Şimdi Ara

Yüksek Ping Sıkıntısı ve Kanal Türü Vodafone Net

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.481
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yaklaşık 1 aydır yüksek ping değerleri alıyorum Türkiye içi 80 ping Battlefield 1'de falanda 110 oluyor. Ve arada bir anda 1300 ping olup tekrardan 100'lere düşüyor. Sizce hattımda bir problem mi var? Kaç kere Vodafone Net müşteri hizmetlerini aradım açan hanımefendi bana saçma sapan pingler attırdı. 192.168.1.2'ye ping atarsam düzelecektir falan gibi saçma ifadeler kullandı. En son BTK'ya şikayet maili yazdım o da şikayetiniz Vodafone'a iletilmiştir vs. diye dönüş yaptı. En son mesaj atmışlar en geç 72 saat içinde sorununuz düzeltilecektir diye ama pek sanmıyorum.

    Forumun discord grubundaki arkadaşlar bana kanal türümden kaynaklı bir sıkıntı olduğunu aralıklıdan hızlı'ya geçirirsem düzelebileceğini söylediler. Bunu Vodafone birimine kaç kere söyledim yapıldı hallettik diyorlar ama modem arayüzünde hala daha aynı.

    İyice kafam karıştı bir yorum yaparsanız sevinirim.

    Yüksek Ping Sıkıntısı ve Kanal Türü Vodafone Net







  • Kanal türü fastpath olmalı bence pek öyle değil, arayıp rica edin kanal türünü fastpath yapın diye.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • runorunoruno kullanıcısına yanıt
    Hocam yaklaşık 5-6 ay önceki durum bu. Ne oldu ne değişti de hızlıdan aralıklıya aldılar anlamak mümkün değil. Kaç kere yazdım aradım ama çok bilgisizler neyden bahsettiğimi bile anlamıyorlar resmen. En son BTK'ya şikaye maili yazdım şuan en geç 72 saat içerisinde sorununuz düzelecektir diye mesaj atmışlar. Bekliyorum bakalım. Çok ufak bir şey ama bilgisizliklerinden olay nerelere geldi.
    Yüksek Ping Sıkıntısı ve Kanal Türü Vodafone Net




  • simos35 kullanıcısına yanıt
    Şu an bir sorun olmamalı, fastpath da kanalın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vodafone sozlesmem kasimda bitiyor. Sorunsuz 2 sene gecti. Sansliyim sanirim. Ozellikle ping ve kota konusunda cok memnunum. Cs Go oynuyorum 35-50 arasi pingim genelde. Akk dolmasina ragmen cogu aydada hizim dusmedi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaşadığınız sorun Upstream SNR ile ilgili. 8 SNR en alt limittir akşam internetin yoğun olduğu saatlerde o değer dahada düşer ping spike yada packet loss gibi durumlar yaşatabilir.

    Zaten FEC ve CRC değerleri de bunu doğrular nitelikte. Tesisatınıza baktırmanızda fayda var gerçi bağlı olduğunuz portta sorunlu olabilir.Telekom kabininden zaten olabildiğince köklemişler sinyal gücünü buna rağmen SNR değeri düşük.


    ADSL SNR limitleri tablo halinde :
    speedguide
    What is considered good DSL Noise margin / SNR ?
    https://www.speedguide.net/faq/what-is-considered-good-dsl-noise-margin-snr-355




  • Yoo hocam bu attığım ss 6 ay önceki ss. Şuan kanal türü aralıklı yazıyor. @runorunoruno



    Bende de tam tersi ping sorunu var hep. Akk de geçince anında düşüyor. @runorunoruno

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • SwpnX kullanıcısına yanıt
    Ama hocam peki önceden nasıl verebiliyorlardı hızlı kanal türü seçeneğiyle birlikte. O zamanki snr daha düşük gözüküyor. Ama buna rağmen kopma vs. yoktu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • simos35 kullanıcısına yanıt
    Binanızda (FTTB) değilde cadde/sokak (FTTC) üzerideki kabinden internet aldığınızı farzedelim.Abone sayısı arttırkça yada varolan aboneler hızlarını yükseltirse yada her ikisi birden, SNR değerleri daha da düşer,kabin kapasite kullanımı maksimuma yaklaştıkça sorunlar başlar çünki bütün bina(lar) 1 fiber kılını paylaşmak zorunda.Kapasite artırtılması gerekir.

    Mesela benim oturduğum sitede 10gbit kapasiteli FTTB kabin var. Buna rağmen akşamları hem downstream hem upstream SNR 3-4db düşüyor. Gündüz kabine attığım ping 5ms geceleri 6-7ms arası değişiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SwpnX -- 8 Eylül 2017; 21:0:10 >
  • SwpnX kullanıcısına yanıt
    Evet hocam zaten sokağın başındaki kabinden alıyorum. Anladım dediklerinizi. Şuan çözüm bulmaya çalışıyorlarmış dediklerine göre ne yaptıkları hakkında bir fikrim yok ama 1-2 gün sonra arayıp yine bana saçma sapan ping attırırlar gibi.

    Bir de zamanınızı çalıyorum ama kusuruma bakmayın müşteri hizmetleri böyle bilgili değil maalesef. Ben şimdi VDSL 2'ye geçersem 50 mbit civarı alabileceğimi söyledi müşteri hizmetlerindeki hanımefendi. Sizce geçebilir miyim? Hattın durumu nasıl ve vdsl'de ping durumunda bir düzelme olur mu?
  • simos35 kullanıcısına yanıt
    Vodafone müşteri hizmetleri bu ülkenin milli felaketidir hiçbirşeyden anlamazlar arayıp sinirinizi bozmaya değmez. Vodafone resmi forumunda SEÇKİNA nickli bir moderatör var bu işlerden anlayan direk ona yazın yoksa hiçbir şeyi halledemez vodafone.

    Tek yapabildikleri telekom teknik birime arıza kaydı bırakıp aciliyet bildiriyorum derler ertesi gün telefonunuza hattınızda sorun bulunamamıştır tesisatınıza baktırın diye mesaj atarlar sizin şalterler iyice atar :D

    Telekom kendilerinden hizmet almadığınız için tenezzül etmez sorunu çözmeye.

    İlk önce bir elektrikçi çağırıp tesisatınızı yeniletin. Değerler hala düzelmediyse portta bir sıkıntı var demektir. Onun içinde bağlı bulunduğunuz telekom müdürlüğünden hatır gönül birşekilde teknik şefe ulaşırsanız fiber ekibini sizin olduğunuz yere gönderir mırın kırın ederler ama büyük ihtimal çözerler sorunu.

    VDSL işine gelince bu değerlerle şu anda aldığınız internete şükredin. Sakın değerler Downstream/Upstream en az 15db seviyesine çıkmadıkça başvuru yapmayın.

    Benim VDSL2 değerlerim şöyle:
    Yüksek Ping Sıkıntısı ve Kanal Türü Vodafone Net


    Yüksek hız değerlerini sorunsuz almak için olması gereken VDSL snr değerleri hakkında bir fikir verir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SwpnX -- 8 Eylül 2017; 21:20:25 >




  • SwpnX kullanıcısına yanıt
    Geçen seferde Seçkin bey ile yazışmıştım. Kanal türüne ulaşılmıştır vs. yazdı ancak değişen bir şey olmamıştı. Tekrardan yazayım bakalım ne diyecek. Sağ olun bu arada ben vdsl bağlantısı için farklı bir porta aktarıyorlar sanıyordum. Aynı port üzerinden veriyorlarsa dediğiniz gibi bağlantı falan kurulmaz zaten.
  • simos35 kullanıcısına yanıt
    VDSL için sinyal tipini/modülasyon değiştriyorlar basit bir iş. Ama bu değerlerle VDSL katiyen olmaz . Umarım yardımcı olabilmişimdir.
  • SwpnX kullanıcısına yanıt
    Sağ olasın çok yardımcı oldun. Şimdi sorun bakalım nasıl gelişecek olaylar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SwpnX

    VDSL için sinyal tipini/modülasyon değiştriyorlar basit bir iş. Ama bu değerlerle VDSL katiyen olmaz . Umarım yardımcı olabilmişimdir.

    Hocam son değerler ping durumu düzeldi. Hızı düşürmüşler 16 dan 12 ye. Ancak bu hat değerleri daha da kötü oldu anlamadım ben.





    Yüksek Ping Sıkıntısı ve Kanal Türü Vodafone Net

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Tam aksine hat degerleriniz düzelmis. Upstream SNR 8 den 11 é çıkmış. Ping sorunu yasamazsiniz artık ama hızı düşmesi kötü olmuş



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SwpnX -- 14 Eylül 2017; 21:24:31 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • SwpnX kullanıcısına yanıt
    Hocam SNR Margin zaten hız düşünce yükselmez mi? Bu kısım normalde bu "Yukarı yönde çıkış gücü (dBmV)" nedir? O 10.3'ten düşmüş.
  • Yukarı yönde çıkış yönü DSL bağlantıda çok önemli değil kablo net olsaydı durum başka.



    SNR evet hız düşünce yükselir ama bu hastalığı tedavi etmek yerine semptomları azaltsin diye ağrı kesici vermekten başka birşey değil.



    Maksat yüksek hızda yüksek SNR almak.



    Dediğim gibi tesisat kaynaklı bir soruna benziyor tabi kabine uzakliginizi bilmiyorum oda ayrı bir etken.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.