Merhaba. 2010 160 bin km de Fiat grande punto Euro 4 motor aracımız var. Detay bilgileri şöyle; 199/55kw/75hp Periyodik bakım yapacağım. Netten 2008 klavuzuna baktım önce nede olsa aynı motor diye 9.55535-S1 5w40 C3 yazıyor. Kullanım klavuzlarinda tam bir netlik sağlayamadim.Acaba yanlış mı yazılmış diye netten de Türkçe ve ingilizce ve diğer dillerdeki klavuzlara da baktım onlarda da aynı şekilde yazmakta. 2005 2006 2007 modellerde M2 şartnamesi, 2009 VE 2010'da ise N2 yazmakta. 3 yıl boyunca M2 sonrasında S1 ve sonrasında N2 devam etmesi tuhaf sanki. 2008'de 9.55535-S1 yazıyor. M2 ve N2 spesifikasyonlarında 5w40 yağlar var fakat S1 spesifikasyonunda 5w40 yağ yok. 5w30 hepsi. Tamirciler ezbere olarak Euro4 olduğu için 5w40 N2/M2 koyulacak diyor. Tereddüt ettim. 2010 için S1-5w30 yağ mı yoksa N2-5w40 yağ mı kullanmak daha mantıklı sizce ? Aracıma en son costrol 5-30 konulmuş kimileri 5-40 kimileri 5-30 koy diyor ? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yıgıdo5858 -- 15 Ağustos 2021; 22:40:57 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
2010 1.3 Multijet yağ ikileminde kalmak ??
-
-
Ayni motora petrol ofisinin 3.2 litrelik 5w 40 yağını kullaniyoruz(albea). Hem tam doluyor eksiksiz fazlasız, hem uygun fiyatli hem de sahte vs olayı yok. Bir sıkıntı yaşamadık yani düşünürsen öneririm.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Daha çok liqui moly motul gibi markaların yağına bakıyorum hocam. Sizde ki yağ S1 olarak geçiyor sanırım. 5-40
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aynı motor aynı yıl corsa d araca dexos 2 5w-30 konuluyor. Motul xclean ve lukoil genesis dexos 2 5w30 uygun bu motora, yine lukoilde dexos 2 5w40 da var. Sizin gereklilikleri sağlıyor mu bakabilirsiniz.
-
Yani N2 standartlarinda bir yağ kullanmam gerek. Oda 5-30 oluyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu arabanin ve motorun 90 hp lik versiyonuna 150k kmdir mobil1 FS 0-40w koyuyorum (sari kutu).
Gayet guzel. Birsey olsaydi 150000 kmdir olurdu. Ustelik hayvan gibi kullaniliyor.
0 secmemin nedeni kisin ankara ayazinda calisiyor olmasi, 40 secmemin nedeni surekli sikistirildigi icin yag yuksek sicaklikta dayansin diye.
Sehir efsanesi olmus yaglar ile ugrasmayin.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 16 Ağustos 2021; 1:11:54 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Eğer 5w-30 için açıkça onayı varsa direkt koyun gitsin,yağ yakma gibi bir durumu da yoksa.Ben kullanıcısı olarak Liqui Moly tavsiye ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2005 ve 2008 punto var bende de. Euro 4 motor olduğu için katalogdaki veriye dayanarak selenia 5w-40 aldım ilk baş. Ancak usta ve yağ satıcısı bu araçlar için ilk başta 5w-40 kullanıldı, ancak fiat sonradan değiştirip 5-30 kullanmaya başladı dedi. Ben bi ikilemde kaldım ama yağı aldım satıcı güvenilir yetkili bayi olduğu için mobil 5w-30 aldım onu doldurdum araca. Bence 5w-40 ve 5w30 diye kafa yormaktansa yağın orjinal olduğundan emin olmak daha iyi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi senged -- 16 Ağustos 2021; 2:50:54 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Peki 5-40 tan sonra 5-30 koyunca herhangi bir fark hissettiniz mi ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Fark 2 yerde hissedebilirsiniz.
Ya çok soğuk ya çok sıcak olmalı ki 5w aynı 30/40 farklı oda uzun km rampalar üst devirler yüklü kullanımlarda yaz aylarında daha sessiz ve daha az titreşimli çalışır 5w40 tam ters şekilde de eğer çok soğuk da -5 altı 5w30 muhtemelen vizikozitesi daha düşük olur daha sessiz titreşimsiz çalışır. Yoksa 0-30 derece arasında fark hissedilmesi için aracın aktif yağ eksiltmesi lazım diye düşünüyorum 5w 40 bi tık az eksiltir o kadar.kısaca 5w 30 şuan gayet uygun ki turbo motorda minimum vizikozite ilk yağlama için önemli bir şey.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mhmmd.239 -- 16 Ağustos 2021; 4:37:36 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
euro 4 multijet motorlarda yağ konusunda bir tutarsızlık var. kimi kitapçıkta 5w30 yazarken kimi kitapçıkta 5w40 yazıyor. bence euro4 motorlara 5w40 konulabilir. tabiki sadece 5w40 kısmına bakmamak lazım, acea standartlarını da karşılamalı.
benim ki euro 5, ben her bakımda s1 standardını karşılayan 5w30 selenia wr pure energy koyarım, tam motora göre 3.2 litre.
-
Punto forumlarına girin yağ konusu meydan savaşı gibidir 5-30 5-40 10-40 önerileri havalarda uçuşur ustam şu km den aşağı bunu koy dedi bu km den sonra bunu koy dedi, duman atma varsa şunu kullan dedi diye uzar gider....
Punto evo kullanma klavuzu ben bunu bilirim
-
Bende ki Grande 2010 kitapçıginda S1 değil N2 5-40 gözüküyor. En son ise usta 5-30 koymuştu.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
En son 5-30 konulmuş.castrol 2010 kitapçikta ise N2 5-40 gözüküyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Tartışmaya son nokta olmuş bencede bitmiştir motoru üreten en iyi bilendir.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Motul 5-30 EFE Dexos 2 der susarım ama orijinalini bulmak çok önemli, piyasada çakması olan yağlardan biri de bu çünkü
-
quote:
Orijinalden alıntı: khansternMotul 5-30 EFE Dexos 2 der susarım ama orijinalini bulmak çok önemli, piyasada çakması olan yağlardan biri de bu çünkü
Bu yağ türkiye'de satış fiyat aralığı en geniş olan yağ olabilir (sahteciler sağ olsun). 200 liraya da var, 400 liraya da var.
-
Madeni yağ sektöründe çalışan birinin yorumu;
"Esasında Fiat markasında 5W/30 ve 5W/40 sae numaralı yağ işi biraz karışık... Neden diyeceksiniz elbette... Daha önce Fiat, sizin de bahsettiğiniz 5W/40 nolu yağı ve 9-55535-n2 onay kodunu kullanıyordu. Ağırlıklı olarak 2000'li yılların ortasında Ford marka araçlarda 5W/30 sae nolu yağ kullanırdı. Fiat'ın Selania'sı gibi Ford'un tavsiye ettiği yağ da yarı sentetik özellikteydi. Ve bu yağ kaliteli ama ucuzdu arkadaşlar. Biz 2005'de 4 litre 5W/30 yağ satarken, Selenia aynı fiyata 2 litrelik 5W/40 satıp memlekete çok güzel kazık attı.
Biz madeni yağcılar, Fiat'ın servislerinin vs tüm kamuoyuna "-Bizim JTD ve common-rail motorlarımızda sonu 30'la biten yağ kullanamazsınız!" ikazları yüzünden 5W/30 yağları, Fiat kullanıcılarına malesef uzun süre ürün satamadık. Ancak daha sonra pek çok otomobil üreticisi araçlarda genel olarak 5W/30 yağ grubuna döndü.
Fiat da anlaşılmaz şekilde daha önce öcü gibi gösterdiği 5W/30 yağa dönen markalar arasında yerini aldı.
Sizin bahsettiğiniz Selenia WR 5W/40'ın ilk versiyonu yarı sentetik özelliklidir. Şimdi şu an satılan Selenia WR Pure Energy serisi ise tam sentetik motor yağı sınıfındadır. Ama çok enteresan bunun sae numarası 5W/30 olarak değiştirildi. Ve bu üründeki Fiat onay kodu ise FIAT 9.55535-S1 olarak gösterilmektedir. 9.55535-S2 (Bu yağ C3 onaylı), WR serisinde değil de; Selenia K 5W/40 serisinde yerine getirildi.
Tabi sonuçta markalar pazarlama stratejileri belirliyor. Önceden yarı sentetik 5W/40 tavsiye eden Fiat, sonradan multijet motorlarla 5W/30 tam sentetik yağa dönüş yapmış oldu. N2 onayının yerine S1 ve S2 gelmiş oldu.
Selenia tavsiye etme meselesine gelince; Selenia eski FL alt markasıdır (FL: Fiat Lubricant/Fiat Madeni Yağlar) Fiat FL markasını olduğu gibi Petronas gruba sattı. Koç grubu da bu ayrılmadan sonra Fiat markasının Türkiye'deki motor yağını kendi iştiraki olan opet'e ürettiriyor. Marka adı Opar Olio. Bunlar ticari anlaşmalar. Opel Türkiye'de Petrol Ofisi tavsiye ediyor. Alıyor bedelsiz ürünü, tavsiye ediyorum diyor... Bu durumda ben tavsiye edilenden başka marka kullanmam diyenler çok para ödüyor tabi. Önceden 4 litre yağ parasına 2 litre yağ almak gibi yani... Fiat'ın Türkiye pazarında motor yağı olarak artık Selenia markasıyla hiçbir ticari bağlantısı yoktur."
Shell Helix HX8 5w40 için N2 deniliyordu. Fakat satıcıda incelediğimde sadece M2 ibaresi vardı.
Lubex'e instagramdan sordum. Euro4 1.3 mjet için hangi yağ uygundur diye. Önerdiği Lubex Primus MV 5w40. Özelliklere baktım yine M2.
Yukarıda alıntıda belirtildiği gibi S1 olana yönelicem galiba.
-
quote:
Orijinalden alıntı: AtesHırsızıBu yağ türkiye'de satış fiyat aralığı en geniş olan yağ olabilir (sahteciler sağ olsun). 200 liraya da var, 400 liraya da var.
Alıntıları GösterUcuz etin yahnisi yavan olur hocam, güvenilir yerden almak lazım.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yani euro 4 motorunuza S1 C3 5-30 yağ kullanmayı düşünüyorsunuz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Benzer içerikler
- monroe amortisör nasıl
- linglong lastik yorumları
- liqui moly ceratec yorumlar
- sunpet opet mi
- 1.3 multijet euro 6 motor yorumları
- mg hs phev 2024
- byd seal ne zaman gelecek
- bmw i7 sıfır fiyatı
- aurus araba
- peugeot 408 ıcı
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X