Şimdi Ara

Yazıklar olsun tanıdık ustaya | Dyno test yaptırdım çıkan sonuç

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
24
Cevap
0
Favori
7.769
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Şuan bunları yazarken 20 yıllık dostundan ağır darbe yemiş gibiyim.

    Aracımı belli bir süredir satma planım vardı. Vaktimin pek olmadığı için satım işlemleri için bir tanıdığa verdim işlerden anlayan. Arkadaş Dyno testin sonuçlarını gönderdi bana ve sonuç vahim. Motor %78.
    Araç 2005 corolla 1,6 ve hiç lpg takılmadı. 13 yıldır gözümüz gibi bakıyoruz. Satış işlemleri için yardım istediğim arkadaşta "abi arabaya epey bakmamışsın gibi istediğin fiyata satmak biraz zor olacak" dedi. Oysaki bakımları asla aksatmamıştık. Son bakımı Zaten 5 ay önce yapmıştık. Ama bunları demesi 10 yıldır bakıma götürdüğüm sanayideki usta için bardağı taşıran son damla oldu. Bilenler bilir bir kaç hafta önce frenler tutmuyor diye bir konu açmıştım. O meseleyi yapmak içim yakında bir yere götürdüm arabayı o adamda demiştiki "abi fren hortumları çürümüş" 4 ay önce bakımını yaptırdığım aracın 4 ayda fren hortumları nasıl çürüşün. Daha sonra o götürdüğüm kişiye dedim neti var neyi yok sen bidaha bak kontrol et. Üç- beş sıkılmalık bir şeyler daha buldu. O an zaten bir daha bakıma buraya gelirim diyordum. O usta çok pis kelek attı yani yağını değiştirip yolluyordu zannımca.

    Ekseri olarak araçta rolantide titreme sorunu vardı. Bakıma götürünce hiç bahsetmiyorlardı bundan. Zaten modelin kronik sorunuymuş bu. Subapların değişmesi gerekiyormuş. Bunu yaptırsam motor performansı artarmı acaba?

    Ekleme: Bakıma götürdüğüm de ne yapılıyor diye sormuyordum çünkü şirketten arkadaş götürüyordu fatura da şirkete kesiliyordu. Ustayla samimi olduğumdan zaten kontrol etmek aklımdan bile geçmiyordu.

    Test sonucu da böyle, durum çok mu vahim acaba.

    Yazıklar olsun tanıdık ustaya | Dyno test yaptırdım çıkan sonuç



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kerotobil -- 15 Mart 2018; 8:39:41 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Bu şekilde dyno üzerinden güç ölçüp % ( yüzde ) veren yerlerden koşarak uzaklaşın.

    Bir çok etken var. Dyno ölçümü yapılan yerin kalibrasyonu ne durumda ?

    Bir motorun 13 yaşında olması illa aşınmadan dolayı güç kaybı yaşayacağı anlamına gelmez.

    Hiç tüp takılmadı ve rölanti de bozukluk var demişsiniz.

    Bu durumda bakılması gereken sensör arızalıdır ve bu sensörler aracın hava-yakıt karışımıyla alakalıysa ECU kendini kısıtlayacağı için gerçek sonuçları göremezsiniz.

    Veya baskı-balatanız ne durumda ? Kaçırmadan dolayı güç aktarımı lastiklere tam verilemez.
    Motor testi sadece dyno ile olmaz. Olursa bu şekilde yanlış bilgiler çıkar.

    Soğutma suyuna yapılacak conta ve üst kapak kaçak testi

    Kompresyon testi

    Motor yağı testi

    Gözle görerek ve kulakla dinleyerek yapılan testle sonlanır.

    Daha ileri düzey testlerde endoskopik aletler yardımıyla motorun iç kısmından görüntü almak suretiyle daha genel sonuçlar alınabiliyor.


    Ek olarak ustanıza sadece yağını değiştirip göndermişsin diye serzenişte bulunacağınıza aracınızı çok düşünüyorsanız yetkili servise gitseydiniz.

    Sizin saydığınız her kontrolü orada fiziki olarak yapılıyor.
    Dyno testleri oldukça yanıltıcıdır. Dyno testlerinin asıl işe yaradığı yer diyelim bir teste soktunuz araç 140 bg çıktı. Sonra siz bazı modifikasyonlar yaptınız ve aynı yerde teste soktunuz 180 bg çıktı işte o zaman dyno yaptığınız modifikasyonlar hakkında bilgi vermiş olur. aracınızı 10 farklı dynoya sokun 10 tanesinden de farklı sonuç çıkar. Bakımı, kalibrasyonu, kullanımı , girilen datalar oldukça değişken. Ayrıca yüzde 78 bir oran olsa dahi kötü bir rakam sayılmaz bildiğim kadarıyla. Fabrikadan çıktığında da yüzde 100 olmaz hiç bir zaman.
  • Resimde hata olabilir diye

    Yazıklar olsun tanıdık ustaya | Dyno test yaptırdım çıkan sonuç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam 13 yaşındaki bi araba için %78 bence kötü değil, direk bu için içinde olanlar daha aydınlatıcı fikirler verir ama benim görüşüm bu yönde. Ayrıca hç lpg takılmamış arabada subap sorunu da olacağını sanmıyorum, bu en iyi kompresyon testiyle anlaşılır.

    Benzinli olan hemen hemen her marka da rölanti sorunu mutlaka kullanıcının başına gelmiştir, onu da yetkili serviste çözebilirsiniz muhtemelen.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • farkıydasanız testte 100 km hıza kadar çıkılmış, o süratte 70 beygir üretmesi normal. O yaştaki bir aracın %78 çıkması da bence çok iyi.
  • Eksperin dyno testlerine açıkçası pek güvenmiyorum eski aracımı satarken subap lastikleri aşınmıştı yağ yakıyordu hafiften motor %90 çıktı siz en güzeli adam akıllı bir yerde kompresyon testi yaptırın değerler normal çıkarsa adam akıllı bir yerde bakım yaptırın maf sensörü,boğaz kelebeği,hego sensörünü güzelce temizlettirin bujileri kontrol ettirin bilgisayara bağlatın ayrıca katalizörüde kontrol ettirin dağıldıysa motoru kasar.

    Aracınızı adam akıllı bir yerde bakıma sokun size bir örnek vereceğim geçen hafta arkadaşın arabasını servise götürdük sanayide küçük bir yer ancak adamlar kurumsal çalışıyor iki üç tane farklı program yüklü olan bilgisayarları var dükkanın içi çiçek gibi yerde bir tane yağ damlası görmedim yağ değişiminde büyük atık yağ tankları kullanıyorlar ustasından çırağına kadar hepsi doktor eldiveni takarak iş yapıyor arabanın sağını solunu yağlı elleriyle ellemiyorlar çoğu aracın yedek parçası ellerinde mevcut takım taklavat düzenli hepsi tertemiz araçların parçaları yerlerde gezinmiyor her bir aracın yanında tekerlekli takım çekmeceli tezgah bulunuyor parçalarını onun üstüne bırakıyorlar adamlar müşteriler için bekleme koltuğu bile koymuşlar küçük yerde ayrıca yanında da çay makinesi va nescafe,bitki çayı vs.koymuşlar hizmet güzel belli bir yaşa kadar arabaya bakıyorlar eski arabalara bakmıyorlar en sonun da da aracı kontrol edip fatura kesip yolluyorlar sizde böyle bir yer bulun üç beş fazla verirsiniz başınız ağrımaz yetkili servislerde ki gibi de uçuk fiyatlarla karşılaşmazsınız.




  • Bu şekilde dyno üzerinden güç ölçüp % ( yüzde ) veren yerlerden koşarak uzaklaşın.

    Bir çok etken var. Dyno ölçümü yapılan yerin kalibrasyonu ne durumda ?

    Bir motorun 13 yaşında olması illa aşınmadan dolayı güç kaybı yaşayacağı anlamına gelmez.

    Hiç tüp takılmadı ve rölanti de bozukluk var demişsiniz.

    Bu durumda bakılması gereken sensör arızalıdır ve bu sensörler aracın hava-yakıt karışımıyla alakalıysa ECU kendini kısıtlayacağı için gerçek sonuçları göremezsiniz.

    Veya baskı-balatanız ne durumda ? Kaçırmadan dolayı güç aktarımı lastiklere tam verilemez.
    Motor testi sadece dyno ile olmaz. Olursa bu şekilde yanlış bilgiler çıkar.

    Soğutma suyuna yapılacak conta ve üst kapak kaçak testi

    Kompresyon testi

    Motor yağı testi

    Gözle görerek ve kulakla dinleyerek yapılan testle sonlanır.

    Daha ileri düzey testlerde endoskopik aletler yardımıyla motorun iç kısmından görüntü almak suretiyle daha genel sonuçlar alınabiliyor.


    Ek olarak ustanıza sadece yağını değiştirip göndermişsin diye serzenişte bulunacağınıza aracınızı çok düşünüyorsanız yetkili servise gitseydiniz.

    Sizin saydığınız her kontrolü orada fiziki olarak yapılıyor.




  • Dyno testleri oldukça yanıltıcıdır. Dyno testlerinin asıl işe yaradığı yer diyelim bir teste soktunuz araç 140 bg çıktı. Sonra siz bazı modifikasyonlar yaptınız ve aynı yerde teste soktunuz 180 bg çıktı işte o zaman dyno yaptığınız modifikasyonlar hakkında bilgi vermiş olur. aracınızı 10 farklı dynoya sokun 10 tanesinden de farklı sonuç çıkar. Bakımı, kalibrasyonu, kullanımı , girilen datalar oldukça değişken. Ayrıca yüzde 78 bir oran olsa dahi kötü bir rakam sayılmaz bildiğim kadarıyla. Fabrikadan çıktığında da yüzde 100 olmaz hiç bir zaman.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • öncelikle dyno testlerine güvenmeyin. çoğunda büyük sıkıntı var. kuzenimin 10 yaşındaki 150.000km lpg kullanılmış aracı %105 çıktı. oğlum emin misin dedim. sonuç kağıdını çıkardı verdi. fabrikadan sıfır çıkan araç bile %100 vermezken bu tip garip sonuçlar çıkıyor.

    eğer araçta bu kadar ciddi bir güç kaybı varsa.

    - rampalarda sürekli vites düşürmeniz
    - oldupğundan daha fazla yakıt tüketimi
    - sollamaya çıktığınızda zorlanan bir araç

    olması gerekir.
  • Yapılan Computestlere güvenmeyin, bilen de yapıyor bilmeyen de yapıyor. Dyno'yu sağlıklı şekilde çalıştıran yerler kısıtlı. Hemen ustanızı suçlamayın. Bir başka yerde teste soksan %94 çıkar o motor..

    Örnek olarak yeterli soğutma sağlanabiliyor olmaması bile gücü düşük çıkartacaktır.. 2 test üst üste bile aynı verileri vermez.. Mevsim önemlidir, hava sıcaklığı önemlidir, dyno'nun kalibrasyonu önemlidir. Uzman değilim ama bndan fazla önem arz eden parametre olduğuna eminim..

    Referansların iyi olduğu bi oto ekspertiz bulun kendinize.. Gerçekten nam yapmış ve işini iyi yapan bi yere götürüp yaptırın kendi testinizi..
  • 2014 yılında 2007 model 1.4 tdi 150 bin km.deki araç o testte %100 çıktı.

    % 1 bile eskimez mi o km.de araç?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Her dyno testine güvenmeyiniz %5 ile 50 arasında sapıtıyor, 4 dyno gördüm hepsi farklı sonuç veriyor.

    Araç alım satım yaparken diyorum dyno falan yapacaksanız uğraştırmayın en temizi servise götürüp arabaya ağız burun daldırmak.

    Ayrıca o yaşta bir araç için gayet normal, ayrıca 100 KM de neden bıraktınız testi?
  • Dyno ile motor sağlığı anlaşılmaz. Arada bir sürü kayıp var, şanzımanda vs. En kesin olarak tekerlek gücü ve torku ölçülür.



    Motorun sağlığı hakkında en iyi bilgiyi kompresyon testi verir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu testlere pek itimat etmiyorum. gerçek bir kullanıcı yada usta alır aracı gidişine devrine çekişine bakar. o tip araçları sık sık kullandığı için doğru bir karar verebilir. computest daha sağlıklı olur ancak biraz maliyetli.
  • Hocam hangi ilde bu servis. Adamakıllı birileri lazım bana. Yetkili serviste başında durmak isteyince bıdı bıdı yapıyorlar.

    İstanbul'daysa adres yada bilgi verebilir misin?
  • mcake± kullanıcısına yanıt
    İzmir Ata sanayi sitesinde hakan oto klinik adı.
  • dynoTestinde 78% cikar,

    motor yagi 5w40 yerine daha ince 5w30 konur 85% olur.

    Yakit VP Shell konur 90%

    hava filtresi degisir 93% olur.



    ustaya da dyno testine de bu devirde gozu kapali guvenmek deliliktir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Keşke İstanbul'da olsaydı be hocam. Eldiven olayı da isminden geliyor demek ki. "Klinik"
  • mcake± kullanıcısına yanıt
    Sanayide ki bir çok ustadan bir şey olmaz hepsi ezberci yenilikçi değiller bende tofaş var sol ön tekerden sürtme sesi geliyordu adama diyorum ki tekerlek rulmanı sorunlu bana diyor ki o bozuk olsa uğuldama yapar diyorum ki bu kuş sesine benzer ses oradan geliyor adam hala benle inatlaşıyor en sonunda rot balansçıya gidip makineyle lastiği çevirttik adam direkt rulman bozuk dedi usta sus pus gelde çıldırma 30-40 liralık parçayı adamlara değiştiremiyorum arızayı da kendim bulmama rağmen amaç belli ben arabadan az buçuk anlamasaydım muhtemelen bir kaç parça daha aldıracaktı 2 kat işçilik yazıp kazıklayacaktı.

    Bahsettiğim yer işçiliği biraz fazla alıyor ama işlerini düzgün yapıyor eski araçlara bakmıyor oluşlarından dolayı malesef aracımı kendilerine baktıramıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mcake±

    Keşke İstanbul'da olsaydı be hocam. Eldiven olayı da isminden geliyor demek ki. "Klinik"

    istanbulda yaşayanlar için asla sanayi tipi yerleri tavsiye etmiyorum ya özel servis yada boshcar servisleri anadolu yakasında iseniz bostancı ve göztepe boshcar lar gayet iyidir hocam.gitmeden arıyosunuz ona göre yapılacak işlemler hakkında fiyat bilgisi alıyorsunuz.gayet memnunum ben.
  • Neden 4400 devire kadar ölçüm yapılmış, motor benzinli atmosferik değilmi,asıl güç oradan sonra geliyor zaten.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.