Merhaba arkadaslar. Şimdi aklıma bir sey geldi. Bunun önündeki yasal engeller nedir? Mesela A model araç. Ben yurt dışında çalışıyorum diyelim. Tatile arabamla Türkiye'ye geldim (Su anki Almancilardan olduğumu varsayın) A model aracı Almanya'da 1000 Euro'ya almıştım. Türkiye'de gittim kapılarını 10000 TL'ye, lastiklerini 5 bin TL'ye, Bagajı 3000 TL'ye, Motoru 10000 TL'ye çıkma sattım. Diğer ıvır zıvırlari da sattım. Kâra geçtim. Sonra gittim arabanın kalan parçalarını ateşe verdim böyle yaptığımı anlamasinlar diye. Soran olursa sbir şeye kızdım arabayı yaktim derim. Olur mu böyle bir şey? |
Yurt dışından araçla gelip parçalarını satmak
-
-
Olur gibi -
Mantıklı gibi ama uğraşmaya değer mi bilmem. -
O araba ölu yada diri, zamani gelince gumrukten cikmazsa oyle bir ceza bindirirler ki akliniz sasar. -
O dediğini farklı şekilde yapıyorlar. Türkiye’de klasik sayılacak bir aracı yurtdışından özellikle Suriye-Irak-İran gibi ülkelerden iyi durumda aracı getiriyorlar, Türkiye’de ki dağılmış aynı özelliklerde aracı restorasyon yaptıktan sonra getirdikleri aracı gümrükten geri çıkarıyorlar. Ucuza aldıkları araca değer katarak pahalıya satmış oluyor. -
Arabayi yakmak yerine cikarttigin orjinal parcalar yerine yan sanayi parcalar takip geri götür. Mesela 4 lastigi burda 10 bin liraya okuttun en ucuz cin mali lastik tak 3000 liraya Farlar stoplar falan orjinalleri baya pahali
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dark Territory -- 3 Ağustos 2022; 21:0:31 > -
Konu sahibi > Einstein -
Biraz sakat işe benziyor ama yapılabilir -
Kaporta-trim aksamını değiştirmek mümkün. Yalnız parçaları alınan aracın motor-şase numaraları aynı kalacak, motor ve yürüyen aksamı sökülmeyecek (geri dönecek durumda olacak). Hesaplandığında doğrudan parçaları getirmek daha uyguna gelecektir. -
İlk başta yok artık dedim ama biraz düşününce neden olmasın ki? Muhtemelen yapanlarda vardır zaten. Default özelliğimiz herhalde bizim milletin ticaret zekası
Komple araç olmaz ama onun mutlaka mevzuatları vardır. Girişler çıkışlar. Hukukçu arkadaşlar daha iyi bilirler. Ama küçük parçaları getirip yurtiçinde satılabilir. Orda euro, dolar veya sterlin vs. vs. kazanıyorsun XX birime aldığın bir şeyi XXXX şeklinde Türkiye'de satıyorsun.
En azından giderken yakıt masrafın çıkmış olur.
-
Hocam heryer kamera olmuş, nereye yakıyon, nereye parça satıyon, o işleri zaten tırcılar yapıyordur, sade vatandaş yapsa anında gümrükçüler yakalar mahkemeye verir, hem Almanya da, hem burada siciline işlenir, deport bile edilirsin, kötü işler yapmaktan, onun için kimse yapmaz.
Zaten öyle kaporta veya motor aksamını ve parçalarını kanunen gümrükleyerek yurtdışından şahıslar da kargosunu ödeyerek getiriyor, masraflıdır herhalde. -
Bir defa kızdın yaktın, ikinci defa öfkelendin uçuruma yuvarladın, üçüncü defa duvara kafa attın da ülkenin vergi memurları yiyecek mi zannediyorsun bunu Ancak dediğin değerli parçaları değiştirme olarak olur ama onu da ancak lüks araçlarda yapmak mantıklı.
-
Aklımız hep hinliğe çalışıyor -
Polis tespit tutanağı, bilirkişi raporu olmadan nasıl arabam yandı bitti diyebiliyorsun aslanım? Öyle kolay mı o işler? Sen bir çakalsan karşındaki 2 çakal bunu unutma sakın. -
bodrum'da evimizin yanında ki motelde bir ingiliz turist kalıyordu; viyana'dan mercedes 500 sec araç kiralamış, karayolu ile gelirken kapıkule'de aracı pasaportuna işlettirmiş,
o dediğin işi yaptı yurtdışına çıkacağı zaman pasaportunu yaktı ve izmir'de ki konsolosluğundan pasaportumu kaybettim diye yeni pasaport çıkardı ve uçakla ingiltere'ye döndü,
viyana'da ki rent a car firması da arabam nerede diye arıyordur
-
Bence yapılabilir neden yapılmasın.Yanan araca kim ne yapabillir.Gerekirse aracı yakar itfaiyeyi çağırır.Al sana yandığını da resmi olarak ispatladı -
Bu sekilde gelen aracin yurt icinde cakmakligini satmak dahi kacakcilik kapsamina girebilir
Dediginiz seyi zaten yapamazsiniz, tartismaya gerek yok
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi autindustry -- 4 Ağustos 2022; 12:45:3 > -
Aracı gümrükten geri çıkarıp ülkesine götürebilecek düzeyde parça çalmak lazım.mesela airbagler, emniyet kemeri fişekleri, radyo/multimedya sistemi, varsa değerli kabul edilecek sensorler, klima sistemi ve klima sistemine ait bazı parçalar vs. Sonrasında yurtdışında bu parçalar ucuz yollu geri takılıp tekrar bir tur yapılabilir. -
Yurt dışından gelirken binerek getirdiğiniz aracın jantını bile kendi kafanıza göre değiştiremiyorsunuz. Kaza yaptığınızda dur sanayide 2 günde hallettireyim diyemezsiniz.
Lastik ve periyodik bakım kapsamındaki sarf malzeme değişimi haricindeki bütün işlemler gümrüğe bildirilir.
Ya arabayı alırlar, ya da cezasını alırlar.
-
aslında bunu yapacağına arabayı modifiye et. içine 2 afgan 1 paki gizleyebileceğin bir hale getir. adam başı 10 bin eur al yurtdışına çık. mültecileri bırak , geri dön. 30k eur kazanırsın.
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
O araba ölu yada diri, zamani gelince gumrukten cikmazsa oyle bir ceza bindirirler ki akliniz sasar.
|
Benzer içerikler
- radyatöre saf su konur mu
- renault clio 1.5 dci touch otomatik yorumlar
- opel astra 1.4 turbo
- turkoil market güvenilir mi
- kontağı açınca yağ lambası yanmıyor
- chery 5
- bmw 2022
- taigo bagaj hacmi
- jaecoo 7 yorumlar
- pejo 3008 2024
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X