Şimdi Ara

14 Gün Koşulsuz İade Hakkını Hukuksuzca Uygulamayan / Sorun Çıkaran Firmalar (ANA KONU)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
15
Cevap
0
Favori
1.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar,


    Gerek aktif olarak kullandığım donanımhaber forumunda gerekse internette çeşitli sitelerde internetten yapılan alışverişlerde 14 gün koşulsuz iade hakkını yok sayan , müşterileri mağdur eden, ilgili mevzuatı umursamayan irili ufaklı pek çok firmanın yer aldığını görmeye başladım. Hatta görmekle kalmadım kendim de olumsuz tecrübeler yaşadım.


    Bu nedenle burada söz konusu firmaları ve yaşadığımız mağduriyetleri bir arada paylaşabileceğimiz bir konu açmak istedim. Burada yaşadığımız deneyimleri mutlaka firma ismi ile birlikte paylaşalım ve internetten alışverişlerde hangi firmalar düzgün hangileri değil bilelim. Ona göre alışveriş yapalım.


    Lütfen herkes üşenmeden yaşadığı tecrübeleri aktarsın. Sadece olumsuz tecrübeleri değil, memnun kaldığınız firmaları da belirtirseniz daha da iyi olacaktır.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi surfer -- 11 Mayıs 2021; 3:34:4 >







  • Benim yaşadığım tecrübenin ilki hepsiburada.com ile ilgili ve söz konusu durum ile ilgili bir açtığım bir konu bulunmakta.


    Konunun linki: https://forum.donanimhaber.com/hepsiburada-com-telefon-ve-tabletleri-iade-almiyor-dikkat-edin-alisveris-yapmadan-once-dusunun--146907522


    Bu konuda hepsiburada.com firması ile iPhone ve iPad ürünlerinin 14 gün içerisinde gerçekleştirilen iadesini reddetmesi ve yaşattığı mağduriyetin detayları mevcut.


    Ben hepsiburada firmasının eski müşterisiyim. Firmadan onlarca alışverişim bulunmakta. Bundan çok değil 1 sene kadar önce satın aldığım, sorun yaşadığım ürünleri sorunsuz iade alan firma bu sene, özellikle son zamanlarda belli tutarın üzerindeki değerli sayılabilecek elektronik ürünleri 14 gün içerisinde iade almamaya başladı. Bildiğim yakın çevremdeki olayları sıralıyorum:


    • iPad iade almadı, (kendi aldığım ürün) tüketici hakem heyetine gidilmek zorunda kalındı
    • iPhone iade almadı (arkadaşım aldı ancak kullanamadı iade etmek istedi , tüketici hakem heyeti ile uğraşmak istemedi ve zararına sattı)
    • Arızalı durumdaki geniş ekran televizyonu iade almadı (Yakınımın ablası yeni evi için televizyon aldı, arızalı çıktı ,iade almadı, tüketici hakem heyetine gidilmek zorunda kalındı)


    Bunlar dışında yine yakın zamanda ;


    • Kendim için 25 liraya telefon standı almıştım. Çok adi malzemeden bir ürün geldi. Telefonu taşımadı , devriliyordu vs. (İade talep ettim ve iade aldı)
    • Arkadaşım iPad'i için yanlış model kılıf sipariş etmiş , tabletine uymadı. 80 - 100 liralık bir şeydi. İade talep etti ve iade aldı.


    Yani buradan ne anlıyoruz? Hepsiburada firması çok para etmeyen ürünleri iade alıyor, ancak meblağ büyüyünce işi yokuşa sürüyor ve tüketiciyi mağdur ediyor.


    Benim HEPSİBURADA hakkında çıkardığım sonuç şudur k; artık bu siteden risk alınıp da 100 liradan daha pahalı olan hiç bir şey kesinlikle alınmaz.


    O yüzden dikkat edin. Satın al tuşuna basmadan önce 10 kere düşünün.





  • Şu an ne yazık ki A101.COM.TR ile ilgili benzer bir tecrübe yaşama durumundayım. Henüz sonuçlanmadı 1-2 güne niyetleri belli olur. Belli olunca size konuyu detaylı aktaracağım.


    Edit: A101 ile ilgili süreç tamamlandı arkadaşlar. Cidden tüketiciyi üzen bir firma. Bununla ilgili ayrıca konu açtım. Linki https://forum.donanimhaber.com/a101-com-tr-iade-sureclerinde-bilerek-sorun-cikariyor-ayipli-urunleri-satip-arkasinda-durmuyor--148993443#148993443




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi surfer -- 5 Mayıs 2021; 18:17:5 >
  • up yararlı konu benzer durumu yaşayan arkadaşlar varsa paylaşması faydalı olur.

  • İlk mesajda hepsi toplansa iyi olur f3 e basıp ararız.
  • Belirli bir mesaj ve bilgi hacmine ulaşırsak ilk mesajda kısa bir liste ve açıklama yapabiliriz.

  • tabii ki Gittigidiyor:


    akşamları müzik olur , youtube, twitch muhabbet olur kulağıma takıp uyuyayım, malum klima , pencere açık komşu sesi çok, yanımdakini de rahatsız etmeyeyim diye şu kablosuz uyku kulaklığı Mi store'dan sipariş ettim:


    https://www.gittigidiyor.com/cep-telefonu-ve-aksesuar/amazfit-zenbuds-uyku-kulakligi-amazfit-turkiye-garantili_pdp_666635256


    fakat elime geçince ne göreyim, sadece uygulamasındaki gömülü sesleri çalıyor, , diğer kaynaklardan (Youtube, Spotify vesair) müzik çalmıyor


    ve bu bilgi ürün sayfasında yok.


    hemen cayma/ iade hakkımı kullandım,


    önce servise yönlendirdiler, sonra da hijyen ürün diye iade almadılar.


    müzik çalmayan kulaklık mı olur arkadaşlar ?


    Ha olursa bunu ürün sayfasında en başta söylemelisiniz.


    Ben yandım siz yanmayın.





  • Tebrikler güzel bir topic olmuş . Sabitlenmeli ve ilk sayfada listelenerek yayımlanmalı.

    örneğin;


    1 A firması - 20 iade hakkını tanımadı

    2 B firması - 100 iade hakkını tanımadı

    3 C firması - 500 iade hakkını tanımadı

    4 D firması - 2 iade hakkını tanımadı


    Buradan ifşa edilmesi tüketici olarak bize çok faydalı olacaktır.

  • Çiçek sepeti tek geçerim. Çoğu ürünü sahte. Fatura gondermiyorlar. Ürün gorseliyle alakalı değil. Kesinlikle uzak durun
  • İtopya faturası kesilmemiş ürün için servise yolluyor. Servis fatura istiyor vs..

    Dün tehdit edilerek bir kargo iadesi almayı başardım. Ürünü aynen size geri yollarız dediler.

  • Skechers tavsiye etmiyorum mesela, garanti konusunda yerlerdeler
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.