Şimdi Ara

240.000 km de dizelin performansını nasıl arttırabiliriz ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
1
Favori
2.640
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • araç 1.9 tdı , 240000 km de
    100bin km lere göre performans oldukça düşük geliyor
    özellikle 140 gibi süratlerden 160 , 170 lere çıkış oldukça geberik
    motor sesi ekstra yüksek , yakıt tüketimi ekstra fazla gibi
    chip yaptırmayı kesinlikle düşünmüyorum

    bir ara egr iptali yaptırdım araba 2 gün uçtu sonra eskiye döndü
    çünkü benim modeller de egr iptali mümkün değilmiş

    araştırdığım kadarı ile emme manifoldu , egsoz manifoldu , gaz kelebeği vs. gibi temizlik yaptıranlar var
    tecrübesi olan var mı ?
    aracın çekişini arttırmak , sesini düzeltmek , yakıtını düşürmek için yapılabilecek bir temizlik var mı ?
    yakıt olarak devamlı farklı farklı yerlerden euro dizel alırım.







  • Araç sanırım Caddy'i 170 gibi hızları görüp ne yapacaksınız ki?

    Çok performans meraklısı iseniz motorda önemli parçalarda revizyona gitmek ve chip işe yarayabilir.

    Ama yapacağınız en ufak hatalı işlem 240.000 deki aracın motorunun bitmesine de neden olabilir.
  • satıp değiştirerek
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Automobilista

    Araç sanırım Caddy'i 170 gibi hızları görüp ne yapacaksınız ki?

    Çok performans meraklısı iseniz motorda önemli parçalarda revizyona gitmek ve chip işe yarayabilir.

    Ama yapacağınız en ufak hatalı işlem 240.000 deki aracın motorunun bitmesine de neden olabilir.

    yok caddy değil , altea
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    quote:

    Orijinalden alıntı: Automobilista

    Araç sanırım Caddy'i 170 gibi hızları görüp ne yapacaksınız ki?

    Çok performans meraklısı iseniz motorda önemli parçalarda revizyona gitmek ve chip işe yarayabilir.

    Ama yapacağınız en ufak hatalı işlem 240.000 deki aracın motorunun bitmesine de neden olabilir.

    yok caddy değil , altea

    Alıntıları Göster
    240 bin de nasıl gebermiş üstün alman teknolojisi.

    bizim multijetler 400 bin de hala kız gibi .




  • rbcntechnic R kullanıcısına yanıt
    altea ne zamandır alman, bildiğim kadarıyl seat oluyor model?
  • 20 yasindaki gencle 50 yasinda adam nasil bir olmuyorsa arabada oyle revizyona girmesi gerekir once dyno testi yaptirin sonra revizyona karar verin tahminimce motor %60-65 civari cikar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    240 bin de nasıl gebermiş üstün alman teknolojisi.

    bizim multijetler 400 bin de hala kız gibi .

    400 bin de toyota da var meraklanma
    ama genel de arabanın içine oturduğumuz için motordan ziyade diğer konularda başarılı olanı da tercih ettik
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Belenenses

    quote:

    Orijinalden alıntı: rbcntechnic

    240 bin de nasıl gebermiş üstün alman teknolojisi.

    bizim multijetler 400 bin de hala kız gibi .

    400 bin de toyota da var meraklanma
    ama genel de arabanın içine oturduğumuz için motordan ziyade diğer konularda başarılı olanı da tercih ettik

    Alıntıları Göster
    Emme ve egzoz manifolt temizliği. Enjektör ve pompanın kontrolü gerekli diye düşünüyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hysteria_

    altea ne zamandır alman, bildiğim kadarıyl seat oluyor model?

    Ne farkeder hocam, sonuçta içinde tdi motoru ve vag grubunun yaptıgı bir araç olarak biliniyor. bildigin volkswagen arabası işte.
  • Sanirim bkc kodlu 105 beygir 250 torkluk arac almissin. Dizel partikul filtresi tikanmis olabilir. Bi de egr motoru fazla boguyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkmenson

    Sanirim bkc kodlu 105 beygir 250 torkluk arac almissin. Dizel partikul filtresi tikanmis olabilir. Bi de egr motoru fazla boguyor.
    1.9 TDI lar bildiğim kadarıyla Pompa Meme Dizel (PD) yani Dizel partikul filtresi yok.

    Boğaz kelebeği dizellerde olmaz. Hitler motorlu benzinli vwlerde var, yeni benzinlilerde de boğaz kelebeği sistemi farklı zaten.

    Aynı motorun 1 silindir eksiği (1.4 TDI PD) bende de var. 160 bin kmde.

    Çok bariz olmasa da performans düşüklüğü var.

    Manifold temizliği önerdiler, düzgün bir yer bulursam yaptıracağım. Sonucu burada yazarım istersen.

    Ayrıca Bosch car dizel servislerde enjektör testi yapıyorlarmış 20 TL ye. Bunu da yaptıracağım. Eğer enjektörlerde sıkıntı varsa temizliği 250-300 TL tutar dedi. Bu rakama enjektörlerin sökülüp takılması dahil değil.

    Bunlardan başka turbo hortumu kontrol edilebilir, kaçak vs var mı diye

    Araç yağ yakıyor mu ona bakılır. Eğer yağ yakma varsa motor istiyor olabilir.

    Ayrıca vakti geldiyse baskı balata, mazot filtresi vs gibi rutin bakımları yapıldı mı ona bakılabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni

    1.9 TDI lar bildiğim kadarıyla Pompa Meme Dizel (PD) yani Dizel partikul filtresi yok.

    Boğaz kelebeği dizellerde olmaz. Hitler motorlu benzinli vwlerde var, yeni benzinlilerde de boğaz kelebeği sistemi farklı zaten.

    Aynı motorun 1 silindir eksiği (1.4 TDI PD) bende de var. 160 bin kmde.

    Çok bariz olmasa da performans düşüklüğü var.

    Manifold temizliği önerdiler, düzgün bir yer bulursam yaptıracağım. Sonucu burada yazarım istersen.

    Ayrıca Bosch car dizel servislerde enjektör testi yapıyorlarmış 20 TL ye. Bunu da yaptıracağım. Eğer enjektörlerde sıkıntı varsa temizliği 250-300 TL tutar dedi. Bu rakama enjektörlerin sökülüp takılması dahil değil.

    Bunlardan başka turbo hortumu kontrol edilebilir, kaçak vs var mı diye

    Araç yağ yakıyor mu ona bakılır. Eğer yağ yakma varsa motor istiyor olabilir.

    Ayrıca vakti geldiyse baskı balata, mazot filtresi vs gibi rutin bakımları yapıldı mı ona bakılabilir.

    Alıntıları Göster
    geçen cordoba mı ne gördüm sesi laneeeeet




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni



    1.9 TDI lar bildiğim kadarıyla Pompa Meme Dizel (PD) yani Dizel partikul filtresi yok.

    Boğaz kelebeği dizellerde olmaz. Hitler motorlu benzinli vwlerde var, yeni benzinlilerde de boğaz kelebeği sistemi farklı zaten.

    Aynı motorun 1 silindir eksiği (1.4 TDI PD) bende de var. 160 bin kmde.

    Çok bariz olmasa da performans düşüklüğü var.

    Manifold temizliği önerdiler, düzgün bir yer bulursam yaptıracağım. Sonucu burada yazarım istersen.

    Ayrıca Bosch car dizel servislerde enjektör testi yapıyorlarmış 20 TL ye. Bunu da yaptıracağım. Eğer enjektörlerde sıkıntı varsa temizliği 250-300 TL tutar dedi. Bu rakama enjektörlerin sökülüp takılması dahil değil.

    Bunlardan başka turbo hortumu kontrol edilebilir, kaçak vs var mı diye

    Araç yağ yakıyor mu ona bakılır. Eğer yağ yakma varsa motor istiyor olabilir.

    Ayrıca vakti geldiyse baskı balata, mazot filtresi vs gibi rutin bakımları yapıldı mı ona bakılabilir.



    araç da yağ yakma problemi yok
    1.9 pd 105 lik olan evet
    10bin bakıma kadar yağ idare ediyor bu km de olmasına rağmen
    ayrıca 1.9 lar normalde yağ eksiltir , bu çok şaşılacak bi durum değil

    benim şaşırdığım km 240bin olup şikayet olunca rektefiye diyen bile olması
    ne alakası var anlamadım , yağ eksiltmiyor bişey yapmıyor motorda bir sıkıntı yok ki
    sadece km ye bağlı yakıtla da alakalı performans kaybı illaki olur
    turbo orjinal hiç değişmedi
    turbo hortumu bir kaç ay önce patlamıştı zaten o değişti
    böyle bir işlem yaparsan mutlaka bilgi ver ben yaptırırsam ben de veririm

    bu konyu açmamda ki asıl neden bu tarz temzilik işini evet kardeşim gel yapalım diyen 1 adet usta rastlamamış olmamdır
    hiç yanaşan görmedim
    sadece 1 kişi yine yanaşmamakla beraber öyle egsoz ile manifold ile olmaz adam akıllı temizlik ile 600 liranı alırım demişti
    gerçekten düzgün bir işlem yapılsın ve araba kendine gelsin 500 liraya da razıyım ne olacak zaten
    ben o farkı yakıtın düşmesi ile bir kaç ayda amorti ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Belenenses -- 28 Kasım 2014; 4:26:31 >




  • Teste sokup orjinal beygirlerden kaç tanesi yaşıyor ona bakılmalı.

    Daha sonrası yukarıda denilenler gibi olur.

    Ustalar işe yanaşmıyorsa siz öncelik sırasına göre bir yol belirleyip testlerinizi yapın ve tamir yoluna gidin.

    Genel mantık çalışıyorsa bırak dokunma olduğu için daha büyük soruna yol açmadan kimse bakmayabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Turbo ne zaman değişmiş veya hiç değişmiş mi?

    Onun dışında komple bir temizlik iş görür. Temizlikten kastım, manifold, katalizör, egzoz, egzoz-motor bağlantı boruları, piston ve krank mili temizliği gibi şeyler. Enjektörleri de kontrol etmek gerekli tabi.

    Ayrıca şu motor temizleme katkılarından alınıp bir kez denenebilir.

    Turbo hiç değişmemiş ise, kontrol ettirilip değiştirilebilir.

    Motor temizleme katkıları tamamen gazlama bir üründür, millet bu firmaları zengin etti helal olsun.
  • Egr valfi iptali mümkun degilmiş ama yaptirinca araba uçtu diyosun, ne iş hocam? Anlamadim.
  • Turbonuz cok uzun zaman dayanmis 200.000 omru var. Oncelikle turboya pervanelerine baglantilarina baktirin, imkaniniz varsa degistirin. Motor ici kurum sorunu olabilir carbon clean yaptirabilirsiniz. Egzoz manifoldunuzu da ekleyebilirsiniz. Hava filtresine bakin. Egr iptali pek saglikli bir islem degil silindir ici isisiyla oynamayin bence. Chip bu km'deki bir motorda sorun olusturabilir. Bu islemleri yaptirdiginizda belirgin bir iyilesme olacaktir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hacker111

    Turbonuz cok uzun zaman dayanmis 200.000 omru var. Oncelikle turboya pervanelerine baglantilarina baktirin, imkaniniz varsa degistirin. Motor ici kurum sorunu olabilir carbon clean yaptirabilirsiniz. Egzoz manifoldunuzu da ekleyebilirsiniz. Hava filtresine bakin. Egr iptali pek saglikli bir islem degil silindir ici isisiyla oynamayin bence. Chip bu km'deki bir motorda sorun olusturabilir. Bu islemleri yaptirdiginizda belirgin bir iyilesme olacaktir.
    Geçen kiralık çalışan bi arkadaşla konuştum. Lafı açıldı aynen böyle. Dedi öncesinde sembol vardı 400bine dayanmıştı. Gayet sorunsuz çalışıyordu. Yani demem o ki bakımı yapıldıktan sonra kolay kolay bi araç sorun çıkarmaz. Kmlere fazla takılmamak lazım. Bakımlıysa tabi




  • Sandık motor al...
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.