Şimdi Ara

2023 MODEL BMW 520i ALDIM

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
66
Cevap
3
Favori
4.735
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba arkadaşlar;


    Bir kaç gün önce aldığım 2005 Model Audi A8'in hevesiyle yeni konu açmıştım, konuya ilgi yoğun olunca forumdan neredeyse çıkamaz oldum sağ olun var olun. Bir kaç ay önce Borusan'ın %10 olarak yaptığı kampanyadan sıfır kilometre BMW 520i M Sport araç almıştım ama 1.6 motorlu bir araç beni heyecanlandırmadığı için konu açma ihtiyacı hissetmemiştim. A8 konusundaki ilgiyi görünce belki merak edenler olur diye bu araç hakkında da konu açmaya karar verdim.


    Normalde Edition M Sport alacaktım ama maalesef benim istediğim adaptif süspansiyonlu Edition M Sport paket araç son anda kaçtığı için mecburen aynı donanımın bulunduğu başka bir M Sport donanım almak zorunda kaldım. Bu arada M Sport ile Edition M Sport arasında Laser Far ve Renkli Kaliper farkı var aslında bu araç ile gece karanlığında uzun yol yapmayan bir şöfor için çok fark yok denilebilir.


    Aracım Sapphire Metalik Siyah olarak geçiyor iç renk ise Cognac/Sensatec Taba olarak geçmekte. Deri işlemeli göğüs opsiyonuyla beraber aldım. Yer gök aradığım ama bulamadığım çok nadir olarak bulunan Adaptif Süspansiyon sistemi de aldığım araçta mevcut. Bunların dışında; 19" Y Kollu Stil 845 siyah jant, 4 Koltuk Isıtma, 4 Bölgeli Klima, Shadow Paket, Spor Koltuklar, M Aerodinamik Siyah Izgara gibi opsiyon olan donanımlarda araçta mevcut. Tek eksiğimiz Laser Far ve Renkli kaliper :)


    Ben aracı alırken yeni kasa 520d xDrive çıkmak üzereydi ama cam tavanın açılmaması, adaptif süspansiyon ve vakum kapı gibi özelliklerin olmaması nedeniyle yeni kasayı tercih etmemiştim ama daha sonra çıkan i5 modeli fiyat olarak çok avantajlı olduğu için dayanamayıp sipariş ettim, nasipse 17 Ocakta araç gelecekmiş ama ben o tarihlerde yurtdışında olacağım için 20 Ocak gibi teslim alıp onun da konusunu açarım.


    Aracı aldıktan 2-3 gün sonra Lacuna Maximum serisi 10 yıl garantili PPF kaplama yaptırdım. Yaklaşık 2 aydır PPF üzerinde duruyor arabayla çok yol yapmıyorum toplasanız 300 kilometre bile olmamıştır ama sık sık yıkanmasına rağmen PPF kaplamanın kabaran veya atan bir yeri olmadı henüz.


    Bu arada belirtmek isterim ki; bu benim satın aldığım 3. G30 520i serisi, daha önce makyajsız olarak 2, LCI olarak ise 1 adet araca sahip olmuştum. Makyajsız olan kasa biraz daha hantal ama biraz daha konforlu geldi bana. Bu araç ise adaptif süspansiyondan dolayı hem konforu, hem de sanırım motorda yapılan bir takım iyileştirmelerden kaynaklı olsa gerek 170 beygiri daha iyi hissettiriyor selefi makyajsız G30'a göre. Çok keyifli bir araba olduğunu söyleyemem zira zaten 1.6 motorlu bu büyüklükteki bir araçtan da pek bir şey beklememek lazım diye düşünüyorum.


    Remap/Chiptuning olayına girecek arkadaşlar için şimdiden söyleyeyim, daha önceki G30 araçlarımdan birinde o hatayı yaptım maalesef, evet araç yazılım ile 280 HP üzerinde güçler veriyor, çok rahat 280 KM/H+ hızları görüyor ama çok kısa bir süre dayanıyor zira stock halde bile hararetli çalışan bir motor olduğu için gazlayarak A şehrinden B şehrine gitmek çok ciddi şekilde motoru yıpratıyor. Lakin köşe başında yanlarım, ışıktan ışığa gazlarım diyen arkadaşlar için sorun yok onlar da zaten kısa gazlamalar olduğu için sıcaklık çok bir önem arz etmiyor.


    Bunların dışında aracın problemlerine gelecek olursak, park sensörleri çok nazlı çalışıyor en ufak bir kirde uyarı verip temizlenmesini istiyor. Kullanmadığımdan kaynaklı olabilir ama her bindiğimde aküyü değiştirin uyarısıyla karşılaşıyorum bunun içinde bir ara servise götürmem gerekecek.


    Eksiklerden bahsetmişken, aracın motoru çok sesli ve dengesiz çalışıyor. Bu tüm G30 520i'ler için geçerli. Özellikle sabah soğuklarda marşa bastığınızda araç içine ses almasa bile inip egzozu dinlediğinizde bu dengesiz ve yüksek sesli çalışmayı duyabiliyorsunuz.


    Diğer eksi yanı alt devirler çok ölü, bu motor 2.0 benzinli motorun kırpılmış hali olduğu için 2.000 RPM'e kadar hiç bir canlılık belirtisi hissettirmiyor ancak belirttiğim devirden sonra biraz hızlanmaya başlıyor.


    Artı yanları ise yalıtım konusunda çok başarılı bir otomobil, dışarıda olan biten hiç bir ses neredeyse duyulmuyor. Geçmiş dönem BMW modelleri gibi çabuk yıpranacağını düşünmüyorum çünkü elinizi attığınız her malzeme gerçekten kaliteli bir şekilde imal edilip, ince bir mühendislik ile düşünülmüş hissiyatı veriyor. Çıkarımlarım kadarıyla BMW G30 LCI serisi de W124, W211 gibi efsane olan araçlar içerisinde yerini alacaktır ilerleyen dönemlerde.


    Araca ait bir kaç fotoğraf ekleyelim;



    EDİT: Fotoğraflar forumun laneti nedeniyle gelen uyarılar üzerine kaldırıldı :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Podgoritsa -- 8 Ocak 2024; 10:9:54 >







  • Hayırlı olsun hocam güle güle sürün.

    Soracak sorumuz da yok sıfır 5 serisi hakkında!
  • Hayırlı olsun hocam

  • Araciniz çok güzel hayırlı olsun ne iş yapıyorsunuz 😀
  • Güle güle kullanın..


    bu motor sakatlanmış bir makina malumunuz.. bizim vergi sistemi sakat ülkemize özel olarak sakatlanarak gönderiliyor. aslında stock şekilde bu kadar düşük sıkıştırma ile düşük volümetrik verim ile kullanmak pek anlamlı değil bu motoru, doğru bir yazılımla 220hp civarına çekmek anlamlı.. uzun basmalarda bile soğutmada hiç bir problem olmuyor merak etmeyin, zaten komple 2.0 soğutması, turbosu var.

  • Hayırlı olsun hocam ama foruma araba fotoğrafı koymayın gerçekten bir lanet olduğuna inanıyorum ben.

  • Böyle zenginler de mi bu forumda takılıyormuş ya?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Bu aracın muadili Merso ve Audi de kullanmışsınızdır muhakkak. Ne dersiniz en başarılı hangisi Hocam?

    Teşekkürler konu için.

  • Güzel günlerde kullanmanızı dilerim. Yeni kasasını inceleyenler pek beğenmiyor. G30 değerli bir seri olarak kalacak zannedersem. Akü arızası az km.yapan arabalarda kronik bir sorun okuduğum kadarıyla. Borusan bu maliyeti ahlaksızca kullanıcıya yıkıyor. Siz çevrenizi kullanarak başınız ağrımadan çözersiniz umarım. Selametler

  • G30,s90,w213,A6 40 TDI Quattro araçlarda bulundum
    W213u en sona
    G30u a6yla başa yazarım
    S90 da bunların arkasından gelir
    G30 almazdım sırf bu 1.6 motoru yüzünden, yoksa BMW nin hakikaten efsanesi oldu o araba. F10dan sonra çağ atladılar resmen.
    S90in koltuklarına hasta oldum
    A6nin da sürüş kalitesine
    Hayırlı olsun:)
  • Yazılım ile G30 da ne sıkıntı yaşadınız arıza olarak?

  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    hayırlı olsun, güzel yollara :)


    yeni 5 şerisi şu muydu ? yeni 5 serisi 5 milyon diye başlık okumuştum...

    güzel günlerde kullanın...genelde PC'de oymayı seviyorum ve hangi oyuna gelir diye soruyorum 2023 MODEL BMW 520i ALDIM 

    2023 MODEL BMW 520i ALDIM
  • @MaDMaxiBo Çok teşekkür ederim daha iyileri herkese olsun hocam :)


    @Onyargisiz Yorumunuz için teşekkür ederim, oto yedek parça ithalat ve ihracatı asıl mesleğim ama bunun dışında bir kaç işim daha var


    @SuperVeloceJota Yorumunuz için teşekkür ederim ama soğutma sistemi birebir uyumlu değil maalesef 2.0 motorlu 530i xDrive ile elektrikli devirdaimler sanayide aynı olsa da yetkili serviste farklı olarak gözüküyor, elektrikli ek su pompasında eksik var benim aracımda. Bu ısınma sorunu da zaten sadece 1.6 motora has değil, 530i xDrive'da da aynı problem var, uzun süre gazlamalarda dizel araç gibi çok kolay şişiyor.


    @Penanggalan Hocam yorumunuz için teşekkürler, koyup koymamakta kararsız kalmıştım siz de söyleyince kaldırdım fotoğrafı :)


    @DburakKoc Estağfirullah ben zengin bir insan değilim, bahse konu araç 1.6 motorlu standart bir araba sadece. Düşündüğünüz şekilde bir algı bıraktıysam kusura bakmayın lütfen.





  • @TahaKaradeniz İşin aslı bu sorunun cevabı sürücüye ve araçtan beklentilere göre değişir. Kendimden örnek verecek olursam ışıktan ışığa gazlayan biri değilim, yanlamayı hiç sevmem. Benim arabadan beklentim uzun yolda 220+ hızlarda olabildiğince sessiz şekilde virajlarda acaba yoldan çıkar mı korkusu yaşatmadan uzun süre gidebilmesi. Bu beklentileri şu an ki teknoloji ile dâhi sağlayabilen araç marka sayısı sınırlı, orta Premium segment araçlar içerisinde ise bence en iyisi A6 Quattro'lar.


    @en1gma Çok teşekkür ederim daha iyileri sizlerin olsun


    @w.antilles Yukarıda belirttiğim gibi ben uzun yolda yüksek süratte seyahat eden biriyim, bu araçların da motoru zaten stock halde bile top speed gidildiğinde hararetli çalışıyor. Bir de üstüne yazılım yapınca ne kadar ısı gören conta, oring vs varsa hepsinden yağ ve su kaçırmaya başladı defalarca değiştik bu parçaları ama ne zaman dip gaz bir bununla da bitmiyor tabi, enjektörler de araç daha 30 bin kilometreye gelmeden arıza verdi. Daha sonra dumpvalve'in contası yırtıldı. Yine ilk 30 bin kilometrede 4 kez bobinler arıza verdi. Krank devir sensörü de 2 kez değiştirildi. Bu arada 3 farklı Dediğim gibi şehir içi kullanan, ışıktan ışığa gazlayan biri için problem yok, asıl problem uzun yolda baş gösteriyor.


    @infinite Evet hocam fotoğraftaki araç, dizel versiyonu 5.093.000 Tl'den liste fiyatı açıkladı ama ekstraları bahane ederek 5.7 milyondan daha aşağı teklif vermedi hiç bir bayii. Elektrikli i5 için ise rakam daha uygun 3 milyon 800 bin gibi bir fiyat var ortada dolaşan, ekstralar(!) ile birlikte 4 milyona çok rahat alınabiliyor





  • hocam hayırlı olsun, güle güle kullanın.


    hararetli çalışma sorunu intercooler büyütülerek çözülemez miydi?

  • zenginsiiin

  • Hayırlı olsun, güzel araba. 1.6 motorlu 5 almanıza şaşırmadım değil ben de bu aracı canlı görene kadar pek bir şeye benzetememiştim ama görünce fikrim resmen değişti…güzel olmuş bu 5 serisi kesinlikle…
  • Audi a7 varken bmw ye o para verilmez. Hayırlı olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-674B677DE -- 8 Ocak 2024; 22:9:0 >
  • Podgoritsa kullanıcısına yanıt
    Kaça maloldu?
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.