Şimdi Ara

2001 Opel corsa 1.4 comfort aldım. Sorularım ve tavsiyeleriniz?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
0
Favori
27.575
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bugun sonunda içime sinecek temiz bir araba sahibi oldum. uzun süre fiesta 1.4 dizel düşündükten sonra vazgeçip kısmete denk gelen bu arabayı gittim servise gösterdim. arabanın bir sıkıntısı yok. ufak tefek masrafları var. (bu arada araba tek kapı hususi kullanılmış)

    sag kapıyı yatırmaya yarayan mandal kırılmış. bunu taktırıcam en kısa zamanda. arkaya binmekte sıkıntı yaşadık sürücü koltugundan iniş biniş olunca. bunun maliyeti ortalama nedir?

    dikiz aynalarını kontrol etmeye yarayan joy stick sağa sola döndürmüyor. yukarı aşağıda sıkıntı yok fakat sag sol yapmıyor. bunu kaça yaparlar ortalama?

    anten yok fazla anteni olan varmı

    kaset çaları çalıştırmayı başaramadım. orhan babanın kasetini aldım evden bir hışımla. fakat taktım çalıştıramadım. kursağımda kaldı :)

    silecekleri çalıştırıp kapattıgımda camın ortasında duruyor. aşagı denk getirene kadar canım çıktı. bunun bir yolu yok mu. yoksa arızalanmış mı?

    lpg taktırmayı düşünüyorum gelecek ay. hangi markayı önerirsiniz özellikle kullananlar?

    ve ilk arabam. nasıl bakım yapmalıyım. yağıydı suyuydu vs bana biraz açıklama yaparmısınız biraz da heyecanlıyım aslında mazur görün araştırmadan açtım konuyu direk



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cannavaro1903 -- 10 Mayıs 2011; 0:31:00 >







  • iyi bir ustaya atiker taktirablrsn ithal markalara masraf yapmaya gerek yok bence
  • tüp bu ay zor. öteki aya düşünüyorum. ama koltuk mandalı herşeyden evvel gerekli. klima gazı önemli kaça basılır?
  • hayırlı uğurlu olsun kardeşim bende geçen ay onun aynısından aynı modelden aldım

    şükürler olsun benim araçta çalışmayan donanım yok (en kıl olduğum konudur) orjinal hoparlörleri deforme olmuştu cızırtı yapıyordu onları değiştirdim

    inşallah eksiklerini giderirsin ben çok memnunum. tek problem kronik olan bozuk yolda dreksiyon kutusundan gelen tıkırtı sesi

    aldığımda aracımda atiker marka sıralı lpg var sıralı lpg gerçekten büyük bir kolaylık

    km deşehir içi ortalama 200-260krş arası yakıyor (lpg de)

    bu arada corsa topiğine bekleriz
  • Merhaba arkadaşlar,
    Dün bende 2001 corsa c 1.4 comfort 3 kapı aldım. Orjinal 100binde ve kaportası orjinal. Bugün bakımını yaptırdım. Yapılanlar;
    *triger seti değişti
    *devirdaim seti değişti
    *v kayış ve rulmanı değişti
    *tüm filtreler ve yağ değişti
    *bujiler değişti
    *antrifiriz kondu
    *z kollları değişti
    *eksoz spirali değişti
    Kontrolleri yapıldı. Debriyaj setini 6 ay sonra değiştirmem tavsiye edildi.

    Gelelim sorunuma;

    Servisten çıktıktan bir süre şehiriçi kullandıktan sonra 120 km lik şehirdışı yola gittim. Arabayı 5'ten 4'e alırken 2-3 kez stop ettirdim. Sorun bende mi arabada mı anlamadım? 500bin km araç kullanmışımdır. Araçla 110-120km hızlara çıktım ve gazı bıraktığımda silkeleme yaptı ama bunu her seferinde yapmadı. Canımı sıkan şey bu silkeleme olayının yüksek süratte olması. Şehiriçinde silkeleme hissetmedim. Araca salı günü lpg bağlatacağım ama kafamda soru işareti kaldı. Ne olabilir? Çok masraf açar mı? Daha bugün 850tl harcadım :(




  • allah korumuş çok tehlikeli bir durum zira stop edince direksiyon da kitleniyor sanırım yanlış bilmiyorsam? aklıma hiçbirşey gelmiyor ama o şekilde binmeyin bence derhal gösterin servise
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk

    Merhaba arkadaşlar,
    Dün bende 2001 corsa c 1.4 comfort 3 kapı aldım. Orjinal 100binde ve kaportası orjinal. Bugün bakımını yaptırdım. Yapılanlar;
    *triger seti değişti
    *devirdaim seti değişti
    *v kayış ve rulmanı değişti
    *tüm filtreler ve yağ değişti
    *bujiler değişti
    *antrifiriz kondu
    *z kollları değişti
    *eksoz spirali değişti
    Kontrolleri yapıldı. Debriyaj setini 6 ay sonra değiştirmem tavsiye edildi.

    Gelelim sorunuma;

    Servisten çıktıktan bir süre şehiriçi kullandıktan sonra 120 km lik şehirdışı yola gittim. Arabayı 5'ten 4'e alırken 2-3 kez stop ettirdim. Sorun bende mi arabada mı anlamadım? 500bin km araç kullanmışımdır. Araçla 110-120km hızlara çıktım ve gazı bıraktığımda silkeleme yaptı ama bunu her seferinde yapmadı. Canımı sıkan şey bu silkeleme olayının yüksek süratte olması. Şehiriçinde silkeleme hissetmedim. Araca salı günü lpg bağlatacağım ama kafamda soru işareti kaldı. Ne olabilir? Çok masraf açar mı? Daha bugün 850tl harcadım :(


    Cok buyuk ihtimal egr arizasi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk

    Merhaba arkadaşlar,
    Dün bende 2001 corsa c 1.4 comfort 3 kapı aldım. Orjinal 100binde ve kaportası orjinal. Bugün bakımını yaptırdım. Yapılanlar;
    *triger seti değişti
    *devirdaim seti değişti
    *v kayış ve rulmanı değişti
    *tüm filtreler ve yağ değişti
    *bujiler değişti
    *antrifiriz kondu
    *z kollları değişti
    *eksoz spirali değişti
    Kontrolleri yapıldı. Debriyaj setini 6 ay sonra değiştirmem tavsiye edildi.

    Gelelim sorunuma;

    Servisten çıktıktan bir süre şehiriçi kullandıktan sonra 120 km lik şehirdışı yola gittim. Arabayı 5'ten 4'e alırken 2-3 kez stop ettirdim. Sorun bende mi arabada mı anlamadım? 500bin km araç kullanmışımdır. Araçla 110-120km hızlara çıktım ve gazı bıraktığımda silkeleme yaptı ama bunu her seferinde yapmadı. Canımı sıkan şey bu silkeleme olayının yüksek süratte olması. Şehiriçinde silkeleme hissetmedim. Araca salı günü lpg bağlatacağım ama kafamda soru işareti kaldı. Ne olabilir? Çok masraf açar mı? Daha bugün 850tl harcadım :(


    Cok buyuk ihtimal egr arizasi


    Yine gözlemledim deneyimledim. Aracın gidişi çok stabil ve sağlıklı bir motoru var çok şükür ama gel gelelim debriyajla ilgili bir sorun olduğunu düşünüyorum. 1-2-3-4-5 viteslere geçişlerde silkeleme ıvır zıvır yok. Ne zaman trafik ışıklarını 250-300 metreden görüp yavaşlamak için ayağımı debriyaja basıp gaz vermeden vitesi 4'e atmaya çalışsam bir bakıyorum göstergedeki bütün ışıklar yanmaya başlıyor(STOP). Fakat aracın debriyajına sonuna kadar basıp vitesi boşa alıp yavaşlamada bir sıkıntı yok. 5.vitesle 100-120 km hızlarda kullandım ve gaz kestim sorun yok. Bir kere silkeleme yaptı ve ne olacak diye ayağımı debriyaja atmadım, stop etti araç :) Bende şöyle bir kanı oluştu ; vitesi 4'ten 5e atarken dişliye bazen tam oturmuyor muki diyorum. Debriyaj seti değişse çözüm olur mu acaba? sizin dediğiniz egr arızası belirtismidir bu?

    Bir de Z kolları değişti aracın. Kilitli taş yollarda ön takımdan ses hissediyorum. Yetkili servis direksiyon kutusu demişti. Bu derece ses yapaar mı bu kutu?




  • Bu kasaların direksiyon kutusu zaten sorunludur.Ses de bunun belirtisidir.

    Aracın devir bandını sonuna kadar geçmesi esnasında takılma-titreme-devirlenip gitmeme gibi sorunlar yoksa debriyajda sorun olduğunu sanmam.
    EGR arızasında genelde kullanıcılar böyle şikayetlerden bahsediyorlar.Birebir şahit olduğum araçlar da var.
    Arıza lambası yanıyor mu ,veya aracı çalıştırırken lamba yanık kalıp sonradan sönüyor mu ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Bu kasaların direksiyon kutusu zaten sorunludur.Ses de bunun belirtisidir.

    Aracın devir bandını sonuna kadar geçmesi esnasında takılma-titreme-devirlenip gitmeme gibi sorunlar yoksa debriyajda sorun olduğunu sanmam.
    EGR arızasında genelde kullanıcılar böyle şikayetlerden bahsediyorlar.Birebir şahit olduğum araçlar da var.
    Arıza lambası yanıyor mu ,veya aracı çalıştırırken lamba yanık kalıp sonradan sönüyor mu ?

    Aracı satın aldığım aydından izmire gelirken yolda bir kere arıza lambası yandı. Kenara çektim stop ettim tekrar çalıştırdım söndü. Zaten ertesi günü içim rahat olsun diye full ağır bakımını yaptırdım. Özel servis, bakımın bitiminde genel kontrol için arıza bilgisayarını araca bağladı baktı ama bişey demedi. Debriyaj çok aşağıda kavrıyor gibi. Bir de bana fazla beyaz duman atıyor gibi geldi. Hava burada şua aralar sabahları 2-5 derece arası. Aracın çalışması,rolantisi ve gidişi sıfır araç gibi. Tek canımı sıkan şu arasıra silkeleme olayı :( Bu arada 2 gün önce lpg taktırdım, lpgde çalıştığını hissetmiyorum bile




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk

    quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Bu kasaların direksiyon kutusu zaten sorunludur.Ses de bunun belirtisidir.

    Aracın devir bandını sonuna kadar geçmesi esnasında takılma-titreme-devirlenip gitmeme gibi sorunlar yoksa debriyajda sorun olduğunu sanmam.
    EGR arızasında genelde kullanıcılar böyle şikayetlerden bahsediyorlar.Birebir şahit olduğum araçlar da var.
    Arıza lambası yanıyor mu ,veya aracı çalıştırırken lamba yanık kalıp sonradan sönüyor mu ?

    Aracı satın aldığım aydından izmire gelirken yolda bir kere arıza lambası yandı. Kenara çektim stop ettim tekrar çalıştırdım söndü. Zaten ertesi günü içim rahat olsun diye full ağır bakımını yaptırdım. Özel servis, bakımın bitiminde genel kontrol için arıza bilgisayarını araca bağladı baktı ama bişey demedi. Debriyaj çok aşağıda kavrıyor gibi. Bir de bana fazla beyaz duman atıyor gibi geldi. Hava burada şua aralar sabahları 2-5 derece arası. Aracın çalışması,rolantisi ve gidişi sıfır araç gibi. Tek canımı sıkan şu arasıra silkeleme olayı :( Bu arada 2 gün önce lpg taktırdım, lpgde çalıştığını hissetmiyorum bile

    debriyaj aşagıda kavrıyordu benimde. alışıyorsun bir süre sonra ya. dert etme. buna alışan adam hayatta stop ettirmez arabayı bu kadar aşağıda görmedim ben




  • Dedigim gibi stop etmeye devam ediyorsa ariza lambasi yanmiyorsa bile kontak acildiktan sonra hemen sonmuyordur. Bu da hafizada ariza kodunun bulundugunu gosterir. Gittiginiz ozel servis bulamadiysa baskasina gosterin tehlikeli is sonucta

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra

    Dedigim gibi stop etmeye devam ediyorsa ariza lambasi yanmiyorsa bile kontak acildiktan sonra hemen sonmuyordur. Bu da hafizada ariza kodunun bulundugunu gosterir. Gittiginiz ozel servis bulamadiysa baskasina gosterin tehlikeli is sonucta

    Ford focus tdci kullanan arkadaşımın başına da orta hızlarda(90-120) sabit devirdeyken aynı silkeleme olayı gelmiş. "Bende de oldu, debriyajdan kaynaklı" dedi bugün. Baktıracam yarın.
  • Bugun bilgisayara baglandi ve sorun egr valfi:) kurumu temizlettim ama bi daha yaparsa ustam, egryi degistirmem gerektigini soyledi. onun disinda sorunsuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk

    Bugun bilgisayara baglandi ve sorun egr valfi:) kurumu temizlettim ama bi daha yaparsa ustam, egryi degistirmem gerektigini soyledi. onun disinda sorunsuz.

    Dogru tahmin etmisim insallah degismesine gerek kalmaz 180 lira gibi bir fiyati var

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sapultra


    quote:

    Orijinalden alıntı: hakkinenk

    Bugun bilgisayara baglandi ve sorun egr valfi:) kurumu temizlettim ama bi daha yaparsa ustam, egryi degistirmem gerektigini soyledi. onun disinda sorunsuz.

    Dogru tahmin etmisim insallah degismesine gerek kalmaz 180 lira gibi bir fiyati var

    Teşekkür ederim yardımınız için. Şuan aracım sorunsuz, çok memnunum ve lpg ile hiç yakmıyor :) Şehirlerarası yolda lpg fiyatı 2,12 den 0,15 kuruş ; 2,45 ten alırsam 0,17 kuruş yakıyor. :))) 2010 Volvo s40 1.6dye uzun yolda aynı hızlarda daha çok kasarak 0,21'den aşağı yaktıramadım.
    Egr parçası da ufacık birşeymiş. :) Ustanın söküp temizlyip takması 5 dakikasını almadı. :)




  • Bu Egr zımpırtsı yine sorun çıkarmaya başladı. Orta hızlarda (80-120) silkeleme ve sonrası stop. Stop ettikten sonra da hemen çalışmama. Takriben 3. 4. marşta gazlayarak çalışma. Geçen hafta ustam üstün körü bir temizlik yapmıştı(söküp temizlemesi takması 5dk) ama sadece 600-700 km sorunsuz gitti. İptal ettirsem mi? Ustam iptala karşı. Forumlara bakıyorum çoğu kişi iptal ettirtmiş. Yenisini almak yerine çok iyi bir temizlikle problem çözülür mü?
  • hocam bence değiştirin ama şöyle yapın. servisten parça kodunu öğrenin. ebay.co.uk den parçayı getirtin. onu taktırın. tahminimce 3de biri fiyatına maletmiş olursunuz. zira ebayde parçalar ucuz. örnegin peugeot 206 gti ekranı serviste 400tl, çıkmacıda 150tl civarı, ebayde 10 pound gibi bi rakam komik fiyatlar var. ama helezon gibi fren diski gibi parçalar aynı fiyata geliyor. egr valfi ne kadar bakmak lazım

    EDIT:

    bu linktekinin uyması lazım hocam. fiyat 29pound. 9pound da kargo ücreti var. total 38 pounda kapınıza kadar geliyor. 103-105 tl gibi bir fiyata tekabül ediyor (kargo dahil)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cannavaro1903 -- 4 Şubat 2012; 11:50:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cannavaro1903

    hocam bence değiştirin ama şöyle yapın. servisten parça kodunu öğrenin. ebay.co.uk den parçayı getirtin. onu taktırın. tahminimce 3de biri fiyatına maletmiş olursunuz. zira ebayde parçalar ucuz. örnegin peugeot 206 gti ekranı serviste 400tl, çıkmacıda 150tl civarı, ebayde 10 pound gibi bi rakam komik fiyatlar var. ama helezon gibi fren diski gibi parçalar aynı fiyata geliyor. egr valfi ne kadar bakmak lazım

    EDIT:

    bu linktekinin uyması lazım hocam. fiyat 29pound. 9pound da kargo ücreti var. total 38 pounda kapınıza kadar geliyor. 103-105 tl gibi bir fiyata tekabül ediyor (kargo dahil)

    Teşekkür ederim. Sanırım değiştirmek en kökten çözüm




  • tabi kesinlikle o parçaysa sorun değiştirin bence de hocam. farklı bir ustaya daha götürün ama önce. söylemeyin egrden oldugunu. temizlendigini de sölemeyin. böle böle oldu deyin. anlatın durumu. o da egr değişcek yada temizlencek derse değiştirin gitsin can taşıyorsunuz sonuçta
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.