadar sol ayağın üstüne oturmak da bir çözüm

    Vites kolunuzda nasıl seçenekler olacak bilmiyorum. Eğer D'nin dışında 2-3-4 gibi vitesler varsa, kolu hangi sayıya getirirseniz araba o kadar vitesmiş gibi davranır. Mesela 4'e getirirseniz, 1>2, 2>3 ve 3>4 geçiş devri yükseleceği gibi, kesiciye girene kadar 4.viteste kalır. Özellikle dağ-bayır yollarda çıkarken yüksek viteste gitmeye çalışıp devirden düşmeyi engellemek veya inişlerde motor frenini artırmak için kullanabilirsiniz.
    Eğer + - işaretli vites kolunuz varsa kolu hareket ettirerek, (bu konuda tam emin değilim) D konumunda bulunduğunuz vitese göre küçültme-büyültme yapabiliyorsunuz.




  • nacker kullanıcısına yanıt
    DCT şansuman çok teşekkürler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Experimentation E kullanıcısına yanıt
    Evet turbolu fakat ben bu yakıt tüketiminin de biraz sürücüye bağlı olduğunu düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tam duracakken alışkanlıktan hemen sol ayağı atmayın, yolun ortasında kalıverirsiniz

    Alışana kadar sol ayağın üstüne oturmak kesin çözüm. Yokuşlarda frende bekleyin, sıkışık trafikte arada N konumuna getirin vitesi beklerken. Yüksek devirlerdeyken vitesi manuele almayın bir de.
  • azizerkan07 A kullanıcısına yanıt
    Benim anlamadığım 2 ayak var,2 pedal var.Sol ayakla fren sağ ayakla gaz neden kontrol edilmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Godiantus

    Evet turbolu fakat ben bu yakıt tüketiminin de biraz sürücüye bağlı olduğunu düşünüyorum.

    bu tüketimde sizin faktörünüz inanın çok az olacak
    şehir içinde
    14 litreleri bir görün
    sonra gerisini konuşuruz
  • Kurallara uymanı ve dikkatli sürmeni öneririm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sol ayakkabını çıkarıp öyle kullan birkaç defa.
  • Aracın şehir içi tüketimini ne kadar dikkat ederseniz edin 10 un altına dusuremezsiniz.7 litreler falan ciddi hayal.Ben size reel tüketim değerlerini söyleyeyim, şehir içi normal kullanımda 12, trafikte 14 civarı, performanslı kullanımda 15-16 dan aşağı yakmiyor o araç.Daha önce kullandığım ve son derece beğendiğim bir model ancak tuketimi bu şekilde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LanciaDeltacı

    Aracın şehir içi tüketimini ne kadar dikkat ederseniz edin 10 un altına dusuremezsiniz.7 litreler falan ciddi hayal.Ben size reel tüketim değerlerini söyleyeyim, şehir içi normal kullanımda 12, trafikte 14 civarı, performanslı kullanımda 15-16 dan aşağı yakmiyor o araç.Daha önce kullandığım ve son derece beğendiğim bir model ancak tuketimi bu şekilde.

    arkadaşım büyük bir hevesle aldı şu an satma derdinde.
    performanslı kullanımda 16 ları rahat görüyor.
    trafikle 12-14 arası.
    şehir içi sakin kullanım zar zor 10
  • Bunu yaparsanız istemsiz bir şekilde ikisinede aynı anda basarsınız ve bu hiç iyi sonuçlar vermeyecek bir hareket..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bence çok güzel bir araç almışsınız, sizi uzun yolda üzmez hız kurallarına uyun ve aracı tanımadan ekstrem hareketlere girişmeyin :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.