Şimdi Ara

Yurt Disindaki Ceza Fiyatlari, Türkiye en ucuzuymus !

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
43
Cevap
0
Favori
6.670
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ilk önce, Konuyu insallah dogru yere acmisimdir (Yöneticiler gerektigi yere kaydira bilir !)

    ADAC aciklamasini okudum bugün ve nihayetinde Türkiye´de icinde bulunuyordu. ADAC Istastikleri okuyunca Türkiye deki Cezalarin hicte caydirici olmadigini gördüm. Esas bu konuyu buraya acmamin sebebi sizlere birsey ögretmek degil ama bagzi Arkadaslar burada Ceza paralarini cok görüyorlar oysaki Almanya´dan daha az Ceza parasi ödüyoruz yani Almanya´ya ve baska ülkelere göre Bedava diyecek kadar. Bunun yaninda birde Ehliyet Alinmalar var ama bu Listedekiler sadece Para Cezasi´dir yani Ehliyet´in gidisi yok daha !


    Alkol´lü Arac Kullanmak:
    Türkiye´de Alkollü Arac kullanmanin siniri 0,5 Promil ve Cezasi 255 €uro iken Almanya´da ayni Promil ve Cezasi 500 €uro´dan basliyor. Danimarka´da ise 1 Ayligin ne kadarsa tüm Ayligin ile ödüyorsun ve Ingilterede ise 5.500 €uro Para cezasi ödüyorsun.

    20km/h Hizli gitmek:
    Türkiye´de 45 €uro´dan basliyor Almanya´da ise 35 €uro kadar ceza yiyorsun. En pahali ülke ise yine Danimarka 70-270 €uro arasi Para cezasi ödeyebilirsiniz.

    50km/h ve üstü Hizli gitmek:
    Türkiye´de 60 €uro´dan basliyor, Almanya´da 240 €uro´dan baslarken Almanyanin komsu ülkesi Avusturya´da bu Ceza 2.180 €uro´dan basliyor !

    Kirmizi Trafik Isikina uymama Cezasi:
    Türkiye´de 45 €uro, Almanya´da 90-320 €uro arasi, Finlandiya´da Ayliginizin 8 Günlük parasini ödüyorsunuz ve en Pahalisi Norvec´te 650 €uro ödüyorsunuz

    Sollama Kurallarini cignemek:
    Türkiye´de 60 €uro´dan basliyor, Almanya da 30-250 €uro arasi, Finlandiya Ayliginizin 8 Günlük parasini ödüyorsunuz ve en Pahalisi yine Norvec 650 €uro ile

    Park Yasagina uymamak:
    Türkiye´de 20 €uro´dan basliyor, Almanya´da 10-70 €uro arasi, en pahalisi Slovakya, orada 135 €uro´ya kadar Park cezasi yiyebiliyorsunuz !

    Elinde Cep Telefonu ile konusmak:
    Türkiye´de bir bilgi alinamamis ADAC tarafindan (niye alinamadi bilmiyorum belki serbest´dir !), Almanya´da 40 €uro ve Italya´da ise 155 €uro´dan basliyor Cezasi.

    Kaynak ADAC Buyrun :
     Yurt Disindaki Ceza Fiyatlari, Türkiye en ucuzuymus !




    En ucuz yer Türkiye diye biliriz. Diger Ülkeler ve Almanya dahil Trafik´te güvenlik icin bu tür Cezalari uyguluyorlar. Daha bunun yaninda Ehliyetin gitme Riski var tabiki. Misal 25km/h üstü gittinmi Almanya´da 1 o kadar Cezanin üstüne birde 1 Ayligina Ehliyetin gidiyor. Alkollü Araba kullanmanin Cezasi cok büyük bunu Danimarka veya Ingiltereden´de görüyoruz. Alkollü Araba kullananlarin Trafikte hic bir zaman yeri yoktur (Alkollü biri yüzünden Trafik´te Ailesini Kaybeden kisiler acisini cok iyi bilir) ! Daha Alkollü Araba kullandinmi Almanya´da Ehliyetin gidiyor ve tekrar alabilmek icin Psikoloji Sinavlarina giriyorsun (Almancasi Idioten Test).

    Saygi deger Arkadaslarim, bu tür Cezalarin önemi cok büyük. En büyük önem Cezanin Caydirici olmasidir tabiki Trafik Polis´lerimizde her yerde cesitli kontrol´ler yapmasidir. Türkiye´de Cezalar bu kadar pahali olsa bu Forum´da acilan basliklari ve yorumlari cok merak ediyorum onun icin insallah ömrüm yeterde o Mesajlari burada göre bilirim. Ama acilan Mesajlarda elestiri olacagi icinde görmek istemiyorum, elestirmek en kötü sey. Bu tür seyi elestiren kisi o sucu kendi isledigi isine gelmiyor ve yaziyordur baska aciklamasi yoktur.

    Saygilar







  • Şu sınırsız tarifelerden sonra cep telefonu sorununun çözülmesi lazım

    Okadar çok görüyorumki telefonla konuşan insan, artık ayırt edebiliyorum şöförü görmeden kimin telefonla konuştuğunu

    Araçlara ya telefon kiti zorunluluğu koysunlar yada cezalar artırırlsın

    Trafiği felç ediyorlar resmen ya, elinde telefonla park yerinden çıkmaya çalışan bile var, e park etmişsin konuş sonra çık, onu bile akıl edemeyenler trafikte...
  • bir de pahalı diye söversiniz güzel ülkeme bakın sudan ucuza yaşıyoruz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    bir de pahalı diye söversiniz güzel ülkeme bakın sudan ucuza yaşıyoruz
    Fiyatlardan önce uygulama sorunu var bu ülkede. Adam gibi uygulansa bu fiyatlar da baya can yakar. Hıncal Uluç bunu sürekli dile getiriyor. Bu ülkede her 100 defa hatalı park edişinizin kaçında ceza yiyorsunuz? Hatalı park ettiğinizde ceza yeme oranınız kaç? Her kaç kırmızı ışık ihlalinizde, dönemeyeceğiniz kavşağa girip bütün trafiği kilitlediğinizde, şehrin göbeğinde makaslar atarak gittiğinizde, emniyet şeridinde bastırdığınızda ceza yiyorsunuz?

    Ben iddia ediyorum ki bu saydıklarımın tamamını yaptığı halde o günü hiç ceza yemeden kurtaran o kadar çok insan vardır ki.... Örneğin şu araç çekme olayı kadar abuk birşey olamaz. Bakıyorsunuz boydan boya 100 - 130 araç var. Geliyor 2 tane çekiçi, siz işinizi görüp gidene kadar 4 bilemediniz 5 araç çekiliyor ordan. Piyangonun size vurma ihtimali %3 bile değil. Üstelik çekici araçları çekerken trafiğin iyice içine ediyor. Akşama kadar ordan araba çekse seri olarak yine de o şeridi hiç boşaltamıyor çünkü anında bir yenisi geliyor. Halbuki biri baştan biri sondan 2 polis seri biçimde cezaları yazıp yazıp geçse orda ceza yemeyen araç oranı %5 civarlarına inse bakın bakalım kısa bir süre sonra park eden çıkıyor mu?

    Adam 1 yiyecek ceza 2 yiyecek sonunda pes edecek. Üstelik devlete de daha fazla gelir gelecek bu yöntem ile. Ama belediyeler, polisler, ve otoparkçılar ortak çalışında durum böyle oluyor. 32 yaşındayım 18 yaşımdan beri araç kullanıyorum. Herkesin park ettiği bölgelere ben de park ediyorum yasak olsa bile. Sonuç sadece 2 defa aracım çekildi. Bu beni caydırır mı? Tabiki hayır. Ama dediğim gibi her parkedişimde sileceğimde cezayı bulsaydım aklımdan bile geçirmezdim parketmeyi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    Şu sınırsız tarifelerden sonra cep telefonu sorununun çözülmesi lazım

    Okadar çok görüyorumki telefonla konuşan insan, artık ayırt edebiliyorum şöförü görmeden kimin telefonla konuştuğunu

    Araçlara ya telefon kiti zorunluluğu koysunlar yada cezalar artırırlsın

    Trafiği felç ediyorlar resmen ya, elinde telefonla park yerinden çıkmaya çalışan bile var, e park etmişsin konuş sonra çık, onu bile akıl edemeyenler trafikte...



    evet sonuna kadar sözlerine katılıyorum aracında telefon ile konuşanların direk ehliyetleri alınsın bune ya hiç olmazsa kit alamıyorsan bile telefonun höparlörünü aç da öyle konuş bi elde tel bi elde direksiyon araç sürecez diye uğraşıyorlar...

    ayrıca tesisat takıp son ses açanlar,kalkıp xenon taktırıp mercek ayarı yaptırmayan yada desenli cam takıp karşıdan gelenin gözünü alan,makas ata ata trafiğin içine edenler,kemer takmayanlar sizlere de selam ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: genelkurmay89

    quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    Şu sınırsız tarifelerden sonra cep telefonu sorununun çözülmesi lazım

    Okadar çok görüyorumki telefonla konuşan insan, artık ayırt edebiliyorum şöförü görmeden kimin telefonla konuştuğunu

    Araçlara ya telefon kiti zorunluluğu koysunlar yada cezalar artırırlsın

    Trafiği felç ediyorlar resmen ya, elinde telefonla park yerinden çıkmaya çalışan bile var, e park etmişsin konuş sonra çık, onu bile akıl edemeyenler trafikte...



    evet sonuna kadar sözlerine katılıyorum aracında telefon ile konuşanların direk ehliyetleri alınsın bune ya hiç olmazsa kit alamıyorsan bile telefonun höparlörünü aç da öyle konuş bi elde tel bi elde direksiyon araç sürecez diye uğraşıyorlar...

    ayrıca tesisat takıp son ses açanlar,kalkıp xenon taktırıp mercek ayarı yaptırmayan yada desenli cam takıp karşıdan gelenin gözünü alan,makas ata ata trafiğin içine edenler,kemer takmayanlar sizlere de selam ederim

    Alıntıları Göster
    Bizimkiler sürümden kazanıyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vozer
    Fiyatlardan önce uygulama sorunu var bu ülkede. Adam gibi uygulansa bu fiyatlar da baya can yakar. Hıncal Uluç bunu sürekli dile getiriyor. Bu ülkede her 100 defa hatalı park edişinizin kaçında ceza yiyorsunuz? Hatalı park ettiğinizde ceza yeme oranınız kaç? Her kaç kırmızı ışık ihlalinizde, dönemeyeceğiniz kavşağa girip bütün trafiği kilitlediğinizde, şehrin göbeğinde makaslar atarak gittiğinizde, emniyet şeridinde bastırdığınızda ceza yiyorsunuz?

    Ben iddia ediyorum ki bu saydıklarımın tamamını yaptığı halde o günü hiç ceza yemeden kurtaran o kadar çok insan vardır ki.... Örneğin şu araç çekme olayı kadar abuk birşey olamaz. Bakıyorsunuz boydan boya 100 - 130 araç var. Geliyor 2 tane çekiçi, siz işinizi görüp gidene kadar 4 bilemediniz 5 araç çekiliyor ordan. Piyangonun size vurma ihtimali %3 bile değil. Üstelik çekici araçları çekerken trafiğin iyice içine ediyor. Akşama kadar ordan araba çekse seri olarak yine de o şeridi hiç boşaltamıyor çünkü anında bir yenisi geliyor. Halbuki biri baştan biri sondan 2 polis seri biçimde cezaları yazıp yazıp geçse orda ceza yemeyen araç oranı %5 civarlarına inse bakın bakalım kısa bir süre sonra park eden çıkıyor mu?

    Adam 1 yiyecek ceza 2 yiyecek sonunda pes edecek. Üstelik devlete de daha fazla gelir gelecek bu yöntem ile. Ama belediyeler, polisler, ve otoparkçılar ortak çalışında durum böyle oluyor. 32 yaşındayım 18 yaşımdan beri araç kullanıyorum. Herkesin park ettiği bölgelere ben de park ediyorum yasak olsa bile. Sonuç sadece 2 defa aracım çekildi. Bu beni caydırır mı? Tabiki hayır. Ama dediğim gibi her parkedişimde sileceğimde cezayı bulsaydım aklımdan bile geçirmezdim parketmeyi.

    Şimdi cezaları artırmak care değil olay eğtim ile ilgili

    Emniyet kemeri takmak senin için iyilik, kaza yaparsan olilursun takmaz isen

    alkollü araba kullanmamak senin için iyi gene keza birine vurur oldurusun sonra vindan azabından sende olursun

    bunu kavraman lazım hatalı park etmek güzel avantaj gözüküyor ama yolu kitliyorsun aynı caddeden birsonraki gecisinde senin gibi hatalı park edenler yüzünden bekliyorsun zamanın çöpe gidiyor

    sen sehir icinde 50km yi geciyorsun baskalarida geçiyor hepinizin çoluğu cocuğu araba altında kalma riskine giriyor

    yani bugungazetenin 3. Sayfasindaki 'asır'ı hizli şoför yayalara vurdu' haberinde vuran şoför kadar sehir icinde 50km yi gecen herkezin sucu var

    aynı araba cekilirkenki %3 lük piyango gibi bugün o adam yayalara vurmuş ama size vurabilir gazetey 3. Sayfa haber olabilirsiniz

    kısacası kisi kendinde olacak suc islemeyecek hatalı park edilen arabalar devlete bağışlanmış sayilsa dahi hatalı park edenler olacaktır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drahte 1905

    quote:

    Orijinalden alıntı: vozer
    Fiyatlardan önce uygulama sorunu var bu ülkede. Adam gibi uygulansa bu fiyatlar da baya can yakar. Hıncal Uluç bunu sürekli dile getiriyor. Bu ülkede her 100 defa hatalı park edişinizin kaçında ceza yiyorsunuz? Hatalı park ettiğinizde ceza yeme oranınız kaç? Her kaç kırmızı ışık ihlalinizde, dönemeyeceğiniz kavşağa girip bütün trafiği kilitlediğinizde, şehrin göbeğinde makaslar atarak gittiğinizde, emniyet şeridinde bastırdığınızda ceza yiyorsunuz?

    Ben iddia ediyorum ki bu saydıklarımın tamamını yaptığı halde o günü hiç ceza yemeden kurtaran o kadar çok insan vardır ki.... Örneğin şu araç çekme olayı kadar abuk birşey olamaz. Bakıyorsunuz boydan boya 100 - 130 araç var. Geliyor 2 tane çekiçi, siz işinizi görüp gidene kadar 4 bilemediniz 5 araç çekiliyor ordan. Piyangonun size vurma ihtimali %3 bile değil. Üstelik çekici araçları çekerken trafiğin iyice içine ediyor. Akşama kadar ordan araba çekse seri olarak yine de o şeridi hiç boşaltamıyor çünkü anında bir yenisi geliyor. Halbuki biri baştan biri sondan 2 polis seri biçimde cezaları yazıp yazıp geçse orda ceza yemeyen araç oranı %5 civarlarına inse bakın bakalım kısa bir süre sonra park eden çıkıyor mu?

    Adam 1 yiyecek ceza 2 yiyecek sonunda pes edecek. Üstelik devlete de daha fazla gelir gelecek bu yöntem ile. Ama belediyeler, polisler, ve otoparkçılar ortak çalışında durum böyle oluyor. 32 yaşındayım 18 yaşımdan beri araç kullanıyorum. Herkesin park ettiği bölgelere ben de park ediyorum yasak olsa bile. Sonuç sadece 2 defa aracım çekildi. Bu beni caydırır mı? Tabiki hayır. Ama dediğim gibi her parkedişimde sileceğimde cezayı bulsaydım aklımdan bile geçirmezdim parketmeyi.

    Şimdi cezaları artırmak care değil olay eğtim ile ilgili

    Emniyet kemeri takmak senin için iyilik, kaza yaparsan olilursun takmaz isen

    alkollü araba kullanmamak senin için iyi gene keza birine vurur oldurusun sonra vindan azabından sende olursun

    bunu kavraman lazım hatalı park etmek güzel avantaj gözüküyor ama yolu kitliyorsun aynı caddeden birsonraki gecisinde senin gibi hatalı park edenler yüzünden bekliyorsun zamanın çöpe gidiyor

    sen sehir icinde 50km yi geciyorsun baskalarida geçiyor hepinizin çoluğu cocuğu araba altında kalma riskine giriyor

    yani bugungazetenin 3. Sayfasindaki 'asır'ı hizli şoför yayalara vurdu' haberinde vuran şoför kadar sehir icinde 50km yi gecen herkezin sucu var

    aynı araba cekilirkenki %3 lük piyango gibi bugün o adam yayalara vurmuş ama size vurabilir gazetey 3. Sayfa haber olabilirsiniz

    kısacası kisi kendinde olacak suc islemeyecek hatalı park edilen arabalar devlete bağışlanmış sayilsa dahi hatalı park edenler olacaktır

    Alıntıları Göster
    almanya da dayım radara girmiş 1000 euro ceza ödemiş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: atsızkowboy

    almanya da dayım radara girmiş 1000 euro ceza ödemiş

    Alıntıları Göster
    Yapılan değerlendirmenin hiç bir ifadesi yok.Belirtilen ülkelerin milli gelirlerinin ve cezaların milli gelire oranlarının hesaplanılması gerekli.

    Türkiyede 0.5 promil alkol sınırını geçmenin cezası 255 euro,Almanya'da 500 euro deniyor.

    2008 verilerine göre;

    Türkiye GSMH 10.745$

    Almanya GSMH 46.498$

    Bizde asgari ücret 310 Euro

    Lüksemburg’da 1.503 Euro, İrlanda’da 1293 Euro, Hollanda’da 1273 Euro, İngiltere’de 1269 Euro, Belçika’da 1234 Euro ve Fransa’da 1218 Euro.

    Sadece 1 ay çalışarak,burada ancak 2 yıl çalışarak alabileceğiniz efsane kasa diye 20.000 liraya satılan araçları alabiliyorsunuz.

    Araca sinirlendiğinizde beyzbol sopası ile parça pinçik edip,üzerine 1.5 tl ye aldığınız 1 litre benzini döküp yakıyor;Eve yürüyerek dönerken spor yaptığınız için kendinizi mutlu hissediyor ve "bunuda sevemedim", gelecek ay hangi aracı alsam acaba diye düşünebiliyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Yapılan değerlendirmenin hiç bir ifadesi yok.Belirtilen ülkelerin milli gelirlerinin ve cezaların milli gelire oranlarının hesaplanılması gerekli.

    Türkiyede 0.5 promil alkol sınırını geçmenin cezası 255 euro,Almanya'da 500 euro deniyor.

    2008 verilerine göre;

    Türkiye GSMH 10.745$

    Almanya GSMH 46.498$

    Bizde asgari ücret 310 Euro

    Lüksemburg’da 1.503 Euro, İrlanda’da 1293 Euro, Hollanda’da 1273 Euro, İngiltere’de 1269 Euro, Belçika’da 1234 Euro ve Fransa’da 1218 Euro.

    Sadece 1 ay çalışarak,burada ancak 2 yıl çalışarak alabileceğiniz efsane kasa diye 20.000 liraya satılan araçları alabiliyorsunuz.

    Araca sinirlendiğinizde beyzbol sopası ile parça pinçik edip,üzerine 1.5 tl ye aldığınız 1 litre benzini döküp yakıyor;Eve yürüyerek dönerken spor yaptığınız için kendinizi mutlu hissediyor ve "bunuda sevemedim", gelecek ay hangi aracı alsam acaba diye düşünebiliyorsunuz.

    Wow




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Yapılan değerlendirmenin hiç bir ifadesi yok.Belirtilen ülkelerin milli gelirlerinin ve cezaların milli gelire oranlarının hesaplanılması gerekli.

    Türkiyede 0.5 promil alkol sınırını geçmenin cezası 255 euro,Almanya'da 500 euro deniyor.

    2008 verilerine göre;

    Türkiye GSMH 10.745$

    Almanya GSMH 46.498$

    Bizde asgari ücret 310 Euro

    Lüksemburg’da 1.503 Euro, İrlanda’da 1293 Euro, Hollanda’da 1273 Euro, İngiltere’de 1269 Euro, Belçika’da 1234 Euro ve Fransa’da 1218 Euro.

    Sadece 1 ay çalışarak,burada ancak 2 yıl çalışarak alabileceğiniz efsane kasa diye 20.000 liraya satılan araçları alabiliyorsunuz.

    Araca sinirlendiğinizde beyzbol sopası ile parça pinçik edip,üzerine 1.5 tl ye aldığınız 1 litre benzini döküp yakıyor;Eve yürüyerek dönerken spor yaptığınız için kendinizi mutlu hissediyor ve "bunuda sevemedim", gelecek ay hangi aracı alsam acaba diye düşünebiliyorsunuz.

    2009 için 8.600$




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Yapılan değerlendirmenin hiç bir ifadesi yok.Belirtilen ülkelerin milli gelirlerinin ve cezaların milli gelire oranlarının hesaplanılması gerekli.

    Türkiyede 0.5 promil alkol sınırını geçmenin cezası 255 euro,Almanya'da 500 euro deniyor.

    Sadece 1 ay çalışarak,burada ancak 2 yıl çalışarak alabileceğiniz efsane kasa diye 20.000 liraya satılan araçları alabiliyorsunuz.

    Araca sinirlendiğinizde beyzbol sopası ile parça pinçik edip,üzerine 1.5 tl ye aldığınız 1 litre benzini döküp yakıyor;Eve yürüyerek dönerken spor yaptığınız için kendinizi mutlu hissediyor ve "bunuda sevemedim", gelecek ay hangi aracı alsam acaba diye düşünebiliyorsunuz.


    o zaman Türkiye´de Cezalar daha az olmali , cok ac Fakir bir Ülke ya Türkiye sende haklisin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: VW_Passat


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Yapılan değerlendirmenin hiç bir ifadesi yok.Belirtilen ülkelerin milli gelirlerinin ve cezaların milli gelire oranlarının hesaplanılması gerekli.

    Türkiyede 0.5 promil alkol sınırını geçmenin cezası 255 euro,Almanya'da 500 euro deniyor.

    Sadece 1 ay çalışarak,burada ancak 2 yıl çalışarak alabileceğiniz efsane kasa diye 20.000 liraya satılan araçları alabiliyorsunuz.

    Araca sinirlendiğinizde beyzbol sopası ile parça pinçik edip,üzerine 1.5 tl ye aldığınız 1 litre benzini döküp yakıyor;Eve yürüyerek dönerken spor yaptığınız için kendinizi mutlu hissediyor ve "bunuda sevemedim", gelecek ay hangi aracı alsam acaba diye düşünebiliyorsunuz.


    o zaman Türkiye´de Cezalar daha az olmali , cok ac Fakir bir Ülke ya Türkiye sende haklisin.



    Benim sunduğum veriler karşısında yaptığınız demogoji'ye hayran kaldım.Bir cümle ile hallettiniz işi..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Yapılan değerlendirmenin hiç bir ifadesi yok.Belirtilen ülkelerin milli gelirlerinin ve cezaların milli gelire oranlarının hesaplanılması gerekli.

    Türkiyede 0.5 promil alkol sınırını geçmenin cezası 255 euro,Almanya'da 500 euro deniyor.

    2008 verilerine göre;

    Türkiye GSMH 10.745$

    Almanya GSMH 46.498$

    Bizde asgari ücret 310 Euro

    Lüksemburg’da 1.503 Euro, İrlanda’da 1293 Euro, Hollanda’da 1273 Euro, İngiltere’de 1269 Euro, Belçika’da 1234 Euro ve Fransa’da 1218 Euro.

    Sadece 1 ay çalışarak,burada ancak 2 yıl çalışarak alabileceğiniz efsane kasa diye 20.000 liraya satılan araçları alabiliyorsunuz.

    Araca sinirlendiğinizde beyzbol sopası ile parça pinçik edip,üzerine 1.5 tl ye aldığınız 1 litre benzini döküp yakıyor;Eve yürüyerek dönerken spor yaptığınız için kendinizi mutlu hissediyor ve "bunuda sevemedim", gelecek ay hangi aracı alsam acaba diye düşünebiliyorsunuz.

    Aynı fikirdeyim.Oranlayıp düşünürsek sadece tabloya bakarak yorum yapmak pekte mantıklı olmuyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Yapılan değerlendirmenin hiç bir ifadesi yok.Belirtilen ülkelerin milli gelirlerinin ve cezaların milli gelire oranlarının hesaplanılması gerekli.

    Türkiyede 0.5 promil alkol sınırını geçmenin cezası 255 euro,Almanya'da 500 euro deniyor.

    2008 verilerine göre;

    Türkiye GSMH 10.745$

    Almanya GSMH 46.498$

    Bizde asgari ücret 310 Euro

    Lüksemburg’da 1.503 Euro, İrlanda’da 1293 Euro, Hollanda’da 1273 Euro, İngiltere’de 1269 Euro, Belçika’da 1234 Euro ve Fransa’da 1218 Euro.

    Sadece 1 ay çalışarak,burada ancak 2 yıl çalışarak alabileceğiniz efsane kasa diye 20.000 liraya satılan araçları alabiliyorsunuz.

    Araca sinirlendiğinizde beyzbol sopası ile parça pinçik edip,üzerine 1.5 tl ye aldığınız 1 litre benzini döküp yakıyor;Eve yürüyerek dönerken spor yaptığınız için kendinizi mutlu hissediyor ve "bunuda sevemedim", gelecek ay hangi aracı alsam acaba diye düşünebiliyorsunuz.


    GSMH lar pekte belirleyici değil bence.İzlanda ve Yunanistan ın GSMH ları bizden çok çok fazla,ama açlıktan nefesleri kokukuyor.Hatta iflas eşiğindeler.

    Ayrıca bu cezaları yeme şansınız oralarda çok daha fazla.Hemen hemen her yerde kameralar var ve anında ceza yiyorsunuz.Kaldı ki iş sadece ceza yemekle kalmıyor ehliyet alma,mahkemeye sevk,doktora sevk vs gibi bir sürü prosedürde var.

    Bizde 100 defa park edemez yere park eder belki bir defa ceza yersin ama oralarda 100 defa park etsen 100 ünde de ceza keserler.Avrupa da trafikte hata yaptığınız anda affı yoktur. Cezalar oradakilerin de bütçelerini çok zorluyor.

    Ayrıca unutmayalım ki Avrupa da sadece hayat kalitesi yüksek hayat zorlukları bizimle aynı hatta daha bile zor.Onlar sadece herşeyin kalitelisine çok daha ucuza sahip olabiliyorlar çünkü onlar hem üretici hem tüketici,biz ise genelde sadece tüketiciyiz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Yapılan değerlendirmenin hiç bir ifadesi yok.Belirtilen ülkelerin milli gelirlerinin ve cezaların milli gelire oranlarının hesaplanılması gerekli.

    Türkiyede 0.5 promil alkol sınırını geçmenin cezası 255 euro,Almanya'da 500 euro deniyor.

    2008 verilerine göre;

    Türkiye GSMH 10.745$

    Almanya GSMH 46.498$

    Bizde asgari ücret 310 Euro

    Lüksemburg’da 1.503 Euro, İrlanda’da 1293 Euro, Hollanda’da 1273 Euro, İngiltere’de 1269 Euro, Belçika’da 1234 Euro ve Fransa’da 1218 Euro.

    Sadece 1 ay çalışarak,burada ancak 2 yıl çalışarak alabileceğiniz efsane kasa diye 20.000 liraya satılan araçları alabiliyorsunuz.

    Araca sinirlendiğinizde beyzbol sopası ile parça pinçik edip,üzerine 1.5 tl ye aldığınız 1 litre benzini döküp yakıyor;Eve yürüyerek dönerken spor yaptığınız için kendinizi mutlu hissediyor ve "bunuda sevemedim", gelecek ay hangi aracı alsam acaba diye düşünebiliyorsunuz.


    GSMH lar pekte belirleyici değil bence.İzlanda ve Yunanistan ın GSMH ları bizden çok çok fazla,ama açlıktan nefesleri kokukuyor.Hatta iflas eşiğindeler.

    Ayrıca bu cezaları yeme şansınız oralarda çok daha fazla.Hemen hemen her yerde kameralar var ve anında ceza yiyorsunuz.Kaldı ki iş sadece ceza yemekle kalmıyor ehliyet alma,mahkemeye sevk,doktora sevk vs gibi bir sürü prosedürde var.

    Bizde 100 defa park edemez yere park eder belki bir defa ceza yersin ama oralarda 100 defa park etsen 100 ünde de ceza keserler.Avrupa da trafikte hata yaptığınız anda affı yoktur. Cezalar oradakilerin de bütçelerini çok zorluyor.

    Ayrıca unutmayalım ki Avrupa da sadece hayat kalitesi yüksek hayat zorlukları bizimle aynı hatta daha bile zor.Onlar sadece herşeyin kalitelisine çok daha ucuza sahip olabiliyorlar çünkü onlar hem üretici hem tüketici,biz ise genelde sadece tüketiciyiz.




    Türkiye'nin yarısı aç bundan haberiniz var mı?Türkiye'nin 10-15 milyonluk bir azınlığı şehirlerde gelir ve kültür olarak Avrupa düzeylerinde yaşıyor.Ancak büyük bir kısmı da hala doğuda,köylerde dağda taşta fakirlik içerisinde yaşıyor.Geçen yıl Rize'ye yürüyen merdiven yapmışlardı da millet ne olduğunu şaşırdı,merdivene binenler düştü,sonra biz buna binemedik kaldırın falan dediler.Merdivenin başına ve sonuna belediye görevlileri koymuşlardı binene inene yardımcı olmaları için.

    İnsanlar bulundukları konuma öyle bir alışıyor ki bütün Türkiye'yi kendi yaşam standartında zannediyor.O "aç kaldılar,aç kaldılar" diye sevindiğimiz Yunanistan'nın "sade vatandaşı" hala bizim "sade vatandaşımızdan" çok daha iyi şartlarda yaşıyor.

    Mesele burada kimin kaç kere ceza yediği yada yemediği değil sabit olarak belirlenen yasalar ve ceza miktarları ve bunların yaşam standartları içerisindeki yeridir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    quote:

    Orijinalden alıntı: tenekekutu


    quote:

    Orijinalden alıntı: Zoom-Zoom

    Yapılan değerlendirmenin hiç bir ifadesi yok.Belirtilen ülkelerin milli gelirlerinin ve cezaların milli gelire oranlarının hesaplanılması gerekli.

    Türkiyede 0.5 promil alkol sınırını geçmenin cezası 255 euro,Almanya'da 500 euro deniyor.

    2008 verilerine göre;

    Türkiye GSMH 10.745$

    Almanya GSMH 46.498$

    Bizde asgari ücret 310 Euro

    Lüksemburg’da 1.503 Euro, İrlanda’da 1293 Euro, Hollanda’da 1273 Euro, İngiltere’de 1269 Euro, Belçika’da 1234 Euro ve Fransa’da 1218 Euro.

    Sadece 1 ay çalışarak,burada ancak 2 yıl çalışarak alabileceğiniz efsane kasa diye 20.000 liraya satılan araçları alabiliyorsunuz.

    Araca sinirlendiğinizde beyzbol sopası ile parça pinçik edip,üzerine 1.5 tl ye aldığınız 1 litre benzini döküp yakıyor;Eve yürüyerek dönerken spor yaptığınız için kendinizi mutlu hissediyor ve "bunuda sevemedim", gelecek ay hangi aracı alsam acaba diye düşünebiliyorsunuz.


    GSMH lar pekte belirleyici değil bence.İzlanda ve Yunanistan ın GSMH ları bizden çok çok fazla,ama açlıktan nefesleri kokukuyor.Hatta iflas eşiğindeler.

    Ayrıca bu cezaları yeme şansınız oralarda çok daha fazla.Hemen hemen her yerde kameralar var ve anında ceza yiyorsunuz.Kaldı ki iş sadece ceza yemekle kalmıyor ehliyet alma,mahkemeye sevk,doktora sevk vs gibi bir sürü prosedürde var.

    Bizde 100 defa park edemez yere park eder belki bir defa ceza yersin ama oralarda 100 defa park etsen 100 ünde de ceza keserler.Avrupa da trafikte hata yaptığınız anda affı yoktur. Cezalar oradakilerin de bütçelerini çok zorluyor.

    Ayrıca unutmayalım ki Avrupa da sadece hayat kalitesi yüksek hayat zorlukları bizimle aynı hatta daha bile zor.Onlar sadece herşeyin kalitelisine çok daha ucuza sahip olabiliyorlar çünkü onlar hem üretici hem tüketici,biz ise genelde sadece tüketiciyiz.




    Türkiye'nin yarısı aç bundan haberiniz var mı?Türkiye'nin 10-15 milyonluk bir azınlığı şehirlerde gelir ve kültür olarak Avrupa düzeylerinde yaşıyor.Ancak büyük bir kısmı da hala doğuda,köylerde dağda taşta fakirlik içerisinde yaşıyor.Geçen yıl Rize'ye yürüyen merdiven yapmışlardı da millet ne olduğunu şaşırdı,merdivene binenler düştü,sonra biz buna binemedik kaldırın falan dediler.Merdivenin başına ve sonuna belediye görevlileri koymuşlardı binene inene yardımcı olmaları için.

    İnsanlar bulundukları konuma öyle bir alışıyor ki bütün Türkiye'yi kendi yaşam standartında zannediyor.O "aç kaldılar,aç kaldılar" diye sevindiğimiz Yunanistan'nın "sade vatandaşı" hala bizim "sade vatandaşımızdan" çok daha iyi şartlarda yaşıyor.

    Mesele burada kimin kaç kere ceza yediği yada yemediği değil sabit olarak belirlenen yasalar ve ceza miktarları ve bunların yaşam standartları içerisindeki yeridir.

    Alıntıları Göster
    @VW_Passat

    Türkiyede yaşamadığın, burdaki durumu tam olarak bilmediğin için bazı konularda karşılaştırmalar yapmamanı öneririm sana.
    olaya cezanın maddi değeri olarak baktığında bizim için çok daha ağır belkide cezalar çünkü belirtildiği gibi biz onların 5 de birini ancak kazanıyoruz.

    bırakın artık şu almanyada böyle, hollandada şöyle şurda bilmemne muhabbetlerini. burası orası değil. ve iş cezayla olacak iş değil.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    @VW_Passat

    Türkiyede yaşamadığın, burdaki durumu tam olarak bilmediğin için bazı konularda karşılaştırmalar yapmamanı öneririm sana.
    olaya cezanın maddi değeri olarak baktığında bizim için çok daha ağır belkide cezalar çünkü belirtildiği gibi biz onların 5 de birini ancak kazanıyoruz.

    bırakın artık şu almanyada böyle, hollandada şöyle şurda bilmemne muhabbetlerini. burası orası değil. ve iş cezayla olacak iş değil.

    Alıntıları Göster
    Bizde cezalar 1 gecede 10 hatta 100 kat da arttırılsa caydırıcı etkisi olmaz. Ceza almaya meyilli değerli şoförlerimizin "cezadan kurtulma" yetenekleri takdire şâyandır sevgili Gurbetçi Bruder Yasin Kardeşim.

    2009 yılı Ocak ayında NURDAĞI şehir merkezinde 59 km/h ile radara girmiş ve ceza yemiştim. Polisler trafik güvenliğini sağlamak için değil, hazineye irat kaydedici faaliyetlerde bulunuyorlar, 27 plaka olmayan herkesi durduruyorlar ve cezayı basıyorlardı (kamyonlar, otobüsler, yabancı plakalı araçlar). Kayınbiraderim Nurdağı'nda muhtardı ve kendisini arasaydım cezayı engellerdi ama aramadım, bunun yerine bu işin peşini bırakmayacağımı söyleyip oradan ayrıldım. Gerçekten de işin peşini bırakmadın ve İçişleri Bakanlığı, Trafik, Valilik, Amirlik ve neresi varsa dilekçe yolladım. Komisyon kuruldu, kaset istendi, izlendi, benim yine haksız olduğum ortaya çıktı. Yeşil yandıktan sonra daha 3. vitese atmadan araç 60 km/h'ya gelmişti, altımdaki araba da 1972 model Murat 124 değil ama polislerin uyguladığı ceza için kullandığı kriter 1970'li yıllardan kalma.

    Her halükârda sıkma canını Yasin kardeşim. Burada gaza basan başına gelecek olanı göze alarak gaza basar. Hamama giren terler misali TEM'de 250 km/h ile gider ve polisin radarına yakalanırsan

    - cezayı ödemek için paran vardır
    - cezayı silecek bir polis tanıdığın vardır
    - cezayı ödeyecek bir baban vardır ...

    Aslında bu bir ikilem. TEM gibi bir otobanda 120 + % 10 = 132 km/h şu anda piyasada satılan TÜM araçlar için kolayca ulaşılabilecek bir hız. Araçlar artık zayıf, güvensiz ve donanımsız da değil. Sessiz ve yol ile motor sesini içeri almıyor, insan da gaza dokunuyor tabi, bir bakıyorsun 180 km/h olmuş hız. Artık ya azami hız yetersiz kalıyor, ya trafik cezasını ödemek için insanların bütçesi dikkate alınıyor, ya da devlet yeterince polis memuruna sahip değil. Almanya'da iki araç arasındaki asgari takip mesafesine riayet etmeme, gereksiz yere sol şeritleri işgal etme, sağdan araç geçme gibi kavalye hataları şak! diye cezalandırılyor, burada ise HIZ en büyük kaza sebebi ve en sık kesilen ceza türü. Almanya'da HIZ serbest, eğer sınırlama yoksa.

    Bizde sınırlama her yerde ve bu da insanlara altlarındaki arabayla devletin yasağını delme fırsatı verdiği için "ne 120'si, 200 basarım ben, hatta 300!" gibi erkeksi, maskülin, adrenalin ve testosteron kokteylinin kana NOS karışması gibi nabzın birden çok hızlı atması, gaza basmanın dayanılmaz hafifliğini hemen oracıkta yaşama imkanı vermesi ve bunun hem devletin polisine, hem diğer yol kullanıcılarına bir MEYDAN OKUMA (Alm. HERAUSFORDERUNG) olarak ortaya çıkmasına sebep oluyor.

    Otomobile TAŞIMA veya ULAŞIM aracı olarak bakanlar kadar HIZ YAPMA MAKİNESİ olarak bakanlar da var, her yerde var ve olmaması imkansız, bu toplum yapısına aykırı olur çünkü. Sınırlar içerisinde gidersen sorun yok, ama uçar ve diğer yol kullanıcılarını peşinden sürüklersen bir sorun var demektir.

    Selamlar,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    @VW_Passat

    Türkiyede yaşamadığın, burdaki durumu tam olarak bilmediğin için bazı konularda karşılaştırmalar yapmamanı öneririm sana.
    olaya cezanın maddi değeri olarak baktığında bizim için çok daha ağır belkide cezalar çünkü belirtildiği gibi biz onların 5 de birini ancak kazanıyoruz.

    bırakın artık şu almanyada böyle, hollandada şöyle şurda bilmemne muhabbetlerini. burası orası değil. ve iş cezayla olacak iş değil.


    suicide,

    ben burada karsilastirma yapmiyorum, Güzelim Türkiye Memleketimi Almanya ile neresini karsilastirayim. Türkiyemiz kadar Tasi Topragi güzel olan bir ülke yok . Burada sadece Ceza Fiyatlari hakkinda bir Liste sundum ADAC´in !

    Almanya´yi zengin sananlarada Not gecmek istiyorum: Almanya´da kac tane Türk Vatandasi issiz Aclik sinirinda yasiyor bunu biliyormusunuz ?

    Saygilar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YasinDE -- 3 Nisan 2010; 0:02:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Bizde cezalar 1 gecede 10 hatta 100 kat da arttırılsa caydırıcı etkisi olmaz. Ceza almaya meyilli değerli şoförlerimizin "cezadan kurtulma" yetenekleri takdire şâyandır sevgili Gurbetçi Bruder Yasin Kardeşim.

    2009 yılı Ocak ayında NURDAĞI şehir merkezinde 59 km/h ile radara girmiş ve ceza yemiştim. Polisler trafik güvenliğini sağlamak için değil, hazineye irat kaydedici faaliyetlerde bulunuyorlar, 27 plaka olmayan herkesi durduruyorlar ve cezayı basıyorlardı (kamyonlar, otobüsler, yabancı plakalı araçlar). Kayınbiraderim Nurdağı'nda muhtardı ve kendisini arasaydım cezayı engellerdi ama aramadım, bunun yerine bu işin peşini bırakmayacağımı söyleyip oradan ayrıldım. Gerçekten de işin peşini bırakmadın ve İçişleri Bakanlığı, Trafik, Valilik, Amirlik ve neresi varsa dilekçe yolladım. Komisyon kuruldu, kaset istendi, izlendi, benim yine haksız olduğum ortaya çıktı. Yeşil yandıktan sonra daha 3. vitese atmadan araç 60 km/h'ya gelmişti, altımdaki araba da 1972 model Murat 124 değil ama polislerin uyguladığı ceza için kullandığı kriter 1970'li yıllardan kalma.

    Her halükârda sıkma canını Yasin kardeşim. Burada gaza basan başına gelecek olanı göze alarak gaza basar. Hamama giren terler misali TEM'de 250 km/h ile gider ve polisin radarına yakalanırsan

    - cezayı ödemek için paran vardır
    - cezayı silecek bir polis tanıdığın vardır
    - cezayı ödeyecek bir baban vardır ...

    Aslında bu bir ikilem. TEM gibi bir otobanda 120 + % 10 = 132 km/h şu anda piyasada satılan TÜM araçlar için kolayca ulaşılabilecek bir hız. Araçlar artık zayıf, güvensiz ve donanımsız da değil. Sessiz ve yol ile motor sesini içeri almıyor, insan da gaza dokunuyor tabi, bir bakıyorsun 180 km/h olmuş hız. Artık ya azami hız yetersiz kalıyor, ya trafik cezasını ödemek için insanların bütçesi dikkate alınıyor, ya da devlet yeterince polis memuruna sahip değil. Almanya'da iki araç arasındaki asgari takip mesafesine riayet etmeme, gereksiz yere sol şeritleri işgal etme, sağdan araç geçme gibi kavalye hataları şak! diye cezalandırılyor, burada ise HIZ en büyük kaza sebebi ve en sık kesilen ceza türü. Almanya'da HIZ serbest, eğer sınırlama yoksa.

    Bizde sınırlama her yerde ve bu da insanlara altlarındaki arabayla devletin yasağını delme fırsatı verdiği için "ne 120'si, 200 basarım ben, hatta 300!" gibi erkeksi, maskülin, adrenalin ve testosteron kokteylinin kana NOS karışması gibi nabzın birden çok hızlı atması, gaza basmanın dayanılmaz hafifliğini hemen oracıkta yaşama imkanı vermesi ve bunun hem devletin polisine, hem diğer yol kullanıcılarına bir MEYDAN OKUMA (Alm. HERAUSFORDERUNG) olarak ortaya çıkmasına sebep oluyor.

    Otomobile TAŞIMA veya ULAŞIM aracı olarak bakanlar kadar HIZ YAPMA MAKİNESİ olarak bakanlar da var, her yerde var ve olmaması imkansız, bu toplum yapısına aykırı olur çünkü. Sınırlar içerisinde gidersen sorun yok, ama uçar ve diğer yol kullanıcılarını peşinden sürüklersen bir sorun var demektir.

    Selamlar,

    Taner Göde


    Taner Abim,

    Yorumlarin icin Tesekkür ederim




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.